پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹
۶
۰
نسخه چاپی

ماجرای ادعای بمباران نیروهای بسیج مردمی ایران در سوریه

ماجرای ادعای بمباران نیروهای بسیج مردمی ایران در سوریه
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر» سوریه ادعا کرد که بامداد امروز، یک فروند هواپیمای ناشناس، منطقه مرزی سوریه و عراق در نزدیکی البوکمال را بمباران کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از روسیا الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است اعلام کرد سحرگاه امروز سه شنبه صدای انفجارهای شدیدی در مرزهای سوریه و عراق در نزدیکی البوکمال به گوش رسید که ناشی از حمله هوایی یک جنگنده ناشناس بود.این نهاد گزارشی درباره تلفات احتمالی این حمله ارائه نکرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود که این امر همزمان با بمباران منطقه مزارع در نزدیکی شهر المیادین در در حومه دیرالزور توسط جنگنده های ناشناس رخ داد. 

هنوز منابع رسمی در سوریه به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. اواسط ماه سپتامبر نیز نیروهای حشد شعبی عراق در یک حمله هوایی به مرز سوریه و عراق هدف قرار گرفتند.

جزئیات حمله به موضع سوریه

جزئیات حمله به موضع سوریه
جزئیات حمله به موضع سوریه

 

برخی خبرگزاریها مدعی شده اند چند هواپیمای ناشناس روز دوشنبه محل استقرار نیروهای بسیج مردمی مورد حمایت ایران در منطقه دیرالزور سوریه را بمباران کردند. ساکنان محلی به رویترز گفته‌اند پس از این حملات این نیروها به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

برخی خبرگزاریها مدعی شده اند هواپیمای ناشناس شامگاه روز گذشته پایگاه شبه‌نظامیان نزدیک به ارتش سوریه و مورد حمایت تهران در استان دیرالزور سوریه نزدیک مرز عراق را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل منابع نظامی و ساکنان منطقه گزارش داد که این حمله در جنوب شهرک مدائن در مجاورت رود فرات رخ داده که از چهار سال پیش در پی بیرون راندن داعش از آنجا به یکی از پایگاه‌های اصلی گروه‌های مختلف شبه‌نظامی تبدیل شده است.

دو نفر از ساکنان منطقه می‌گویند، پس از چندین انفجار که صدایشان شنیده شد، گشتی‌های شبه‌نظامی در حالت آماده‌باش به سرمی‌برند و در این حال آمبولانس‌ها به سمت حومه شهر حرکت کرده‌اند.

یکی از ساکنان شهرک مدائن، به رویترز گفت: «شبه‌نظامیان از عابران و خودرو‌ها خواسته اند که مرکز شهر و خیابان‌های اطراف آن را خالی کنند.»

رسانه‌های دولتی سوریه هنوز گزارشی درباره این حمله منتشر نکرده‌اند.

مقامات رژیم صهیونیستی بارها نسبت به گسترش حضور ایران در سوریه هشدار داده و مدعی شده اند صدها حمله هوایی به سوریه انجام داده تا جلوی گسترش نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی را بگیرد.

در سال گذشته حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل بیشتر در شهر مرزی البوکمال در جنوب شرقی شهر میادین صورت گرفت. منطقه البوکمال برای رژیم صهیونیستی از شرایط استراتژیک برخوردار است.

مطالب مرتبط:

میزان تلفات حملات به سوریه

میزان تلفات حملات به سوریه
میزان تلفات حملات به سوریه

 

همزمان با تشدید درگیری‌ها در شمال سوریه طی چند روز اخیر میان قوای نظامی مختلف حاضر در منطقه و درگیری‌های شدید روز گذشته میان ارتش سوریه با تروریست‌ها و همزمان ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد سوریه، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان، از شنیده شدن صدای چندین انفجار در منطقه مرزی سوریه و عراق و نزدیکی «البوکمال» خبر داد.

این مرکز بدون اشاره به اطلاعاتی درباره خسارات جانی احتمالی در خصوص دلیل شنیده شدن صدای این انفجارها در بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۸ سپتامبر)، مدعی شد که یک هواپیمای ناشناس اقدام به بمباران مواضعی در نزدیکی البوکمال کرده است.

بنا بر این گزارش، این اقدام، همزمان با بمباران شهر «المیادین» صورت گرفت، جایی که انفجارهای شدیدی در منطقه المزارع در نزدیکی شهر المیادین در حومه دیرالزور، در نتیجه بمباران یک هواپیمای ناشناس رخ داد. 

این مرکز در ادامه مدعی شد که در جریان حمله هوایی در نیمه سپتامبر جاری به مرز مشترک سوریه و عراق، سه نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند و شمار قربانیان به دلیل وخیم بودن برخی از زخمی‌ها احتمالا افزایش یافته است.

هنوز طرف‌های رسمی عراقی یا سوری حمله هوایی بامداد امروز در نوار مرزی مشترک میان این دو کشور را تایید یا رد نکرده‌اند.

به نوشته «روسیا الیوم»، خودروها و کامیون‌های نیروهای الحشد الشعبی در اطراف البوکمال، اغلب هدف حملات پهپادی ناشناس قرار می‌گیرند و واشنگتن نیز ادعا می‌کند که پهپادهای آمریکایی اقدام به چنین کاری نمی‌کنند.

مرز القائم-البوکمال تنها گذرگاه مهم موجود میان عراق و سوریه است که در اختیار دولت‌های دو کشور بوده و قابلیت بهره برداری تجاری دارد، دیگر گذرگاه‌ها میان عراق و سوریه، یعنی رُبَیعه به دلیل حضور نیروهای کُرد و  ولید-تنف به جهت حضور نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در حال حاضر فاقد قابلیت تجاری سازی در مقیاس انبوه است.

گذرگاه البوکمال در سال ۱۳۹۶، طی عملیاتی مهم و راهبردی توسط جبهه مقاومت از دست داعش آزاد شد و از آن پس جنگنده های آمریکایی حملات نامنظم خود را به این منطقه آغاز کرده اند. 

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: محسن رضوی



+ 6
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری