پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۰۰
۸
۰
نسخه چاپی

صعود 50 درصدی ارز دیجیتال شیبا / احتمال سقوط شدید بیت کوین/ 2 آبان 1400

صعود 50 درصدی ارز دیجیتال شیبا / احتمال سقوط شدید بیت کوین/ 2 آبان 1400
ارز دیجتال شیبا با رشدی ۵۰ درصدی مواجه شد.

به گزارش تیتربرتر؛ ارز دیجیتال شیبا در معاملات امروز بازار رمرزارزها به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید. این ارز با رشدی ۵۰ درصدی در کمتر از دو روز حالا در محدوده ۰٫۰۰۰۰۳۹ دلاری معامله می‌شود.

بازدهی ۵۰ درصدی شیبا در ۲ روز

بازدهی ۵۰ درصدی شیبا در ۲ روز
بازدهی ۵۰ درصدی شیبا در ۲ روز

آخرین رشد قیمت شیبا به ۱۵ اکتبر برمی‌گردد که این رمزارز در آن زمان به قیمت ۰٫۰۰۰۰۲۸ دلاری رسیده بود و بعد از کمی اصلاح حالا به سقف تاریخی خود رسیده است. در هفت روز گذشته ارزش بازار شیبا با بیش از ۵۰ درصد رشد به ۱۹ هزار میلیارد دلار رسیده و حالا این ارز دیجیتال در یک قدمی دوج‌ کوین از نظر ارزش بازار قرار گرفته است.

در حال حاضر با حدود ۳۹۵ هزار میلیارد توکن، بیشترین عرضه در گردش را دارد. در ماه سپتامبر، این توکن که الهام گرفته از دوج‌کوین بوده بعد از توئیت ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در خصوص آمدن یک توله سگ شیبا به نام فلوکی رشدی ۴۰ درصدی را تجربه کرد.

کوین‌تلگراف در تحلیلی در روز ۱۸ اکتبر پیش‌بینی کرده وبد که توکن شیبا در آینده نزدیک به ۰٫۰۰۰۰۵۲ دلار خواهد رسید و احتمالا بعد از آن مجددا با اصلاح جزئی مواجه شود.

بسیاری از تحلیلگران رشد دوج‌کوین و شیبا را به دلیل حمایت ایلان ماسک می‌دانند. او اخیرا در کنفرانسی در کالیفرنیا اعلام کرده بود: « به نظر من امکان نابودی رمزارزها از سوی دولت‌ها وجود ندارد، آنها تنها می‌توانند تنها سرعت رشد آنها را کمی آهسته‌تر کنند.»

علاوه بر این، این کارآفرین معتقد است که دولت آمریکا نباید در حوزه نظارت بر رمزارزها وارد شود.

استراحت بیت‌کوین در کانال ۶۱ هزار دلاری

استراحت بیت‌کوین در کانال ۶۱ هزار دلاری
استراحت بیت‌کوین در کانال ۶۱ هزار دلاری

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قمیت بیت کوین در دومین روز از هفته تقریبا یک نزول بسیار حداقلی را تجربه کرده است البته این نزول می‌توانست از این میزان بیشتر هم باشد که البته به خاطر فعال شدن قابلیت معامله تحت صندوق‌های معامله این روند مقداری با مقاومت رو به رو شده و از نزول جلوگیری کرده است.

هم چنین قیمت بیت کوین در ماه اکتبر نشانه‌هایی از حباب دوگانه مشابه روند صعودی در سال ۲۰۱۳ را نشان داده است. در ۲۰ اکتبر، تحلیلگر بازار ارزهای رمزنگاری شده، جاستین بنت، درباره قیمت احتمالی بیت کوین پس از رسیدن به اوج بحث کرد. بنت فکر می‌کند که کف دارایی دیجیتال پس از عقب نشینی ۸۰ درصدی حدود ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱۵۳ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۲.۸۹  درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۸۵.۹ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۸.۱۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

بایننس کوین

بایننس کوین با نماد اختصاری BNB یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۰.۰۷  میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارزهای دیجیتالی 

 قیمت انواع ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم در ۲  آبان ۱۴۰۰

ارز دیجیتال قیمت (دلار) قیمت (تومان)
بیت کوین ۶۱.۲۳۹ ۱,۶۹۵,۰۵۰,۰۹۷
اتریوم ۴۱۲۱

۱۱۳,۹۴۶,۹۹۸

بایننس کوین ۴۸۰ ۱۳,۳۰۸,۷۱۸
کاردانو ۲.۱۵ ۵۹,۴۸۰
تتر ۱ ۲۷,۶۸۷
سولانا ۱۹۶ ۵,۴۳۴,۰۱۸
ریپل ۱.۰۹ ۳۰,۱۴۷
 پولکادات ۴۳ ۱,۲۱۰,۲۶

مطالب مرتبط:

 هشدار نسبت به سقوط شدید قیمت بیت کوین

 هشدار نسبت به سقوط شدید قیمت بیت کوین
 هشدار نسبت به سقوط شدید قیمت بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، صندوق پوشش ریسک پنترا کپیتال در یادداشتی به معامله گران هشدار منتظر ریزش بسیار شدید قیمت بیت کوین پس از پایان چرخه صعودی فعلی باشند تا جایی که مدل سازی های صورت گرفته توسط این موسسه نشان می دهد ارزش بیتکوین ممکن است در این مرحله تا ۸۰درصد ریزش کند. ریزش ۸۰ درصدی بیت کوین برای این رمز خیلی دور از دسترس نیست و بررسی های تاریخی نیز نشان می دهد قیمت بیتکوین در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نیز چنین سقوط هایی را تجربه کرده است.

بزرگ ترین ریزش قیمت بیت کوین مربوط به رسیدن قیمت ان از ۲۰ هزار و ۸۹ دلار به ۱۱۱۱ دلار بود. این رمز در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز در مقاطعی ریزش های ۶۱ درصدی و ۵۴ درصدی را تجربه کرد و چرخه خرسی ۲۰۲۱ می تواند قیمت آن را به چیزی حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار برساند.  

دن مورهد- مدیر موسسه پنترا کپیتال- گفت: چرخه های ریزشی همیشه در بازار هستند و در آینده نیز اتفاق خواهند افتاد. قرار نیست یک روند صعودی تا ابد ادامه داشته باشد همان طور که قرار نیست قیمت ها تا همیشه روز به روز بیشتر ریزش کنند.  

قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری میلادی نیز به بالای ۶۰ هزار دلار رسید اما پس از آن و با اخبار منفی مداوم از طرف چین قیمت ها به شدت ریزشی شد تا جایی که بیت کوین نصف ارزش خود را از دست داد.

شمار دیگری از تحلیلگران بازار نظر کاملا متفاوتی دارند و معتقدند باید منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری بود. این گروه تایید ضمنی معاملات ارزهای دیجیتالی در آمریکا و کاهش شدید بیت کوین های قابل استخراج را از دلایل اصلی استدلال خود عنوان می کنند. روند قیمتی بیت کوین از آنجایی اهمیت دارد که این رمزارز با در اختیار داشتن حدود ۴۶ درصد از کل سهم ارزش بازار رمزارزها، به ویژه در ماه های اخیر به تعیین کننده ترین عامل مسیر حرکت بازار تبدیل شده است.  

کلاهبرداری از کاربران با ترفند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

کلاهبرداری از کاربران با ترفند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
کلاهبرداری از کاربران با ترفند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

به نقل از سایت طلا ، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید ارز دیجیتال از وی، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که چند وقت پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شده و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بوده است و پس از جلب اعتمادش مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای سرمایه گذاری در زمینه ارز‌های دیجیتال برای وی واریز کرد و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرد و در ادامه متوجه کلاهبرداری شده است.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه، و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و بهره گیری از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند و سرانجام وی شناسایی شد.

وی افزود: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات این پلیس مجرم را در یکی از محله‌های جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۴ نفر به شاکیان پرونده اضافه شدند، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار و اظهار کرد که با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ۸۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

وی افزود:ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات غیر قانونی مجرمان سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی 



+ 8
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری