پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۳۶
۶
۰
نسخه چاپی

معرفی خودروهای کلاسیک خنده دار در طول تاریخ

معرفی خودروهای کلاسیک خنده دار در طول تاریخ
ما واقعاً خوشحالیم که این خودروهای کلاسیک مسخره به تولید نرسیدند.

تیتربرتر: وقتی خودروسازان می خواهند ایده جدیدی را به بازار بیاورند، وارد استودیوهای خود می شوند و کلاسیک را ارائه می دهند. اگرچه اغلب این کار را درست انجام می دهند، اما گاهی اوقات این استودیوها وسایل نقلیه کلاسیک وحشیانه ای را ارائه می دهند که هیچ کس مایل به رانندگی آنها نیست.

خودرو کلاسیک مانند فیلم های علمی تخیلی هستند. آنها زود می آیند تا آینده را قبل از وقوع فاش کنند. در حالی که بسیاری از خودروسازان مدرن کانسپت های آینده نگر را طراحی کرده اند، بسیاری از زیباترین خودروهای امروزی در جاده ها در اوایل دهه 1960 و 1970 نوشته شده اند. با این وجود، در اینجا برخی از مسخره ترین ماشین کلاسیک ارائه شده است.

10- هوندا فویا-جو

هوندا فویا-جو
هوندا فویا-جو

Fuya-Jo یکی از دیوانه ترین خودروهای کلاسیک JDM در تاریخ است. اگر فقط با جاروبرقی ظاهر نمی شد. هوندا با این خودرو می خواست یک پیاده روی شهری کوچک برای دوستداران مهمانی ایجاد کند.

این کانسپت دارای یک سیستم موسیقی قدرتمند با بلندگوهای قوی و یک داشبورد با الهام از صفحات گردان دهه 1990 بود. علاوه بر این، صندلی برای چهار نفر بود و اتومبیل مناسبی برای سفر به باشگاه ها و مهمانی های خانه بود.

9- GM X Stiletto

GM X Stiletto
GM X Stiletto

در اوایل دهه پنجاه، صنعت خودروسازی آمریکا از جمله جنرال موتورز وسواس زیادی در ایده ازدواج خودروها با هواپیما داشت. آنها اتومبیل های کلاسیک تولید کردند که شبیه هواپیماهای جت و موشک بودند. بدنام "Firebird" حتی دارای بال و دم هواپیما بود! جلوپنجره آن دور ماشین پیچیده شد و با خط سقف کنار رفت. شیشه جلو همچنین دریچه ای برای ورود به X Stiletto بود.

در داخل، این خودرو دارای حداقل 31 چراغ نشانگر، 29 کلید تعویض و بلندگوی سه طرفه برای ارتباطات داخلی و خارجی است. دومی شاید برای رانندگان بود تا از سایر رانندگان نارضایتی کنند.

8- سربارو کرونو

سربارو کرونو
سربارو کرونو

خودروی کلاسیک کرونو یک رودستر دو نفره بود که می توانست در 3.5 ثانیه از صفر به 60 مایل بر ساعت برسد. مطمئناً عالی به نظر می رسد، اما این خودرو دارای یک لولا مرکزی است که به آن اجازه می دهد تا تقریباً به نصف تا شود و به موتور دسترسی پیدا کند.

علاوه بر این، رودستر محافظت کمی و شیشه جلو کوچک ارائه می دهد که حتی می تواند اشکالات را متوقف کند. فضای داخلی آن با صندلی های چرمی قرمز پوشیده شده بود و یک تایمر در کنسول مرکزی تنظیم شده بود. این سقف نداشت و قابل تبدیل نبود.

7- دوج دئورا

دوج دئورا
دوج دئورا

بر اساس موتور دوج D-100 موتور وسط و دریچه عقب استیشن واگن 1960، Deora در سال 1967 توسط برادران اسکندر و طراح، هری بردلی ساخته شد. شیشه جلو آن خرد شده و برش خورده است، شیشه جلو پنجره عقب استیشن واگن 1960 بود.

به اندازه کافی خنده دار است، ورود به اتومبیل کلاسیک با رنگ طلایی هنوز با بلند کردن شیشه جلو در 180 درجه برای ورود از جلو به دست آمد. درست است؟ اگرچه هرگز نتوانسته به خودروی تولیدی تبدیل شود، اما در بین ماشین های اسباب بازی معروف شده است.

6- هوندا HP-X

هوندا HP-X
هوندا HP-X

هوندا HP-X یک خودروی کلاسیک بود که در سال 1984 طراحی شد و با خطوط گوه ای شکل از آیرودینامیک شدید Berlinetta مشخص شد. HP-X شباهت دقیقی با Ferrari Testarossa داشت زیرا شرکت ایتالیایی Pininfarina هر دو را نوشت.

پوچی این خودرو این بود که در نداشت، تنها راه دسترسی به کابین خلبان آن بالا بردن سقف شفاف بود. سقف شفاف نیز یک محدودیت بود، زیرا در تابستان گرم غیرقابل تحمل و در باران غیرممکن است. خوش شانس برای این مفهوم، تصور مجدد آن بود که هوندا NSX نمادین را به دنیا آورد.

مطالب مرتبط:

5- روباه نقره ای OSI

روباه نقره ای OSI
روباه نقره ای OSI

رادر تلاش برای ایجاد یک شکل بسیار لغزنده، OSI خودرویی را ارائه داد که دارای دو پانتون در جلو و موتور مجهز 1.0 لیتری رنو آلپاین چهار سیلندر بود که در پشت چپ صندلی مسافر نصب شده بود.

این خودرو که برای استفاده احتمالی در مسابقه طراحی شده بود، از نظر آیرودینامیکی به لطف پونتون هایی که توسط یک کابین خلبان مرکزی و دو عرشه بین "گلگیر" جلو و عقب متصل شده بود، موفق بود. این عناصر همچنین بخشی از سیستم اسپویلر پیچیده بودند که شامل یک بال در پشت کابین بود ، شبیه به اسپویلر مدرن درب عقب.

4- ماشین عملکردی Cadillac TAG

ماشین عملکردی Cadillac TAG
ماشین عملکردی Cadillac TAG

باورش سخت است که علامت کادیلاک جایگاهی در لیست پیدا کند؟ این مفهوم توسط فرانکو سربارو و یک تاجر ثروتمند سعودی طراحی شده است. با تکیه بر شاسی کادیلاک الدورادو معاصر، این خودرو به طول 7.2 متر از موتور 8.2 لیتری V8 بهره می برد.

در داخل، ماشین کلاسیک برای مدیران تجاری مشغول بود. دارای چهار صندلی بزرگ، دو تلفن، یک تلویزیون CRT عظیم، میزهای تاشو، روکش چوبی گسترده و یخچال بود.

و از بین 25 مدل ساخته شده، حداقل 23 مورد از این دفتر روی چرخ فروخته شد و دو نسخه در خانه Sbarro به یاد ماندنی ماند.

3- شورلت آسترو III

شورلت آسترو III
شورلت آسترو III

Astro III 1969 یک ماشین آزمایشی دو سرنشین بود که شبیه یک جت اجرایی بود. اگرچه چهار چرخ داشت که جفت جلو زیر بینی آن بسته شده بود ، اما به نظر می رسید که خودروی کلاسیک سه چرخ است.

Astro III علاوه بر موتور توربین گازی مدل 250-C18 که وسیله نقلیه با عملکرد بالا را تأمین می کرد، دارای یک سایبان قابل تنظیم برای حرکت و خروج مسافران از خودروی کلاسیک بود. فضای داخلی آن دارای ویژگی هایی از نوع هواپیما بود، از جمله اهرم گرفتن تپانچه که به عنوان "فرمان" عمل می کرد و تلویزیون مدار بسته برای ارائه دید عقب.

2- Rinspeed X-Trem

Rinspeed X-Trem
Rinspeed X-Trem

گفته می شود که X-Trem بر روی شاسی بلند مرسدس بنز کلاس M طراحی شده است، یک وانت دو نفره است ، با این حال تخت وانت در بیشتر مواقع ، اگر نگوییم همه خالی است. علاوه بر این، وسیله نقلیه چند منظوره، همانطور که گاهی اوقات نامیده می شد، در نداشت. در عوض، یک هاورکرافت و یک جرثقیل گردان کاربردی برای بارگیری و تخلیه انواع کالا به همراه داشت.

اگر در فیلم انیمیشن Cars - با Lightning McQueen حضور داشته باشید ، این موضوع در خانه مشکل ایجاد می کرد، زیرا تصور می کرد ماشین اسباب بازی بزرگی برای کودکان طراحی شده است.

1- مزدا EX-005

مزدا EX-005
مزدا EX-005

مزدا EX-005 که برای استفاده به عنوان یک وسیله نقلیه شهری استفاده می شد ، حبابی به اندازه یک صندلی اداری بود. این صندلی از نظر راحتی کمی چهارنفره بود، زیرا مسافران پشت سر هم به طرف شیشه های جلو خمیده پانوراما نشسته بودند. در مورد ایمنی و حفاظت از آب و هوا، هیچ موردی وجود نداشت.

در قلب این حباب یک "پیشرانه ترکیبی" قرار داشت، موتور دوار تک روتور باتری را شارژ می کرد که باعث می شد خودرو در بزرگراه ها حرکت کند. هنگامی که موتور آتش گرفت، توسط یک جوی استیک هدایت می شد که چهار چرخ منظره لوزی را کنترل می کرد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: حمیرا فغانی 



+ 6
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری