پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷
۳
۰
نسخه چاپی

بیشترین گردشگران خارجی از کدام کشورهاست؟

بیشترین گردشگران خارجی از کدام کشورهاست؟
اگرچه سفر ایرانیان به کشورهای دیگر از جمله به حوزه خلیج فارس هزینه‌بر است اما شهروندان عمانی می‌توانند تنها با پرداخت ۹۵ ریال یک هفته در تهران سیاحت کنند.

به گزارش تیتربرتر؛ سفر به بسیاری از کشورها با توجه به تورم روزافزون و ارزش پول ملی برای بسیاری از ایرانیان سخت و نشدنی است. اما به نظر می‌رسد گردشگران خارجی با هزینه کمی نسبت به درآمد خود می‌توانند چند روزی به ایران سفر و گردش داشته باشند. اگر یک گردشگر عمانی بخواهد یک هفته در تهران اقامت و تفریح داشته باشد با ایرلاین داخلی و ارزان‌ترین پرواز و هتل حدود ۹۵ ریال برایش هزینه دارد، یعنی حدود ۳۰ درصد از کمترین دستمزد یک شهروند عمانی.

سفر به تهران با ۹۵ ریال!

در حال حاضر هیچ پرواز مستقیم از مسقط (پایتخت عمان) به تهران وجود ندارد. اما گردشگران عمانی با ایرلاین‌هایی عربی مانند قطرایر و فلایت دبی می‌توان به صورت غیرمستقیم به تهران سفر کنند.

البته گردشگران عمانی می‌توانند با ایرلاین ایرانی با هزینه کمی به تهران سفر کنند. قیمت بلیت رفت و برگشت یک هفته‌ای از مسقط به تهران و برعکس برای مثال در تاریخ رفت ۲۴ آبان ماه و برگشت اول آذرماه حدود سه میلیون و ۳۴۰ هزار تومان می‌شود، یعنی حدود ۴۵ ریال عمان. ( تا این لحظه هر ریال عمان آنطور که در سایت طلا و ارز نوشته حدود ۷۵ هزار تومان است.)

حداقل دستمزد شهروند عمانی حدود ۳۰۰ ریال است. به عبارتی یک گردشگر عمانی با حدود ۱۵ درصد از درآمد خود می‌تواند به ایران سفر کند. هزینه‌های هتل هم متفاوت است. برای یک هفته اقامت از حدود سه میلیون تومان تا حدود ۱۱ میلیون می‌توان رزرو کرد. یعنی حدود ۴۰ تا ۱۴۶ ریال عمان.

بنابراین یک گردشگر عمانی با ارزان‌ترین پرواز و هتل با حدود ۹۵ ریال عمان می‌تواند یک هفته به تهران سفر کند. حدود ۳۰ درصد از کمترین دستمزدشان. البته با باقیمانده پول خود در شهر سیاحتی کند و هزینه غذا و… را هم پرداخت کند.

اگر پرواز در تاریخ‌های دیگر و با قیمت بالاتر باشد، مثلا به تاریخ ۲۴ آبان رفت و ۳۰ آذرماه برگشت حدود ۱۴ میلیون تومان و ۱۹۱ ریال عمان می‌شود.

هزینه سفر با ایرلاین عربی چقدر است؟

اما گردشگران عمانی با ایرلاین‌های عربی چقدر باید پرداخت کنند؟ ایرلاین‌‌های عربی هنوز پرواز مستقیم به تهران ندارند و با یک توقف به تهران می‌آیند. هزینه بلیت پرواز عمان ایر رفت و برگشت به تاریخ ۲۴ آبان و اول آذر حدود ۲۰۰ ریال عمان می‌شود، یعنی ۱۵ میلیون تومان و باز هم ۱۰۰ ریال دیگر برای هزینه اقامت هتل و غذا و گشت و گذاری در شهر دارند.

بلیت رفت و برگشت به عمان ۶ برابر دستمزد وزارت کار!

این در حالی است که حداقل حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است. با در نظر گرفتن این میزان دستمزد شاید گردشگر ایرانی بتواند فقط بلیت رفت به مسقط را بگیرد، آنهم بلیت لحظه آخری. در غیر این صورت حتی بلیت رفت را هم نمی‌تواند بگیرد.

اگر در سایت‌های خرید و فروش بلیت از تهران به مسقط را انتخاب کنید، شاید بلیت لحظه آخری با قیمت حدود میلیون پیدا شود، در غیر این صورت در تاریخ رفت و برگشت به فاصله یک هفته باید حدود ۱۶ میلیون تومان پرداخت کند، معادل ۶ برابر کمترین دستمزد وزارت کار!

اخیرا هم در شبکه‌های اجتماعی تصویری از یک تبلیغ گردشگری به شمال ایران در عمان منتشر شده که بر اساس آن یک گردشگر عمانی تنها با ۲۵ ریال می‌تواند یک هفته به شمال ایران سفر و تفریح کند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هواپیمایی و جهانگردی ایران به تجارت‌نیوز می‌گوید: «سفر از عمان به ایران و گردش چند روزه با چنین قیمت‌هایی صحت ندارد. درست کردن چنین آگهی‌هایی و انتشار آن در فضای مجازی کار آسانی است.»

او می‌گوید: «چنین تبلیغاتی به گردشگری ایران آسیب می‌زند و در شان ایران نیست. بلیت سفر از عمان به ایران چندین برابر این قیمتی است که در فضای مجازی منتشر شده است.»

عراق و افغانستان بیشترین گردشگران خارجی در ایران

رفیعی درباره وضعیت گردشگری در ایران می‌گوید:« گردشگری ایران دوباره در حال پیدا کردن جایگاه خود است. مرزها کم کم باز می‌شود و گرشگری رونق می‌گیرد.»

مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هواپیمایی و جهانگردی ادامه می‌دهد: «در یک سال گذشته بیشترین حجم گردشگر خارجی در ایران تقریبا بیش از ۵۰ درصد از کشور عراق بوده است. بعد از عراق هم از کشور افغانستان بیشترین گردشگر خارجی را در ایران داشتیم.»

او می‌گوید این گردشگران تحت عنوان گردشگری سلامت و درمان ویزا می‌گرفتند و به ایران آمدند.



+ 3
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری