پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۷:۴۶
۸
۰
نسخه چاپی

سلاح های گران قیمت طالبان پس از خروج آمریکا در سال 2021

سلاح های گران قیمت طالبان پس از خروج آمریکا در سال 2021
نگرانی ها به واقعیت تبدیل شد زیرا سلاح های نظامی آمریکایی به ارزش میلیون ها دلار به دست طالبان افتاد.

تیتربرتر؛ تجهیزات نظامی پیچیده شامل هواپیماها و خودروهای زرهی در ابتدا برای تقویت نیروهای امنیتی افغان قبل از تسلط طالبان در اولویت قرار داشت. در حالی که باید دید چه تعداد و چه نوع سلاح به دست طالبان افتاده است، تردیدی وجود ندارد که تجهیزات رها شده یا توقیف شده مزیت عمده ای به گروه مسلح می دهد.

در اینجا 10 سلاح برتر درجه نظامی که توسط طالبان توقیف شده است و آنچه آن ها قادر به انجام در میدان نبرد هستند آورده شده است:

A-29 Super Tucano

A-29 Super Tucano
A-29 Super Tucano

به گفته پیمانکار دفاعی آمریکایی Sierra Nevada Corporation، هزینه آن 20 تا 30 میلیون دلار است، قیمت نسبتاً پایینی در مقایسه با سایر هواپیماهای جنگنده هم سطح خود دارد. می تواند مقیاس وسیعی از سلاح ها را حمل کند و برای کنترل شورش، بستن نزدیک پشتیبانی هوایی و ماموریت های شناسایی در محیط های کم خطر طراحی شده است. دست کم یک سوپر توسانو در فرودگاه بین المللی مزارشریف افغانستان کشف و ضبط شد.

 UH-60 Black Hawk

 UH-60 Black Hawk
 UH-60 Black Hawk

UH-60 Black Hawk یک هلیکوپتر حمل و نقل نظامی و تهاجمی است. یکی از گرانترین هلیکوپترهای موجود در بازار با 5.9 میلیون دلار هزینه، سیستم پیشرفته آن خلبانان را در شناسایی اهداف ثابت با تفنگ های شلیک کننده و موشک های تعیین شده با لیزر تسهیل می کند. این می تواند برد مورد نیاز خلبانان را برای ضربه زدن به اهداف در طول روز و شب با دقت بالا حتی از فواصل زیاد اندازه گیری کند. بلک هاوک بلافاصله پس از سقوط قندهار در 12 آگوست تسخیر شد. کندار دومین شهر بزرگ افغانستان است، جایی که ایالات متحده یکی از پایگاه های اصلی خود را در بر داشت که شامل تجهیزات نظامی قابل توجهی بود.

 مینی پهپاد نظامی ScanEagle

 مینی پهپاد نظامی ScanEagle
 مینی پهپاد نظامی ScanEagle

مینی پهپاد نظامی ScanEagle یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که سه گانه ماموریت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) را در طول خدمات منحصر به فرد انجام می دهد، در حالی که موظف به حفاظت از داده های امن و جمع آوری سریع شواهد صوتی و تصویری بی سیم است، عملیات اسکورت را انجام می دهد. این پهپاد می تواند بیش از 24 ساعت با سرعتی سریع چشم پرنده را نشان دهد. هزینه هر سیستم حدود 3.2 میلیون دلار است.

روتور کرافت MD-530F

MD-530F
MD-530F

MD-530F یک روتور کرافت سبک، MD-530F قادر به افزایش کمین، اسکورت مسلح و حمله هوایی نزدیک است. این هلیکوپتر نظامی چند منظوره است که بیش از 2.4 میلیون دلار هزینه دارد و برای عملیات تاکتیکی و حمل و نقل کاربرد دارد. قدرت برخاست سریع هلیکوپتر آن را از دیگر هواپیماهای نظامی متمایز می کند و حملات موثر و استراتژیکی را در طول عملیات هوایی تهاجمی انجام می دهد. گفته می شود که طالبان دست کم یک MD-530 را دستگیر کرده اند.

وسایل نقلیه مقاوم در برابر مین (MRAP)

وسایل نقلیه مقاوم در برابر مین (MRAP)
وسایل نقلیه مقاوم در برابر مین (MRAP)

وسایل نقلیه مقاوم در برابر مین (MRAP)، این ها خودروهای زرهی و همه جانبه هستند که در برابر مین های زمینی و کمین ها حفاظت موثری انجام می دهند و هزینه ای بین 500،000 تا 1،000،000 دلار دارند. MRAP ها می توانند محموله های ایمن را حتی در مناطق درگیری شدید تهیه کنند و برای محافظت از پرسنل و مسافران در برابر بمب های انفجاری کنار جاده طراحی شده اند.

تانک M1151 Humvee 

تانک M1151 Humvee 
تانک M1151 Humvee 

تانک M1151 Humvee این یک حامل تسلیحاتی ارتقا یافته با بیش از قیمت 220،000 دلار برای هر وسیله نقلیه است و برای محافظت از مسافران با زره های استثنایی ایجاد شده است، که به آن اجازه می دهد بیشتر شبیه یک نجات غریق عمل کند. در سال 2017، ایالات متحده سهام 4700 هاموی را به افغانستان عرضه کرده بود. بر اساس گزارش های مختلف رسانه ها، اکثر آنها اکنون در دست طالبان هستند.

مطالب مرتبط:

  سیستم اسلحه تک تیرانداز M24

 سیستم اسلحه تک تیرانداز M24
 سیستم اسلحه تک تیرانداز M24

سیستم اسلحه تک تیرانداز M24 به عنوان یک سیستم، لوازم جانبی و لوازم جانبی آن به سلاح کمک می کند تا به تفنگ تک تیرانداز چشم عقاب تبدیل شود. M24 به دلیل سادگی و قابلیت اطمینان شهرت دارد و از نظر هزینه و تنوع دقت بالایی را ارائه می دهد.

 سلاح تهاجمی M18 آمریکایی

 سلاح تهاجمی M18
 سلاح تهاجمی M18

سلاح تهاجمی M18 این یک تفنگ تک تیر است که می تواند با دقت بالا به تانک و پرسنل شلیک کند. این تفنگ بدون عقب قادر به شلیک گلوله های توپخانه ای موثرتر از سلاح های ضد تانک است. طالبان هزاران سلاح از این دست را ضبط کرده است.

سلاح آمریکایی M4 Carbine

سلاح آمریکایی M4 Carbine
سلاح آمریکایی M4 Carbine

سلاح آمریکایی M4 Carbine این یک سلاح گازسوز با متوسط هزینه 700 دلار است و دارای سیستم چند شلیک است. این سیستم اجازه می دهد تا تفنگ مجهز به لیزر ، نارنجک انداز ، دید در شب، چراغ قوه، علامت لیزر و حتی یک تفنگ کوچک باشد که کشندگی بیشتری را به همراه دارد. ایالات متحده هزاران نفر از آنها را پشت سر گذاشت و طالبان با خوشحالی آن ها را به موجودی خود اضافه کردند.

نارنجک انفجاری به ارتفاع 40 میلی متر

نارنجک انفجاری به ارتفاع 40 میلی متر
نارنجک انفجاری به ارتفاع 40 میلی متر

نارنجک انفجاری به ارتفاع 40 میلی متر، این سلاح برای مهمات نارنجک انداز طراحی شده است و از پوسته های با سرعت بالا تشکیل شده است. Helge Stadheim ، کارشناس دفاعی، در توضیح عملکرد نارنجک های 40 میلیمتری می گوید: "AGL (نارنجک انداز اتوماتیک) با تفنگ 40 میلی متری با سرعت بالا ، برد موثری را در حدود دو کیلومتر به شما می دهد. (هزینه: 400 تا 500 دلار برای هر کارتریج)

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: فرید نادری 



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری