پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۰۳
۶
۰
نسخه چاپی

لینک اعلام نتایج نهایی کنکور 1400+ نحوه اعتراض و جزئیات ثبت نام

لینک اعلام نتایج نهایی کنکور 1400+ نحوه اعتراض و جزئیات ثبت نام
نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ نتایج نهایی آزمون سراسری در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») امروز یکشنبه ۴ مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور (www.sanjesh.org) اعلام شد.

در کنکور سراسری 1400، یک میلیون و 112 هزار و 708 نفر شرکت کردند که با در نظر گرفتن داوطلبان چند گروه، تعداد افراد شرکت کننده در آزمون‌ها یک میلیون و 369 هزار و 416 نفر بودند.

در سر جلسه آزمون هم یک میلیون و 184 هزار و 130 نفر شرکت کردند؛ تعداد داوطلب انتخاب رشته کننده در رشته‌های با آزمون 523 هزار و 888 نفر و تعداد ثبت نام و انتخاب رشته کننده در پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی 111 هزار و 944 نفر بود.

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

 

اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

 

مطالب مرتبط:

نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج کنکور

نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج کنکور
نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج کنکور

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان و نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ،معمولا برخی از پذیرفته شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود بوده و متقاضی معرفی به اولویت بعدی که در آن دارای نمره هستند می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای سازمان سنجش آموزش کشور تنهادرخواست هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق "اشتباه در انتخاب رشته" که جزئیات آن در اطلاعیه امروز مورخ چهارم مهر سازمان سنجش آمده است، باشند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این داوطلبان باید اطلاعیه حاوی موارد "اشتباه درانتخاب رشته" را مطالعه کرده و سپس در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی https://request.sanjesh.org درخواست خود را ثبت کنند و این درخواست ها پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی درروز پنج شنبه ۸ مهرماه، درصورتی که داوطلب در کدرشته محل مورد درخواست دارای حد نصاب نمره باشد، قابل بررسی است.

زرین آمیزی افزود: اعتراض به نتایج کنکور تا ۱۴ مهرماه در سامانه مذکور قابل ثبت است و بعد از آن قابل دریافت نیست و نتیجه بررسی اعتراضات تا ۱۰ آبان بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست ها فقط از روش ذکر شده قابل ثبت است و سازمان سنجش از هیچ طریق دیگری درخواست اشتباه در انتخاب رشته را بررسی نخواهد کرد.  

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: پذیرفته شدگان در این مرحله  باید مطابق برنامه زمانی اعلام شده، نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی فعلی اقدام نمایند.

به گفته وی، پذیرفته شدگانی که وضعیت آنها براساس اطلاعیه، در قالب شرایط موارد "اشتباه در انتخاب رشته" نیست، باید تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال و از طریق آیین نامه های مربوطه پیگیری نمایند، زیرا این موارد قابل بررسی در سازمان سنجش نمی باشد.

زمان نام نویسی پذیرفته شدگان کنکور 1400

ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی) از ۶ مهر آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکزآموزشی دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور(رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی)، همچنین رشته‌های آموزش پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ می توانند نتایج نهایی این آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند.

پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم، علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه، ضرورت دارد از امروز یکشنبه چهارم مهر به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند.

عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

پذیرفته‌شدگان آن‌دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که برنامه‌زمانی برای ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی خود اعلام ننموده‌اند، باید در یکی از روزهای سه شنبه ۶، چهارشنبه ۷ و شنبه ۱۰ مهر به مرکز محل قبولی مراجعه کنند.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های تحصیلی پزشکی ، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می ‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام نمایند و  منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی باشند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مهرنوش جمالی



+ 6
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری