پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۴
۵
۰
نسخه چاپی

ماجرای محکومیت حمید رسایی به خاطر اتهام زنی به ناطق نوری

ماجرای محکومیت حمید رسایی به خاطر اتهام زنی به ناطق نوری
رسانه از محکومیت قطعی حمید رسایی درپی اتهام زنی به ناطق نوری خبر دادند.

به گزارش تیتربرتر؛ وکیل حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری از به نتیجه رسیدن شکایت موکلش از حمید رسایی به دلیل ایراد اتهاماتی در خلال رسیدگی به پرونده اکبر طبری خبر داد.

محکومیت قطعی حمید رسایی درپی اتهام زنی به ناطق نوری

سال گذشته بود که حمید رسایی در حین برگزاری دادگاه های اکبر طبری، با انتشار رشته توییتی اتهاماتی را علیه حجت الاسلام ناطق نوری مطرح و مدعی شد طبری با حمایت و اعمال نفوذ علی اکبرناطق نوری فرماندار نور و سپس با همان شیوه وارد قوه قضاییه شده است. 

این مطالب واکنش رییس دفتر حجت الاسلام ناطق نوری را در پی داشت. وی ضمن رد تمام این ادعاها و اعلام اینکه اساسا اکبر طبری هیچگاه فرماندار نور نبوده، اظهار داشت که نه تنها حجت الاسلام ناطق نوری هیچگونه ارتباطی اعم از کاری یا شخصی با اکبر طبری نداشته بلکه در زمان حضور وی در قوه قضاییه چند بار مخاطرات حضور این فرد در آن مجموعه را به مسئولین ذیربط تذکر داده بود و همچنین اضافه کرد که علی رغم روحیات حجت الاسلام ناطق نوری، این بار قصد سکوت نداشته و شکایت می کنیم.

حال پس از گذشت بیش از یکسال، حمید رسایی به جرم «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» محکوم شده و حکم وی قطعی است.

بر همین اساس، وکیل حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری از به نتیجه رسیدن شکایت موکلش از حمید رسایی به دلیل ایراد اتهاماتی در خلال رسیدگی به پرونده اکبر طبری خبر داد و گفت: حمید رسایی به "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی " در دادگاه بدوی محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر دادسرای ویژه روحانیت نیز عینا تایید گردید.

ماجرا از کجا شکل گرفت

ماجرا از کجا شکل گرفت
ماجرا از کجا شکل گرفت

 

در ادعایی جدید حمید رسایی گفته که عامل حضور طبری در سیستم حکومتی ناطق‌ نوری بوده است.

حمید رسایی نیز در توییتر خود مدعی شد: اکبر طبری با سابقه عضویت در ‎گروهک منافقین در زمانی که اقای بشارتی وزیر کشور بوده با اصرار ناطق نوری و بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی، به فرمانداری شهرستان نور منصوب می‌شود و در نیمه دهه هفتاد باز با همان لابی به قوه قضاییه کوچ می‌کند.

‌مرحوم آقای مروی در زمان آیت‌الله شاهرودی، طی نامه‌ای خطرات ‎اکبر طبری در قوه قضاییه را یادآور می‌شود. اما چرا ناطق به وظیفه نظارتی‌اش به خوبی عمل نکرده که امروز با چنین پرونده‌ای مواجه‌ایم؟!

 لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق نوری مورد بررسی قرار گیرد. خصوصا درباره منبع تامین هزینه‌ ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق نوری درلواسان و ارتباطش با طبری، سئوالات مهمی مطرح شده!

واکنش تند دفتر ناطق نوری درباره ارتباط با طبری

در همین رابطه رئیس دفتر ناطق نوری ضمن تکذیب قاطع ادعاهای مطرح شده هرگونه ارتباط اکبر طبری با حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری و حوزه علمیه امام حسن مجتبی را تکذیب کرد.

رییس دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری در واکنش به توییت اخیر یکی از اعضای جبهه پایداری که اتهاماتی را متوجه ناطق نوری در پرونده طبری دانسته، این اتهامات را ادعای وی تلقی کرد و با تکذیب این اتهامات هدف از طرح آن را «تشویش اذهان عمومی در پیشگاه مراجع ذیصلاح و همزمان سکوت آن‌ها» دانست و گفت: البته در این مورد برخی قائلند چه بسا طرح چنین شایعات کذب، با نیت ایجاد انحراف در مسیر دادرسی و اخلال در روند رسیدگی به این پرونده است.

وی ارتباط طبری با ناطق نوری و یا حتی حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) را رد و تاکید کرد: صراحتا عرض می‌کنم که این مطلب، مطلقا و تماما خلاف واقع و کذب محض است.

وی با بیان این که «تشخیص کذب بودن این سخنان ، کار دشواری نیست» دلیل آورد: اولاً؛ آقای طبری اساسا هیچگاه فرماندار شهرستان نور نبوده است. ثانیاً؛ این شخص مطلقا و در هیچ دوره‌ای نه آشنایی شخصی، نه ارتباط کاری و سازمانی، چه بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم با حوزه علمیه، دفتر جناب آقای ناطق نوری و یا شخص ایشان نداشته است.ثالثاً؛ بر خلاف اظهارات حمید رسایی، نه تنها هیچ توصیه‌ای برای آقای اکبر طبری از سوی جناب آقای ناطق وجود ندارد بلکه برعکس، در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضاییه، جناب آقای ناطق نوری، صریحا ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضاییه از جمله همین آقای طبری مطلع نمودند که بحمدالله شاهدین این موضوع در قید حیات هستند.

رییس دفتر ناطق نوری خاطرنشان کرد: همچنین با یک بررسی ساده اینترنتی، معلوم است که جناب آقای ناطق هرگز در سال 95 با حکم رهبری معظم انقلاب، برکنار نشده اند بلکه در سال 96 بدلیل مصالحی که در همان مقطع عمومی نیز گردید، از سمت بازرسی رهبری استعفا و کناره گیری نموده اند و ضمناً لازم به ذکر است بر خلاف ادعای فرد مذکور، تا زمان حضور جناب آقای ناطق در بیت رهبری، هیچگونه ارجاعی در این خصوص وجود نداشته است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: محسن رضوی



+ 5
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری