پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۰۷
۶
۰
نسخه چاپی

نحوه واریز سود شستا در مهر و آبان 1400

نحوه واریز سود شستا در مهر و آبان 1400
نحوه واریز سود شستا در مهر و آبان 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ امروز ۲۷ مهر ماه مجمع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تشکیل شد و در این مجمع در خصوص مطالبی همچون سود تقسیم شده و عرضه اولیه‌های تامین اجتماعی بحث شد.

جزئیات آغاز واریز سود شستا

جزئیات آغاز واریز سود شستا
جزئیات آغاز واریز سود شستا

 

 امروز ۲۷ مهر ماه ساعت ۹ مجمع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا برگزار شد، اما سایتی که قرار بود به صورت زنده این مجمع را پخش کند. دچار مشکل شد و بالاخره افرادی که قصد دسترسی آنلاین به این مجمع را داشتند، در ساعت ۱۱ توانستند این مجمع را ببینند.

ملکوتی خواه عضو هیئت مدیره شستا در رابطه با سهامداران اصلی شرکت شستا در مجمع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیان کرد: محور کار در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی توجه به تولید است. ۴۵ میلیون نفر از بیمه شدگان و کارگر ایرانی نماد شستا سهامدار اصلی این شرکت هستند.

او افزود: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عرضه اولیه صورت گرفت و ۳۱ درصد از زیر مجموعه‌ها عرضه شدند. اما تا پایان سال ۱۴۰۰، ۲۲ شرکت منحل خواهند شد و بیش از ۱۰۰ پروژه در حال اجراست.

او تاکید کرد: ارزش سرمایه گذاری در شرکت تامین اجتماعی از سال ۹۷ تا به حال، ۶۴۳ درصد و درآمد عملیاتی تلفیقی ۷۸ درصد رشد داشته است. لازم به ذکر است که، در سال گذشته ۵۰ شرکت افزایش سرمایه گرفتند و تا آبان ماه نیز نماد شستا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به میزان ۱۱۷۲ درصد می دهد.

این عضو هیئت مدیره در خصوص عرضه اولیه‌های پیش رو برای شستا اظهار کرد: در ادامه سال ۱۴۰۰ قصد عرضه ۶ عرضه اولیه در پاییز از شرکت‌های پتروشیمی مروارید، سیمان آبیک، افق تامین انرژی طوس، آنتی بیوتیک سازی ایران و داروسازی دانا و ۹ شرکت حریر خوزستان، هلدینگ سلولزی، کارگزاری صبا تامین، صنایع عمومی تامین، خدمات ارتباطی رایتل، سرمایه گذاری صنایع لاستیک، شیمی بافت، پخش دارویی اکسیر، سابیر و پالایشگاه ستاره خلیج فارس را داریم.

او بیان کرد: لازم به ذکر است که، در نیروگاه خلیج فارس اختلاف حساب داریم و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول اضافی است که شستا به سازمان تامین اجتماعی داده بود و در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی به شرکت شستا باید بدهد که از سود ۱۴۰۰ تسویه خواهد شد.

ملک خواه در رابطه با بند ۶ حسابرس گفت: در این مدت کمیته املاک تشکیل شد و پیگیری املاک شرکت را انجام دادیم و تا آخر امسال نیز ملک بدون سند نخواهیم داشت. واحدهای مسکونی در وردآورد تهران و کیش ساخته و واگذار شده است.

طریقه واریز سود سهام شستا اعلام شد

در حالی که قرار بود سود سهام شستا، با مراجعه به شعب بانک پرداخت شود، اما امروز در مجمع شستا طریقه پرداخت سود مشخص شد.

پیش‌تر قرار بر این بود که سود سهام مجمع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا در ۴ آبان با مراجعه به شعب بانک رفاه پرداخت شود، اما امروز در مجمع این شرکت مقرر شد، که سود مجمع نماد شستا از طریق سجام در ۲۵ آبان ماه پرداخت شود.  لازم به ذکر است که، در این مجمع شستا به ازای هر سهم ۱۳۸ تومان تقسیم کرد.

مطالب مرتبط:

نحوه واریز سود شستا

قائم مقام شستا با اعلام اینکه پرداخت سود سهامداران شستا به سجام یک ماه زمان می برد از بررسی این موضوع در مجمع سالانه سه شنبه خبر داد.

محمود ملکوتی‌خواه با اشاره به اینکه هنوز پرداخت سود شستا به سجام قطعی نشده، گفت: در خصوص این موضوع در مجمع فردا سه شنبه با نظر سهامداران عمده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: اگر سهامداران بخواهند سود سهام را از طریق سجام دریافت کنند، باید یک ماه منتظر بمانند اما از طریق بانک، طی سه روز کاری انجام می شود.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه سود سهام شستا به سجام واریز نمی‌شود و سهامداران باید برای دریافت سود به بانک رفاه مراجعه کنند که موجی از اعتراضات را به دنبال داشت و بسیاری از سهامداران آن را تصمیمی غیر منطقی آن هم در شرایط کرونایی اعلام کردند.

شستا برای دومین مجمع بعد از حضور ۲۷ فروردین سال گذشته در بورس، ساعت ۹ صبح سه شنبه ۲۷ مهرماه را در نظر گرفته که در مجموعه فرهنگ ورزشی تلاش (واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهار راه پارک‌ وی) تشکیل می شود.

این هلدینگ در گزارش عملکرد منتشره، سود پایه هر سهم شرکت اصلی و تلفیقی گروه را ۲۱۹۹ و ۱۸۲۸ ریال اعلام کرده و زمان تقسیم سود سهامداران حقیقی را از ۴ آبان و با مراجعه به شعب بانک رفاه تعیین کرده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مرتضی جباری



+ 6
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری