پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸
۸
۰
نسخه چاپی

فوق ستاره خارجی جایگزین قایدی در استقلال می شود؟

فوق ستاره خارجی جایگزین قایدی در استقلال می شود؟
تیم استقلال برای تقویت تیم خود باید جایگزینی مناسب برای قایدی جذب کند.

به گزارش تیتربرتر؛ تمرین روز یکشنبه تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت محلی و در ورزشگاه اصلی الوصل امارات برگزار شد.در این تمرین که در پانزده دقیقه نخست آن خبرنگاران و تصویربرداران حضور داشتند، بازیکنان ابتدا به گرم کردن و در ادامه به پاسکاری ترکیبی مشغول شدند.

حضور مهدی قایدی در تمرین استقلال برای بازی با الهلال

حضور مهدی قایدی در تمرین استقلال برای بازی با الهلال
حضور مهدی قایدی در تمرین استقلال برای بازی با الهلال

 

بخش پایانی این تمرین را فوتبال درون تیمی با محوریت مرور کارهای تاکتیکی تشکیل داد. پس از تمرین روز یکشنبه تیم فوتبال استقلال، مهدی قایدی مهاجم فصل گذشته آبی‌ها در محوطه بیرونی ورزشگاه الوصل حاضر شد و با هم تیمی‌های سابقش دیدار گرمی داشت و با آن‌ها دقایقی صحبت کرد.

جایگزین مهدی قایدی کیست؟

آبی‌های پایتخت در پایان فصل گذشته لیگ برتر مهدی قایدی و شیخ دیاباته را از دست دادند. از این رو قرار بود لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد به استقلال بپیوندد، اما این بازیکن در فولاد ماندگار شد.

در چنین شرایطی فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها تصمیم گرفته یک بازیکن خارجی را در خط حمله به استقلال اضافه کند. از این رو با توجه به شناختی که گابریله پین مربی ایتالیایی از فوتبالیست‌های شاغل در اروپا دارد، مجیدی ماموریت جذب مهاجم خارجی را به او سپرده است.

قرار است بعد از دیدار با الهلال عربستان یک بازیکن خارجی مورد تایید گابریله پین به باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی معرفی شود تا در صورت مهیا بودن شرایط قراردادش را امضا کند.

استقلال هم اکنون در خط حمله بازیکنانی نظیر آرمان رمضانی، ارسلان مطهری، امین قاسمی نژاد و محمدرضا آزادی را در اختیار دارد، اما مجیدی نیاز به جذب یک مهاجم خارجی را نیز در تیمش احساس می‌کند.

بررسی بازی مهدی قایدی در استقلال با الهلال / آخرین وضعیت تیم فرهاد

بررسی بازی مهدی قایدی در استقلال با الهلال / آخرین وضعیت تیم فرهاد
بررسی بازی مهدی قایدی در استقلال با الهلال / آخرین وضعیت تیم فرهاد

 

لحظه موعود فرا رسید و استقلال امشب در دیداری حساس و نفس گیر در استادیوم زعبیل شهر دبی، ورزشگاه خانگی الوصل امارات به مصاف الهلال عربستان می رود. دیداری که باید در تهران برگزار می شد اما به دلیل تصمیمات دوگانه کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو تیم در کشور بی طرف برابر یکدیگر قرار می گیرند.

سیدحسین، انتخاب اول و آخر

فرهاد مجیدی برای این دیدار انتخابی جز سیدحسین حسینی درون دروازه تیمش ندارد. درحالیکه تا پیش از سفر آبی ها به دبی تصور می شد مظاهری مقابل الهلال بازی کند، اما به دلیل عدم سفر این گلر به کشور امارات، حسینی به انتخاب نخست مجیدی تبدیل شده است. این دروازه بان در هفته های پایانی لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و او تلاش می کند با درخشش برابر قهرمان آسیا، خودش را درون دروازه تیمش تثبیت کرده و کسی جای خالی مظاهری را حس نکند.

عارف یا دانشگر؛ مسئله این است

حضور سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در خط دفاعی استقلال قطعی است. این دو بازیکن در نیم فصل دوم و بخصوص پس از بازگشت آبی ها از آسیا، عملکرد بسیار خوبی در خط دفاعی تیمشان داشتند به نحوی که اسکوچیچ مجبور شد تا یزدانی را به دلیل درخشش هایش به تیم ملی دعوت کند.

نکته اصلی درخصوص خط دفاعی استقلال، انتخاب نفر سوم آن است. محمد دانشگر که پس از مصدومیت عارف غلامی در دو دیدار نیمه نهایی و فینال جام حذفی به میدان رفت، گزینه اول مجیدی است. اما عارف آقاسی نیز که در این تابستان از فولاد جذب شد، می تواند در کنار یزدانی و مرادمند بازی کند. شاید مجیدی ترجیح دهد از دانشگری استفاده کند که بیشتر از آقاسی با 2 مدافع دیگر استقلال هماهنگ تر است.

رونمایی از جانشین ریکی

پس از جذب زبیر نیک نفس، مسعود ریکی از استقلال جدا شد تا مجیدی نشان دهد که هافبک توانمند فصل گذشته فولاد را به عنوان جانشین هافبک فصل گذشته تیمش به خدمت گرفته است. انتظار می رود که این بازیکن در کنار مهدی مهدی پور، وظیفه مقابله با خط هافبک قدرتمند الهلال را داشته باشند. ضمن اینکه آرش رضاوند کمی جلوتر از این دو نفر و پشت سر مهاجمین تیمش بازی خواهد کرد و وظیفه تغذیه آنها را دارد.

جعفر سلمانی وارد می شود

هرچند که بابک مرادی نیز می تواند در سمت چپ برای استقلال به میدان برود ولی به هر حال سرعت بالا و توانایی های بیشتر سلمانی در خط حمله باعث می شود تا مجیدی به بازیکن جدید تیمش اعتماد کرده و او را در ترکیب اصلی به میدان بفرستد. در سمت راست نیز وریا غفوری برای این دیدار کاملا آماده است. کاپیتان آبی پوشان که سابقه گلزنی به الهلال را نیز در کارنامه دارد، امیدوار است امشب نیز یکبار دیگر به این تیم عربستانی گل بزند.

قاسمی نژاد، زوج جدید مطهری

با توجه به جدایی دیاباته و قایدی، آبی ها امین قاسمی نژاد را به خدمت گرفتند و مجیدی نیز روی توان تهاجمی این بازیکن حساب ویژه ای باز کرده است. این بازیکن در پدیده گل های زیادی به ثمر رساند و استقلالی ها چشم انتظار گلزنی او در این دیدار حساس هستند. ارسلان مطهری نیز که پس از کش و قوس فراوان قراردادش را تمدید کرد، در کنار هم تیمی جدیدش وظیفه باز کردن دروازه الهلال را برعهده دارد.

ترکیب احتمالی استقلال برابر الهلال عربستان

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر (عارف آقاسی)، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، وریا غفوری، جعفر سلمانی، ارسلان مطهری و امین قاسمی نژاد.

گفتنی است آبی پوشان کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف تیم فوتبال الهلال عربستان می‌روند و این رقابت تیم فوتبال استقلال - الهلال به صورت زنده از شبکه سه پخش می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری