پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۲۶
۶
۰
نسخه چاپی

کوره های فضای باز: انواع، نکات کار و نکات ایمنی

کوره های فضای باز: انواع، نکات کار و نکات ایمنی
اگر برای اولین بار است که یک گریل خریداری می کنید، یا باید انواع آن را بشناسید و کدام یک بهترین است یا اگر علاقه ای به گریل و آشپزی در فضای باز دارید، برای خواندن تمام آنچه که باید در مورد کوره های بیرونی بدانید ادامه دهید.

تیتربرتر: بعید است کسی باشد که غذای کبابی را دوست نداشته باشد. اکثر افرادی که در حومه شهر یا حومه شهر زندگی می کنند بزرگ شده اند که غذاهای کبابی در آخر هفته، مهمانی های بیرون از منزل یا کمپ داشته باشند. تماشای آن تکه گوشت آبدار چرب بر فراز شعله های کباب پز در حالی که چربی روی زغال سوزان با صدای خش خش می چکد، مسحور کننده است.

کوره های فضای باز چیست؟

کوره های فضای باز چیست؟
کوره های فضای باز چیست؟

همه انواع کوره ها از حرارت تابشی برای پخت غذا استفاده می کنند. بنابراین، آنها باید داغ شوند و سریع بپزند. کوره های فضای باز دارای ساختار عمومی هستند؛ یک کوره آتش که حاوی منبع گرما مانند ذغال سنگ، چوب، شعله گاز یا یک عنصر گرمایش الکتریکی است. یک توری کوره ای بر روی سوخت سوزانده شده که مواد غذایی مورد نظر برای کباب کردن روی آن قرار می گیرد، معلق است. اکثر کباب پزها دارای یک درب بالایی و یک دریچه هستند که به شما اجازه می دهد گوشت را روی کوره به سیخ بکشید.

چیزی که گریل های بیرونی را با کوره های داخلی متفاوت می کند این است که فضای پخت بسیار بیشتری دارند و می توانند دمای کباب پز را بیشتر تحمل کنند تا بتوانید غذا را به میزان دلخواه کباب کنید. طعم غذای کبابی نیز به شدت تحت تأثیر منبع گرما است. ذغال و چوب نتیجه ای به شدت دودی و طعم دهنده می دهند، در حالی که کوره های گاز و برقی طعم کمی به ذات خود می دهند.

انواع کباب پز و نحوه استفاده از آنها

انواع کباب پز و نحوه استفاده از آنها
انواع کباب پز و نحوه استفاده از آنها

قبل از انتخاب گریل مناسب برای شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. راحتی هایی مانند قابلیت حمل، سهولت روشن و خاموش کردن، نگهداری ساده و حتی زمان پخت سریعتر را در نظر بگیرید. اگر علاقه خاصی به کباب پزهای ذغال سنگ دارید زیرا خاطرات خوبی را برای شما زنده می کند، این برای شما مناسب خواهد بود. کوره های گازی و برقی به دلیل سهولت استفاده از محبوبیت بیشتری برخوردارند و کوره های برقی به دلیل ایمنی بیشتر ترجیح داده می شوند. در اینجا 4 نوع کوره در فضای باز وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:

1. کوره پروپان یا گاز

کوره های پروپان در فضای باز پرکاربردترین نوع هستند.

کوره های پروپان از پروپان به عنوان منبع سوخت استفاده می کنند و به دلیل سهولت استفاده، محبوب ترین انواع گریل موجود در بازار هستند. همچنین می توانید بیشتر کوره های پروپان را با استفاده از کیت های اصلاح کننده به گاز طبیعی تبدیل کنید.

مخزن گاز را از طریق یک شیر تنظیم کننده و یک شیلنگ ساده که به مشعل ها متصل می شود تامین می کند. جریان گاز را می توان با استفاده از تنظیم کننده برای افزایش یا کاهش شعله کنترل کرد.

روشنایی کوره نیز ساده است، برای جلوگیری از تجمع گاز در کوره، کاپوت را به طور کامل باز کنید و مشعل نزدیک به جرقه زن به طور کامل روشن می شود. در عین حال، کلید جرقه زن فشار داده می شود تا مشعل را فوراً روشن کند. سپس بقیه مشعل ها به همین ترتیب روشن و روشن می شوند. اکنون می توانید درب آن را ببندید و قبل از رسیدن به دمای پخت اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه گرم شود.

سودمندی و سادگی کار به همین دلیل است که اکثر صاحبخانه ها کوره پروپان را دوست دارند. کنترل ها شبیه اجاق گاز هستند و دارای چندین ویژگی اضافی مانند مشعل های جانبی و دومین قفسه گرم کننده است. برخی از مدل ها دارای لوازم جانبی مفید مانند نگهدارنده ظروف، دماسنج داخلی و روشنایی LED هستند.

یکی از اشکالات بزرگ کوره پروپان این است که بنزین بدون هشدار تمام می شود و هرکسی که در خارج از اردوگاه گرفتار شود، باید مجدداً به یک فروشگاه سخت افزار برود تا دوباره پر شود. مخازن اضافی می توانند مشکل را حل کنند، اما فضای بیشتری را نیز اشغال می کنند.

هنگام استفاده از کوره های پروپان اقدامات احتیاطی ضروری است زیرا باعث آتش سوزی بیشتر از سایر انواع کوره ها می شود. بسیار مهم است که مطمئن شوید خطوط گاز و سوپاپ ها بدون نشتی در شرایط خوبی قرار دارند و اجزاء آن هیچ گونه زنگ زدگی ندارند.

2. کوره های برقی

کوره های برقی محبوبیت زیادی پیدا می کنند، و به همین دلیل است:

این کوره ها برای افرادی مناسب است که تمام فضای مورد نیاز خود را برای کوره های بزرگ گاز و زغال در فضای باز ندارند. کوره های برقی دارای فضای پخت نسبتاً کوچکی هستند و برای ایمنی آنها انتخاب می شوند. کوره های گریل به دو شکل موجود است: یک کوره کلاسیک ایستاده از نوع پروپان با عنصر گرمایش الکتریکی و دومین، یک کوره تماس سطحی روی میز.

هر دو طرح گریل عملکرد فوق العاده ای دارند و استفاده و نگهداری آنها ساده است. کوره ها از یک عنصر گرمایش با ظرفیت بالا برای گرم کردن کوره در دمای بالا، مشابه دستگاه زغال سنگ یا پروپان استفاده می کنند. در کنار توزیع عالی و یکنواخت گرما، علامت های کبابی مورد نظر را روی غذاها می دهند.

استفاده از کوره های برقی به اندازه سرخ کن های برقی ساده است. گریل تا دمای پخت روشن می شود و غذا روی رنده گریل گذاشته می شود. طراحی کوره سطح میز با روکش نچسب همراه است که مانع چسبیدن غذا به سطح می شود. تمیز کردن آنها و استفاده مجدد از آنها به طرز شگفت انگیزی بسیار آسان است.

کوره های برقی هم برای مصارف بیرونی و هم برای محیط داخلی عالی هستند. با این حال، آنها به اندازه مصرف برق اضافی برای کمپینگ کارآمد نیستند.

کوره های ذغال سنگ ده ها سال است که وجود دارد و برای مردم چه در خانه و چه در کمپ، مورد علاقه مردم است. با وجود طرحی طولانی، طرح های گریل زیادی وجود دارد و شامل همه چیز از ساده ترین آنها با کوره های درجه یک با ویژگی های اضافی مانند ترکیب با گاز است.

اکثر کوره های ذغالی با بدنه کوره ای گرد طراحی شده اند که روی مجموعه ای از چرخ ها نصب شده است تا به راحتی آن را جابجا کند. گریل می تواند ذغال کافی را در خود جای دهد تا حدود یک ساعت زمان پخت را در اختیار شما قرار دهد. برخی از مدل ها دارای دریچه های اضافی در کنار جهت افزایش جریان هوا هستند.

کباب پزهای ذغالی به دلیل اثر نوستالژیک و بو و طعم اضافی که به غذا می بخشد، محبوبیت بیشتری دارند. گریل ها نیز باید بعد از هر جلسه به خوبی تمیز شوند زیرا مقدار زیادی خاکستر برای دفع وجود دارد و پاک کردن بقایای سوخته غذاها بسیار کارساز است.

روشن کردن ذغال سنگ و رساندن آن به دمای پخت 15 دقیقه یا بیشتر طول می کشد. سه روش اصلی برای مهار آتش وجود دارد. اولین روش دودکش است، جایی که ذغال با یک دودکش فلزی در جای خود نگه داشته می شود و روشن می شود تا آتش روشن شود. روش دوم شامل چیدن ذغال در هرم و استفاده از مایع روشن تر برای آتش زدن آن است. ذغال سرانجام در رنگ های گرم و قرمز ته نشین می شود. روش سوم استفاده از زغال بی نظیر است که با یک شتاب دهنده دمای احتراق را تولید می کند. ذغال روی هم انباشته شده و شتاب دهنده روی آن ریخته می شود. احتراق بدون کبریت اتفاق می افتد و زغال در 15 دقیقه آماده می شود.

مطالب مرتبط:

4. کوره های چوبی

یکی از قدیمی ترین روش های کباب کردن.

چوب هزاران سال تا سال 1900 که زغال سنگ معرفی شد، منبع سوخت کباب کردن غذا بوده است. چوب هنوز مورد علاقه بسیاری است، به ویژه هنگامی که آنها در خارج از کمپ هستند.

کباب چوب هنوز به دلیل طعم دودی فوق العاده ای که به غذا می بخشد محبوبیت خود را حفظ می کند. شگفت انگیزتر این است که هیچ دو نوع چوب طعم یکسانی را اضافه نمی کنند. بنابراین بسیاری از انواع مختلف وجود دارد که باید هنگام آزمایش امتحان کنید.

در حالی که چوب های مختلف طعم متفاوتی را اضافه می کنند، همه آنها مناسب نیستند. رایج ترین آنها شامل گردو، بلوط، خاکستر، کندو و سایر چوب های سخت است. بهتر است از چوب نرم و چوب های رزینی مانند کاج اجتناب کنید، زیرا طعم عجیبی به غذا می بخشند. همچنین مهم است که چوب به خوبی چاشنی و مرطوب نباشد.

کوره های چوبی شباهت زیادی به مدل های ذغالی دارند و با همان روش کار می کنند.

بایدها و نبایدها برای کباب کردن در فضای باز

بایدها و نبایدها برای کباب کردن در فضای باز
بایدها و نبایدها برای کباب کردن در فضای باز

چه برای کباب کردن در داخل خانه و چه در خارج، رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث ضروری است. این امر به ویژه هنگام کباب کردن در خارج یا در جنگل، جایی که مواد قابل اشتعال خشک کافی برای خطر آتش سوزی وجود دارد، صادق است. در اینجا برخی از باید ها و نباید های ایمنی کباب کردن وجود دارد:

بایدها

در اینجا بهترین شیوه های استفاده از کوره های فضای باز وجود دارد:

کوره های فضای باز بزرگ هستند و داغ می سوزند. بنابراین، شما فقط باید آنها را در خارج از منزل در فضایی با تهویه مناسب استفاده کنید.

همه مواد قابل اشتعال ، از جمله منابع سوخت، هنگام کار باید از گریل دور نگه داشته شوند.

کوره ها باید بر روی یک سطح پایدار و دور از سازه های چوبی، بوته ها یا مواد باغبانی نصب شوند.

قبل از استفاده از گریل، دفترچه راهنمای کار را با دقت بخوانید. این امر به ویژه برای کوره های پروپان بسیار مهم است زیرا در صورت استفاده نادرست بیشتر در معرض تصادف هستند.

مخازن پروپان هنگام استفاده باید به صورت عمودی ذخیره شوند. هنگام تنظیم انبار، شیر تنظیم کننده باید خاموش باشد تا از عدم جریان گاز به گریل اطمینان حاصل شود.

بررسی دوره ای همه شیلنگ های گاز برای بررسی نشتی و خوردگی ضروری است. در صورت استفاده زیاد از گریل، شیلنگ ها باید هر 2-3 سال یکبار تعویض شوند.

فقط از مایعات احتراق توصیه شده برای مواردی استفاده کنید که خطر تجمع بخار را ایجاد می کند که می تواند منجر به انفجار شود.

هنگام استفاده از گریل، همیشه یک کپسول آتش نشانی در کنار آن داشته باشید.

هنگام روشن کردن توری پروپان، درب آن را کاملاً باز نگه دارید تا از تهویه مناسب و دفع اکسیژن محبوس جلوگیری کرده و از هرگونه انفجار جلوگیری کنید.

نبایدها

در اینجا لیستی از کارهایی است که نباید با یک کباب پز انجام دهید:

همیشه هنگام استفاده از گریل کسی را در کنار آن داشته باشید. هرگز یک کوره اجرایی را بدون مراقبت رها نکنید.

اجازه ندهید بچه ها یا حیوانات خانگی به کوره کاری نزدیک شوند.

هرگز مایعات قابل اشتعال را روی زغال سنگ یا شعله داغ اسپری نکنید.

گریل را تا زمانی که بعد از استفاده کاملاً سرد نشد، داخل آن نگهداری نکنید.

مخازن پروپان خراب و خراب را نخرید.

هرگز سعی نکنید آتش کوره را با آب خاموش کنید، به ویژه هنگامی که شعله ور شدن ناشی از احتراق روغن است.

پس از مصرف متوسط الکل از کباب کردن اجتناب کنید.

کوره های فضای باز برای پختن دسته های بزرگ گوشت یا غذاهای دیگر در هنگام تجمع بزرگتر عالی هستند. در حالی که کوره های پروپان و برقی بسیار راحت هستند، کوره های زغال چوبی و چوبی طعم بیشتری به غذا می بخشند. انتخاب گریل بستگی به نتیجه طعم دلخواه دارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: مهین غلامپور 



+ 6
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری