پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۶
۵
۰
نسخه چاپی

جزئیات اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری به کمبود آب+ عکس ها

جزئیات اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری به کمبود آب+ عکس ها
در روزهای اخیر مردم چهارمحال و بختیاری به کمبود آب به علت کمبود آب و انتقال آن اعتراض کردند.

به گزارش تیتربرتر؛ جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری در مخالفت با اجرای پروژه‌های انتقال آب تجمع کردند.

جزئیات تجمع مردم معترض چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری امروز سوم آذرماه در یک گردهمایی با هدف مخالفت با اجرای پروژه‌های انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به استان‌های کویری در محل امامزادگان دو خاتون شهرکرد دور هم جمع شدند تا صدای گلایه خود را به گوش مسئولان برسانند.

 این افراد در روزهای گذشته نیز با تجمع در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری توقف پروژه‌های انتقال آب از جمله تونل بهشت‌آباد، گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ که زندگی و معیشت مردم در این مناطق را تحت تاثیر قرار داده و موجب خشک شدن چشمه‌ها و قنوات شده و آنها را بدون مجوز و غیر قانونی می‌دانند، خواستار هستند.

جمعی از تجمع‌کنندگان می‌گویند اگر قرار است آبی از چهارمحال و بختیاری به استان‌های دیگر انتقال پیدا کند باید در گام اول نیازهای مبدا دیده شود و آب مازاد انتقال پیدا کند، همچنین این آب تنها برای مصارف کشاورزی و شرب مردم باشد نه کشت برنج و صنایع‌ آب‌بر در استان‌های کویری، زیرا این مسئله معیشت و زندگی مردم را در سرچشمه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اجرای عدالت در توزیع آب، توقف کامل پروژه بدون مجوز زیست‌محیطی تونل بهشت‌آباد و گلاب، تخصیص آب به طرح‌های متوقف شده کشاورزی در حاشیه زاینده‌رود، تسریع در اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از انتقال آب برای صنایع آب‌بر از مهم‌ترین خواسته‌های تجمع‌کنندگان بود.

مطالب مرتبط:

پشت پرده توقف طرح‌های انتقال آب

پشت پرده توقف طرح‌های انتقال آب
پشت پرده توقف طرح‌های انتقال آب

 

چهارمحال و بختیاری جمعی از مردم، کشاورزان و فعالان زیست‌محیطی چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه ۳۰ آبان با تجمع در مقابل استانداری خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب از این استان به استان‌های کویری برای مصارف غیرشرب هستند، آن‌ها معتقدند اجرای این پروژه‌ها تبعات زیست‌محیطی فراوانی دارد.

این افراد توقف پروژه‌های انتقال آب از جمله تونل بهشت‌آباد، گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ که زندگی و معیشت مردم در این مناطق را تحت تاثیر قرار داده و موجب خشک شدن چشمه‌ها و قنوات شده، و آنها را بدون مجوز و غیر قانونی می‌دانند، خواستار هستند.

برخی از این تجمع کنندگان می‌گویند اگر قرار است آبی از این استان به سایر استان‌ها انتقال داده شود، باید برای مصارف شرب باشد و انتقال آب برای مصارف صنایع آب‌بر در استان‌های کویری مانند اصفهان و یزد مانند نباید صورت بگیرد، زیرا نیمی از مردم این استان در تامین آب برای شرب با مشکل مواجه هستند و کشاورزان نیز با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

اجرای عدالت در توزیع آب، تخصیص آب به طرح‌های کشاورزی، اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن و جلوگیری از انتقال آب برای صنایع آب‌بر از مهم‌ترین خواسته‌های تجمع‌کنندگان بود.

واکنش نماینده مجلس به انتقال آب چهارمحال و بختیاری به استانهای همجوار

نماینده مجلس: آبی برای انتقال از چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص کم‌آبی در استان‌های کویری مانند یزد و اصفهان، گفت: برای حل مشکل کم‌آبی باید بحث انتقال آب از دریا مدنظر قرار بگیرد، هیچ آبی در چهارمحال و بختیاری برای انتقال به استان‌های کویری باقی نمانده است.

قدرت‌الله حمزه در خصوص چالش‌های حوضه زاینده‌رود و بحران کم‌آبی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اکثر نقاط کشور با بحران کم‌آبی مواجه شده‌اند و این استان نیز از این قائده مثتنی نیست و از چند سال گذشته درگیر خشکسالی شدید شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص کم‌آبی در استان‌های کویری مانند یزد و اصفهان، گفت: برای حل مشکل کم‌آبی باید بحث انتقال آب از دریا مدنظر قرار بگیرد، هیچ آبی در چهارمحال و بختیاری برای انتقال به استان‌های کویری باقی نمانده است.

وی با تاکید بر اینکه تونل بهشت‌آباد خطر قرمز مردم چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: مردم این استان در بسیاری از شهرها، روستا و حتی مناطق عشایری با مشکل آب شرب مواجه هستند و با تانکر آبرسانی می‌شوند، همچنین امکان تخصیص آب برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در این استان وجود ندارد.

حمزه با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری اجازه حفر یک متر تونل را برای انتقال آب نمی‌دهند، گفت: تمامی دشت‌های این استان در حالت بحرانی و ممنوعه بحرانی قرار دارند، آبی برای انتقال از این استان وجود ندارد و مسئولان برای حل مشکل کمبود آب در استان‌های مرکزی کشور باید تدبیر دیگری بیاندیشند.

مطالب مرتبط:

گردآورنده: مهرنوش جمالی



+ 5
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری