پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۵:۲۹
۳
۰
نسخه چاپی

ارزش سهام عدالت در هفته چهارم شهریور 1400

ارزش سهام عدالت در هفته چهارم شهریور 1400
امروز شاخص کل بورس و کلیت بازار باز هم منفی و با روند اصلاحی رو به رو شدند.

به گزارش تیتربرتر؛ رشد و صعود بازار سهام مقطعی و کوتاه مدت بود و امروز باز هم شاخص قرمزپوش آغاز به کار کرد. بیشتر نمادهای شاخص‌ساز هم امروز باز هم منفی شروع شدند و افت قیمت را تجربه کردند.

ارزش سهام عدالت در 24 شهریور 1400

قیمت سهام عدالت امروز ریزشی هم اندازه شاخص کل بورس تهران را به ثبت رساند. در حالی که بیش از 8600 واحد معادل 0.58 درصد ریزش کرد، قیمت سهام عدالت نیز همین اندازه یعنی کمتر از 0.6 درصد ریزش کرد.

بر این اساس، قیمت سهام عدالت 532 هزار تومانی 80 هزار تومان کاهش یافت و به کمتر از 13 میلیون و 600 هزار تومان رسید. ارزش 60 درصد آزادشده این سبد سهام نیز به حدود 8 میلیون و 150 هزار تومان افت کرد.

قیمت سهام عدالت یک میلیون تومانی هم بیش از 150 هزار تومان افت کرد و به حدود 25 میلیون و 540 هزار تومان رسید. ارزش 60 درصد آزادشده این سبد سهام نیز حدود 15 میلیون و 320 هزار تومان است.

آخرین وضعیت بورس در 24 شهریور 1400

شاخص کل بورس امروز در نیمه اول معاملات در محدوده یک میلیون و ۴۹۱ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص هم‌وزن هم امروز با هزار واحد منفی در محدوده ۴۵۰ هزار واحد قرار گرفت.

گروه‌های فلزات اساسی و پتروشیمی امروز با افت تقاضا همراه شدند و در محدوده منفی داد و ستد می‌شوند. اما گروه خودرو امروز با گرایشات مثبت و با افزایش تقاضا مواجه شده است. اما با توجه به این موضوع که روز گذشته بازار مثبت شد، چرا امروز روند اصلاحی باز هم جان گرفت؟ دلایل افت بازار چه عواملی هستند؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: محرک اصلی بازار ابهاماتی هستند که باید برطرف شوند. ابهام اصلی در حال حاضر مذاکرات برجام است.


yektanet.com
وی افزود: در وهله بعدی اگر سیاست‌های مربوط به قیمت‌گذاری دستوری حل و فصل شود ابهام و بی‌اعتمادی در بازار کمتر می‌شود. در حال حاضر موضوع قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف ایجاد شوک و هیجان کرده است.

وی در بخش دیگری گفت: انتشار اوراق بدهی و کسری بودجه عامل تهدید کننده اصلی بازار هستند. همچنین گمانه‌هایی درباره انتشار اوراق بدهی با نرخ بالا زده می‌شود و همین موضوع بی‌اطمینانی را در بازار بالا برده است زیرا این بازار رقیب اصلی بورس به حساب می‌آید.

اشتیاقی تاکید کرد: سهام عدالت موضوع دیگری است که اگر به صورت بلوکی یا به هر روش دیگری آزادسازی شود به بازار فشار فروش وارد می‌کند و باید با احتیاط و تامل بیشتری نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری شود.‎



+ 3
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری