پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۴۳
۵
۰
نسخه چاپی

لحظات و اتفاقات مهم بیت کوین در سال 2021/ 28 آبان 1400

لحظات و اتفاقات مهم بیت کوین در سال 2021/ 28 آبان 1400
در سال 2021، تسلط بیت کوین، پتانسیل این ارز دیجیتال را به سرمایه گذاران خود ثابت کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ سال 2021 سال موفقیت‌هایی برای پذیرش ارزهای دیجیتال و عملکرد آن بوده است. پذیرش دارایی های کریپتو در مراحل اولیه خود است و در سال های آینده به رشد قابل توجهی ادامه خواهد داد. بیت کوین بالاترین عملکرد ارز دیجیتال را در سال 2021 داشته است. حتی پس از نوسانات آن، BTC توسط کشورها، موسسات مالی و فناوری و سایر شرکت ها به عنوان روش های قانونی تراکنش پذیرفته شده است. محبوبیت روزافزون بیت کوین باعث شد تا کریپتو به ارزش های رکوردشکنی برسد که نه تنها برای سرمایه گذاران سودآور بود، بلکه ارزش بازار جهانی کریپتو را نیز افزایش داد. در این مقاله، برترین لحظات فراموش نشدنی بیت کوین را که در سال 2021 اتفاق افتاد و هرگز فراموش نخواهید شد، فهرست کرده ایم.

اتفاقات بیت کوین در سال 2021

اتفاقات بیت کوین در سال 2021
اتفاقات بیت کوین در سال 2021

 

بیت کوین از رکورد 68000 دلار آمریکا عبور کرد:

سرمایه گذاران بیت کوین از اکتبر شاهد افزایش قیمت این دارایی بودند. در هفته اول نوامبر، کریپتو تمام رکوردها را شکست و از مرز 68000 دلار عبور کرد و ارزش بازار جهانی کریپتو را به 3 تریلیون دلار رساند. بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان، پتانسیل رشد خود را به منتقدان و سرمایه گذاران خود ثابت کرد و احتمالاً نمایی از آینده را نشان داد.

راه اندازی اولین ETF بیت کوین:

پس از هشت سال از ثبت اولین درخواست برای ETF بیت کوین، در اکتبر 2021 بود که SEC اجازه راه اندازی اولین ETF بیت کوین را در صرافی ایالات متحده داد. ETF قیمت بیت کوین را از طریق قراردادهای آتی معامله شده در CME دنبال می کند. از آنجایی که شایعات در مورد راه اندازی در بین سرمایه گذاران پخش شد، بازار شاهد افزایش قیمت رکوردشکنی در دارایی بود و چندین سرمایه گذار هر روز با امید به کسب سود، بیت کوین را معامله می کردند.

السالوادور اولین کشوری شد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت:

در سپتامبر 2021، السالوادور اولین کشوری بود که پرداخت ها و تراکنش های بیت کوین را قانونی کرد و از آن به عنوان ارز استفاده کرد. رهبران این کشور پیشنهاد کردند که قانونی کردن بیت کوین سرمایه گذاری در کشور را تشویق می کند و کمک بزرگی برای 70 درصد از مردم سالوادور است که به خدمات مالی سنتی دسترسی ندارند. در ابتدا، دولت 550 بیت کوین داشت که تقریباً به 26 میلیون دلار می رسد.

10000 دستگاه خودپرداز بیت کوین در سال 2021 در سراسر جهان نصب می شود:

تعداد دستگاه های خودپرداز که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند در حال افزایش است، زیرا چندین شرکت فناوری، و شرکت های غیر فناوری مانند والمارت در حال نصب دستگاه های خودپرداز بیت کوین به صورت جهانی هستند. نصب سریع خودپرداز بیت کوین در سال 2021 نقش ماشین ها را در بحبوحه پذیرش رو به رشد ارزهای دیجیتال در سراسر جهان برجسته کرد.

بیت کوین سیزدهمین ارز بزرگ جهان شد:

بیت کوین با پشت سر گذاشتن فرانک سوئیس سیزدهمین ارز بزرگ جهان شد. پس از راه‌اندازی ETF بیت‌کوین، کریپتو افزایش یافت و مرز 66000 دلار آمریکا را شکست. افزایش قیمت دارایی در سایر ارزهای دیجیتال بزرگ مانند شیبا اینو، سولانا و اتر نیز شاهد افزایش قیمت گسترده بود. حامیان بیت کوین بر این باورند که در سال های آینده از 12 ارز باقی مانده سبقت خواهد گرفت و به بزرگترین ارز جهان تبدیل خواهد شد.

بیت کوین اولین ارتقاء خود را در چهار سال اخیر دریافت کرد:

 اخیراً آخرین ریشه اصلی ارتقاء بیت کوین در سرفصل اخبار قرار گرفته است. ظاهراً این به‌روزرسانی بسیار مهم است، زیرا بلاک‌چین BTC را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های پیچیده‌تری را اجرا کند، به طور بالقوه دامنه موارد استفاده BTC را گسترش داده و آن را برای پردازش قراردادهای هوشمند با اتریوم رقابتی‌تر می‌کند. این امر به ویژه برای بیت کوین بسیار مهم است زیرا از نظر تاریخی، در مقایسه با بزرگترین رقیب خود اتریوم، قادر به پردازش هیچ قرارداد هوشمندی نبوده است.

مطالب مرتبط:

کارشناسان از پرداخت بیت کوین برای از بین بردن کاربران تاریک وب استفاده می کنند:

محققان دانشگاه قطر در دوحه با استفاده از شبکه تاریک وب TOR راهی برای از بین بردن کاربران تاریک وب پیدا کرده اند. آنها تراکنش های رمزنگاری شده در TOR را ردیابی کردند که هزاران کیف پول بیت کوین غیرقانونی و ثبت نشده را نشان داد. آنها 150 آدرس بیت کوین و 88 آدرس بیت کوین فعال را که به صفحه فرود TOR رسیدند بیرون کشیدند.

شبکه لایتنینگ در بلاک چین بیت کوین اضافه شد:

شبکه لایتنینگ لایه دومی برای بلاک چین بیت کوین است که تراکنش‌های خارج از زنجیره یا تراکنش‌هایی را بین طرف‌هایی که به شبکه بلاک چین متصل نیستند را امکان‌پذیر می‌کند. این دفترچه به عنوان دفتر کل عمل می کند که به اقلام و خدمات حتی کوچکتر مانند پرداخت برای قهوه اجازه می دهد، بدون اینکه شبکه BTC مختل شود.

توییتر کاربران را قادر به ارسال و دریافت نکات بیت کوین کرد:

ماه گذشته، توییتر ویژگی جدیدی را برای کاربران خود اعلام کرد که به آنها امکان ارسال و دریافت نکات بیت کوین را می دهد. اینفلوئنسرهای توییتر را قادر می‌سازد تا بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، از هر کجای دنیا درآمد کسب کنند.

دانشگاه ها و مدارس بیشتری شروع به پذیرش پرداخت بیت کوین کردند:

قبلاً مشخص بود که بیت کوین برای خرید خانه استفاده می شود، اما اکنون کالج ها و دانشگاه ها نیز پرداخت های بیت کوین را می پذیرند. به دانشجویانی که از بیت کوین برای پرداخت هزینه های خود استفاده می کنند، چندین پیشنهاد هیجان انگیز ارائه می شود. برخی از دانشگاه ها نیز شروع به پذیرش بیت کوین برای کمک های مالی کرده اند.

سقوط قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح یک‌ماه گذشته

سقوط قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح یک‌ماه گذشته
سقوط قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح یک‌ماه گذشته

قیمت بیت کوین  تا سطح 55 هزار و 700  دلار پایین آمد. این رقم پایین‌ترین قیمت بیت کوین از ۲۳ مهر است. بیت کوین اکنون با قیمتی حدود 56 هزار و 250 دلار معامله می‌شود که افتی 5 درصدی در 24 ساعت گذشته و افتی 13 درصدی را در مقیاس هفتگی ثبت کرده است. با این حال تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال، گفته است که شکل‌گیری روند نزولی بلندمدت در بازار به دور از واقعیت است. 

با توجه به بررسی امواج هولد، سکه‌هایی که آخرین بار در ۶ تا ۱۲ ماه گذشته خریداری شدند بیشترین عرضه بازار را تشکیل دادند.

با وجود سودهای قوی و به همان نسبت اصلاحات قوی در سال ۲۰۲۱ هنوز کسانی که در نوامبر ۲۰۲۰ بیت‌کوین خریدند بیت‌کوین خود را نفروختند و حتی به دارایی خود اضافه کردند.

شرایط بازار چگونه است؟

شرایط بازار چگونه است؟
شرایط بازار چگونه است؟

براساس تحلیل داده‌ها، سکه‌هایی که برای چندین سال نگهداری می‌شوند کاهش زیادی نداشتند اما سرمایه‌گذاری‌های زیر یک سال بیشترین عرضه بازار را تشکیل می‌دهند.

بیت‌کوین تا ۶۹ هزار دلار رشد کرد اما عرضه زیاد حالا این ارز را به محدوده ۵۸ هزار دلار رسانده و بسیاری از ریزش زیاد ترس دارند اما نهنگ‌های قدیمی و بزرگ هنوز حرکتی نکردند.

از این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت تعداد کمی از سرمایه‌گذاران بلندمدت قصد خروج از بازار با قیمت فعلی را دارند و این رفتار قدیمی‌های بازار گمانه‌زنی برای بیت‌کوین ۱۰۰ دلاری را بیشتر می‌کند.

گاوهای بازار می‌آیند؟

ویلیام کلمنته، تحلیلگر زنجیره‌ای از واژه جریان خواب برای رفتار بیت‌کوین استفاده کرد و گفت: هنوز فروشندگان قدیمی فعال نشدند و این نشان می‌هد بازار هنوز به رشد امید دارد.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی 

    



+ 5
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری