پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ۲۰:۲۷
۳
۰
نسخه چاپی

زیباترین کاخ های دنیا

زیباترین کاخ های دنیا
در این مقاله ما به شما زیباترین کاخ های سلطنتی جهان را معرفی می کنیم.

تیتربرتر: زمانی که خانه پادشاهان و ملکه ها بود، کاخ ها نه تنها به عنوان اقامتگاه های سلطنتی، بلکه برای نمایش قدرت و اعتبار ساخته می شدند. به این ترتیب، پادشاهان و امپراتورها با یکدیگر رقابت می‌کردند، خانه‌های تابستانی مجلل را راه‌اندازی می‌کردند و مجموعه‌های هنری بدیع را جمع‌آوری می‌کردند تا سالن‌های بی‌پایان و اتاق‌های سلطنتی خود را پر کنند.

علاوه بر معماری و آثار هنری باشکوه، اقامتگاه‌های سلطنتی سابق همچنین دارای زمین‌ها و باغ‌های باشکوه، با تعداد زیادی فواره‌های افسانه‌ای و تخت‌های گل است. این کاخ‌های زیبا به دلیل ارزش هنری، فرهنگی و تاریخی قابل توجهی که دارند، اکنون برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های اطراف را تشکیل می‌دهند.

 کاخ بزرگ

 کاخ بزرگ
 کاخ بزرگ

کاخ بزرگ که در سواحل رودخانه چائو فرایا قرار دارد، درست در قلب بانکوک قرار دارد. این مجموعه وسیع و باغ‌های وسیع آن که در سال 1782 ساخته شد، زمانی محل زندگی پادشاهان قدیم تایلند بود.

این کاخ که اکنون تا حدی به روی عموم باز است، دارای بسیاری از ساختمان‌های زیبا، حیاط‌های سلطنتی، و آلاچیق‌های زیبا است که مجموعه‌ای از معماری سنتی دوست‌داشتنی تایلندی را به نمایش می‌گذارد. با این حال، برجسته‌ترین مکان بدون شک معبد بودای زمرد است که مورد احترامترین مکان بودایی در کل تایلند است.

 قصر دریاچه

 قصر دریاچه
 قصر دریاچه

قصر دریاچه که اکنون یک هتل مجلل است، زمانی به عنوان یک اقامتگاه تابستانی و خلوتگاه برای اعضای سلسله سلطنتی Mewar در هند عمل می کرد. کاخ سفید درخشان که بین سال‌های 1743 و 1746 ساخته شده است را می‌توان در اودایپور یافت - «شهر دریاچه‌ها». این کاخ به شکلی جادویی که در جزیره‌ای در وسط یک دریاچه قرار دارد، منظره‌ای بسیار رمانتیک را به وجود آورده است.

گنبدها و نماهای زیبای آن به صورت رویایی در آب های اطراف منعکس شده است. علاوه بر سوئیت‌های مجلل تزیین شده، این هتل همچنین دارای آلاچیق‌ها و حیاط‌های فوق‌العاده برای بازدید مهمانان، در کنار باغ‌های سرسبز و فواره‌های درخشان است. به لطف محیط آرام و معماری شگفت انگیزش، کاخ دریاچه واقعا لذت بخش است.

 کاخ پیترهوف

 کاخ پیترهوف
 کاخ پیترهوف

کاخ پترهوف که با نام مستعار «ورسای روسی» شناخته می‌شود، مطمئناً از نظر اندازه، مقیاس و شکوه با اقامتگاه سلطنتی خورشید پادشاه رقابت می‌کند. این کاخ که در منطقه وسیعی گسترده شده است، و باغ‌های منظر آن در سواحل خلیج فنلاند، درست خارج از سن پترزبورگ واقع شده‌اند.

این کاخ شگفت‌انگیز که بین سال‌های 1709 تا 1756 ساخته شد، توسط پیتر کبیر سفارش داده شد تا نماد و برجسته‌سازی مدرن‌سازی و غربی‌سازی روسیه باشد. به این ترتیب، هر اتاق با طراحی و تزیین ظریف‌تری نسبت به قبل، اتاق تخت و تالار چسما دو مورد از چشمگیرترین آنها هستند.

بیرون به همان اندازه شگفت انگیز است. فواره‌ها و تخت‌های گل بی‌پایانی برای گردشگران و همچنین آبشار بزرگ وجود دارد. مجموعه کاخ پیترهوف که یک شگفتی هنری و معماری است را نباید از دست داد.

 کاخ میسور

 کاخ میسور
 کاخ میسور

کاخ میسور در هند با نماهای پرآذین، طاق های زیبا و گنبدهای مرمری باشکوه خود واقعاً یک مکان نمایش است. این کاخ که بین سال‌های 1897 و 1912 برای به نمایش گذاشتن ثروت و قدرت شگفت‌انگیز سلسله وادیار ساخته شد، در واقع تنها یکی از هفت قصر در میسور است که به درستی «شهر کاخ‌ها» نامیده می‌شود.

اگرچه بناها و مکان های دیدنی شگفت انگیز زیادی در اطراف شهر یافت می شود، معماری جذاب و باغ های سرسبز کاخ میسور آن را به محبوب ترین جاذبه گردشگری میسور تبدیل کرده است.

کاخ پاپ ها

کاخ پاپ ها
کاخ پاپ ها

کاخ پاپ ها در آوینیون که هم قلعه ای مهیب و هم قصری زیبا است، جایی است که سران کلیسای کاتولیک در دهه 1300 در آن اقامت داشتند. با توجه به ساکنان بانفوذ آن، کاخ مجبور بود هم قدرت و هم اعتبار را به نمایش بگذارد. در دوران اوج خود، یکی از بزرگترین ساختمان های گوتیک در اروپا بود.

این کاخ در حال حاضر یک نقطه عطف تاریخی و معماری مهم است، برای کشف جذاب است. دیوارهای ضخیم و برج‌های مستحکم آن از کلیساهای زیبای تزئین شده با نقاشی‌های دیواری و نقاشی‌های دیواری محافظت می‌کنند. پس از بازگشت اقامتگاه پاپ به رم در سال 1378، کاخ به آرامی رو به ویرانی نهاد تا اینکه بعداً توسط سربازان ناپلئون به عنوان پادگان و زندان مورد استفاده قرار گرفت.

مطالب مرتبط:

 کاخ باکینگهام

 کاخ باکینگهام
 کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام لندن، یکی از معروف‌ترین و عکس‌برداری‌شده‌ترین ساختمان‌های روی زمین است که مدت‌ها محل اقامت پادشاهان بریتانیا بوده است. در ابتدا در سال 1703 ساخته شد تا یک خانه شهری بزرگ باشد، در طول سالها، به آرامی بزرگتر و طراحی مجدد شد و نمای معروف آن در سال 1911 اضافه شد.

در مجموع، این کاخ دارای 775 اتاق است که بسیاری از آنها مملو از مبلمان افسانه‌ای، نقاشی‌های نفیس و مجسمه‌های قدیمی است. از این میان، چشمگیرترین اتاق های کابینت هستند. این مکان‌ها در هر ماه اوت و سپتامبر به روی عموم باز می‌شوند و سران کشورهای بازدیدکننده در لندن در آنجا اقامت می‌کنند.

کاخ شونبرون

کاخ شونبرون
کاخ شونبرون

کاخ شونبرون که در حومه وین قرار دارد، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در کل اتریش است. کاخ زیبای روکوکو که با رنگ زرد گرم رنگ آمیزی شده بود، زمانی اقامتگاه تابستانی هاپسبورگ ها بود و امپراتور فرانتس جوزف اول در آنجا متولد شد.

در حالی که تنها 40 اتاق از 1441 اتاق آن به روی عموم باز است، این اتاق‌ها به طرز فوق‌العاده‌ای تزئین شده‌اند، با سالن‌های رقص زیبا در کنار آثار هنری، ملیله‌ها، و مجسمه‌های با شکوه و زیبا.

کاوش در باغ های بی پایان آن به همان اندازه لذت بخش است. یک باغ گیاه شناسی و نارنجستان شگفت انگیز را می توان در کنار قدیمی ترین باغ وحش جهان، که زمانی باغ وحش امپراتوری بود، پیدا کرد.

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا
کاخ پوتالا

کاخ پوتالا که در مکانی کاملاً حماسی در بالای تپه مارپو ری در مرکز دره لهاسا قرار دارد، مدت‌هاست یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بناهای تاریخی در کل تبت بوده است. کاخ قرمز و سفید چشمگیر که زمانی اقامتگاه زمستانی دالایی لاماها بود، در سال 1649 ساخته شد، اگرچه نسخه‌های قبلی حداقل از قرن هفتم در همان مکان قرار داشتند.

این عمارت عظیم شامل بیش از 10000 زیارتگاه است که تصور می‌شود بیش از 200000 مجسمه در اطراف تالارهای مقدس و اتاق‌های تشریفاتی آن نصب شده‌اند. کاخ پوتالا با کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که در اطراف آن سر برافراشته است، منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود آورده و نمادی ماندگار از بودیسم تبتی است.

قلعه چمبورد

قلعه چمبورد
قلعه چمبورد

قلعه چمبورد که در دره Loire واقع شده است، بدون شک یکی از قله های معماری رنسانس فرانسه است. به سفارش فرانسیس اول به عنوان یک اقامتگاه شکار، طراحی پیچیده و مسحور کننده آن با افتخار ثروت و قدرت افسانه پادشاه را به نمایش می گذارد.

اگرچه بسیاری از اثاثیه فوق‌العاده آن پس از انقلاب فرانسه از بین رفته و حذف شدند، بازدیدکنندگان همچنان می‌توانند از سرگردانی در سالن‌ها و اتاق‌های زیبای آن لذت ببرند. در مجموع، برج‌ها و برج‌های قلعه منظره‌ای فوق‌العاده را به وجود می‌آورند، به‌ویژه زمانی که با چمن‌زارهای سرسبز و خندق انعکاسی که در اطراف آن قرار دارند، تضاد داشته باشند.

 هوا محل

 هوا محل
 هوا محل

هاوا محل که به دلیل نمای استادانه و پرآذین شهرت دارد، به طرز لذت بخشی به انگلیسی به «کاخ بادها» ترجمه می شود. در سال 1799 تکمیل شد، ستون‌های زیبا، طاق‌های جذاب و گنبدهای باوقار آن عمدتاً از ماسه‌سنگ قرمز و صورتی شگفت‌انگیز ساخته شده‌اند که جیپور به آن بسیار مشهور است.

در حالی که این کاخ دارای ساختمان‌ها و حیاط‌های دوست‌داشتنی برای بازدید بازدیدکنندگان و همچنین یک موزه باستان‌شناسی فوق‌العاده است، اما نمای بیرونی لانه زنبوری آن است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. خلیج‌های زیبا با پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و مشبک‌های پیچیده که در پنج طبقه قرار دارند، باورنکردنی به نظر می‌رسند و نقطه برجسته هر بازدید از کاخ هستند.

مطالب مرتبط:

نویسنده: زهره شعبانی 



+ 3
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری