پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۹:۵۷
۴
۰
نسخه چاپی

علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای کیست؟+ جزییات فوت

علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای کیست؟+ جزییات فوت
علی لندی، نوجوان شجاع و فداکار ایذه‌ای و قهرمان ملی درگذشت.

به گزارش تیتربرتر؛ این  نوجوان ۱۵ ساله و اهل شهرستان ایذه استان خوزستان در یک حادثه آتش سوزی در ایذه با ایثار و از خودگذشتگی جان دو زن را نجات داد و خود دچار سوختگی شدید شد. علی لندی بدلیل سوختگی زیاد بستری و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شد. این  قهرمان ملی و نوجوان شجاع ایذه ای پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.

جزئیات سوختگی علی لندی

جزئیات سوختگی علی لندی
جزئیات سوختگی علی لندی

روز ۱۸ شهریورماه امسال در حالی‌که علی لندی به خانه خاله‌اش رفته بود، متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی۸۰ ساله و دخترش به‌ دلیل آتش گرفتن کپسول پیک‌نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این شرایط بود که پسر ۱۵ ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد.

دقایقی بعد از این حادثه علی که دچار سوختگی ۹۰ درصدی شده بود به بیمارستان منتقل شد. ۲ زن دیگر هم یکی به‌طور سطحی و دیگری با درصدی بیشتر دچار سوختگی شده بودند، اما شرایط علی وخیم بود. به همین دلیل او برای انجام درمان تخصصی به بیمارستان امام موسی کاظم در اصفهان منتقل شد.

علیرغم تلاش بالای پزشکان و کادر درمانی بیمارستان این نوجوان قهرمان شب گذشته در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان آسمانی شد.

در همین زمینه اکبر مهاجری در اصفهان با تایید فوت علی لندی، اظهار داشت: مرحوم لندی، چند روزی که در بیمارستان امام موسی کاظم بستری بودند و سوختگی خیلی شدیدی در حد ۸۵ تا ۹۰ درصد داشتند که عمق سوختگی زیاد و اکثر سوختگی‌ها درجه ۲ و ۳ بود.

مدیر روابط عمومی بیمارستان سوانج سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: علیرغم تلاش کادر درمان بیمارستان برای نجات بیمار، به علت شدت سوختگی زیاد، علی لندی دیشب ساعت ۱۲ فوت کردند.

جمشید نمازی پزشک معالج علی لندی نیز اظهار کرد: از بدو ورود بیمار سعی شد تمام اقدامات پزشکی نظیر مایع درمانی برای جبران کمبود آب، حمایت غذایی و تنفسی و انجام پانسمان‌های خیلی خوب، تزریق آنتی بیوتیک‌های وسیع‌الطیف برای جلوگیری از عفونت در این بیمارستان انجام شود.

وی افزود: سوختگی عمیق و زیاد بود و با توجه به حجم بالا و عمیق سوختگی سطح دفاعی بدن از دست رفته و مقاومت بسیار کاهش پیدا کرده بود که رسیدگی درمانی گسترده و بالا نتوانست مانع فوت شود.

طی روزهای گذشته مسؤولان مختلف استان اصفهان و خوزستان با حضور در این بیمارستان از نزدیک در جریان روند درمانی و معالجات این قهرمان نوجوان قرار گرفته بودند.

استاندار اصفهان، شهردار اصفهان، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، شهردار اهواز و جمعی از هنرمندان با حضور در مرکز آموزشی درمانی حضرت امام موسی کاظم(ع) از مرحوم علی لندی عیادت کردند.

بیوگرافی علی لندی قهرمان آتش سوزی

بیوگرافی علی لندی قهرمان آتش سوزی
بیوگرافی علی لندی قهرمان آتش سوزی

علی لندی متولد 1385 در شهر ایذه خوزستان ، نوجوان فداکار و با غیرت است. دانش آموز پایه نهم تحصیلی که وقتی دید دو زن همسایه در آتش سوزی منزل خود گرفتار شدند خود را به آتش زد و آنها را قهرمانانه به بیرون کشید.

خانواده

علی بعنوان فرزند دوم در یک خانواده پنج نفره در شهر ایذه به دنیا آمد ، یک خواهر بزرگتر بنام «دنیا» (19 ساله) و خواهر کوچکترش زهرا (8 ساله) می باشد.

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

خبر آسمانی شدن علی لندی و ایثار او با واکنش‌های فراوان کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده است که در ادامه برخی از آن‌ها از نظرتان می‌گذرد.

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای
واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

 

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای
واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

 

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای
واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

 

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای
واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

 

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای
واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

 

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای
واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

 

واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای
واکنش کاربران به فوت نوجوان ایذه ای

مطالب مرتبط:

نامگذاری یک مکان ورزشی در ایذه به نام علی لندی

نامگذاری یک مکان ورزشی در ایذه به نام علی لندی
نامگذاری یک مکان ورزشی در ایذه به نام علی لندی

به نقل از ایسنا، افشین حیدری اظهارکرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با هماهنگی اداره ورزش ایذه یکی از مکان‌های ورزشی شهرستان ایذه را به زودی به نام علی لندی نام‌گذاری و ثبت می‌کند. ضمن این که در کنار این سالن ورزشی، تابلویی با عکس این قهرمان نصب می شود و کار بزرگ این نوجوان فداکار شرح داده می شود.

وی افزود: شرح زندگی نامه و کار بزرگ علی لندی در راستای الگوسازی برای نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بوده که نشات گرفته از روحیه پهلوانی است و همه ما باید خوشحال باشیم و به خود ببالیم که بازماندگان نسل ایثارگر دیروز که هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشته و از آب و خاک کشور دفاع کردند، امروز نیز همچون علی لندی‌ها هستند و برای نجات سرزمین و جان هموطنان خود آمادگی ایثار و فداکاری را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در راستای تقدیر از این نوجوان شایسته و پاسداشت این اقدام ارزشمند، نسبت به ثبت و نام گذاری یکی از اماکن ورزشی شهرستان ایذه اقدام می‌کند.

سرپرست آموزش و پرورش: علی لندی نمونه شایسته دهه هشتادی‌ها است

به گزارش روز جمعه وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در پیام خود آورده است: شجاعت و فداکاری فهمیده های دانش آموز همچنان ادامه دارد. دانش آموز قهرمان ‌و جوانمرد مرحوم «علی لندی» دعوت حق را لبیک گفت و درس شجاعت، جوانمردی و از خودگذشتگی اش را تا همیشه ماندگار گذاشت.

وی اضافه کرد: به روح بلند و پاک این دانش آموز فقید که مخلصانه چون فرشته ای آسمانی بال هایش را برای نجات انسان‌ها گشوده بود، درود می فرستم. حقیقتا او نمونه و الگوی شایسته دهه هشتادی های ایران اسلامی است؛ آموزش و پرورش نیز به سهم و وظیفه خود در تعمیق و تبسیط این باورها و رفتارهای سلحشورانه عمل خواهد کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این پیام آورده است: در آستانه اربعین حسینی سرور و سالار شهیدان، رضوان الهی را برای این بزرگ مرد کوچک مسئلت می کنم و صبر و اجر و سلامتی برای خانواده ارجمندش به ویژه والدین محترم، معلمان و هم سالانش خواهانم.

تسلیت وزیر بهداشت به آسمانی شدن علی لندی

تسلیت وزیر بهداشت به آسمانی شدن علی لندی
تسلیت وزیر بهداشت به آسمانی شدن علی لندی

در پیام بهرام عین اللهی آمده است: ضایعه ناگوار درگذشت شهادت گونه نوجوان فداکار«علی لندی» که با ایثار جان خویش دو بانوی گرفتار در آتش سوزی را نجات داد، موجب تاسف و تالم خاطر اینجانب شد.

وی افزود: این جانفشانی نشان داد که هنوز نوجوانان این مرز و بوم با تأسی از شهدای دوران دفاع مقدس جان خویش را در طبق اخلاص قرار داده و روحیه ایثارگری در کشور ما همیشه زنده است. درگذشت این نوجوان فداکار را به مردم همیشه سرافراز خوزستان و شهرستان ایذه به ویژه خانواده محترم این عزیز ایثارگر، صمیمانه تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای این مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

وزیر بهداشت همچنین دستور داد طی تماس با رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، موضوع را بررسی و تمامی هزینه این نوجوان فداکار تقبل و رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان نیز مراتب تسلیت وی را به خانواده این نوجوان فداکار ابلاغ کند.

تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت ایثار اجتماعی در جامعه گفت: فداکاری نوجوان ایذه‌ای مصداقی از ایثارگری مردم ایران است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ایثارگری نوجوان خوزستانی که چند روز پیش برای نجات چند نفر خود را به دل آتش زده و دچار سوختگی شدید شده بود، گفت: این ایثارگری نوعی جانبازی و یک امر مقدس است که باید نمایش داده شود. ما در جریان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و عرصه‌های دیگر تا به امروز شخصیت‌های بزرگ فراوانی داریم که نقش الگویی دارند و این شخصیت‌ها باید الگوی جامعه ما باشند، نه کسانی که ثروت و رفاه بیشتری دارند.

وی افزود: بنابراین عنصر فرهنگ به‌ عنوان اتمسفر حاکم بر جامعه و جان انسان‎ها، مسیر ارزشی آن‌ها را نشان می‌دهد و این کاری است که بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش، صداوسیما، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ باید انجام دهند.

معاون رئیس جمهور هویت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران را فرهنگی خواند و ادامه داد: جامعه ما جامعه ایثارگر و فداکاری است و این را در پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس، در دفاع از حریم حرم و در حوزه سلامت به‌خوبی نشان داده‌اند، اما برای اینکه این فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک ارزش عمومی در اوج خود قرار بگیرد، کار زیادی می‌طلبد، زیرا تجربه ثابت کرده اگر به جای فرهنگ ایثار و فداکاری، فرهنگ دنیا دوستی و منفعت‌طلبی در جامعه‌ای به ارزش تبدیل شود، آن جامعه در هجوم دشمن بی‌دفاع می‌ماند و مورد تاخت و تاز قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

گردآورنده: مینا سهراب زاده  



+ 4
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری