پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۲۱:۱۲
۱۹
۰
نسخه چاپی
گزارش اختصاصی تیتربرتر، ناهید صیدی:

تئاتر مرصاد تئاتر پایان منافقین است

گزارش اختصاصی تیتربرتر، ناهید صیدی:
این جشنواره ابتدا به صورت استانی؛ سپس به صورت منطقه ای و در حال حاضر به مدت سه سال است در  گستره ملی و کشوری درحال برگزاری است.

به گزارش تیتربرتر؛ جشنواره ملی تئاتر مرصاد امروز یکی از جشنواره های مطرح کشوردر حوزه دفاع مقدس می باشد. تئاتر مرصاد یک تئاتر خاص و متفاوت تر از جشنواره های دفاع مقدس  است این جشنواره علاوه برویژگی های تئاتردر حوزه  دفاع مقدس مستقیما با جریان منافقین  و جریان عملیات مرصاد در ارتباط است، این عملیات نقطه پایان منافقین در اسلام آباد غرب  و از لحظه های حساس تاریخ دفاع مقدس است ؛حماسه مرصاد و چهره منفور منافقان باید برجسته و مطرح شود؛ منافقینی که رد پای ترور و جنایات آن‌ها نه تنها در ایران اسلامی بلکه در عرصه بین‌المللی هنوز مشهود است. این  یک جشنواره ضد تروریستی است و بستری برای معرفی چهره نفاق آنها می باشد.

جشنواره ملی تئاتر مرصاد از آغاز تا کنون فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته  است و علی رقم تمام مشکلات توانسته خود را مطرح کند و  با استقبال خوب اهالی تئاتر مواجه شود وهم اکنون  دوازدهمین  دوره آن  در چهار بخش نمایش خیابانی، نمایش صحنه ای و نمایشنامه نویسی و نمایش نامه خوانی در حال برگزاری  است .

تمری رییس اداره ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب در گفتگو با خبر نگار تیتربرتر

تئاتر مرصاد تئاتر پایان منافقین است
تئاتر مرصاد تئاتر پایان منافقین است

با اشاره به ترور ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه کشورمان وجنایات غیر انسانی منافقین در شهرستان اسلام آباد غرب گفت: یکی  از رسالتهای  جشنواره ملی تئاتر مرصاد بحث ضد تروریستی بودن آن است که بایدبه ابعاد مختلف این جشنواره اضافه شود و طوری که  در سطح ملی؛بین المللی و حتی فرامنطقه ای حرف داشته باشد . 

جشنواره جایگاه کشوری خود را بدست آورده است

تئاتر مرصاد
تئاتر مرصاد

تمری گفت : با توجه به  استقبال گسترده هنرمندان در دوره های قبل امروزهم  با وجود شرایط کرونایی در  دوازدهمین  فراخوان جشنواره  شاهد حضور۲۰۰ اثر از حدود ۲۸ استان کشوردر ۴ بخش جشنواره هستیم که  این آمار قابل قبول نشان می دهد  جشنواره جایگاه کشوری خودش را بدست آورده است.

جشنواره نیازمند در سر فصل قرار گرفتن اعتبارات اداره کل هنرهای نمایشی است

تئاتر مرصاد
تئاتر مرصاد

رییس اداره ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب با بیان موفقیت های جشنواره مرصاد تاکید کرد:  این جشنواره تنها  جشنواره دفاع مقدس استان کرمانشاه و تنها جشنواره کشوری  در حوزه تخصصی مرصاد و جریان منافقین است گفت: مشکل اصلی جشنواره این است که هنوز نتوانسته در سر فصل اعتبارات  اداره کل هنرهای نمایشی قرار بگیرد .

تمری افزود: حمایت هایی در سال های گذشته از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و  ادارات دولتی و غیر دولتی سطح شهرستان به صورت محدود صورت گرفته  که باعث تداوم جشنواره شده است ولی به کیفیت برگزاری جشنواره کمک نکرده است . 

تمری در ادامه  با اشاره به شهدای مرصاد و1200 شهید شهرستان اسلام آباد غرب و خسارتهایی که این شهردر این حوزه متحمل شده است  گفت : منافقین به دنبال این هستند  که چهره منفور خودشان را تطهیرکنند و این جشنواره می تواند مانع از این اقدام بشود و رسالت یاد آوری خاطراتی از شهادت طلبی و رشادتهای نسل های گذشته  را به دوش بکشد و  امیدواریم  این  جشنواره  در سرفصل اعتبارات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرا بگیرد .

وی با تاکید برتلاشهای  دبیر  جشنواره و هنرمندان شهرستان اسلام آباد غرب گفت : واقعا کاری که روزی شهدای انقلاب با حضور در جبهه های جنگ انجام دادند هنرمندان اسلام آباد غرب در سنگر هنر انجام می دهند.

رسانه ها به عنوان یک هویت استانی و ملی به جشنواره نگاه کنند

تئاتر مرصاد تئاتر پایان منافقین است
تئاتر مرصاد

تمری در پایان ضمن تشکر از اهالی رسانه 

استان کرمانشاه و شهرستان  گفت: من ازاهالی رسانه می خوام یک نگاه فراشخصی نسبت به این جشنواره داشته باشند.و به عنوان یک هویت استانی و ملی به آن نگاه کنند تا بتوانیم این جشنواره را به صورت باشکوه تر برگزار کنیم .

نوروزی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر گفت : جشنواره ملی تئاتر مرصاد در چهار بخش نمایش خیابانی، نمایش صحنه ای و نمایشنامه نویسی و نمایش نامه خوانی برگزار می شود. 

مطالب مرتبط:

تعداد ۲۰۰ اثر به جشنواره ملی تئاتر مرصاد ارسال شده است

تئاتر مرصاد
تئاتر مرصاد

نوروزی تعداد آثار ارسال شده به جشنواره را  200 اثر ذکر کرد و در ادامه  گفت : در بخش نمایشنمامه نویسی 65 اثر، در بخش نمایش های خیابانی 63 اثر و در بخش تئاتر صحنه ای 72 اثر به دبیرخانه جشنواره از 27 استان ارسال آثار صورت گرفته است. 

دبیر جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: با وجود شرایط خاص کرونایی حاکم بر جامعه از یک طرف و شرایط خاص جشنواره در خصوص ارسال آثار ، تقاضا برای حضور در جشنواره در سطح بالایی قرار داشته  و این نشان دهنده آن است که جشنواره جایگاه ملی خود را پیدا کرده است.  

آثار برگزیده نمایشنامه نویسی معرفی شدند

تئاتر مرصاد
تئاتر مرصاد

وی در ادامه گفت : بخش نمایش نامه نویسی داوری شده وگروهای منتخب معرفی شدند و گروههایی که باید بخش نمایش نامه خوانی را انجام دهند توسط دبیرخانه مشخص شده اند و در حال تمرین هستند  پیش بینی ما این است در صورت تامین بودجه و اعتبارات در اواخر آبان ماه طی دو روز ابتداکارگاه نمایشنامه نویسی توسط داوران نمایشنامه نویسی برای هنرمندان در استان  وروز بعد برگزاری نمایشنامه خوانی پنج گروه معرفی شده به صورت برگزار شود .

۸ کار تئاتر صحنه ای و۸ کار تئاتر  خیابانی  در جشنواره معرفی می شوند

۸ کار تئاتر صحنه ای و۸ کار تئاتر  خیابانی  در جشنواره معرفی می شوند
۸ کار تئاتر صحنه ای و۸ کار تئاتر  خیابانی  در جشنواره معرفی می شوند

دبیر  داوزدهیمن جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: ابلاغ داوران بخش نمایش صحنه ای و نمایش خیابانی توسط دبیر جشنواره صادر شده وپیش بینی ما این است که ۸ کار تئاتر صحنه ای و ۸ کار تئاتر خیابانی  معرفی شده در جشنواره داشته باشیم‌.

نوروزی در پایان ابراز امیدواری کرد با تامین  بودجه و اعتبارات جشنواره ؛زمینه برگزاری  جشنواره باشکوه  حضوری فراهم گردد. 

نماینده مجلس اسلام اباد غرب و دالاهو پیگیری جدی در حوزه تئاتر ملی مرصاد داشته است  

مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی هم  پیگیری هایی جدی به عنوان مطالبه هنری  در حوزه تئاتر ملی مرصاد داشته است  که این گواهی برضرورت  تداوم این جشنواره است.

این جشنواره که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگداشت عملیات غرور آفرین مرصاد، شهدای آن در تاریخ ایران زمین، پاسداشت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و جبهه ی مقاومت، تبیین جایگاه حماسی مردم اسلام آباد غرب در طول هشت سال دفاع مقدس، معرفی  جنایت‌ها و اقدامات تروریستی منافقین کور دل در چهل و دو سال گذشته تا به امروز است . برای  تداوم برگزاری با کیفیت مطلوب نیازمند  در سر فصل گنجاندن جشنواره در محل اعتبارات فرهنگ هنر های نمایشی  وزارت ارشاد اسلامی است.

ناهید صیدی

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی 



+ 19
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری