پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۵۵
۵
۰
نسخه چاپی

آشنایی با سریال بعد از آزادی+ اسامی بازیگران و زمان پخش

آشنایی با سریال بعد از آزادی+ اسامی بازیگران و زمان پخش
سریال بعد از آزادی به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و به تهیه کنندگی سعید سعدی، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال بعد از آزادی سومین تجربه کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر پس از سریال تاصبح است و این کارگردان پس از ۱۳ سال دوباره به تلویزیون بازگشته است! و باید منتظر ماند و دید این کارگردان چه مجموعه‌ ای را برای تلویزیون تدارک دیده است.

مجموعه تلویزیونی بعد از آزادی به تهیه کنندگی سعید سعدی قرار بود در محرم سال ۱۳۹۹ شمسی خودش به آنتن شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برساند، اما به هر حال این موقعیت برای محمدعلی باشه آهنگر و هنرمندان این سریال فراهم نشد! 

خلاصه داستان سریال بعد از آزادی

خلاصه داستان سریال بعد از آزادی
خلاصه داستان سریال بعد از آزادی

هر روز با عطر گل‌ های باغ‌ های شهریار از خواب بلند می‌ شدم، مادرم خدابیامرز یه باغچه خوشگل داشت که همیشه سرش گرم بود. بنده خدا اکثر مواقع تنها بود. بابام که راننده بیابون بود صبح تا شب پشت نفتکش اش دنده عوض می‌ کرد و بنزین جا به جا می کرد. راه نزدیکش چهار پنج ساعت ترافیک انبار ری تا پمپ بنزینای جنوب و مرکز تهران بود. صبح ها زودتر می‌ رفت تا بار بهتر بهش بخوره. اگه هوا سرد بود و مشکلی برای مناطق سردسیر پیش نمی‌اومد، بارش رو عوض می‌کردن و می‌ فرستادنش سمت همدان، آذربایجان، کردستان چه می‌ دونم استان های سردسیر و برف گیر. این آخریا زیاد حالش میزون نبود خودش چیزی نمی‌گفت ولی ماها که می فهمیدیم. توی خونه‌ای که پدر مادر توش نباشه هیچی نمی تونه جاشونو پر کنه…

زمان پخش سریال بعد از آزادی

زمان پخش سریال بعد از آزادی
زمان پخش سریال بعد از آزادی

سعید سعدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون اظهار کرد: سریال «بعد از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر را آماده پخش دارم که بنا به دلایلی هنوز موقعیت پخش آن فراهم نشده است. این مجموعه شاید بعد از سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی راهی آنتن شبکه یک شود. 

وی افزود: سریال دیگری که مشغول ساخت آن هستم فصا دوم سریال «نجلا» است. این کار درحال حاضر در تهران مقابل دوربین رفته است. همچنین تصمیم دارم به زودی یک فیلم سینمایی با مضمون اجتماعی تهیه کنم. قرار است کارگردانی این کار را یک فیلم‌ اولی برعهده بگیرد و مشخصات کامل پروژه را به زودی رسانه‌ای می‌کنم. 

سعدی در پاسخ به این پرسش که آیا علاقه‌ای به تولید فیلم یا سریالی در حوزه پلتفرم‌ها دارد یا خیر، بیان کرد: این روزها به اندازه‌ای در تلویزیون و سینما درگیر و پرمشغله هستم که فرصتی برای فعالیت در پلتفرم‌ها پیش نمی‌آید، هرچند هنوز هم کاری نتوانسته است من را وسوسه کند که در این حوزه جدید ورود کنم. 

این تهیه کننده در پایان تاکید کرد: نسبت به پلتفرم‌ها و فعالیت در آن ها هیچگونه نگاه منفی ندارم. برخی مواقع عده‌ای برای این که این عرصه را دوست ندارند در آن فعالیت نمی‌کنند ولی کار من تهیه‌کنندگی است پس چندان برایم فرقی نمی‌کند کاری تلویزیونی باشد یا سینما یا پلتفرم، تنها چیزی که برای من اهمیت بالایی دارد کیفیت و اثرگذاری است که من را همیشه تشویق به تهیه می‌کند. 

تعداد قسمت های سریال بعد از آزادی

اعلام شده بود سریال بعد از آزادی  در ۳۵ قسمت تولید می‌ شود اما با اضافه شدن پنج قسمت دیگر به ۴۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ ای رسید.

اسامی بازیگران سریال بعد از آزادی

اسامی بازیگران سریال بعد از آزادی
اسامی بازیگران سریال بعد از آزادی

رضا داودنژاد ، اندیشه فولادوند ، مرتضی اسماعیل کاشی ، اصغر همت ، قاسم زارع ، خسرو شهراز ، سام کبودوند ، امید روحانی ، حسین باشه‌ آهنگر ، رویا جاویدنیا ، رامین سیار دشتی ، المیرا دهقان و… از بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی هستند.

مطالب مرتبط:

صحبت های سعید سعیدی تهیه کننده سریال بعد از آزادی

سریال بعد از آزادی
سریال بعد از آزادی

 

*شما تا به امروز در ساخت سریال‌های تلویزیونی تان دست روی موضوعات متفاوتی گذاشته‌اید، این بار چه نگاهی به سریال بعد از آزادی داشتید؟

ما در سریال بعد از آزادی به مباحث روز اجتماعی می‌پردازیم و تصویرگر هنجارهای اجتماعی در جامعه که گریبانگیر همه مردم است، می‌پردازیم. به لحاظ کیفیت سعی کردیم یک اثر خوب تلویزیونی باشد که هم مردم سرگرم شوند و هم این‌که به داده‌هایشان افزوده شود. فیلمنامه با نظر کارگردان بازنویسی شد و یکی دیگر از امتیازات سریال، پر لوکیشن بودن آن است و هم این موضوع کار ما را سخت می‌کرد و نیاز به زمان بیشتری داشتیم. امیدوارم مردم سریال را دوست داشته‌باشند.

*چه موضوعاتی از اجتماعی دستمایه قرار داده‌شده‌است؟

کسب و کار، مباحث اقتصادی و اجتماعی در سریال در هم تنیده شده‌است. همچنین یکی از موضوعات سریال که به آن هم تاکید زیادی کرده ایم، متکی بودن به خود است.

*چطور به انتخاب محمدعلی باشه آهنگر برای کارگردانی رسیدید؟

تجربه همکاری با محمدعلی باشه‌آهنگر را داشتم. نسبت به افکار هم در کار شناخت داریم و طبق صحبت‌هایی که با شبکه داشتیم به توافق نظر رسیدیم و او را برای کارگردانی انتخاب کنیم. ضمن این‌که هر سریالی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و بر این مبنا هم کارگردان انتخاب می‌شود و محمدعلی باشه‌آهنگر بهترین گزینه برای کارگردانی سریال بعد از آزادی بود.

*برای این سریال در کنار بهره‌بردن از بازیگران پیشکسوت سراغ بازیگران تئاتری و جوان رفتید. دلیل تان چه بود؟

به هر حال ما به عنوان سازنده یک اثر باید به جوانان توجه کنیم و آن‌ها را وارد میدان کنیم. معمولا در کارهایم سعی می‌کنم بازیگران جوان و خوش‌آتیه هم معرفی کنم. این اتفاق هم در سریال بعد از آزادی رخ داد و بازیگران جوان این سریال می‌توانند آینده خوبی داشته‌باشند و دیگر سازندگان در کارهایشان از آن‌ها استفاده کنند.

*درباره داستان این سریال هم توضیحی می‌دهید؟

سریال بعد از آزادی روایتگر قصه خانواده‌ای است که متکی به خودشان هستند و اعضای خانواده سعی می‌کنند در کنار هم از پس مشکلات‌شان بربیایند.

صحبت های کارگردان سریال بعد از آزادی

صحبت های کارگردان سریال بعد از آزادی
صحبت های کارگردان سریال بعد از آزادی

محمدعلی باشه‌آهنگر، پیش از این سریال هم تجربه ساخت مجموعه «تا صبح» را داشته، اما اغلب فعالیتش در حوزه سینماست و وی را به عنوان فیلمساز می‌شناسند. وی پیشتر در گفتگو با جام‌جم درخصوص ویژگی‌های این فیلمنامه که باعث شد کارگردانی‌اش را به‌عهده بگیرد، بیان کرد:

تلویزیون در جهان امروز شاید موثرترین رسانه جهان باشد؛ هر چند ممکن است بی‌ملاحظگی رسانه‌های دیجیتال در حوزه اینترنت توانسته باشد در کوتاه‌مدت در اخبار زرد، گوی سبقت را از تلویزیون برباید. اما در حوزه تاثیرات داستان و روایت‌های داستانی همچنان در کنار سینما از تاثیرگذارترین رسانه‌ها محسوب می‌شود. فراگیری آن و ارتباط آسان برای مخاطب به‌خصوص خانواده‌ها این ویژگی را موثرتر می‌کند. من پیشتر با این رسانه آشنا و کار کرده بودم و تاثیر روایت‌های داستانی را برای مخاطب می‌دانستم.

تلویزیون این توان را دارد تا بازیگران جوان‌تر (از نظر تجربه و نه سن) را به تماشاگران معرفی کند. البته این ریسک‌پذیری در کارهای سینمایی من همیشه بوده و بازیگران جدیدی به جامعه هنری معرفی کرده‌ام و از این بابت هم خوش‌شانس بوده‌ام.

شاید ساختارشکن در موضوع نباشد، ولی پرداخت جدی‌تری دارد. داستان این روزهای جامعه ما در آینه‌ای کوچک منعکس می‌شود. روایت عشق‌های از دست رفته، تلاش‌های بی‌جهت برای چپاول اموال مردم، زمین‌خواری، دروغ و نارو زدن رفیقان به هم و البته ازخودگذشتگی و بسیاری احساس‌های دیگر که هر روز در گوشه و کنارمان، چون رودخانه خروشانی عبور می‌کنند و شاید ذهن و روح‌مان را آزار می‌دهند گاه ایثار آدمی آن را جلا می‌دهد، همه در این قصه جاری است که امیدوارم دیده شوند.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی 



+ 5
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری