پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۴
۵
۰
نسخه چاپی

گردشگری مسبب ارز آوری ارزان و افزایش اشتغال

گردشگری مسبب ارز آوری ارزان و افزایش اشتغال
با توجه به تحریم کشور ما ، صنعت توریسم یا جهانگردی که از مزایا و اهمیت خاصی برخوردار  و  از منابع بزرگ ارزی آوری همه کشورها می باشد.

به گزارش تیتربرتر؛ حمزه جلالی مدرس دانشگاه و تحلیل گر اقتصادی در یادداشتی نوشت:در کشور ما  میتواند هم سیاحتی و هم  زیارتی باشد، و از طرف دیگر توریسم محاسنی دارد که در ذیل به آن اشاره میکنم،

در این راستا کار خوب و پسندیده وزیر محترم امور خارجه جناب آقای  امیرعبداللهیان در نشست مشترک با وزیر محترم بهداشت و درمان، و وزیر محترم گردشگری و میراث فرهنگی که در محل وزارت خارجه تشکیل داند، بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده و نشان و عزمی بلند در خصوص جذب توریست در کشور بزرگ و متمدن ایران اسلامی که سابقه تمدنی هزاران ساله دارد می باشد، یادم هست زمان قبل از انقلاب اسلامی که ما دانش آموز بودیم تورهای خارجی بصورت گروهی یا انفرادی از همه کشورها به ایران جهت دیدن جاذبه های گردشگری می آمدن یک مورد آن تور انگلیس(لندن) به کشور نپال (کاتماندو)که از کشورهای ترکیه ، ایران ، افغانستان و هند  میگذشتند و به کشور نپال میرسید بوده ، اقامت آنها در ایران در تبریز ،تهران ، گرگان ، و مشهد صورت میگرفت و تورهای دیگر که به شیراز و اصفهان، کرمان و بعضا به زاهدان و پاکستان  و بعضیها هم به شهرهای شمالی سفر کرده و از سواحل زیبای دریای خزر استفاده می نمودند .

•    مزایای گردشگری برای کشور چیست  : باعث اشتغال زایی میشود،. هتل ها، بازار ها، شرکت های هواپیمایی، تاکسی رانی، مغازه ها و رستوران ها ، با ورود توریست کارشان رونق گرفته و نیاز به نیرو های جدید  پیدا خواهند کرد.در نتیجه توریست باعث افزایش اشتغال خواهد شد .

•    با وجود صنعت گردشگری می توانید نام کشور خود را در سطح جهان مطرح کنیم و فرهنگ غنی خود را به مردم  سراسر جهان معرفی کنیم  .

•    با ورود تعداد زیاد توریست ، ابزار و لوازم شهری شامل جاده و شبکه های ریلی در سطح شهر گسترش یافته. ودر نتیجه برای مردم داخل کشور هم شرایط بهتر و راحت تر از قبل خواهد شد.

•    وجود توریست، مردم و دولت در نگه داری و حفظ آثار ملی توجه ویژه ای به خرج خواهند داد و روابط بین الملل کشور  افزایش یافته که این امر باعث رونق تجارت و ارتباطات فرهنگی خواهد شد و در بلند مدت تاثیرات شگرفی در سیاست خارجی خواهد گذاشت. افزایش ثروت و کاهش فقر:بر اساس آمار سازمان جهانی توریسم، جهانگردی باعث رشد 5 در صدی تولید ناخالص داخلی می شود گردشگر با ورودش ارز آوری کرده و مشاغل محلی را رونق می بخشد.

1- کمک به حفظ محیط زیست و حیات وحش:گردشگر در اصل صدای حیات وحش و گونه هایی که در حال انقراض است، می باشد. وقتی گردشگر از جاذبه های طبیعی دیدن می کند، دولت را به فکر احیا این مناطق می اندازد. به واسطه این صنعت از بسیاری از  جانوران و گیاهان حفاظت شده و جلوی شکار غیر قانونی و بیش از حد آنها گرفته خواهد شد.

2- آشنایی با فرهنگ های مختلف:آشنایی با  فرهنگ دیگر کشورها ، این امر سبب شده تا مردم کم کم به هم نزدیک تر شده و اختلاف فرهنگی از بین برود. گردشگر از فرهنگ کشور میزبان  به کشور خود سوغات می برد. این رویه به یک رنگ شدن ها و صلح در دنیا کمک زیادی میکند.

 3-افزایش رفاه داخلی: در کشورهای توریست پذیر دیده شده که به واسطه گردشگر بودن کشور ، سطح رفاه عمومی مردمان بومی بیشتر شده است. مردم خود به صورت خود جوش خواهان حفظ آثار طبیعی و انسانی و باستانی کشور می شوند. صنعت گردشگری معایبی هم دارد که در این مقال نمی گنجد .



+ 5
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری