پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲۱:۵۴
۷
۰
نسخه چاپی

مرطوب کننده خانگی برای پوست چرب

مرطوب کننده خانگی برای پوست چرب
ما در این مقاله بهترین مرطوب کننده های خانگی برای پوست های چرب را به شما ارائه می دهیم که به شما کمک می کند بدون ایجاد جوش، پوست چرب خود را مرطوب کنید.

تیتربرتر: بسیاری از ما تصور اشتباهی داریم که پوست چرب به مرطوب کننده نیاز ندارد. این خیلی از حقیقت دور است؛ تولید بیش از حد چربی می تواند نشانه دهیدراته شدن پوست باشد. بنابراین، استفاده از مرطوب کننده خانگی برای پوست های چرب ضروری است. اگرچه تهیه روتین مراقبت از پوست برای پوست های چرب می تواند چالش برانگیز باشد، اما دیگر لازم نیست!

برای جلوگیری از تولید بیش از حد سبوم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به طور منظم پوست خود را لایه برداری کنید. مرطوب کردن پوست چرب شما ضروری است به طوری که به داشتن ظاهری سالم بدون هیچ گونه چربی کمک می کند. 

چرا رطوبت رسانی برای پوست های چرب ضروری است؟

چرا رطوبت رسانی برای پوست های چرب ضروری است؟
چرا رطوبت رسانی برای پوست های چرب ضروری است؟

استفاده از مرطوب کننده روی پوست چرب ممکن است برای بسیاری جذاب نباشد. اما استفاده از مرطوب کننده مناسب، بسیار مفید خواهد بود، به ویژه برای افرادی که سطح چربی دارند. اگرچه چندین محصول در بازار موجود است، اما مواد شیمیایی موجود در آنها ممکن است روغن طبیعی پوست شما را از بین ببرد. برخی از عوامل خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی نیز نقش مهمی در درخشندگی پوست شما ایفا می کنند. بنابراین، لازم است پوست چرب خود را با یک مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید تا آن را به میزان کافی آبرسانی کنید.

زمان مناسب برای مرطوب کردن پوست چرب چه زمانی است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، مرطوب کردن باید یک مرحله ضروری در روال مراقبت از پوست شما برای هر نوع پوستی، به ویژه چرب باشد.

شستن صورت با شوینده ممکن است روغن طبیعی پوست شما را از بین ببرد، بنابراین بلافاصله بعد از شستن صورت خود از مرطوب کننده استفاده کنید.

می توانید از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید که سطح رطوبت طبیعی را پس از دوش گرفتن به پوست شما باز می گرداند.

احتمال خشک شدن پوست شما در طول شب وجود دارد. بنابراین، شما همچنین باید قبل از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید.

ما لیستی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست های چرب را به شما ارائه می دهیم، زیرا ممکن است آنهایی که دارای ترکیب شیمیایی هستند با بسیاری از آنها مطابقت نداشته باشد.

آلوئه ورا برای پوست های چرب

آلوئه ورا برای پوست های چرب
آلوئه ورا برای پوست های چرب

محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش یک مزیت اضافی مرطوب کننده خانگی آلوئه ورا برای پوست های چرب به همراه ایجاد یک اثر مرطوب کننده است. آلوئه ورا یک مرطوب کننده کامل خانگی برای پوست های چرب در تابستان است. سبک است و از چربی روی سطح شما جلوگیری می کند. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های آلوئه ورا به کوچک شدن آکنه و زخم های مربوطه کمک می کند. این چربی روی پوست شما باقی نمی گذارد و باعث سفت شدن آن می شود.

احتیاط: آلوئه ورا ممکن است برای افرادی که پوست حساس دارند عوارض جانبی ایجاد کند. قبل از استفاده از آن روی صورت، یک تست پچ روی بازوی خود انجام دهید.

چای سبز برای کاهش چربی پوست

چای سبز برای کاهش چربی پوست
چای سبز برای کاهش چربی پوست

اگر می خواهید رطوبت پوست خود را حفظ کنید، چای سبز گزینه مناسبی است. با جلوگیری از هدر رفتن آب نیمه پوست، پوست شما را مرطوب نگه می دارد. چای سبز منبع غنی آنتی اکسیدان است که در پوست مستعد آکنه معجزه می کند. عسل، در این مخلوط، به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند تا پوست چرب شما به خوبی مرطوب شود.

عناصر:

یک فنجان آب گرم

چای سبز کیسه ای

یک قاشق غذاخوری عسل

آماده سازی:

یک فنجان آب بجوشانید و کیسه های چای سبز را در آن قرار دهید.

بگذارید چند دقیقه دم بکشد.

وقتی آب سرد شد عسل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

این مخلوط را با کمک پنبه روی صورت خود بمالید.

اجازه دهید 10 دقیقه در آنجا بماند و آن را با آب گرم بشویید.

کاربردها و مزایای روغن جوجوبا

کاربردها و مزایای روغن جوجوبا
کاربردها و مزایای روغن جوجوبا

روغن جوجوبا با خواصی مشابه سبوم تولید شده توسط پوست ما، مرطوب کننده خانگی مناسب برای پوست های چرب است. این روغن به تعادل روغن های طبیعی روی پوست شما کمک می کند زیرا به سرعت جذب می شود و احساس چربی در سطح شما ایجاد نمی کند. با مخلوط کردن اسانس اسطوخودوس و روغن جوجوبا، یک ترکیب کامل مرطوب کننده ایجاد کنید. آکنه، قرمزی و سوزش ناشی از آن می تواند با خواص ضد عفونی کننده روغن اسطوخودوس مقابله کند.

عناصر:

یک قاشق روغن جوجوبا

اسانس اسطوخودوس- سه قطره

آماده سازی:

یک کاسه کوچک بردارید و روغن ها را کاملاً مخلوط کنید.

چند قطره از این مخلوط را با کمک قطره چکان بمالید و آن را به طور مساوی پخش کنید.

بهتر است از این مرطوب کننده در شب استفاده کنید تا نتایج قابل توجهی حاصل شود.

مطالب مرتبط:

روغن آفتابگردان برای پوست های چرب

روغن آفتابگردان برای پوست های چرب
روغن آفتابگردان برای پوست های چرب

اگرچه استفاده از روغن می تواند مضر باشد، اما طبیعت غیرکومدوژنیک روغن آفتابگردان آن را به یک مرطوب کننده کامل خانگی برای پوست های چرب تبدیل می کند. از پوست شما در برابر آسیب محافظت می کند و چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل می رساند. تعادل روغن های طبیعی را فراهم می کند و سطح شما را آبرسانی می کند. مقادیر بالای اسید لینولئیک موجود در روغن آفتابگردان به کاهش مشکلات آکنه کمک می کند.

احتیاط: مطمئن شوید که روغن آفتابگردان با محتوای اولئیک کم را انتخاب کنید.

توت فرنگی برای پوست چرب

توت فرنگی برای پوست چرب
توت فرنگی برای پوست چرب

وقتی توت فرنگی با مواد اولیه ای که به راحتی در خانه شما موجود است مخلوط شود، می توانید یک مرطوب کننده صورت برای پوست های چرب تهیه کنید. پوست شما را تغذیه و احیا می کند و با چربی اضافی مبارزه می کند. این میوه منبع غنی ویتامین C است. مرطوب کننده تازه تهیه شده با توت فرنگی با از بین بردن چربی اضافی پوست شما را لایه برداری می کند. خواص ضدالتهابی عسل سطح شما را پاک کرده و آرام می کند.

عناصر:

توت فرنگی له شده-1/4 فنجان

یک قاشق غذاخوری عسل

آماده سازی:

یک کاسه بردارید و همه مواد را به آن اضافه کنید.

محتویات را خوب هم بزنید تا خمیری یکدست و کرمی به دست آید.

مخلوط را در هر زمان از روز روی صورت خود بمالید.

اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

عسل برای پوست چرب

عسل برای پوست چرب
عسل برای پوست چرب

خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدان های موجود در عسل بسیار مفید هستند زیرا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست چرب عمل می کند، که به راحتی در هر خانه ای موجود است. این ماده به پاکسازی منافذ پوست شما کمک می کند و رشد میکروب های ایجاد کننده آکنه را محدود می کند. قسمت مومی عسل پوستی براق و نرم به شما می دهد و با کمک آنتی اکسیدان های موجود در آن، پوست شما بسیار جوانتر به نظر می رسد.

عناصر:

دو قاشق عسل خام

آماده سازی:

یک لایه نازک عسل را به طور یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید.

اجازه دهید عسل حدود ده دقیقه روی صورت شما بماند.

صورت خود را با آب گرم بشویید.

اگر پوستی دارید که دائماً چرب و روغنی است، به شدت نیاز به یک مرطوب کننده در پوست مراقبت از پوست خود دارید، نه تنها می توانید بدون نیاز به چرب شدن، آبرسانی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از استفاده از هر یک از این مرطوب کننده ها روی صورت خود، یک تست وصله روی دست خود انجام دهید تا واکنش های آلرژیک رد شود.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی 



+ 7
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری