پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۸:۱۹
۳
۰
نسخه چاپی

صعود بیت کوین به کانال 66 هزار دلاری

صعود بیت کوین به کانال 66 هزار دلاری
بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ هزار و ۱۲۷ دلار و کمترین قیمت آن ۶۳ دلار و ۶۴۸ دلار گزارش شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ قیمت بیت کوین در یک ماه گذشته توانسته دوبار به ATH برسد و قله‌های 67 و سپس 69 هزار دلاری را فتح کند. برای ادامه‌ روند صعودی قیمت بیت کوین، افزایش دامیننس و مقاومت 72هزاردلاری از مهم‌ترین فاکتورها هستند، هرچند شاخص ترس و طمع همچنان صعودی است.

جهش بیت کوین به ابرکانال 66 هزار دلاری 

جهش بیت کوین به ابرکانال 66 هزار دلاری 
جهش بیت کوین به ابرکانال 66 هزار دلاری 

بیت کوین پس از ثبت آخرین رکورد قیمتی  در هفته گذشته و رسیدن به کانال 69000 دلار، نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و حدود 7000 دلار از ارزش خود را از دست داد و تا 62000 دلار رسید. اما دیروز پیش از اینکه خرس‌ها یک بار دیگر آن را به پایین بکشند ، گاوهای بیت کوین با حمایت خود آن را به 63500 دلار رساندند و در نهایت بیت کوین در محدوده 65000 دلار قرار گرفت.

ورق در بازار بیت کوین برگشت و به سرعت قیمت آن افزایش یافت و در عرض چند ساعت چند هزار دلار  به آن افزوده شد و حتی از ابرکانال 66000 دلاری نیز گذشت.

اکنون قیمت بیت کوین در ساعت 15:30 به وقت ایران در محدوده قیمتی 66  هزار دلار معامله می شود. بیت کوین در  24 ساعت گذشته رشد 2.2 درصدی و در  7 روز گذشته رشدی 4.6  درصدی را به ثبت رسانده است.

ارزش بازار بیت کوین اکنون تا 1.250 تریلیون دلار افزایش یافته است، در حالی که چیرگی آن بر آلت کوین ها هنوز کمی بیش از 43٪ است.

صعود اتریوم به محدوده قیمتی 4.7 هزار دلاری

اتریوم ، رمز دوم بازار  که در چند روز گذشته به سقف قیمتی 4 هزار و 900 دلار رسیده بود، افت کرد و به زیر 4500 دلار سقوط کرد، اما پس از آن خودر را به بالای محدوده 4600 دلار رساند. اتریوم اکنون در محدوده قیمتی  4 هزار و 742 دلار قرار داردو رشدی 2.6 درصدی در 24 ساعت گذشته و رشد 2.5 درصدی در مقیاس هفتگی داشته است.

برنده های بازار امروز/ جهش 17 درصدی CRO

برنده های بازار امروز/ جهش 17 درصدی CRO
برنده های بازار امروز/ جهش 17 درصدی CRO

اغلب آلت کوین های بزرگ بازار اکنون در محدوده سبز بازار قرار دارند. سولانا در این اواخر از رمزارزهایی بوده که عملکرد خوبی داشته و بالای 240 دلار ایستاده است. این رمزارز با رشد 2.5 درصدی در 24 ساعت گذشته اکنون در ساعت 15:30 دقیقه به وقت ایران با قیمت 242 دلار معامله می شود.  ریپل، بایننس کوین، کاردانو، و آوالانچ هم در محدوده سبز بازار قرار دارند.

لایت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد رشد کرده و به 273 دلار رسیده است. این رمز ارز در مقیاس هفتگی بیش از 35 درصد رشد را ثبت کرده است.

در میان 20 رمزارز برتر بازار، Cripto.com coin با نام اختصاری CRO با افزایش 17 درصدی به 0.48 دلار رسیده و بیشترین رشد را از خود نشان داده است. این رمز ارز در بازه زمانی یک هفته نیز بیش از 35 درصد رشد داشته است. در مقابل، دوج کوین، یو اس دی کوین و شیبا افت کردند.

ارزش 3 تریلیون دلاری بازار ارزهای دیجیتال

 به طور کلی در 24 ساعت گذشته 121 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی پول جابه‌جا شد و ارزش بازار کریپتو امروز به 3  تریلیون دلار رسید.

مطالب مرتبط:

تاثیر آپدیت بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتالی

تاثیر آپدیت بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتالی
تاثیر آپدیت بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتالی

به نقل از سی ان بی سی، بیت کوین به عنوان بزرگ ترین ارز دیجیتالی جهان نقش بسیار تعیین کننده ای در روند قیمت ارزهای دیجیتالی دارد و اکنون به روزرسانی جدید شبکه بیتکوین باعث افزایش کارایی شبکه و امنیت کاربران خواهد شد.

برخلاف بروزرسانی سال ۲۰۱۷ بیتکوین، آپدیت جدید با مشارکت توسعه دهندگان بیشتری از سراسر جهان انجام شده است. یکی از ویژگی های اصلی این بروزرسانی امکان استفاده از الگوریتم امضای دیجیتال است که که با استفاده از کلیدهای خصوصی امکان کنترل کیف پول بیتکوین را می دهد. این ویژگی باعث می شود ضریب اطمینان دسترسی مالکان به کیف پول خود بیشتر شود.

ویژگی اصلی بعدی آپدیت شبکه بیتکوین مربوط به استفاده از قراردادهای هوشمند است که در قالب آن، قراردادهای هوشمند با حجم کوچک تر و هزینه کمتر قابلیت اجرایی شدن در شبکه بیتکوین را خواهند داشت. تراکنش هایی که در بستر لایتنینگ انجام می شود امکان پشتیبانی از مبالغی در حد یک سنت (یک صدم دلار) را خواهند داشت. به گفته برخی از توسعه دهندگان شبکه لایتنینگ، قرار است به زودی یک آپدیت جدید به این شبکه افزوده شود که هدف آن افزودن جزییات بیشتر به قراردادهای هوشمند خواهد بود.

فرد تیل- مدیر موسسه ماراتون دیجیتال هولدینگز- گفت: مهم ترین ویژگی اصلی آپدیت جدید این است که قراردادهای هوشمند در شبکه بیتکوین توانمندتر شده اند. این قراردادها یک نوآوری بسیار مهم در تاریخ ارزهای دیجیتالی محسوب می شود و به کمک آن، استفاده از بیتکوین توسط کسب و کارها افزایش خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست که بروزرسانی جدید شبکه بیتکوین تا چه میزانی در مقیاس وسیع کارایی داشته باشد. برخی از کاربران نگران اند خاطرات تلخ سال ۲۰۱۳ مجددا تکرار شود زمانی که بروزرسانی آن زمان به دلیل نقایص فنی باعث شد تقریبا نیمی از شبکه بیتکوین در سطح جهان از کار بیافتد.

یورو دیجیتال می‌تواند سبزتر از بیت کوین باشد

یورو دیجیتال می‌تواند سبزتر از بیت کوین باشد
یورو دیجیتال می‌تواند سبزتر از بیت کوین باشد

در اوایل سال جاری، بانک مرکزی اروپا برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی مرحله تحقیقاتی پروژه یورو دیجیتال که به مدت ۲۴ ماه ادامه خواهد داشت، برجسته کرد. در دوره آزمایشی، بخش تحقیقات بانک مرکزی اروپا “به دنبال رسیدگی به مسائل کلیدی در مورد طراحی و توزیع” خواهد بود، زیرا نسخه دیجیتالی یورو “باید بتواند نیازهای اروپایی‌ها را برآورده کند.”

علاوه بر این، CBDC باید از فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری کند و از هرگونه تأثیر نامطلوب بر ثبات مالی و سیاست پولی جلوگیری کند. کریستین لاگارد – رئیس بانک مرکزی اروپا – گفت محصول مالی باید “ایمن ترین شکل پول” باشد.

در نهایت، بانک مرکزی اروپا وعده داد که مصرف انرژی یورو دیجیتال در مقایسه با بیت کوین «ناچیز» خواهد بود. البته شایان ذکر است که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و ارز دیجیتال اصلی دارایی‌های متفاوتی هستند.CBDC یک نسخه دیجیتالی از ارز فیات یک کشور است که بانک مرکزی هنوز در کنترل کامل آن است. فاقد هرگونه تمرکززدایی است زیرا یک مرجع واحد وجود دارد که سیاست و مقررات پولی را شکل می‌دهد.از سوی دیگر، بیت‌کوین کاملاً برعکس است، به همین دلیل است که بسیاری معتقدند ظهور CBDC می‌تواند مردم را حتی بیشتر به سمت BTC سوق دهد.

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین ۶۴ هزار و ۶۱۱ دلار

اتریوم چهار هزار و ۵۹۴ دلار

کاردانو دو دلار و چهار سنت

بایننس کوین ۶۴۱ دلار و ۸۱ سنت

دوج کوین ۲۶ سنت

ریپل یک دلار و ۱۸ سنت

پولکادات ۴۶ دلار و ۳۰ سنت

سولنا ۲۳۵ دلار و ۱۲ سنت

ترا ۵۱ دلار و شش سنت

شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۵۳ دلار

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی 



+ 3
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری