پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۸
۶
۰
نسخه چاپی

ماجرای جدایی یحیی از پرسپولیس+ واکنش مدیرعامل

ماجرای جدایی یحیی از پرسپولیس+ واکنش مدیرعامل
یحیی از شرایط موجود لیگ و پرسپولیس ناراضی است و بابت این موضوع بارها مصاحبه و گلایه کرده است.

به گزارش تیتربرتر؛ در شرایطی که پرسپولیس از ۵ بازی ابتدایی فصل ۷ امتیاز گرفته، برخی از هواداران پرسپولیس انتقاداتی را از کادرفنی و بازیکنان این تیم انجام دادند.

اما سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس که پیش‌تر قرارداد یحیی را سه ساله تمدید کرد، با حمایت از یحیی گل‌محمدی نشان داده که به ادامه همکاری با وی تاکید ویژه دارد.

صدری در این باره عنوان کرد: صدری در خصوص کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس نیز عنوان کرد: کادر فنی ما بهترین کادر فنی حال حاضر در کشور است. ما پنج دوره قهرمان متوالی لیگ برتر بوده‌ایم. توقعی که هواداران از ما دارند قطعا یک توقع بجا و بالایی است که ما سعی می‌کنیم این توقع را عملی کنیم. ما در ده سال گذشته بهتر از یحیی گل‌محمدی نداشته و نخواهیم داشت.

مصاحبه جدید یحیی در مورد پرسپولیس

مصاحبه جدید یحیی در مورد پرسپولیس
مصاحبه جدید یحیی در مورد پرسپولیس

 

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت از شور و شوق خود برای ورود تماشاگران گفت که با احترام به نگرانی‌های طرفداران، تیمش تلاش خواهد کرد تا به فرم مطلوب بازگردد.

سرمربی سرخپوشان همچنین با اشاره به اینکه اخبار رختکن و چینش ترکیب تیمش لو می‌رود گفت که این موضوع از گذشته وجود داشته و نمی‌تواند جلویش را بگیرد. او همچنین گفت که این موضوع برای سایر تیمها نیز وجود دارد و اگر ترکیب تیمی مشخص نمی‌شود، به این خاطر است که در تمرینات این چینش وجود ندارد و روز بازی اعلام می‌شود.

یحیی با اشاره به اینکه پنجره پرسپولیس هنوز بسته است و تکلیف پست مدیرعاملی روشن نشده، در خصوص وضعیت تیمش اظهار نگرانی کرد و با کنایه گفت که اگر این مشکلات برای تیمی دیگر بود، «زمین و زمان را به هم می‌دوختند.»

مشروح صحبتهای سرمربی پرسپولیس را می‌خوانید:

* می‌دانیم هواداران ناراحت و نگران هستند
بعد از اینکه ما در سه بازی اخیر نتایجی که می‌خواستیم را نگرفتیم و انتظاراتی که از خودمان داشتیم را برآورده نکردیم، قطعا بازی فردا خیلی مهم و حساس است و گرفتن سه امتیاز برایمان از نان شب هم واجب تر است. تمرکز زیادی باید داشته باشیم، برابر تیمی که تکنیکی و دونده و قابل احترام است. آنها فوتبال خوبی بازی می‌کنند اما ما هم آماده این بازی هستیم و تمرینات خوبی هم داشتیم و صحبتهای زیادی درباره وضعیت تیم با بچه‌ها انجام دادیم. می‌دانیم هواداران ناراحت و نگران هستند اما در هر صورت باید با اتحاد و همدلی و پشتیبانی از یکدیگر، باید بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

* بی صبرانه منتظر حضور هواداران هستیم
راه سختی را در پیش داریم و لیگ مثل یک ماراتن و تا آخرین لحظه باید در کنار یکدیگر تلاش کنیم و فکر می‌کنم این کاری است که همه ما باید انجام دهیم. با تلاش و تمرکز روی کارمان باید پیش برویم و ما هم اینجا تلاش خودمان را می‌کنیم و بچه‌ها باوجود مشکلات زیادی که دارند، تحت فشار زیادی هستند و همه آنها برای اعتلای نام پرسپولیس و سربلندی هواداران تلاش می‌کنند. باید از آنها حمایت کنیم. خوشحالم که بازی با هواداران است و بعد از 2 سال بازی در حضور هواداران لذت دیگری دارد و بی صبرانه منتظر حضور هواداران هستیم و امیدواریم بازی خوبی انجام دهیم و باید خیلی زود به ریتم خوب تیمی برگردیم.

مطالب مرتبط:

* فوتبال فقط تمرین و مسابقه نیست
هر تیمی در طول فصل ممکن است افت داشته باشد و ممکن است وارد مسیر سختی شود. ما متاسفانه این مسیر را طی می‌کنیم اما باید خیلی زود راهمان را عوض کنیم و به شکل تیمی قبلی برگردیم. فوتبال فقط فنی و تمرین و مسابقه نیست و اتفاقات و مشکلی که تیم داشت، تاثیرش را روی ذهن همه ما و بازیکنان می‌گذارد. بالاخره تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید حداقل آرامش فکری داشته باشد. در فوتبال ایران همیشه مشکلات هست اما اگر مشکلات حداقلی باشد به ادامه کار بیشتر می‌توانیم امیدوار باشیم. وحید امیری بازیهای خوبی را برای ما انجام داده و همیشه بهترین بازیهایش را برای ما انجام داده و کیفیت کاری که برای ما داشته، راضی کننده بوده و تمام تلاشش را انجام می‌دهد.

* تیم ملی باید با ما تعامل بیشتری کند
مشکلاتی که برای تیم ما به وجود می‌آید به خاطر اردوهای تیم ملی و فیفادی را همه آگاهی دارند و خود فدراسیون هم مطلع است. ما دنبال این نیستیم که موضع رودررو با فدراسیون داشته باشیم و امیدواریم که تیم ملی موفق باشد. تیم ملی خوب باشد، حال فوتبال هم خوب خواهد بود. باعث افتخار ماست که بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی از پرسپولیس هستند و ممکن است جدا هم شده باشند اما از اینجا به تیم ملی رسیدند. مربیهایی هم که در اختیارشان قرار می‌دهیم، مربیان قابلی هستند. این کمک از قبل بوده و خواهد بود. دوستان باید تعامل بیشتری با ما داشته باشند، ما این حق را داریم که از بازیکنانمان به بهترین شکل استفاده کنیم، بازیکنانی که در تیم ملی نقش پررنگی دارند،  اینکه چرا ما نباید این بازیکنان را جلوی مس رفسنجان در اختیار داشته باشیم، عجیب و غریب است. امیدوارم این تعامل دو طرفه باشد.

* نمی‌توانم جلوی درز اخبار را بگیرم
صحبتهایی که در رختکن می‌شود را نمی‌توانم جلویش را بگیرم، این مشکل از قبل وجود داشت و متاسفانه اخبار تیم و ارنج تیم به بیرون درز می‌کند و دوست نداریم این اتفاق رخ دهد. این مشکلات از قبل وجود داشت، من اهمیت نمی‌دهم و نمی‌توانیم کاری هم کنیم و امکان بازجویی برایمان وجود ندارد. همه تیمهایی که ترکیبشان یک روز قبل مشخص می‌شود، این مشکل را دارند. این فقط برای پرسپولیس نیست. اگر ترکیب تیمی به بیرون درز نمی‌کند، به این خاطر است که در تمرین ارنجشان را مشخص نمی‌کنند و روز بازی اعلام می‌کنند که این با مدل کاری ما متفاوت است.

* لباس پرسپولیس تغییر خواهد کرد
لباس بحث مهمی است و متاسفانه کیفیتی که اول فصل قرار بود به ما بدهند نیست. حتی رنگش رنگ مناسبی نیست و این اجناس، جنسهایی است که در ایران تولید می‌شود. صحبتهایی داشتیم و احتمالا کیت پرسپولیس تغییر خواهد کرد و هم رنگ و طرح و هم جنس باید مورد بازبینی قرار بگیرد. هواداران هم از شکل و شمایل لباس راضی نیستند و هرچه زودتر باید برای تغییر کیتها اقدام شود. احتمالا در یکی دو هفته آینده لباس تغییر خواهد کرد.

* باید در بخش دفاع تیمی قوی شویم
گل ربطی به دروازه بان تیم ما ندارد و وقتی تیم گل می‌خورد، کل تیم مقصر است و دفاع تیمی ما مقصر بود. تمام اجزای تیمی باید موردبازبینی قرار بگیرند رویش کار بشود و باید دفاع تیمی ما ترمیم شود. اگر توانستیم دو سال اخیر قهرمان شویم، دلیلش دفاع تیمی و گل خوردن کم بود. تیمی که گل می‌خورد جبرانش در این لیگ خیلی سخت است و باید در بخش دفاعی قوی تر شویم.

* این مشکلات برایشان بود، زمین و زمان را به هم می‌دوختند
چون پرسپولیس است زیاد به [مشکلاتش] اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اگر برای باشگاه دیگری بود، زمین و زمان را به هم میدوختند. اما ما چون حرف نمی‌زنیم و سرمان در کار خودمان است و با حداقل‌ها می‌سازیم، هر اتفاق ناخوشایندی هم برای تیم رقم بخورد، کسی اهمیتی نمی‌دهد. این مسائل به تیم ضربه می‌زند. ما دو هفته است بازیکن تاجیکی خریدیم اما نمی‌توانیم استفاده کنیم. چه بگویم؟ این مشکلات برای باشگاه است و باید برای رفع آن تلاش کنند. بازیکنان ما آینده دار و جوان هستند و از نظر قیمتی هم پایین بودند و می‌توانند در آینده هم برای باشگاه مهره تاثیرگذار باشند.

* داوران ما حتی هدست ندارند
دوست ندارم درباره داوری صحبت کنم و بیانیه باشگاه مسائل زیادی را در خود داشت. فضا باید فضای خوبی برای داوران باشد و یک فضای با احترام که داور با مشکلات کمتری در آن قضاوت کند. همه داوران ما باتوجه به سختی کارشان، کارشان فراتر از یک داور است. باید سختی زیادی را تحمل کنند و به خصوص در بحث وی ای آر که کار را برای داوری سخت کرده است. اگر این تکنولوژی باشد تصمیماتشان را بهتر خواهد کرد اما الان خیلی از داوران بدون هدست کار می‌کنند و در این وضعیت انتظار زیادی هم نباید از داوران داشت. انتظار داریم در صحنه های تاثیرگذار تصمیمات خوب بگیرند و همیشه موضع ما نسبت به داوری، موضع احترام بوده و امیدوارم با امکانات بیشتر، بتوانیم داوری را هم تقویت کنیم.

* این وضعیت در شان و شخصیت ما نیست
این بلاتکلیفی مدیریتی قطعا به تیم ما آسیب می‌زند. من مربی یا بازیکن باید بداند تیم من تشکیلاتی دارد و وضعیت مدیریتش مشخص است و با چه کسی طرف حساب هستیم. مشکلات خیلی واضح است و پیچیده نیست که بخواهیم درباره اش کنکاش کنیم. تشکیلات بزرگی مثل پرسپولیس، اعضای هیئت مدیره اش و حتی کمیته انضباطی و مدیرعامل و معاونش باید یک چارت مشخص و معین داشته باشد. این کمک می‌کند به اینکه یک تیم متحد و متمرکز بماند. اما حالتی که برای پرسپولیس وجود دارد، واقعا در شان و شخصیت پرسپولیس نیست. امیدوارم آقای سجادی عزیز هم وضعیت را مشخص کند و اگر دنبال این هستیم که تیم ثبات داشته باشد، باید بتوانیم این را در بحث مدیریتی هم داشته باشیم تا تیم آسیب نبیند.

* کامیابی نیا زمان بیشتری لازم دارد
سیامک نعمتی تازه به تیم اضافه شد و متاسفانه سیدجلال از ناحیه زانو مشکلاتی دارد و بعید می‌دانم هر دو برسند. کمال کامیابی‌نیا یک دوران سخت مصدومیت را گذرانده و تا زمانی که به سطح آمادگی بالا برسد، باید زمان بیشتری را در اختیار قرار دهیم.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: جواد شکرخواه



+ 6
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری