پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۲ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۸
۵
۰
نسخه چاپی

ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در جام جهانی 2021+ آخرین وضعیت تیم ملی ایران

ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در جام جهانی 2021+ آخرین وضعیت تیم ملی ایران
تیم ملی فوتسال ایران در بازی بعدی اش در جام جهانی به مصاف ازبکستان می‌رود.

به گزارش تیتربرتر؛‌ تیم ملی فوتسال ایران بعد از دوم شدن در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتسال، امروز در مرحله حذفی این تورنمنت به مصاف ازبکستان، یکی دیگر از تیم‌های آسیایی در جام جهانی می‌رود.

بازی امروز جمعه ۲ مهر و از ساعت ۱۸.۰۰ به وقت تهران برگزار می‌شود. شاگردان ناظم الشریعه در صورت برتری در این بازی، در مرحله بعدی به مصاف قزاقستان خواهند رفت که روز گذشته موفق شد تایلند را ۷ بر صفر شکست دهد. به غیر از قزاقستان، تیم‌های آرژانتین و برزیل هم به ترتیب با برتری برابر پاراگوئه و ژاپن به مرحله بعدی رسیده اند.

برنامه دیدار‌های امروز رقابت‌های جام جهانی فوتسال

برنامه دیدار‌های امروز رقابت‌های جام جهانی فوتسال
برنامه دیدار‌های امروز رقابت‌های جام جهانی فوتسال

ازبکستان – ایران ۱۸.۰۰

پرتغال – صربستان ۲۰.۳۰

اسپانیا – جمهوری چک ۲۰.۳۰

آشنایی با حریف ایران در یک هشتم نهایی جام جهانی 2021

آشنایی با حریف ایران در یک هشتم نهایی جام جهانی 2021
آشنایی با حریف ایران در یک هشتم نهایی جام جهانی 2021

تیم ازبکستان از گروه دوم جام‌جهانی و به عنوان تیم دوم روانه مرحله یک هشتم نهایی شد.

میانگین سنی این تیم ۲۷.۲۲ است و حدود پنج سال از ایران جوان تر هستند.

اولین مسابقه رسمی بین دو تیم ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۹ در چهارچوب جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ با برتری ۶ بر ۴ تیم ملی ایران همراه بود.

تعداد مسابقه مابین دو تیم (رسمی و بزرگسالان) ۳۰ بازی بوده که بیشترین تقابل ایران با یک تیم است و ۲۹ برد و تنها یک تساوی ، ۱۶۲ گل زده و ۴۳ گل خورده برای ایران بدست آمده است.

تیم ملی با هدایت ناظم الشریعه ۸ بازی و ۸ برد، ۳۷ گل زده و ۱۴ گل خورده مقابل این تیم داشته است.

بهترین نتیجه ایران پیروزی ۱۰ بر صفر در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۴ بود و بدترین نتیجه تساوی ۲ بر ۲ در دیدار دوستانه به میزبانی بندرعباس در ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ بود.

آخرین دیدار دو تیم به ۷ مرداد ۱۴۰۰ برمی گردد که با برتری ۷ بر ۵ ایران همراه بود

رستم عمروف، آناسخون رخمتوف، مشرب عادیلوف، اختیور روپیف، دیلشاد رخمتوف، داورون چوریف، خوسنیدین نیشونوف بازیکنایی هستند که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ هم در ترکیب ازبکستان بودند و در جام جهانی هم حاضر هستند.به عبارتی۵۰ درصد بازیکنان آن جام دیگر در لیست تیم ازبکستان نیستند.

تیم ملی فوتسال ایران به دنبال پیروزی مقابل ازبکستان

تیم ملی فوتسال ایران به دنبال پیروزی مقابل ازبکستان
تیم ملی فوتسال ایران به دنبال پیروزی مقابل ازبکستان

دیدار امروز سی‌ و نهمین بازی ایران در جام‌های جهانی است که در بازی‌های قبلی ۱۸ برد، ۶ تساوی و ۱۴ باخت، ۱۲۶ گل زده و ۱۲۲ گل خورده ماحصل عملکرد ایران بوده است.

ملی‌پوشان فوتسال ایران با غلبه بر صربستان و آمریکا و شکست از آرژانتین در گروه ششم جام جهانی فوتسال به عنوان تیم دوم روانه مرحله بعد شدند تا با تیم دوم گروه دو روبه‌رو شوند. ازبکستان در مرحله گروهی تنها به یک پیروزی در بازی آخر مقابل مصر رسید تا با همین سه امتیاز به عنوان تیم دوم روانه مرحله بعد شود.

این دو تیم تا کنون ۳۰ بار مقابل هم قرار گرفتند که ازبکستان در تاریخ بازی‌های خود هیچ‌گاه مقابل ایران به پیروزی رسیده و تنها یک بار به تساوی دست یافته و همیشه مقابل ایران بازنده بوده است.

فوتسال این کشور در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده و چند ماه پیش هم این تیم با وجود شکست مقابل ایران در تورنمنت تایلند، نمایش خوبی به خصوص در دقایق ابتدایی مقابل شاگردان ناظم الشریعه داشت.

ازبک‌ها با چند تیم بزرگ جهان پیش از جام جهانی بازی دوستانه برگزار کرده و حسابی مهیای این رقابت‌ها شده‌اند و به نظر می‌رسد با وجود این که همواره برتری مطلق مقابل ازبکستان برای ایران بوده، با این حال تیم فوتسال کشورمان در اولین تقابل خود با یک تیم آسیایی در تاریخ جام جهانی کار آسانی مقابل ازبکستانی‌ها ندارد.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت مصدومان تیم ملی فوتسال ایران پیش از بازی با ازبکستان

آخرین وضعیت مصدومان تیم ملی فوتسال ایران پیش از بازی با ازبکستان
آخرین وضعیت مصدومان تیم ملی فوتسال ایران پیش از بازی با ازبکستان

حسین طیبی بازیکن مصدوم ایران با وجود اینکه امروز در تمرینات گروهی حضور داشت به دیدار با ازبکستان نمی رسد.

سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اعلام این خبر، در خصوص دیگر مصدومان تیم ملی گفت: مصدومیت مسلم اولادقباد رفع شده است و به دیدار فردا می رسد. 

وی افزود: سعید احمدعباسی هم امروز نرم دوی کرد و به نظرم مشکلی برای بازی با ازبکستان ندارد.

غیبت طیبی مقابل ازبکستان

حسین طیبی، ستاره باتجربه ایران، که در دیدار دوستانه شاگردان ناظم‌الشریعه برابر بلاروس مصدوم شد، با مصدومیت دنده دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و مطابق برنامه‌ریزی کادر فنی، قرار بود از مرحله حذفی به تیم اضافه شود. با‌وجود‌این، طیبی هنوز به‌صورت اختصاصی تمرین می‌کند و در تمرینات گروهی تیم ملی شرکت نکرده است. کادر پزشکی این تیم همچنان تلاش می‌کند ستاره ایرانی بنفیکا را که در جام‌جهانی‌۲۰۱۶ عصای دست ناظم‌الشریعه بود، به ادامه جام‌جهانی برساند. مهدی جاوید دیگر‌بازیکن تیم ملی است که در ۳ دیدار گذشته با‌وجود مصدومیت روی پایش، به میدان رفته و بازی کرده است. جاوید البته مشکل حادی برای همراهی تیم ملی ندارد و مقابل ازبکستان هم به زمین خواهد رفت. مسلم اولادقباد هم که در دیدار با آمریکا آسیب دید و مقابل آرژانتین سکونشین بود، مجددا به فهرست تیم ملی بازمی‌گردد.

صحبت های شمس درباره تیم ازبکستان

صحبت های شمس درباره تیم ازبکستان
صحبت های شمس درباره تیم ازبکستان

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال اعتقاد دارد برای صعود به جمع ۸ تیم برتر باید هوشیارانه بازی کنیم. حسین شمس درباره بازی حساس تیم ملی گفت: آخرین‌بار در تورنمنت تایلند با ازبکستان بازی کردیم که دیدار عجیبی شد و حریف، ۲ بار از ما پیش افتاد. این تیم را به‌زحمت و با نتیجه ۷‌بر‌۵ شکست دادیم و ازبکستان تیمی بسیار تاکتیکی است. بازیکنان این تیم متخصص ضربات کرنر و اوت هستند و در دیدار پایانی خود که مصر را شکست دادند، با کرنر به گل رسیدند.

کادر فنی باید روی ضربات شروع‌مجدد کار کند تا اسیر این حربه نشویم. حسین شمس در ادامه صحبت‌هایش گفت: فکر می‌کنم از ازبکستان جلو می‌افتیم و رقیب هم پاورپلی می‌کند. نباید اسیر بازی پنج‌نفره این تیم شویم و بازی فوق‌العاده دشواری داریم. هر اشتباه در این مرحله، برگشت‌ناپذیر است و نمی‌توان ازبکستان را دست‌کم گرفت. امیدوارم از این تیم عقب نیفتیم و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنیم.

گفتگویی مهدی جاوید درباره عملکرد ایران در جام جهانی 2021

گفتگویی مهدی جاوید درباره عملکرد ایران در جام جهانی 2021
گفتگویی مهدی جاوید درباره عملکرد ایران در جام جهانی 2021

به نقل از تسنیم، مهدی جاوید درباره عملکرد ایران در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی گفت: در دو بازی اول، شش امتیاز دیدار با صربستان و آمریکا را به دست آوردیم و نکته مثبت این دو مسابقه، این بود که توانستیم صعود خود را از گروه F قطعی کنیم. با این حال فکر می‌کنم کیفیت مد نظرمان در دو دیدار ابتدایی پیاده نشد.

وی درخصوص شکست 2 بر یک مقابل آرژانتین در دیدار پایانی مرحله گروهی خاطرنشان کرد: هر دو تیم به شدت به دنبال صعود به‌عنوان تیم دوم گروه بودند و بازی کسل‌کننده‌ای رقم خورد که با پیروزی آرژانتین به پایان رسید. دور گروهی تمام شد و از امروز (سه‌شنبه) باید به فکر دیدار با ازبکستان باشیم. امیدوارم با غلبه بر این تیم به جمع هشت تیم پایانی صعود کنیم.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در مورد استراتژی کادر فنی این تیم برای تقابل با ازبکستان در یک‌هشتم نهایی و سپس دیدار با برنده بازی تایلند و قزاقستان که مسیر راحت‌تری برای شاگردان ناظم‌الشریعه به شمار می‌رود، اظهار داشت: این تصمیمی بود که کادر فنی گرفت. امیدوارم این مسیر به ما کمک کند تا به مراحل پایانی جام جهانی برسیم.

جاوید درباره تقابل با تیم ملی ازبکستان گفت: یک ماه پیش در تورنمنت تایلند با ازبکستان بازی کردیم و کار سختی داشتیم. این تیم، بهترین ازبکستانِ 10 سال اخیر و بسیار تاکتیکی، نترس و دونده است. بار روانی در این بازی بیشتر روی ایران است تا ازبکستان. ما هم تیم باتجربه‌ای داریم و در دیدارهای زیادی توانسته‌ایم ازبکستان را شکست دهیم، اما این مسابقه با بازی‌های قبلی متفاوت است. امیدوار و خوش‌بین هستم که با شکست ازبکستان، راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شویم.

«آیا توقعات بابت قهرمانی تیم ملی ایران در جام جهانی، فشارها را روی ملی‌پوشان افزایش خواهد داد یا خیر؟»، وی در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: ترجیح می‌دهم بعد از جام جهانی در این باره صحبت کنم. الان موقعیت مناسبی نیست که بخواهم واقعیات را در این خصوص بگویم و اگر صحبتی کنم، حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده 



+ 5
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری