پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ۲۲:۳۰
۹
۱
نسخه چاپی

نقش رضا یزدانی در سریال میدان سرخ چیست؟

نقش رضا یزدانی در سریال میدان سرخ چیست؟
سریال میدان سرخ قرار است از روزهای آینده پخش شود در ادامه به معرفی یکی از بازیگران این سریال می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال ایرانی میدان سرخ جزو آثار پربازیگر تولیدات شبکه نمایش خانگی به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال 1400 کشور ایران است، که در فضایی عاشقانه با رویکردهای اجتماعی و خانوادگی روایت میشود. فیلمنامه سریال نمایش خانگی میدان سرخ به قلم سارا سلطانی و علی مسعودی نیا به رشته تحریر درآمده است.

خلاصه داستان میدان سرخ

خلاصه داستان میدان سرخ
خلاصه داستان میدان سرخ

ژانر تازه‌ترین اثر ابراهیمیان به گفته خودش یک اکشن جنایی است. اما تاکنون اطلاعاتی درباره محوریت کلی داستان سریال منتشر نشده است. سریال نمایش خانگی «میدان سرخ» به زودی بصورت اختصاصی از فیلیمو منتشر می شود.

فرزاد فرزین تیتراژ سریال «میدان سرخ» را می خواند. این تریلر معمایی به زودی وارد نمایش خانگی می شود و پخش آن بر عهده فیلیمو است. فرزاد فرزین که سابقه بازی در سریال های نمایش خانگی را هم دارد پیشتر برای سریال های «عاشقانه» و «مانکن» نیز قطعاتی را خوانده بود.

سریال میدان سرخ کی پخش می شود؟

سریال میدان سرخ از تاریخ 26 شهریور 1400 به صورت اختصاصی از شبکه خانگی فیلیمو پخش می شود.

بازیگران سریال میدان سرخ

حمید فرخ نژاد – مهتاب کرامتی – ستاره اسکندی – بهرام افشاری – علی مصفا – امیرحسین آرمان – کاظم سیاحی – مسعود کرامتی – امید روحانی – بهدخت ولیان – آرمین رحیمیان – سحر نظام دوست.

نقش گروچوف در سریال میدان سرخ

نقش گروچوف در سریال میدان سرخ
نقش گروچوف در سریال میدان سرخ

رضا یزدانی در جدیدترین اثر خود بازی در سریال میدان سرخ را انجام داده که در این سریال در نقش گروچوف حضور دارد. این سریال به زودی از پلتفرم فیلیمو پخش خواهد شد. منتظر نقش آفرینی متفاوت این بازیگر در میدان سرخ باشید.

بیوگرافی رضا یزدانی

بیوگرافی رضا یزدانی
بیوگرافی رضا یزدانی

رضا یزدانی متولد ‎24 مهر 1352 خواننده، نوازنده، آهنگساز و هنرپیشه اهل تهران می باشد. او از نوجوانی موسیقی کار می کند. تخصّص او در نواختن گیتار به ویژه گیتار الکتریک است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی چوب و کاغذ می باشد، زمانی دروازبان فوتبال بود، دندان پزشک تجربی است و می گوید من آدم خاطره بازی هستم و نوستالژی در زندگی ام نقش پررنگی را ایفا می کند.

  • نام:رضا
  • نام خانوادگی: یزدانی
  • تاریخ تولد:1352/7/24
  • محل تولد: تهران
  • همسر:شبنم لالمی
  • سبک :راک ، پاپ راک
  • ساز(ها):گیتار آکوستیک ، گیتار الکتریک
  • سال های فعالیت:1377 تا کنون

ترانه، شناسنامه کار من است

هر خواننده ای شیوه و دیدگاه خودش را در انتخاب ترانه دارد. من دوست دارم ترانه هایی که اجرا می کنم بیانگر تفکراتم باشد، به همین خاطر در زمینه ترانه بسیار سخت گیر هستم. به نظرم، ترانه مهم ترین بخش یک آهنگ است. من در یک آلبوم برای انتخاب یک ترانه، بیچاره می شوم. واقعا برای انتخاب ترانه زحمت می کشم، مخصوصا الان که دیگر با یک ترانه سرا کار نمی کنم و از ترانه سراهای گوناگون ترانه می گیرم. به نظرم «ترانه» شناسنامه یک کار است و این همه زحمت برای انتخاب سوژه ترانه به نتیجه ای که به دنبال دارد، می ارزد.

ازدواج رضا یزدانی

رضا یزدانی سالهاست با شبنم لالمی ازدواج کرده و یک دختر دارد.

فعالیت حرفه ای رضا یزدانی

فعالیت حرفه ای رضا یزدانی
فعالیت حرفه ای رضا یزدانی

رضا یزدانی موسیقی حرفه ای را در 25 سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تأتر دادگاه جنجال برانگیز در سال 1377 شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر اگر باران بخواهد را در سال 1378 انجام داد.

اولین آلبوم

رضا یزدانی یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود.در سال 1382 و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا کپ نکنید نام داشت را روانه بازار کرد.

فعالیت در سینما

رضا یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال 1383 با کار در فیلم های مسعود کیمیایی شروع کرد. حکم، رئیس و محاکمه در خیابان از جمله فیلم هایی هستند که رضا یزدانی در آن ها فعالیت داشته است، و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه مرگ تدریجی یک رویا را بر عهده داشت. رضا یزدانی همچنین برای سریال قلب یخی هم چند اهنگ (از جمله تیتراژ) خوانده است.

بازیگری رضا یزدانی

از جمله فعالیت های رضا یزدانی می توان به نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نام برد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهده وی بوده است.رضا یزدانی همچنین در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی محمدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده است.

مطالب مرتبط:

آثار رضا یزدانی

آثار رضا یزدانی
آثار رضا یزدانی

 

رضا یزدانی آلبوم ها

شهر دل (1379)

پرنده بی پرنده (1382)

هیس (1385)

ساعت 25 شب (1389)

ساعت فراموشی (1390)

خاطرات مبهم (1391)

ساعتا خوابن (1392)

سلول شخصی (1393)

نوستالژی (تصویری)" (1394)

دوئل در آینه (1395)

سینمایی

حکم (1383)

رئیس (1385)

محاکمه در خیابان (1387)

گام های معلق (1387)

کیفر (1388)

طهران تهران (1388)

بوی گندم (1389)

خودزنی (1390)

خط ویژه (1392)

متروپل (1392)

360 درجه (1393)

من ناصر حجازی هستم... (1394)

بازیگر

طهران تهران (1388)

بوی گندم (1389)

تیک آف (1394)

سوفی و دیوانه (1395)

کروکودیل (1396)

تعطیلات رویایی(نوروز1397)

جوایز رضا یزدانی خواننده

جوایز رضا یزدانی خواننده
جوایز رضا یزدانی خواننده

برنده ی تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر برای سومین بار برای ترانه فیلم طهران تهران / مرداد 1390

برنده ی تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر برای دومین بار برای سریال مرگ تدریجی یک رویا / 1388

خواننده ی برگزیده ی جشن وبلاگ پارسی (پرشین بلاگ و محیط زیست) برای اجرای ترانه برج / 1385

برنده تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر برای ترانه ی فیلم حکم / 1384

بخشی از مصاحبه با رضا یزدانی خواننده

بخشی از مصاحبه با رضا یزدانی خواننده
بخشی از مصاحبه با رضا یزدانی خواننده

 

*اجرای آهنگ تیتراژ سریال ها و فیلم های سینمایی، سبب چهره شدن یک خواننده می شود یا بیش از اندازه او را در ویترین قرار می دهد؟

ببینید بستگی دارد که خواننده برای چه سریال یا فیلم سینمایی موسیقی تیتراژ را بخواند و این که میزان موفقیت فیلم و سریال فوق تا چه اندازه ای است. ممکن است که خواننده ای در مدت فعالیت هنری اش تیتراژهای زیادی را خوانده باشد اما موفقیتی در این زمینه کسب نکند.

*پیش از انتخاب اجرای موسیقی تیتراژ در نظر گرفتن چه فاکتورهایی به موفقیت خواننده کمک می کند؟

به هر حال کارگردان، نقش تعیین کننده ای دارد و در عین حال گروه بازیگران و تا بخشی هم که بشود داستان را خواند، فیلم نامه تاثیر گذار است. البته اگر فیلم سینمایی باشد که من ترجیح می دهم اول فیلم را ببینم و بعد تصمیم بگیرم که تیتراژ را بخوانم یا نه. هرچند در مواقعی ممکن است که میزان استقبال از این دست آهنگ ها به میزان موفقیت فیلم یا سریال بستگی نداشته باشد و آهنگ تیتراژ یک کار ناموفق، بگیرد و به تنهایی موفق شود.

*خودتان فکر می کنید که چرا مسعود کیمیایی علاقه دارد که شما خواننده فیلم هایش باشید؟

رابطه من با مسعود کیمیایی مربوط به یکی دو سال اخیر نیست. ما سالهاست که همدیگر را می شناسیم و ایشان به من لطف دارند و می گویند که کارم متفاوت است و مهر و امضای خاص خود را دارد. 8 سال پیش آقای کیمیایی آلبوم پرنده بی پرنده را در اتومبیل خانم اندیشه فولادوند شنیده بود و از من برای بازی در نقش یکی از سربازهای فیلم «سربازان جمعه» دعوت کردند که این امر بنا به دلایلی میسر نشد و سرانجام اتفاقی که با همکاری در فیلم های رییس، حکم و محاکمه در خیابان افتاد و رنگ و لعاب بیشتری به این رابطه بخشیده است. آقای کیمیایی جایی به امیر حسین رستمی گفته بود که رضا آن قدر جوان هست که به عمر فیلمسازی من قد دهد، وقتی این را شنیدن گریه ام گرفت. طرز نگاه او به من، برایم خیلی با ارزش است.

*بازی در فیلم سینمایی «تهران طهران» چه تجربه ای را برایتان به همراه داشت؟

این فیلم برای من خیلی خوب بود و بعد از آن هم تجربه حضور در فیلم «این جا تاریک نیست» را داشتم. ببینید، رک بگویم، مقوله کلی بازی در فیلمی برای من، فقط در جهت دیده شدن و شنیده شدن ترانه هایم است و گرنه هیچ علاقه ای به بازی کردن ندارم و حتی به کارگردان هایی که در این مدت با آن ها کار کردم؛ می گفتم، که تا حد ممکن دیالوگ های مرا کم کنند.

*حالا با توجه به این نگرش، که به نوعی اجبارا بازی می کنید؛ جلوی دوربین راحت هستید؟

من سال ها در کنار مسعود کیمیایی بودم. از نزدیک بازی بازیگر های خوب را در کارهای او دیدم و یک چیزهایی یاد گرفتم ولی خوب، این که خودت بخواهی بازی کنی، داستانش متفاوت است. جالب است بدانید در همین شش ماه اول سال، سه پیشنهاد بازی داشتم ولی چون نقش های مورد نظر، خواننده نبودند؛ آن ها را قبول نکردم.

*از بین آلبوم هایی که منتشر کرده اید، شخصا کدام را بیشتر دوست دارید؟ البته با توجه به بعد زمان و تجربه تان!

نمی توان گفت که کدام را بیشتر دوست دارم، ولی از لحاظ تکنیکی، تنظیم و نوع گویش خودم، آلبوم ساعت فراموشی به مراتب بهتر از قبلی ها است.

*از فضای موسیقی ای که در آن کار می کنید، راضی هستید؟

هیچ وقت عادت نداشته ام به طور کلی نظر بدهم. خود من موسیقی ای کار می کنم که اسم آن را پاپ-راک یاهر چیز دیگری می گذارند. من تلاش می کنم که در این سیستم تاثیر خود را داشته باشم و واقعا موسیقی کار کنم. هدفم این است که اگر بتوانم افتخاری را در زمینه فرهنگ برای خودم کسب کنم و کاری به کلیت فضای موسیقی ندارم.

*هنگامی که موسیقی را زیر زمینی کار می کردید، به ذهنتان خطور می کرد که به چنین جایگاهی برسید؟

بله، قطعا، نه تنها می خواستنم؛ بلکه می دانستم که به جایگاه کنونی می رسم. اعتماد به نفس کاذبی نداشتم اما با ایمان به کار خودم، می دانستم که به خواسته هایم خواهم رسید. حسی که همچنان در من ادامه دارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی 



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
de
+0
unlike
-0
رسول ندرلو ۰۰/۱۱/۰۹ - ۰۰:۵۱
پاسخ
comments حالا ما واقعا پسر علی اکبر پهلوون نیم/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری