پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۲ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۱۹
۳
۰
نسخه چاپی
در بازار جهانی:

وضعیت طلا و سکه در پاییز 1400

در بازار جهانی:
در این هفته شاهد رکود و کاهش معاملات در بازار طلا و سکه هستیم. 

به گزارش تیتربرتر؛ قیمت طلا و سکه در هفته گذشته (از ۲۷ شهریور تا یکم مهر ۱۴۰۰) با نوساناتی همراه بود؛ به طوری که قیمت طلای ۱۸ عیار از ۱ میلیون ۱۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱ میلیون ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده
پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

محمد کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: قیمت اونس جهانی این هفته سیر افزایشی داشته و 13 دلار صعود داشته و در معاملات ظهر به 1774 دلار رسیده بود در حالی که هم اکنون با 25 دلار ریزش به 1750 دلار رسیده است.

از طرفی قیمت ارز هم سیر کاهشی داشته و در این هفته با 100 تومان کاهش به 27480 تومان رسیده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد همچنان در طول هفته گذشته شاهد رکود در بازار بودیم و داد و ستدها به پایین ترین حد خود رسیده است.

وی گفت کاهش تقاضا و داد و ستدها منجر به کاهش حباب سکه شده و این هفته سکه با 60 هزار تومان کاهش حباب به 520 هزار تومان رسیده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت :انگیزه خرید طلا، سکه و جواهر به چند دلیل در مردم کاهش یافته است.

کشتی آرای یکی از این دلایل را ایام سوگواری دانست و گفت از طرفی با توجه به ثابت ماندن قیمت ها در بازار طلا و ارز هیجانات برای خرید و فروش کاهش یافته و طبیعتا باعث از رونق افتادن بازار طلا و جواهر شده است 

کشتی آرای پیش بینی کرد: قیمت طلا و سکه در هفته آینده با توجه به شرایط موجود اقتصادی و اینکه اتفاق خاص اقتصادی و سیاسی پیش بینی نمی شود به نظر می رسد قیمت ها در محدوده این هفته در نوسان باشد و تغییر خاصی نخواهد کرد.

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۲ مهر

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۲ مهر
آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۲ مهر

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۱۹ درصد رشد به ۱۱,۵۶۲,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا با ۱.۱۶ درصد افت به ۱,۷۴۷.۷۲ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۰۲ درصد افت به ۱۱۸,۶۴۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی با ۱.۲۹ درصد رشد به قیمت ۱۱۴,۴۸۰,۰۰۰‬ ‬ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم سکه با ۱.۷۱ درصد رشد به قیمت ۵۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۸۶ درصد رشد به قیمت ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۳۲ درصد رشد به قیمت ۲۲,۰۷۰,۰۰۰ رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا با ۱.۰۱ درصد رشد به ۲۷۶,۸۱۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۱.۰۴ درصد رشد به ۳۲۴,۵۹۰ ریال و قیمت هر پوند با ۱.۴۵ درصد رشد به ۳۸۲,۰۳۰ ریال رسید.

مطالب مرتبط:

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در مهر 1400

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در مهر 1400
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در مهر 1400

در بازار روز چهارشنبه اونس جهانی طلا با افزایش شش دلاری به ۱۷۷۵ دلار رسید. دلار در بازار روز چهارشنبه افزایش قیمت داشت و افزایش اونس جهانی و قیمت دلار موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روز ۳۱ شهریور شد.

تعداد کمی از فعالان بازار طلا و سکه پیش‌بینی می‌کردند که اونس جهانی طلا به راحتی به روند صعودی برگردد.

در واقع اونس طلا که در روزهای ابتدایی هفته تاثیر زیادی در افزایش فعالیت فروشندگان بازار سکه داشت، روز سه‌شنبه محرکی قوی برای رشد فلز گران بهای داخلی شد. در بازار امروز به دلیل افزایش اونس و نرخ ارز، سکه توانست به کانال ۱۲ میلیون تومان نزدیک شود.

سکه در آخرین روز معاملاتی شهریورماه با کمی افزایش بار دیگر در نزدیکی مرز حساس خود قرار گرفت. این فلز زردرنگ در دادوستد‌های ماه گذشته، نوسان شدید قیمتی را به همراه نداشت، اما برایند عوامل موثر بر بازار سبب شد تا سکه در عملکرد ماهانه چندان موفق عمل نکند. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی روز گذشته در سطح ۱۱‌‌‌میلیون و ۹۹۵ هزار تومان متوقف شد و ۴۱/ ۰درصد از ارزش خود را در ماه گذشته از دست داد.

به‌‌‌ زعم کارشناسان، محرک‌‌‌های سیاسی و اقتصادی در داخل و بازارهای خارجی، سطح تقاضا در بازار سکه را به‌‌‌طور مداوم دستخوش تغییر می‌کند و با توجه به اینکه محرک‌‌‌های رشد قیمت در نیمه نخست سال بیشتر بوده، سطح تقاضا برای خرید این فلز گرانبها افزایش یافته و به ثبت عملکرد ۶۵/ ۸ درصدی در جهت مثبت در شش ماه گذشته منجر شده است.

اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه در آستانه نشست فدرال‌رزرو که انتظار می‌رود نتیجه آن حاوی سرنخ‌هایی در مورد زمان آغاز انقباضی‌شدن سیاست پولی باشد، شاهد ثبات نسبی بود، در حالی که پایین‌آمدن ارزش دلار در آستانه اعلام نتیجه اجلاس سیاستگذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا باعث تقویت قیمت جهانی در روز پیشین طلا شده بود.

فدرال‌رزرو احتمالا در پایان نشست هفته جاری خود چشم‌اندازی در مورد زمان و نحوه افزایش نرخ بهره طی سه سال آینده ترسیم خواهد کرد که بر سیر حرکتی اونس طلا موثر است. از طرفی شرکت اورگرند، غول ساختمان‌‌‌سازی چین که زیر بدهی بسیار سنگین در آستانه ورشکستگی قرار دارد، آن‌‌‌قدر بزرگ است که می‌تواند با سقوط خود به رشد اقتصادی چین و منطقه آسیا آسیب بزند. به این ترتیب، بهای هر اونس طلا در ساعت ۱۹:۳۰روز گذشته ۱۷۷۹ دلار بود.

افت شدید قیمت جهانی طلا 

افت شدید قیمت جهانی طلا 
افت شدید قیمت جهانی طلا 

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات روز پنجشنبه، تحت تأثیر بیانیه فدرال‌ رزرو که احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا را بالا برد، افت کرد.

افزایش نرخ بهره تورم را کنترل خواهد کرد در حالی که قیمت طلا حساسیت ویژه‌ای به نرخ تورم دارد و با بالا رفتن آن افزایش می‌یابد.

بانک مرکزی آمریکا در پایان اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه خود اعلام کرد از ماه نوامبر برنامه خرید اوراق قرضه بازار و تزریق نقدینگی به بازار را کاهش خواهد داد. همچنین اعلام شد که نیمی از اعضای بانک موافق آن هستند که از آغاز سال میلادی بعدی نرخ بهره آمریکا در واکنش به تورم افزایش داده شود.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۲۱ درصد افت کرد و به ۱٫۷۶۴.۱۹ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۸۰ درصد دیگر سقوط کرد و به ۱٫۷۶۴.۵۰ دلار بازگشت.

شاخص دلار به بالاترین سطح یک ماه اخیر رسید و تقاضا برای خرید طلا را پایین آورد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: زهرا فرامرزی



+ 3
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری