پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۲۳
۷
۰
نسخه چاپی

کم بازدیدترین کشور جهان کدام است؟

کم بازدیدترین کشور جهان کدام است؟
اگر قصد سفر بعدی خود را دارید، چرا این مقاصد دورافتاده را در نظر نمی گیرید؟

تیتربرتر: اگر از آن دسته مسافرانی هستید که دوست دارند از مسیرهای ضعیف خارج شوند، می خواهید بدانید که کشور کم بازدیدکننده در جهان چیست؟ اگر به دنبال این هستید که مقاصد منحصر به فرد خود را از لیست سفرهای خود حذف کنید، بازدید از کشورهای کم بازدید، مکان خوبی برای شروع است. از جزایر بیابانی دور افتاده گرفته تا کشورهای کمی شناخته شده، پیاده شدن از مسیر گردشگری بی نهایت سودمند است. علاوه بر این، سفر به یک کشور کمتر سفر شده راهی عالی برای مواجهه با فرهنگ ها و ایده های جدید است.

تووالو: کشور کم بازدید شده در جهان

تووالو: کشور کم بازدید شده در جهان
تووالو: کشور کم بازدید شده در جهان

این کشور جزیره ای کوچک که در نزدیکی خط استوا در اقیانوس آرام قرار دارد، عنوان کم بازدیدکننده ترین کشور جهان را دارد. با تعداد بازدیدکنندگان سالانه در هزاران نفر، فقط 9 جزیره کشور تووالو را تشکیل می دهند. در حقیقت، کل جمعیت تووالو فقط حدود 12000 نفر است! تووالو که بخشی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است، محل ساحل کوچک و جزایر صخره ای است. در اینجا می توانید انتظار داشته باشید که سواحل بی عیب و نقص و زیرساخت ها را پیدا کنید. پایتخت، فونافوتی، به عنوان یک مکان غواصی باورنکردنی شناخته می شود. علاوه بر این، آب های اطراف تووالو سرشار از زندگی دریایی مانند لاک پشت های دریایی و ماهی های گرمسیری است. تووالو تنها با دو پرواز در هفته به بقیه نقاط جهان متصل می شود، مقصد نهایی خارج از مسیر است!

برونئی، کمترین بازدید شده در جهان

برونئی، کمترین بازدید شده در جهان
برونئی، کمترین بازدید شده در جهان

برونئی یکی از معدود سلطان نشین های روی زمین است، ملتی کوچک در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا است. برونئی که از دو قسمت جداگانه تشکیل شده است توسط سلطان اداره می شود. در حقیقت، سلطان فعلی، حسنال بولکیا، یکی از تنها پادشاهان مطلق روی زمین است! سفر به برونئی همه چیز درباره تجربه فرهنگ محلی و جامعه ای است که بر اساس قوانین شرعی اسلامی است. از طرف دیگر، برونئی خانه معماری، به ویژه در پایتخت بندری سری بگوان فریبنده است. در اینجا، می توانید مسجد جامع حسن عسل بولکیا و کاخ مجلل سلطان را تحسین کنید. با این وجود، بخشی از دلایل این که یکی از کم بازدیدترین کشورها در جهان است قوانین سختگیرانه و سیاست های دولت برونئی است.

بوتان: کشورهایی که کمترین بازدید را داشته اند

بوتان: کشورهایی که کمترین بازدید را داشته اند
بوتان: کشورهایی که کمترین بازدید را داشته اند

پادشاهی بودایی بوتان واقع در هیمالیا، به خاطر معابد، دیزونگ ها و چشم اندازهایش معروف است. این کشور با ارتفاع زیاد، مکانی افسون کننده است و در افسانه ها پوشانده شده است. هر کسی که به بودیسم و ​​فلسفه شرقی علاقه داشته باشد، مکانی بسیار معنوی است، از این فرصت برای بازدید از بوتان لذت خواهد برد. این کشور موفقیت خود را بر اساس شاخص ناخالص ملی شادی و نه تولید ناخالص داخلی اندازه گیری می کند و بوتان واقعاً سرزمین لبخند است. علاوه بر این، صومعه های کوهستانی، چشم اندازهای دست نخورده و معماری بودایی به سادگی غیرقابل قبول هستند. شاید این کشور کم بازدیدکننده ترین کشور جهان نباشد، اما تعداد گردشگران در اینجا نسبتاً کم است. این به دلیل حداقل تعرفه روزانه 250 دلار است که برای هر کسی که به بوتان سفر می کند اعمال می شود، به این امید که گردشگری پایدار را تشویق کند و اصالت کشور را حفظ کند.

آنچه دیگران میخوانند:

پلینزی فرانسه کشور کم بازدید در جهان

پلینزی فرانسه کشور کم بازدید در جهان
پلی فرانسه کشور کم بازدید در جهان

پولینزی فرانسه به دلیل موقعیت دورافتاده آن در اقیانوس آرام جنوبی، یکی از کم بازدیدترین کشورهای جهان است. پلینزی فرانسه، زنجیره ای جزیره ای که بیش از 2000 کیلومتر امتداد دارد، واقعاً بهشت ​​گرمسیری است. سواحل حاشیه نخل، استراحتگاه های آبی و جنگل های سرسبز مسافران را به استراحت و آرامش دعوت می کند. معروف ترین جزایر بورا بورا، پاپیته و موریا هستند، اما بیش از 100 جزیره برای کشف وجود دارد. از مسیرهای مورد ضرب و شتم دور شوید، دور از جزایر تفریحی و تجربه های فرهنگی منحصر به فرد و حتی سواحل بهشت ​​تر را خواهید یافت! علاوه بر این، پلینزی فرانسه به لطف دنیای غنی زیر آب، مقصدی باورنکردنی برای غواصی است.

مالی: کمترین بازدید از کشورهای جهان

مالی: کمترین بازدید از کشورهای جهان
مالی: کمترین بازدید از کشورهای جهان

مالی هشتمین کشور آفریقایی بزرگ و در عین حال یکی از کمترین بازدیدکنندگان است، دارای میراث فرهنگی غنی است. در واقع، مالی محل معماری بسیار حیرت انگیز اسلامی، مانند مسجد جامع جنن است. علاوه بر این، اگر به مالی سفر می کنید، در واقع می توانید از تیمبوکتو واقعی دیدن کنید، زمانی که مرکز مهم تجارت و یادگیری اسلامی بود. از سوی دیگر، به دلیل درگیری های محلی و خشونت های قومی، مالی یکی از کم بازدیدترین کشورهای جهان است. با این وجود، مالی کشوری باور نکردنی با مجموعه ای از معماری منحصر به فرد و میراث جذاب است.

ماداگاسکار کشور کم بازدید جهان

ماداگاسکار کشور کم بازدید جهان
ماداگاسکار کشور کم بازدید جهان

ماداگاسکار برای همه کسانی که از آن دیدن می کنند شگفت انگیز و جذاب است، کشوری جزیره ای در اقیانوس هند است. ماداگاسکار در سواحل شرق آفریقا واقع شده است، ممکن است یکی از کم بازدیدترین کشورها باشد، اما مطمئناً یک مقصد سفر باورنکردنی است. در اینجا می توانید با فرهنگ رنگارنگ مالاگاسی و برخی از منحصر به فردترین گونه های جانوری در جهان روبرو شوید. خانه لمورها، آفتاب پرست های تغییر رنگ و درختان غول پیکر بائوباب، ماداگاسکار مکانی هیجان انگیز برای کشف است. سواحل باورنکردنی و دهکده های ماهیگیری جذاب در امتداد خط ساحلی یافت می شوند، در حالی که ارتفاعات مملو از شهرها و شهرهای مختلف، مانند پایتخت آنتاناناریوو است.

دریای کارائیب: کم گردشگرترین جزایر کارائیب

دریای کارائیب: کم گردشگرترین جزایر کارائیب
دریای کارائیب: کم گردشگرترین جزایر کارائیب

اگر می خواهید از کم گردشگری ترین جزایر کارائیب دیدن کنید، حتماً به جزیره بهشتی مونسرات سفر کنید. این جزیره نه تنها یکی از جزایر کمتر شناخته شده کارائیب است، بلکه یکی از کم بازدیدترین کشورها در جهان است. مونسرات تنها با 8000 بازدیدکننده سالانه بخشی از زنجیره ای آنتیل کوچک و سرزمین برون مرزی بریتانیا است. این شهر که به دلیل فضای داخلی سرسبز و نواحی ساحلی آرام شهرت دارد، "جزیره زمرد کارائیب" نامیده می شود. این شهر زمانی به عنوان یک مقصد جت ست برای نوازندگان مشهور بود. متأسفانه، فوران آتشفشان در دهه 1990 بخش های وسیعی از جزیره را نابود کرد. امروزه مونتسرات در حال بازیابی محبوبیت است اما مطمئناً شهرت منحصر به فرد خود را حفظ خواهد کرد!

مطالب مرتبط:

نویسنده: زهره شعبانی 



+ 7
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری