پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۲۵
۷
۰
نسخه چاپی

فواید بی نظیر چای ماچا برای سلامتی و پوست

فواید بی نظیر چای ماچا برای سلامتی و پوست
چای ماچا دارای مزایای بیشماری برای سلامتی، پوست و مو می باشد که ما در زیر به برخی از فواید آن می پردازیم.

تیتربرتر: محبوبیت ماچا در کافی شاپ ها، فروشگاه های بهداشتی که در آن ها در نوشیدنی های چای و حتی دسرها استفاده می شود به طور چشمگیری افزایش یافته است. چای ماچا از گیاه Camellia sinensis، همان چای سبز می آید، تنها تفاوت در مشخصات تغذیه ای منحصر به فرد آن است و به طور متفاوتی کشت می شود. چای ماچا دارای چندین فایده است زیرا دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و کافئین است زیرا دارای مواد مغذی از کل برگ است.

اجازه دهید این مقاله را بررسی کنیم تا از مزایای چای ماچا و نحوه استفاده از آن در برنامه روزانه خود مطلع شویم. 

چای ماچا چیست ؟

چای ماچا چیست ؟
چای ماچا چیست ؟

چای ماچا پودر چای سبز است که در زمان حکومت سلسله تانگ در چین کشف شد. محبوبیت این چای با گذشت زمان به سرعت افزایش یافته است. فرهنگ ژاپنی در 100 سال گذشته از چای ماچا استفاده کرده است و به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ آنها تبدیل شده است.

چای ماچا نسبت به چای سبز دارای مقدار قابل توجهی کافئین و آنتی اکسیدان است، زیرا حاوی مواد مغذی از کل برگ است.

اگرچه ماچا یک چای سبز است، اما تخصص آن در فرآوری است. منطقه یوجی ژاپن بهترین نوع چای ماچا را تولید می کند. مردم این منطقه با پوشاندن گیاهان چای با سایه های بامبو و افزایش سطح کلروفیل برگ، تنها اجازه می دهند 20 درصد اشعه خورشید به گیاهان برسد.

فواید چای ماچا

خواص فوق العاده غذا و طعم لذیذ و لطیف چای ماچا آن را به یکی از بهترین افزودنی ها در برنامه روزانه شما تبدیل می کند. به تمام مزایای سلامتی، پوست و موی مصرف منظم چای ماچا نگاه کنید و عاشق این دمنوش گیاهی شوید. اجزای موجود در چای ماچا دارای مزایای فوق العاده ای برای سلامتی هستند و نوشیدن چای ماچا دیگر یک مد فرهنگی ژاپنی نیست. شما می توانید قبل از قرار دادن این چای در برنامه معمول خود، نگاهی اجمالی به مزایای سلامتی آن بیاندازید.

مزایای چای سبز ماچا برای سلامتی

مزایای چای سبز ماچا برای سلامتی
مزایای چای سبز ماچا برای سلامتی

 

1. محافظ در برابر سرطان

محافظت در برابر سرطان ممکن است یکی از مزایای مهم چای سبز چای سبز باشد. دارای نوعی کاتچین است که دارای خواص ضد سرطانی قوی به نام اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) است. طبق یک مطالعه آزمایشگاهی، EGCG در ماچا به از بین بردن سلول های سرطان پروستات کمک کرده است.

مطالعات بیشتر انسانی برای مشاهده نحوه ترجمه لوله آزمایش و حیوانات برای انسان لازم است زیرا این مطالعات به دنبال ترکیبات خاصی هستند که در ماچا در لوله آزمایش و مطالعات روی حیوانات یافت می شود.

2. کاهش استرس اکسیداتیو

تأثیر ریشه های بدون اکسیژن بر بدن انسان بسیار زیاد است زیرا می تواند به سلول های بدن شما آسیب برساند. علاوه بر این، استرس اکسیداتیو می تواند طیف وسیعی از بیماری ها مانند نارسایی قلبی، آلزایم ، پارکینسون، سرطان را ایجاد کند.

چای ماچا با مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در آن، اثرات مضر استرس اکسیداتیو را خنثی می کند. بنابراین، برای کنترل استرس اکسیداتیو، آنتی اکسیدان های چای ماچا را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

3. از سلامت قلب محافظت می کند

برای سلامت قلب، پودر چای ماچا بسیار موثرتر از چای سبز ساده است. بنابراین، با وارد کردن چای ماچا به رژیم غذایی معمول خود، می توانید خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

نوشیدن چای ماچا به سم زدایی بدن شما کمک می کند، در طول روز انرژی شما را حفظ می کند و سلامت قلب و عروق شما را به میزان قابل توجهی حفظ می کند. اما فقط چای ماچا کافی نیست؛ اطمینان حاصل کنید که یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی مناسب دارید.

4. ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند

دیابت عوارض دردناک زیادی دارد و اگر اقدامات لازم را انجام ندهید می تواند یک بیماری خطرناک باشد. مزایای نوشیدن ماچا ممکن است شامل تنظیم سطح قند خون با کمک مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول باشد.

طبق مطالعات انجام شده، افرادی که روزانه حداقل 6 فنجان چای ماچا مصرف می کردند، 33 درصد کمتر از افرادی که کمتر نوشیدند، دچار دیابت نوع 2 شدند.

5. شفافیت ذهن را ارتقا دهید

ترکیب کافئین و l-theanine موجود در ماچا باعث تمرکز آن می شود و آن را به یکی از مزایای مهم چای سبز ماچا برای سلامتی تبدیل می کند. این به این دلیل است که تولید امواج آلفا با ترکیب L-theanine افزایش می یابد. این امواج آلفا با تشویق آرامش، وضوح روانی عمیق و حالت روحی هوشیارتری را برای شما فراهم می کند.

6. سرشار از آنتی اکسیدان

چای ماچا دارای یک آنتی اکسیدان فعال به نام Epigallocatechin Gallate (EGCG) است، همان چای سبز، زیرا هر دو از گیاه Camellia sinensis می آیند. با این حال، برخی از دانشمندان می گویند ماچا دارای 137 برابر بیشتر از چای سبز چینی EGCG است.

بر خلاف اکثر چای های دیگر که بعد از تهیه چای، برگ ها را دور می ریزید، می توانید تمام برگ ها را با ماچا مصرف کنید.

مطالب مرتبط:

7. کاهش خطر بیماری کبدی و جلوگیری از آسیب کبدی

کبد به پردازش مواد مغذی، متابولیسم داروها و دفع سموم از بدن شما کمک می کند و ماچا ممکن است برای کبد مفید باشد. بر اساس مطالعه ای که روی موش های دیابتی انجام شد، چای ماچا برای جلوگیری از آسیب به کلیه ها و کبد یافت می شود.

افزایش آنزیم های کبدی نشان دهنده آسیب در کبد است و مصرف چای ماچا این سطوح آنزیمی را در کبد شما به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین، با گنجاندن چای ماتچا در رژیم غذایی خود می توانید خطر بیماری کبدی را کاهش دهید.

8. ممکن است به کاهش وزن کمک کند

کاهش وزن می تواند یکی دیگر از مزایای چای ماچا باشد که با کمک EGCG (epigallocatechin gallate) موجود در آن، هورمون CCK (کوله سیستوکینین) را افزایش می دهد. 

9. تقویت سیستم ایمنی بدن

یک سیستم ایمنی قوی برای محافظت از بدن در برابر هزاران ویروس و باکتری موجود در محیط ضروری است. چای ماچا با تقویت موثر سیستم ایمنی بدن به مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی کمک می کند زیرا دارای آنتی اکسیدان کاتچین خاصی به نام EGCG است. این آنتی اکسیدان ها با اتصال خود به سلول های بدن به مهار بسیاری از میکروارگانیسم های بیماری زا کمک می کنند.

فواید چای ماچا برای پوست

فواید چای ماچا برای پوست
فواید چای ماچا برای پوست

 

10. کاهش پیری زودرس پوست

پیری پوست برای هر زن یک کابوس زنده است و ما همیشه در جستجوی داروهای طبیعی برای مقابله با آن هستیم. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش از مزایای قابل توجه چای سبز ماچا برای پوست است. علاوه بر این، از پوست شما در برابر ریشه های آزاد محافظت می کند و با تحریک تولید الاستین حجم را افزایش می دهد.

11. به التهاب کمک می کند

خواص ضد التهابی آنتی اکسیدان ها، به ویژه EGCG موجود در چای ماچا، به کاهش التهاب مرتبط با برخی از بیماری های پوستی کمک می کند. علاوه بر این، باعث تسکین پوست شما می شود. 

12. کمک به کاهش پف

چای ماتچا سرشار از آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و درخشش بی نظیر آن دارد. این آنتی اکسیدان ها از آسیب سلولی زیر نواحی ظریف زیر چشم جلوگیری می کنند که برای ایمنی بهتر است. 

13. حلقه های تیره را درمان کنید

حلقه های تیره در مردان و زنان به یک مسئله رایج تبدیل شده است و در بین بسیاری از دلایل، کند شدن گردش خون مهمترین مورد است. مصرف چای ماچا به بهبود گردش خون و تنگ شدن عروق خونی به دلیل داشتن کافئین کمک می کند. با استفاده منظم از چای ماچا می توانید ظاهر سیاهی دور چشم را از بین ببرید.

14. ممکن است به کاهش آکنه کمک کند

آکنه یکی دیگر از مسائلی است که افراد در هر سنی، صرف نظر از جنسیت با آن روبرو هستند و همه ما در جستجوی داروهای طبیعی هستیم. آکنه برای افرادی که پوست چرب دارند یک پدیده رایج است. چای ماچا تولید روغن را کاهش داده و منافذ را کوچک می کند و در نتیجه با کمک تانن های موجود در آن ظاهر آکنه را کاهش می دهد.

فواید چای ماتچا برای مو

فواید چای ماتچا برای مو
فواید چای ماتچا برای مو

 

15. بهبود رشد مو

چای ماتچا فواید استثنایی برای موها دارد زیرا دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است. با تحریک سلول های پاپیلای پوستی و رشد فولیکول های مو با کمک آنتی اکسیدان EGCG به رشد سریع موها کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از چای ماچا ترکیب مسئول ریزش مو را کاهش می دهد زیرا مقدار زیادی کاتچین دارد، در نتیجه رشد مو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

همچنین با تقسیم پلی فنول که به تقویت ریشه و فولیکول های مو کمک می کند، تعداد قسمت های شکاف دار را کاهش می دهد.

16. به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند

چای ماتچا با بهبود گردش خون در پوست سر به رشد موها کمک می کند زیرا دارای مقادیر زیادی ویتامین E است. این آنتی اکسیدان با محافظت و تقویت کامل پوست سر و موها از رشد موهای جدید حمایت می کند. 

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید. 

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​ نویسنده: صادق رمضانی



+ 7
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری