پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۶:۴۴
۵
۰
نسخه چاپی

پنج زبان برنامه نویسی که هر توسعه دهنده باید آنها را بیاموزد

پنج زبان برنامه نویسی که هر توسعه دهنده باید آنها را بیاموزد
شما ممکن است با یک زبان کار کنید، اما یادگیری همه این زبان ها مزایای بیشتری به همراه دارد.

تیتربرتر: برنامه نویسان کد را به زبان های مختلف برنامه نویسی عمومی می نویسند. اکثر برنامه نویسان که با نرم افزارهای سازمانی کار می کنند معمولاً تا زمان بازنشستگی با یک زبان برنامه نویسی کار می کنند. با این حال، برخی از برنامه نویسان در مشاغل روزانه خود فرصت کار با چندین زبان برنامه نویسی را پیدا می کنند. به عنوان مثال، اگر برنامه نویس با ماژول بومی Flutter کار کند، فرصتی برای کار با Dart ، Kotlin (یا Java)، Objective-C (یا Swift) ، C/C ++ و غیره وجود دارد.

اما متأسفانه اکثر برنامه نویسان مهارت های فنی خود را با کار روی یک زبان برای چندین دهه محدود می کنند. ما اغلب با دات نت و کارشناسان جاوا ملاقات می کنیم. اما، ما به ندرت برنامه نویسانی را می بینیم که به چندین زبان تسلط دارند. یادگیری چندین زبان برنامه نویسی مزایای بیشتری را به همراه دارد. اما، یادگیری هر زبان برنامه نویسی متداول در واقع انتخاب عاقلانه ای نیست.

در این مقاله، ما پنج زبان برنامه نویسی را که هر برنامه نویس باید یاد بگیرد به شما نشان می دهیم. 

C/C ++

C/C ++
C/C ++

زبان برنامه نویسی C زبان پایه تقریباً همه اجزای نرم افزار سطح پایین است. چکیده C به سخت افزار نزدیکتر است و C حداقل نحو را برای برنامه نویسان (با 32 کلمه کلیدی رزرو شده) ارائه می دهد. نحو C در مقایسه با دیگر زبان های برنامه نویسی رایج مدرن به اسمبلی نزدیکتر است. بنابراین، کامپایلرهای C کد منبع C را به طور کارآمد به زبان ماشین ترجمه می کنند و فایل های اجرایی دوتایی سبک و سریع تولید می کنند.

C ++ افزونه ای برای C است؛ بنابراین می توانید از ویژگی های C ++ برای ویژگیهای زبان مدرن C موجود (مانند: کلاسها، فضاهای نام و غیره) استفاده کنید. یادگیری C/C ++ برای هر برنامه نویس مزایای زیادی دارد. C/C ++ به شما انگیزه می دهد تا کد بهینه بنویسید زیرا C/C ++ جمع آوری خودکار زباله را ارائه نمی دهد. C مهارت حل مسئله و علوم رایانه شما را بهبود می بخشد، زیرا ساختار داده های از پیش ساخته شده و کتابخانه استاندارد کامل را ارائه نمی دهد. به عنوان مثال، اگر به یک پشته در C نیاز دارید، باید خود را بسازید.

به همین ترتیب، یادگیری C/C ++ کمک زیادی به بهبود دانش و مهارت های علوم کامپیوتر می کند. مقاله زیر توضیح می دهد که چرا برنامه نویسان باید ابتدا زبان C را یاد بگیرند.

چرا هر توسعه دهنده ای باید برنامه نویسی را با C شروع کند؟

می توانید برنامه نویسی را با هر زبانی شروع کنید، اما شروع با C مزایای بیشتری دارد!

بش

بش
بش

Bash یک زبان دستور و مترجم خط فرمان است که برای سیستم عامل های مشابه یونیکس ساخته شده است. برنامه مترجم Bash تقریباً در تمام سیستم عامل های مشابه یونیکس از پیش نصب شده است. همچنین، بسیاری از نرم افزارهای GUI Terminal معمولاً از Bash به عنوان مفسر پیش فرض فرمان استفاده می کنند. بنابراین، می توانیم اسکریپت های قابل حمل Bash را برای سیستم عامل های مختلف مشابه یونیکس بنویسیم.

برنامه نویسان شیوه های مختلفی را دنبال می کنند تا بهره وری برنامه نویسی روزانه خود را افزایش دهند. بسیاری از برنامه نویسان معمولاً اسکریپت های Bash خود را برای فرایندهای دستی تکراری می نویسند. یادگیری Bash بدون شک اولین گام برای یادگیری اتوماسیون فرآیند است. در واقع اتوماسیون فرآیند راهی است برای افزایش بهره وری شما می باشد.

Bash فرآیندهای بومی را پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر، می توانید برنامه دیگری را فقط با ذکر نام آن اجرا کنید. بنابراین، می توانید اسکریپت های اتوماسیون را به سرعت بنویسید تا بهره وری برنامه نویسی خود را افزایش دهید. 

مظالب مرتبط:

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت

WORA (بنویسید Once Run Anywhere) اکنون جاوا اسکریپت است نه جاوا. اکنون می توانید از جاوا اسکریپت برای ساختن تقریباً هر چیزی استفاده کنید. می توانید با جاوا اسکریپت وب سایت ها، خدمات وب، برنامه های رومیزی، برنامه های تلفن همراه، برنامه های CLI، راه حل های اینترنت اشیا، برنامه های مربوط به رباتیک و برنامه های تلویزیون هوشمند بسازید. حتی زمان اجرا (NodeOS) وجود دارد که بطور خودکار از ماژول های JavaScript و npm پشتیبانی می کند. اگر جاوا اسکریپت را یاد بگیرید، فرصتی شگفت انگیز برای کار با پروژه های نرم افزاری مختلف به دست می آورید.

یادگیری جاوا اسکریپت مسیر جدیدی را برای ایجاد هر چیزی با یک زبان برنامه نویسی مدرن باز می کند. شرکت های نرم افزاری سازمانی متمرکز بر اینترنت عمدتا از جاوا اسکریپت استفاده می کنند یا حداقل چندین پروژه فرعی را که با جاوا اسکریپت ساخته شده اند حفظ می کنند.

مرورگرهای وب بومی جاوا اسکریپت را درک می کنند و API های مبتنی بر جاوا اسکریپت را برای ایجاد برنامه های کاربردی مدرن و غنی ارائه می دهند. بدون شک هر برنامه نویس در جهان روزانه از مرورگر وب استفاده می کند. برنامه نویسان معمولاً دوست دارند داخلی را یاد بگیرند. جاوا اسکریپت در واقع یک مهارت اجباری برای درک داخلی مرورگر وب است.

پایتون

پایتون
پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیری سازگار با توسعه دهندگان، ساده و تایپ شده است. بسیاری از توسعه دهندگان وب، دانشمندان داده، مهندسان یادگیری ماشین و مدیران سیستم در برنامه نویسی روزانه خود با پایتون کار می کنند. پروژه Kivy از پایتون پشتیبانی کرد تا به جامعه توسعه دهندگان تلفن همراه نیز برسد. گاهی اوقات، نوشتن یک کد منبع پایتون سریعتر از نوشتن یک کد شبه برای پیاده سازی یک الگوریتم خاص است.

پایتون بسیاری از توابع داخلی را برای پردازش ساختار داده ها ارائه می دهد. همچنین، پایتون یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای پردازش سوابق داده است. یادگیری پایتون برای همه برنامه نویسان مزایایی دارد. Bash برای اتوماسیون عالی است. اگر اسکریپت اتوماسیون شما می خواهد داده ها را پردازش کند، Bash مناسب نیست، زیرا این زبان فرمان است. از سوی دیگر، پایتون می تواند داده ها را با حداقل نحو پردازش کند و سایر فرایندها را با حداقل نحو مانند Bash انجام دهد. بنابراین اگر پایتون را یاد گرفتید می توانید اسکریپت های اتوماسیون تمیز و کامل بنویسید.

همچنین، پایتون برای چالش های برنامه نویسی آنلاین و مصاحبه های فنی برای حل سریع مشکلات عالی است. به عنوان مثال، مشاهده کنید که چگونه می توان موارد تکراری یک لیست را در پایتون بدون استفاده از دستورالعمل های وارد کردن حذف کرد.

Go

Go
Go

Go یک زبان برنامه نویسی عمومی و چند منظوره است که با نحو C مانند طراحی شده است. این برنامه دارای ویژگی های بسیاری است که سایر زبان های برنامه نویسی مدرن از جمله، جمع آوری زباله، ایمنی حافظه و پشتیبانی همزمان دارند. زبان برنامه نویسی Go دارای نحوی سازگار با توسعه دهندگان است اما هنوز هم عملکرد قابل توجهی در مقایسه با سایر زبانهای رایج دارد. طراحی زبان Go درس های ارزشمندی را برای همه برنامه نویسان به ما می آموزد.

Go تنها 25 کلمه کلیدی دارد، اما تمام ویژگی های مورد نیاز برای ساختن هر سیستم نرم افزاری را ارائه می دهد. اکثر زبان های برنامه نویسی در خارج از کشور تنهای زیادی از ویژگی های زبان را برای سهولت زندگی برنامه نویس اضافه می کنند. اما در واقعیت، ویژگی های جدید زبان به سرعت از پایگاه های کد شما قدیمی می شود. همچنین، بسیاری از برنامه نویسان با تجربه معمولاً به آخرین ترفندها و نکات نحوی زبان اهمیت نمی دهند.

طراحی زبان Go به ما می آموزد که چگونه مشکلات مهندسی را با حداقل و کاملترین راه حل ها حل کنیم. فقط فکر کنید، 25 کلمه کلیدی برای طراحی یک زبان برنامه نویسی کامل کافی است. از سوی دیگر، در حال حاضر C ++ دارای 97 کلمه کلیدی و Rust دارای 54 کلمه کلیدی است، احتمالاً تیم های توسعه دهنده موارد بیشتری را اضافه خواهند کرد. Go از برنامه نویسی شی گرا بدون تعریف کلاس به عنوان کلمه کلیدی پشتیبانی می کند. وقتی مفاهیم Go را یاد می گیرید، همیشه تمایل دارید که مشکلات را با راه حل های ساده و کارآمد حل کنید. اکوسیستم زبان Go راهی عالی برای یادگیری الگوهای بهتر طراحی نرم افزار است.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: فرید نادری 



+ 5
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری