پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۳۹
۳
۰
نسخه چاپی

تحلیل و قیمت ارزهای دیجیتال در 4 مهر1400

تحلیل و قیمت ارزهای دیجیتال در 4 مهر1400
قیمت و روند ارزهای دیجیتال را بررسی می کنیم.

به گزارش تیتربرتر؛ نرخ انواع ارزهای شاخص دیجیتال در روند معاملات کیف ‌پول‌های الکترونیکی در بستر بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی امروز تغییراتی را تجربه کرده است. احتمال یک نوسان مثبت در محدوده ۴۱ هزار دلار وجود دارد اما به صورت کلی روند بیت کوین نزولی خواهد بود و تا زمان تغییر روند کلی برای خرید (معامله spot) باید صبر کرد.

قیمت ارزهای دیجیتال در 4 مهر 1400

قیمت ارزهای دیجیتال در 4 مهر 1400
قیمت ارزهای دیجیتال در 4 مهر 1400

بیت کوین ۴۲ هزار و ۶۹ دلار

اتریوم دو هزار و ۸۳۱ دلار

کاردانو دو دلار و ۲۳ سنت

بایننس کوین ۳۳۹ دلار و ۵۰ سنت

دوج کوین ۲۰ سنت

ریپل ۹۲ سنت

پولکادات ۲۸ دلار و ۶۴ سنت

اولانچ ۶۵ دلار و ۵۰ سنت

سولانا ۱۳۰ دلار و ۴۴ سنت

ترا ۳۵ دلار و ۲۸ سنت

صف‌های طولانی برای تبدیل کردن بیت‌کوین به دلار

صف‌های طولانی برای تبدیل کردن بیت‌کوین به دلار
صف‌های طولانی برای تبدیل کردن بیت‌کوین به دلار

تبدیل بیت کوین به عنوان پول قانونی در السالوادور یکی از بزرگ ترین رویدادها در جهان ارزهای دیجیتال بوده است. با این حال افراد زیادی اقدام نایب بوکل، رئیس جمهور این کشور را، برای قانونی کردن این ارز دیجیتال اشتباه می‌دانند.

در هر صورت این اقدام باعث شد تا بیت کوین به عنوان موتور احتمالی تغییر مالی در کشور آمریکای مرکزی در کانون توجه جهانی قرار بگیرد.

همچنین به نظر می‌رسد که مردم السالوادور علاقه زیادی به پذیرش بیت کوین در این کشور ندارند. گزارش شده که صف‌های طولانی در برابر خودپردازهای بیت کوین به وجود آمده تا ۳۰ دلار بیت کوینی را که دولت به آن‌ها داده، از حسابشان برداشت کنند. این در حالی است که دولت اعلام کرده بود این موضوع امکان پذیر نیست، اما مردم السالوادور راهی برای انجام این کار پیدا کرده‌اند.

ساکنان کشور متوجه شدند قفل وجوه آنان با ارسال بیت کوین به یک کیف پول دیگر از بین می‌رود و می‌توانند به صورت دلاری آن را برداشت کنند که همین امر منجر به تشکیل صف‌های بسیار طولانی در برابر خودپردازها برای برداشت دلارهای فیات Chivo شده است.

مطالب مرتبط:

امکان پرداخت با بیت کوین به توییتر اضافه شد 

امکان پرداخت با بیت کوین به توییتر اضافه شد 
امکان پرداخت با بیت کوین به توییتر اضافه شد 

به نقل از «The Verge»، توییتر با افزودن امکان پرداخت از طریق بیت کوین، به اولین شبکه اجتماعی بزرگی تبدیل می‌شود که از پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. توییتر همچنین قصد دارد شرایطی را فراهم کند تا کاربران بتوانند کیف پول ارز دیجیتالشان را به حساب کاربری خود متصل کرده و مالکیتشان بر توکن‌های غیرمثلی (NFT) را با یک نشان مخصوص در توییت‌ها تأیید کنند.

توییتر از چند ماه قبل مشغول آزمایش ویژگی پرداخت با بیت کوین بوده است، اما تا قبل از پنجشنبه هفته گذشته این ویژگی به‌صورت گسترده در دسترس نبود. پرداخت با بیت کوین برای دستگاه‌های مبتنی بر آی‌او‌اس راه‌اندازی شده و قرار است به‌زودی به دستگاه‌های اندرویدی هم اضافه شود. توییتر علاوه بر بیت کوین، به کاربران خود اجازه می‌دهد تا ۹ سیستم پرداختی سنتی از جمله ونمو (Venmo) و کش اپ (Cash App) را هم به حساب کاربری خود متصل کنند. گفتنی است که توییتر دخالتی در پردازش تراکنش‌ها ندارد و تنها راهی برای دسترسی آسان‌تر به سیستم‌های پرداختی ایجاد کرده است.

پرداخت‌های بیت کوین در توییتر از طریق پلتفرم استرایک (Strike) انجام می‌شود. استرایک یک کیف پول بیت کوین است که بر بستر شبکه لایتنینگ فعالیت می‌کند. لایتنینگ طراحی شده است تا امکان دسترسی به تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر بیت کوین برای کاربران فراهم شود. جک دورسی، مدیرعامل توییتر، پیش‌تر در شرکت توسعه‌دهنده شبکه لایتنینگ سرمایه‌گذاری کرده بود. او یکی از وفادارترین طرفداران بیت کوین است که در ژوئن (خرداد) گذشته و قبل از پشتیبانی توییتر از پرداخت‌های بیت کوین، گفته بود که «تنها مسئله زمان مطرح است».

اپلیکیشن استرایک در السالوادور و تمامی ایالت‌های آمریکا به غیر از نیویورک و هاوایی خدمات ارائه می‌کند. کاربران توییتر علاوه بر نام کاربری استرایک، می‌توانند آدرس‌های بیت کوین خود را هم به صفحه توییترشان اضافه کنند. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش گزینه‌های پرداختی در توییتر آدرس‌ کیف پول صفحه موردنظر خود را کپی کرده و از آن برای انتقال بیت کوین استفاده کنند.

توییتر برای افرادی که از طریق استرایک بیت کوین دریافت کرده‌اند نوتیفیکیشن ارسال می‌کند تا به‌سرعت از تراکنش انجام‌شده باخبر شوند و بتوانند برای ارسال کننده پیام تشکر یا ایموجی بفرستند. استر کرافورد (Esther Crawford)،‌ یکی از مدیران توییتر، روز پنجشنبه اعلام کرد که بیت کوین برای افراد ساکن در مناطق با سیستم بانکی ناکارآمد، امکان انجام معاملات را فراهم کرده و به همین دلیل می‌توان گفت «بیت کوین یکی از بهترین راهکارها را ارائه کرده است».

برنامه‌های توییتر برای سیستم‌های پرداختی این شبکه اجتماعی تنها به بیت کوین خلاصه نمی‌شود. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد با اضافه‌کردن امکان اتصال کیف پول‌های ارز دیجیتال به حساب‌های کاربری، از سیستم تأیید مالکیت توکن‌های غیرمثلی هم پشتیبانی کند.

سخنگوی توییتر دراین‌باره گفته است: «تأیید مالکیت توکن‌های غیرمثلی به‌صورت یک نشان در پروفایل کاربر نمایش داده می‌شود و نشان می‌دهد که [آن شخص] مالک این توکن غیرمثلی است.»

توکن‌های غیرمثلی روشی جدید برای خرید و معامله آثار هنری دیجیتال در بلاک چین اتریوم فراهم کرده‌اند و به همین دلیل اخیراً از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. چند ماه قبل حساب رسمی شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که قرار است این شرکت پلتفرمی را به نام ریربل (Rarible) عرضه کند که بازاری برای توکن‌های غیرمثلی است.

اخبارهای مهم ارزدیجیتال

اخبارهای مهم ارزدیجیتال
اخبارهای مهم ارزدیجیتال

 

کیوساکی علت احتمالی ممنوعیت‌های جدید در چین را فاش کرد

رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار سرشناس بازارهای مالی، می‌گوید دولت و بانک مرکزی چین با اعمال محدودیت‌های جدید بر حوزه ارزهای دیجیتال می‌خواهند مسیر را برای استفاده از یوان دیجیتال هموار کنند. کیوساکی ادامه داد اگر بانک مرکزی آمریکا در این مسیر گام بگذارد بدان معناست که بیت کوین غیرقانونی خواهد شد و دولت ایالات متحده هم مانند چین به دولتی متمرکز تبدیل می‌شود. پیش از این هم برخی از کارشناسان اعلام کرده بودند چین با استفاده از پول دیجیتال حساب‌های بانکی مردم را به شدت کنترل می‌کند و از درآمدها و مخارج آنان اطلاعات کاملی در اختیار خواهد داشت.

نووگراتز: بیت کوین و اتریوم وارد فاز تثبیت می‌شوند

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، معتقد است اعمال ممنوعیت‌های جدید بر حوزه ارزهای دیجیتال در چین باعث می‌شوند که بیت کوین و اتریوم وارد فاز تثبیت شوند. بانک مرکزی چین روز جمعه اعلام کرد تمامی تراکنش‌های کریپتویی در این کشور غیرقانونی است. در همین حال، رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار سرشناس، بر این باور است که پکن با این اقدام قصد دارد راه را برای عرضه پول دیجیتال ملی هموار کند.

شهردار میامی: سرکوب چین فرصتی برای رهبری آمریکا در حوزه ارزهای دیجیتال است

فرانسیس سوارز، شهردار میامی که در تلاش است تا این شهر را به قطب بیت کوین تبدیل کند درباره اعمال ممنوعیت‌های جدید چین علیه ارزهای دیجیتال در توییترش نوشت: «ممنوعیت بیت کوین توسط چین یک اشتباه بزرگ با تأثیراتی است که نسل‌های مختلفی آن را احساس خواهند کرد. زیان آن‌ها، سود ما است و آمریکا می‌تواند به خانه‌ای قدرتمند برای استخراج کنندگان بیت کوین و همه کسانی که در حال توسعه بیت کوین هستند تبدیل شود و آنان را رهبری کند.»

پاتریک مک هنری، نماینده کارولینای شمالی در کنگره نیز در پاسخ به سوارز دیدگاه او در این زمینه را تأیید کرد و نوشت که تصمیم چین برای محدود کردن دسترسی مردم، فرصتی مناسب برای رهبری آمریکا در زمینه ارزهای دیجیتال است.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:



+ 3
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری