پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۱ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۵
۸
۰
نسخه چاپی

ساعت بازی هندبال بانوان ایران با کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا 2022+ پیش بینی

ساعت بازی هندبال بانوان ایران با کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا 2022+ پیش بینی
تیم هندبال بانوان ایران با کره جنوبی بازی سختی را در پیش دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم ملی هندبال بانوان کشورمان  امروز در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا از امروز ساعت 18:30 دقیقه به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا از چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با حضور ۱۱ تیم در دو گروه در اردن آغاز شده است و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای هفتمین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

گروه بندی این مسابقات به این ترتیب بود:

گروه A: کره جنوبی، قزاقستان، سنگاپور، ازبکستان، هنگ کنگ
گروه B: ایران، ژاپن، سوریه، کویت، فلسطین، اردن

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در مرحله گروهی تنها با یک شکست مقابل ژاپن برای اولین بار توانست به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کند. با پایان یافتن مرحله گروهی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا در اردن، چهره ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شد. به این ترتیب ۲ تیم کره جنوبی و قزاقستان از گروه اول و ۲ تیم ژاپن و ایران از گروه دوم ضمن کسب مجوز حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا وارد مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

در مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا تیم‌های ملی هندبال بانوان ایران و کره جنوبی، رو در روی هم قرار خواهند گرفت. در دیگر بازی هم ژاپن به مصاف قزاقستان می‌رود. شاگردان قانع در حالی به مصاف کره جنوبی قدرتمند می‌روند که تمامی بازی‌های رو در روی گذشته به سود کره ای‌ها به پایان رسیده است. تیم ملی هندبال بانوان کره جنوبی در ۱۷ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده است که از این حیث برترین و قدرتمند‌ترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود. کره‌ای‌ها تاکنون ۱۴ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز را کسب کرده است.

نتایج تیم ملی هندبال بانوان ایران در ادوار گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر کرده جنوبی:

سال ۲۰۰۸: ۴۸ - ۱۵ برنده کره جنوبی
سال ۲۰۱۲: ۳۶- ۲۰ برنده کره جنوبی
سال ۲۰۱۵: ۶۰-۱۱ برنده کره جنوبی
سال ۲۰۱۶: ۴۴-۲۲ برنده کره جنوبی

بازی‌های مرحله نیمه نهایی:

ساعت ۱۸:۳۰ - کره جنوبی – ایران
ساعت ۲۰:۳۰ – ژاپن - قزاقستان

صحبت های مربی هندبال ایران پیش از بازی با کره جنوبی

صحبت های مربی هندبال ایران پیش از بازی با کره جنوبی

 

خدیجه قانع ، در خصوص شرایط جسمانی خود اظهار داشت: خداراشکر بهتر هستم ولی آقای رزمگر هنور حالش خوب نیست. علایم بیماری در صونا بیداد و خانم شافعیان نیز شروع شده است. امیدوارم هر چه زودتر سلامتی حاصل شود.

وی در ادامه افزود: برای دیدار با سوریه مطمئن بودیم عملکرد بچه‌ها بهتر از اردن خواهد بود.روز دیدار با اردن بچه‌ها در اتوبوس فهمیدند که کادر فنی درگیر کرونا شده و  شوک شدند.‌ این موضوع باعث شد تا زمان از دست برود بعلاوه جوسالن، داوری و تماشاگران به نفع اردن بود اما امروز بچه‌ها آماده شدند. ما قبل از بازی با سوریه به بچه‌ها یادآوری کردیم هر کدام ستاره هستند.

مربی تیم هندبال کشورمان تاکید کرد: خانم معقول، سرپرست تیم خودش سابقه مربیگری دارد و خانم جعفری پزشک تیم هم کارت درجه یک داوری داشت و می‌توانستند به خوبی صحبت‌های ما را منتقل کنند. ما همزمان با بازی فیلم را می‌دیدیم و نکات را گوشزد می‌کردیم. البته فیلمی که صورت زنده از بازی می‌دیدیم حتی تا 30 ثانیه عقب بود.‌

وی تصریح کرد: فردا به صورت تصویری جلسه داریم و کره جنوبی را آنالیز می‌کنیم.‌ دختران ما با غیرت ایرانی جلوی کره‌جنوبی هم مثل ژاپن می‌درخشند. امیدوارم این شادی با روی سکو رفتن کامل شود.

قانع در پایان گفت: این موفقیت را به تمام بانوان کشورم تبریک می‌گویم.

مطالب مرتبط:

پیش بینی سرنوشت تیم هندبال بانوان در آسیا

هندبال بانوان یک گام جلوتر از مردان است

مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا به میزبانی اردن به پایان رسید و تیم ملی هندبال زنان ایران با برتری مقابل سوریه به مرحله نیمه نهایی راه یافت و جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را نیز کسب کرد.

ناهید غارسی، مربی هندبال، درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: زنان ایران با توجه به اردوهای آماده‌سازی که پشت سر گذاشته بودند و همچنین حضور کادر فنی مناسب موفق شدند به خوبی از پس از ماموریت مهم برآیند. به تیم و کادر فنی و همچنین فدراسیون که نگاه خوبی به حوزه بانوان دارد تبریک می‌گویم. ما پس از سال‌ها موفق شدیم سهمیه جهانی را به دست بیاوریم، اتفاقی که حالا هندبال زنان ایران را یک قدم جلوتر از مردان قرار داده است.

او با اشاره به نبود کادر فنی در کنار تیم توضیح داد: در بازی با اردن به دلیل ابتلای کادر فنی به کرونا متاسفانه سرمربی و دستیارانش در کنار تیم نبودند. به اعتقاد من با وجود کادر فنی نتیجه خود به خود بهتر می‌شود ولی این اتفاق به هر جهت رخ داد و کار بازیکنان را سخت‌تر کرد اما خوشبختانه تیم عملکرد خوبی داشت و نشان داد می‌تواند پاسخ مثبتی به اعتماد کادر فنی بدهد. 

غارسی درخصوص شانس قهرمانی تیم ملی ایران گفت: بازی‌ها سخت می‌شود چون بهترین‌ها جزو چهار تیم آمدند. حالا یک بازی دشوار با کره جنوبی داریم که در صورت پیروزی در این بازی به فینال می‌رویم اما کره واقعا تیم بزرگی است و امیدوارم این بازی هم به سود ما به پایان برسد. در هر صورت احساس می‌کنم ملی‌پوشان کشورمان به راحتی می‌توانند روی سکو قرار بگیرند.

مطالب مرتبط:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری