پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۵
۴
۰
نسخه چاپی

ریزش دسته جمعی ارزهای دیجیتال در 2 مهر 1400

ریزش دسته جمعی ارزهای دیجیتال در 2 مهر 1400
بانک مرکزی جمهوری خلق چین (PBoC) اعلام کرد: هرگونه تراکنش مربوط به رمزارزها غیر قانونی است! در پی اعلام این خبر قیمت ارزهای دیجیتال افت کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ بر اساس داده های کوین متریکس، قیمت بیت کوین با کاهش 6 درصدی به 42،081 دلار رسید. اتریوم، دومین ارز دیجیتالی بزرگ، با کاهش 10 درصدی به 2834 دلار رسید.

این امر پس از آن اتفاق می افتد که بانک مردم چین اعلام کرد همه فعالیت های مربوط به رمزنگاری غیرقانونی است.

ریزش ارزهای دیجیتال در پی شوک خبری چین 

ریزش ارزهای دیجیتال در پی شوک خبری چین 
ریزش ارزهای دیجیتال در پی شوک خبری چین 

بیت کوین و اتریوم در روز جمعه به سقوط خود ادامه دادند و معامله گران با صحبت های سخت خارج از چین نگران شدند.

بر اساس داده های کوین متریکس، قیمت بیت کوین با کاهش 6 درصدی به 42،081 دلار رسید. اتریوم، دومین ارز دیجیتالی بزرگ، با کاهش 10 درصدی به 2834 دلار رسید.

این امر پس از آن اتفاق می افتد که بانک مردم چین در پرسش و پاسخ گفت همه فعالیت های مربوط به رمزنگاری غیرقانونی است. PBOC گفت خدمات ارائه معاملات، تطبیق سفارش یا مشتقات ارزهای مجازی به شدت ممنوع است، در حالی که مبادلات خارجی نیز غیرقانونی است.

پکن امسال با ارزهای دیجیتال شدید برخورد کرد. دولت چین برای حذف معادن ارز دیجیتال، عملیات پرانرژی که معاملات را تأیید می کند و سکه های جدید تولید می کند، متوقف شد. این امر منجر به افت شدید قدرت پردازش بیت کوین شد زیرا ماینرها تجهیزات خود را آفلاین کردند.

PBOC بانک ها و موسسات پرداختی غیر بانکی مانند Ant Ant وابسته به علی بابا را از ارائه خدمات مربوط به ارز مجازی منع کرد. در ماه ژوئیه، مقامات به یک شرکت نرم افزاری مستقر در پکن گفتند که به دلیل مشارکت در معاملات رمزنگاری تعطیل شود.

ویجی عیار، رئیس آسیا و اقیانوسیه در صرافی ارز دیجیتال Luno، گفت که اگرچه موضع چین در مورد ارزهای دیجیتال جدید نیست، اما این کافی است که بازار را به قلمرو منفی برساند. وی افزود: کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اخیراً نگرانی سرمایه گذاران را در پیش گرفته است، زیرا اخیراً موضع سخت تری در مورد ارزهای رمزنگاری شده گرفته است.

عیار از طریق ایمیل به CNBC گفت: "تنظیم کننده های چینی همیشه نظرات خود را افراطی نشان داده اند و این اظهارات جدید نیستند." "آنها این موارد را بارها در گذشته گفته اند. اما این واکنش صرفاً جالب است زیرا ما به هر حال در محیط کمی عصبی برای رمزنگاری با نظرات اخیر SEC و کل محیط کلان با اخبار Evergrande هستیم. بنابراین هرگونه اظهارنظر از این نوع باعث فروش دارایی های پرخطر می شود. "

"به طور کلی، ما بارها این بازی را در گذشته مشاهده کرده ایم، زیرا چنین افت هایی غیر ارگانیک بوده و خیلی سریع خریداری شده است، به ویژه در محیط هایی که رمز ارز در چرخه بازار گاو نر است. از این رو ، از نظر قیمت ، تا زمانی که ما زیر 38000 دلار در محدوده زمانی بالا قرار نگیریم ، هنوز در قلمرو صعودی هستیم. "

نمودار قیمت روزانه بیت کوین

نمودار قیمت روزانه بیت کوین 
نمودار قیمت روزانه بیت کوین 

فروشندگان بیت کوین (BTC) ساعاتی پس از آنکه بانک مرکزی چین کسب و کارهای مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده را غیرقانونی اعلام کرد، فعال بودند. بیت کوین به زیر 42000 دلار سقوط کرد و در طول 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد کاهش یافت. حمایت اولیه 40،000 دلار است که می تواند عقب نشینی را تثبیت کند.

مجموعه ای از بالاترین قیمت های پایین تر از سطح مقاومت 50،000 دلار نشان دهنده کند شدن روند صعودی این ماه است. روند صعودی میان مدت تضعیف شده است، اگرچه خریداران کوتاه مدت می توانند از سطح حمایت پایین تر تا آخر هفته دفاع کنند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه از سطح بیش از حد فروش هفته گذشته در حال افزایش است ، که می تواند فروش اضافی را محدود کند.

میانگین متحرک 100 روزه 40،000 دلار می تواند پشتیبانی کوتاه مدت را ارائه دهد. در صورت شکسته شدن ، سطح پشتیبانی بعدی حدود 36000 دلار است که میانگین محدوده قیمت چهار ماهه است.

با ادامه سودآوری خریداران، مقاومت همچنان بالای 46000 دلار است.

مطالب مرتبط:

قیمت ارزهای رمزپایه امروز 2 مهر 1400

قیمت ارزهای رمزپایه امروز 2 مهر 1400
قیمت ارزهای رمزپایه امروز 2 مهر 1400

اتر، که در بستر بلاک چین اتریوم معامله می شود، در 24 ساعت گذشته شتاب خود را از دست داد و با 3.071.97 دلار معامله شد که 1.21 درصد از قیمت 24 ساعت قبل آن کاهش یافته است. سرمایه بازار اتر به 361.02 میلیارد دلار کاهش یافت در حالی که حجم معاملات در 750 ساعت در 24 ساعت گذشته ضعیف بود.

آلتکوین ها تا حد زیادی مخلوط می شدند زیرا برخی افزایش می یافتند و برخی دیگر حرکت خود را از دست می دادند. کاردانو، پولکادات، استلر، لیتکوین و چین لینک در 24 ساعت گذشته افزایش یافتند، اما ریپل، پالی گان، دوج کوین و یونی سواپ سقوط کردند.

هیتش مالویا، کارشناس ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری، در مورد شتاب بازار ارزهای رمزنگاری شده، گفت: "بیت کوین دیروز از سطح پشتیبانی اصلی بالا رفت و اکنون به 48000 دلار بازگشت. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین قبل از تصمیم گیری بعدی این سطح را مجددا آزمایش کند، اصول اولیه بستگی به وضعیت اورگراند دارد، بنابراین ما باید ببینیم که قیمت چگونه واکنش نشان می دهد هنگامی که سطح مقاومت بعدی را 48000 دلار دوباره آزمایش می کند. "

به گفته ادول پاتل، مدیرعامل و بنیانگذار مودرکس، یک پلت فرم سرمایه گذاری رمزنگاری شده جهانی، واقعیت این است که بیت کوین صعود کرده است.

"24 ساعت گذشته برای بازار ارزهای رمزنگاری شده بی ثبات بود. ما در ابتدا شاهد تجمع قوی بودیم. با این حال، قسمت آخر جلسه با فروش بیشتر ارزهای رمزنگاری شده به پایان رسید. "

اگرچه کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال تا حدی کاهش یافت، اما تسلط بیت کوین تا حدی افزایش یافت و به بیش از 42 درصد رسید. تسلط بیت کوین به سمت بالا نشانه خوبی برای بزرگترین ارز رمزنگاری شده است. 

کیف‌ پول بیت‌کوین چیست؟ 

کیف‌ پول بیت‌کوین چیست؟ 
کیف‌ پول بیت‌کوین چیست؟ 

اگر چه بیت‌کوین هیچ شباهتی به ارزهای سنتی ندارد اما توسعه‌دهندگان همچنان از اصطلاحاتی برالی توصیف ویژگی‌های آن استفاده می‌کنند، که در جهان خارج از ارزهای دیجیتال رایج است.

در همین رابطه، به یک بخش کلیدی از زیرساختی که به کاربران اجازه می‌دهد بیت‌کوین و دیگر ارزهای بر پایه بلاکچین را خرید و فروش و نگهداری کنند، کیف‌پول گفته می‌شود.

از نظر عملکرد، کیف پول بیت‌کوین همانند یک حساب بانکی عمل می‌کند. هر چند بیت‌کوین به دلیل ویژگی‌هایی نظیر مقاوم بودن برابر سانسور و سیستم نقدی الکترونیکی نظیر به نظیر با ارزهای سنتی فرق دارد و از با استفاده از یک کلید رمزنگاری شده امن شده و نیازی به واسطه‌های برای پردازش تراکنش‌ها ندارد.

بنابراین، معماری کیف‌پول بیت‌کوین از نظر بنیادین با حساب بانکی فرق می‌کند و شما نیاز دارید که چند مفهوم کلیدی را برای درک بهتر کیف‌پول بیت‌کوین و چگونی استفاده از آن بدانید.

کیف پول، رمزارز کاربران را «ذخیره» نمی‌کند و در واقع دستگاه، برنامه یا خدمتی است که فایل اصلی حاوی اعتبارنامه دیجیتال مورد نیاز برای دسترسی، ارسال و دریافت رمزارز از طریق معاملات بلاک‌ چین را تولید و ذخیره می‌کند.

حداقل اعتبارنامه‌ای که یک کاربر برای تعامل با بلاکچین عمومی بیت‌کوین نیاز دارد، یک جفت کلید رمزنگاری شده خصوصی و عمومی و یک آدرس کیف‌پول بیت‌کوین است.

نکات مهم امنیتی کیف‌پول

نکته مهم و کلیدی برای کاربران این است که نباید رمز خصوصی خود را فراموش کنند. از آنجا که بیت‌کوین یک سیستم نظیر به نظیر و بی‌واسطه است، کاربران نمی‌تواند از یک شخص ثالث برای بازیابی رمز خود استفاده کنند و این بدان معناست که کاربران در خطر از دست دادن دائمی دسترسی به نقدینگی خود قرار دارند.

به طور کلی سه نوع اصلی کیف پول رمز ارز وجود دارد. نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی. هر کدام از این انواع از نظر مشخصات و سطح امنیت با هم فرق دارند . البته یک دسته‌بندی دیگر هم وجود دارد. به آن دسته از کیف پول‌هایی که به اینترنت متصلند، کیف پول داغ و به آنهایی که به اینترنت وصل نیستند، کیف پول سرد گفته می‌شود.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی 



+ 4
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری