پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ۲۳:۴۱
۵
۰
نسخه چاپی

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که مرتکب می شوید

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که مرتکب می شوید
آیا می دانید زنان به طور متوسط چقدر برای مراقبت از پوست خود هزینه می کنند؟

تیتربرتر؛ مراقبت از پوست یک موضوع پیچیده است. پس از جمع آوری محصولات گران قیمت و ابزارهایی که پوست بی عیب و نقص را تبلیغ می کنند، شکستن مکرر می تواند شما را بیش از پیش آزار دهد! هرچند ممکن است این محصول به تنهایی مقصر نباشد. کارهای ساده ای که روزانه برای درخشندگی پوست انجام می دهید، ممکن است به این دلیل باشد که محصولات شما جادویی خود را نشان نمی دهند. برای خواندن برخی از اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

ممکن است دستورالعمل ها یا روش های خاصی وجود داشته باشد که شما باید از آنها پیروی کنید، زیرا معتقد هستید که آنها برای پوست شما مفید هستند. با این حال، اینها بیشتر به پوست شما آسیب می رسانند تا مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که مراحل زیر بخشی از روتین مراقبت از پوست شما برای به دست آوردن پوست زیبا مورد نظر شما نیست!

جایگزینی کرم ضد آفتاب با آرایش SPF

جایگزینی کرم ضد آفتاب با آرایش SPF
جایگزینی کرم ضد آفتاب با آرایش SPF

اگر آرایش شما دارای ارزش SPF است، آن را یک مزیت اضافی در نظر بگیرید و نه جایگزینی برای چیز واقعی. در واقع، دکتر لسلی باومن، متخصص پوست می گوید که برای داشتن اثرات مشابه استفاده از کرم ضد آفتاب، 7 بار مقدار معمولی کرم پودر و 14 برابر مقدار معمولی پودر باید بپوشید، که واقع بینانه نیست!

برای شستن صورت خود فقط از آب استفاده کنید

برای شستن صورت خود فقط از آب استفاده کنید
برای شستن صورت خود فقط از آب استفاده کنید

آب با تمام خواص جادویی اش، آلودگی های چسبیده به صورت، چربی و روغن اضافی و بقایای آرایش را از بین نمی برد. در حالی که باید به طور کامل از صابون بر روی صورت خودداری کرد، بسته به نوع پوست شما، می توانید یک شستشوی مناسب صورت را انتخاب کنید. شستشوی صورت بر اساس اسید سالیسیلیک برای پوست های چرب ضروری است، در حالی که افرادی که پوست خشک دارند می توانند از شیر خشک پاک کننده یا خمیری که از آرد گرم تهیه شده است استفاده کنند. گفته می شود، هیدراته ماندن برای پوست شما درخشان شدن کاملاً ضروری است ، بنابراین نوشیدن آب را کاهش ندهید!

شستن بیش از حد صورت خود

شستن بیش از حد صورت خود
شستن بیش از حد صورت خود

علاوه بر نکته قبلی، لازم نیست هر چند وقت یکبار صورت خود را بشویید! هنگامی که صورت خود را به طور مداوم نمی شستید، خواهید دید که جوش ها کمتر اتفاق می افتد! در حالی که تمیز نگه داشتن صورت بسیار مهم است، روغن های صورت در صورت شستشوی مداوم از بین می روند، که باعث جبران بیش از حد پوست و تولید بیش از حد چربی می شود.

لایه برداری خیلی زیاد یا خیلی کم

لایه برداری خیلی زیاد یا خیلی کم
لایه برداری خیلی زیاد یا خیلی کم

لایه برداری مهم است اما باید درست انجام شود. هنگامی که پوست بیش از حد و اغلب اسکراب می شود، شما آن را از سد چربی طبیعی خود بر می دارید و به نظر می رسد قرمز و خام به نظر می رسد و کمی بیش از حد سفت می شود. اگر به طور مرتب لایه برداری نمی کنید، پوست خود را مستعد آکنه و مسدود شدن منافذ پوست می کنید. دفعات لایه برداری باید به نوع پوست شما بستگی داشته باشد؛ برای پوست های حساس هفته ای دوبار و در صورت داشتن پوست سفت 4 بار در هفته بچسبید.

مرطوب نکردن پوست چرب

مرطوب نکردن پوست چرب
مرطوب نکردن پوست چرب

مزایای مرطوب کننده را نمی توان به اندازه کافی تکرار کرد! یک سوء تفاهم این است که افراد دارای پوست چرب نیازی به استفاده از مرطوب کننده ندارند، زیرا فقط برای افرادی که پوست خشک دارند قابل استفاده است. حتی برای افرادی که دارای نوع پوست چرب هستند، پوست شما در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا کولر، از تعریق مداوم و حتی شستشوی مداوم دچار کم آبی می شود! برای نیازهای مرطوب کننده خود، یک محصول بر پایه آب یا بدون روغن انتخاب کنید. این محصول برای انواع پوست ضروری است. با تبدیل آن به کیف اصلی و گامی اساسی در روال مراقبت از پوست، پوست شما در سال های آینده از شما تشکر خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

وابستگی بیش از حد به بالم لب خود

وابستگی بیش از حد به بالم لب خود
وابستگی بیش از حد به بالم لب خود

در حالی که استفاده از بالم لب رطوبت مورد نیاز لب ها را تامین می کند، برخی از مواد موجود در محصول مانند فنل، منتول و سالیسیلیک اسید می توانند لب های شما را بیشتر خشک کنند، که لازم است بالم لب را بارها و بارها بمالید! علاوه بر این، طعم ها و رایحه های موجود در بالم لب همان تأثیر را دارند و می توانند با استفاده مداوم لب ها را ترکانده باشند. به سراغ محصولات ساده ، ساده و ژله ای بروید.

لذت بردن از آن دوش آب بسیار گرم

لذت بردن از آن دوش آب بسیار گرم
لذت بردن از آن دوش آب بسیار گرم

حمام آب گرم پس از یک روز خسته کننده طولانی بدن شما را شبیه بهشت می کند و برخی معتقدند که درجه حرارت بالا میکروب های بدن را نیز از بین می برد. با این حال ، آب گرم با از بین بردن تعادل طبیعی پوست و از بین بردن موانع روغنی آن باعث آسیب رساندن به پوست شما می شود، که باعث می شود پوست بیش از حد چربی تولید کند تا این ضایعه را جبران کند. در حالی که آب پوست شما را کم آب می کند، مواد شیمیایی خشن موجود در صابون شما نیز به این آسیب می افزاید. از آب ولرم ، صابون ملایم تر بدون بو استفاده کنید و بعد از حمام از مرطوب کننده استفاده کنید!

نوشیدن نوشابه رژیمی

نوشیدن نوشابه رژیمی
نوشیدن نوشابه رژیمی

به همان اندازه که فکر می کنید با تغییر از نوشیدنی های شیرین معمولی به نوشابه رژیمی به بدن خود لطف می کنید، شیرین کننده های مصنوعی موجود در این نوشابه های رژیمی می توانند دلیلی برای مشکلات دائمی آکنه شما باشند. شیرین کننده ها می توانند سطح انسولین را تحت تأثیر قرار دهند و ترکیب باکتری های خوب در روده شما را تغییر دهند و باعث شوند که اثرات آن به صورت آکنه بر روی پوست صورت شما نمایان شود.

اجتناب از قهوه روزانه خود

اجتناب از قهوه روزانه خود
اجتناب از قهوه روزانه خود

اگر از سم زدایی کافئین استفاده می کنید، ممکن است بر پوست شما تأثیر بگذارد. ممکن است برای کاهش وابستگی به قهوه، مصرف قهوه خود را کاهش داده باشید، اما ترک بوقلمون سرد ضروری نیست. در واقع، آنتی اکسیدان های موجود در قهوه به مبارزه با پیری زودرس ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. در حالی که این قطعاً خبر خوبی است، اطمینان حاصل کنید که مصرف قهوه خود را به طور اساسی برای غلبه بر روند پیری افزایش ندهید!

تغییرات ساده، رژیم غذایی سالم، مقدار زیادی آب و رژیم متناسب با نوع پوست شما و می توانید پوستی تقریباً شفاف و صافی داشته باشید!

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید. 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی 



+ 5
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری