پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶
۶
۰
نسخه چاپی
اکونومیست تا پایان سال 1400 پیش بینی کرد:

قیمت دلار به زیر 18 هزار تومان می رسد؟

اکونومیست تا پایان سال 1400 پیش بینی کرد:
مجله سرشناس اکونومیست قیمت دلار را برای پایان سال 1400 پیش بینی کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ بازار ارز امروز تحت‌تاثیر توقف مذاکرات ۱+۴، روندی صعودی را آغاز کرد.

قیمت دلار در آغاز معاملات امروز با افزایش ۴۰۹ تومانی روبه‌رو شد، به طوری که در حال حاضر در بازار با قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۳ تومان به فروش می‌رود.

افزایش قیمت دلار در حالی است که به نظر می‌رسد توقف روند مذاکرات، در بازار ارز بی‌اثر نبوده است.

در این میان، گزارش‌ها از بازار ارز حاکی از آن است که قیمت یورو ۳۹۴ تومان، پوند ۵۷۸ تومان، درهم امارات ۱۰۹ تومان و لیر ترکیه ۱۰ تومان افزایش یافته است.

به این ترتیب، هر یورو در بازار ۳۱ هزار و ۳۸۱ تومان، پوند انگلیس ۳۹ هزار و ۷۷۷ تومان، درهم امارات ۷ هزار و ۵۵۲ تومان و لیر ترکیه ۲ هزار و ۲۱۰ تومان قیمت داشت.

پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال 1400

پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال 1400
پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال 1400

 

مجله سرشناس اکونومیست در ارزیابی شاخص های کلان اقتصادی ایران برای سال های آینده(تا سال ۲۰۲۶) پیش بینی کرده است که قیمت دلار آمریکا در یک کاهش ممتد به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد رسید.

این مجله معروف معتقد است که توافق محدودی بر سر برنامه هسته ای ایران در مذاکرات وین انجام خواهد شد و پس از آن شاهد کاهش قیمت دلار آمریکا و سایر ارزهای خارجی در بازار خواهیم بود، به طوری که دلار آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان خواهد رسید.

اکونومیست پیش بینی کرده است که قیمت دلار در سال آینده میلادی ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود و در سال ۲۰۲۳ به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می رسد. اما پس از آن به تدریج افزایش قیمت داشته و در سال ۲۰۲۶ به ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان می رسد. که این پیش بینی ها با آنچه در فضای داخلی ایران انجام می شود تفاوت های اساسی دارد و بر متغیرهای بلندمدت اقتصاد کلان مبتنی است.

اعداد پیش بینی شده توسط اکونومیست رُند شده است.

مطالب مرتبط:

نرخ دلار و یورو افزایش یافت؟

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گزارشی از نرخ ارزهای این بازار در روز معاملاتی یازدهم آذرماه ارائه کرد که بر این اساس میانگین وزنی نرخ دلار با ۰.۹۶ درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، ۲۶ هزار و ۶۷۲ تومان بود.  

مهدی گوهررستمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه معاملاتی پنج‌شنبه، معاملات دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۴۰۷ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۷ هزار و ۵۸ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۶ هزار و ۶۷۲ تومان به ازای هر دلار و افزایش ۰.۹۶ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد. 

این تحلیلگر اقتصادی گفت: امروز نماد یورو کار خود را با نرخ ۳۰ هزار و ۳۴۹ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۱ هزار و ۲۸۶ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار با افزایش ۲.۸۷ درصدی نسبت به روز چهارشنبه، ۳۱ هزار و ۲۷۲ تومان بوده است. 

گوهررستمی ادامه داد: در جلسه معاملاتی پنج‌شنبه (یازدهم آذرماه) اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۴۰۷ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۷ هزار و ۵۸ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های ۳۰ هزار و ۳۴۹ تومان و ۳۱ هزار و ۲۹۸ تومان معامله شد.

 این مقام مسئول بیان کرد: حجم معاملات اسکناس دلار و یورو در جلسه معاملاتی پنجشنبه به ترتیب ۵ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۱۰۰ دلار و ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ یورو بوده است.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی در پایان تصریح کرد: با توجه به درخواست فعالان بازار ارز و همچنین ویژگی لحظه ای بودن فرایند کشف نرخ ارز (سفارش گذاری و انجام معامله) در معاملات این بازار، از ابتدای آذرماه سال جاری نرخ ارزهای معاملاتی در این بازار به جای بازه زمانی ۳۰ دقیقه، در بازه های زمانی پنج دقیقه ای در کانال رسمی تلگرامی این بازار (به آدرس iceiran@) به عنوان پرمخاطب ترین کانال ارزی کشور منتشر می شود که این امر از یکسو باعث همراهی و استقبال چشمگیر مخاطبان این کانال از شیوه جدید انتشار نرخ و از سوی دیگر موجب به حاشیه رفتن و اثربخشی کمتر کانال های غیررسمی و غیرقانونی که بعضا هدفی جز گسترش تلاطم و نوسانات ساختگی در بازار ارز کشور ندارند، شده است‌.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 6
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری