پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۲۱:۰۰
۳
۰
نسخه چاپی

چگونه به یک سخنران انگیزشی تبدیل شویم؟

چگونه به یک سخنران انگیزشی تبدیل شویم؟
بسیاری از مردم مسیر تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی را شروع می کنند، عمدتاً به این دلیل که می خواهند با سخنرانی های قوی خود الهام بخش مردم باشند. منظورم این است که چه کسی نمی خواهد به عنوان یک ستاره راک الهام بخش در نظر گرفته شود؟

تیتربرتر: بدون شک، سخنرانان انگیزشی نه تنها در الهام بخشیدن به افراد، بلکه در انتقال بینش های مهم دانشگاهی و سیاسی که می تواند برای جامعه مفید باشد، نقش بسزایی دارند. احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از مردم به این فکر می کنند که یکی شوند. اما، تبدیل شدن به یکی به آسانی به نظر نمی رسد. اگر حقیقت داشته باشد، صحبت کردن انگیزشی یکی از چالش برانگیزترین مشاغل در جهان امروز است، دقیقاً به همین دلیل است که سخنرانان حرفه ای پول زیادی دریافت می کنند.

درمورد شما چطور؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک سخنران انگیزشی شوید؟

اگر چنین است، این را بدانید، نمی‌توانید به سادگی به یک سخنران انگیزشی عالی تبدیل شوید، فقط به این دلیل که دوست دارند. نه، برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی، باید تصمیم بگیرید که به فرآیند تبدیل شدن به یک سخنران متعهد باشید. به طور جدی، شما می توانید با انگیزه ترین فرد روی کره زمین باشید، اما نمی توانید خود را یک سخنران انگیزشی ماهر بنامید مگر اینکه واقعاً در هنر ارائه سخنرانی تسلط پیدا کنید.

بنابراین، اگر تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی چیزی است که می‌خواهید آرزویش را داشته باشید، بدانید که یادگیری همه چیز در مورد این صنعت بسیار مهم است و مشتاق به تسلط بر این حرفه باشید.

اگر به طور طبیعی به سمت ایجاد انگیزه در افراد سوق داده می‌شوید و از سخنرانی در جمع بسیار لذت می‌برید، قطعاً این می‌تواند بهترین گزینه شغلی برای شما باشد. اما، اگر چندان مطمئن نیستید که اینطور است، این راهنما به شما کمک می‌کند تا زمینه‌هایی را که باید به آنها توجه کنید تا به یک سخنران انگیزشی بسیار موفق تبدیل شوید، کشف کنید.

«همه بلندگوهای بزرگ در ابتدا سخنرانان بدی بودند.» - رالف والدو امرسون

سخنران انگیزشی دقیقاً چیست؟

سخنران انگیزشی دقیقاً چیست؟
سخنران انگیزشی دقیقاً چیست؟

اول و مهمتر از همه، تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی برای همه نیست. به طور معمول، افرادی که این انتخاب شغلی را انتخاب می کنند، تجربیات زیادی دارند که آنها را با دیگران به اشتراک می گذارند تا آنها را الهام بخش و ارتقا دهند. این یک واقعیت است که داستان های موفقیت اغلب برای بهتر شدن افراد در زندگی روزمره خود مهم هستند، مهم نیست که زندگی آنها در حال حاضر چقدر آشفته باشد.

به طور معمول، تجربیاتی که سخنرانان انگیزشی منتقل می‌کنند، حکایت‌های واقعی شما نیستند. نه، آنها به زندگی به عنوان یک تجربه یادگیری جذاب و عمیق نگاه می کنند و همیشه توصیه های اساسی ارائه می دهند. و کجا این کار را انجام می دهند؟ تقریباً همیشه، آنها خرد خود را در مکان های عمومی مانند رویدادهای دانشگاهی، رویدادهای دولتی و غیره به اشتراک می گذارند تا به طور انبوه به شنوندگان خود انگیزه دهند، الهام بخشند و آگاه کنند.

سخنرانان انگیزشی علاوه بر داشتن تجارب فراوان برای به اشتراک گذاشتن، ارتباطاتی متخصص نیز هستند که برای این خط کار بسیار مهم است. بنابراین، ناگفته نماند که برای یک سخنران انگیزشی بسیار دشوار خواهد بود که در مقابل هزاران نفر در هر سنی بایستد و داستان خود را با اطمینان به اشتراک بگذارد، اگر آنها فاقد مهارت های ارتباطی باشند. به همین دلیل، صدها نفر وجود دارند که هرگز داستان های خود را به اشتراک نمی گذارند.

به طور خلاصه، سخنرانان انگیزشی بینش های عمیق و بسیار مفیدی را ارائه می دهند که به افراد کمک می کند زندگی دیگران را بهبود بخشند. آنها پیام های تغییر دهنده یا نشاط بخش زندگی خود را در ملاء عام به اشتراک می گذارند و ارتباطات کاملی هستند.

خب چی فکر می کنی؟ آیا کسب و کار انگیزه برای شماست؟ قبل از پاسخ دادن، ابتدا این بخش بعدی را بررسی کنید. دانستن اینکه سخنرانان چقدر انگیزه دارند، ممکن است شما را از حصار خارج کرده و وارد سالن شوید.

سخنرانانی که در مورد آنچه زندگی به آنها آموخته صحبت می کنند، هرگز از توجه شنوندگان خود کوتاهی نمی کنند. - دیل کارنگی

چگونه می توانید به یک سخنران انگیزشی موفق تبدیل شوید؟

چگونه می توانید به یک سخنران انگیزشی موفق تبدیل شوید؟
چگونه می توانید به یک سخنران انگیزشی موفق تبدیل شوید؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی موفق به جای تجربیات الهام بخش، به تلاش و فداکاری زیادی نیاز دارد. این که چگونه سخنرانی های خود را ارائه می کنید، چقدر در کار خود اصیل هستید و تعداد افرادی که الهام می گیرید، همه نقش مهمی در موفقیت شما دارند. چندین سخنران انگیزشی وجود دارد که می توانید قبل از اینکه خودتان به اوج برسید، آنها را به عنوان الگو در نظر بگیرید.

در اینجا تعدادی از بهترین ها وجود دارد:

لس براون یکی از مشهورترین سخنرانان انگیزشی جهان است. وقتی او صحبت می کند، مردم گوش می دهند. او قبلاً الهام بخش صدها هزار نفر در سراسر جهان بوده است. این روزها، یک جستجوی ساده در یوتیوب برای سخنرانی های انگیزشی تقریباً حداقل تعداد انگشت شماری مونتاژ انگیزشی حاوی انرژی بالای او را تضمین می کند.

مرحوم جیم ران به عنوان فیلسوف معروف تجارت شناخته می شد. سخنرانی های او کم کلید، اما گیرا بود. اما مهمتر از همه، پیام های او واقعاً این قدرت را داشت که زندگی شنوندگانش را تغییر دهد. واقعاً، اگر می‌خواهید به یک سخنران انگیزشی عالی تبدیل شوید، جیم ران یک کار کلاسی است که ارزش تقلید را دارد.

اریک توماس یک سخنران انگیزشی عالی برای مدلینگ نیز هست. او زمانی دبیرستان را رها کرده بود، بی خانمان بود و در مسیر اشتباهی در زندگی خود حرکت می کرد. با این حال، این روزها، او سخنرانی‌های بی‌معنا را با لحنی ارائه می‌کند که واقعاً به مخاطبانش کمک می‌کند تا پیشرفت‌هایی را پیدا کنند که آنها را در مسیر بهتری در زندگی قرار می‌دهد.

سوزه اورمان نام دیگری است که به هزاران نفر کمک کرده تا خود را انتخاب کنند و تصمیمات بهتری در زندگی بگیرند. این زن 67 ساله تمام درس هایی را که از تجربیات خود آموخته است به اشتراک گذاشته است تا به دیگران کمک کند تا چیزها و شرایط خاصی را قبل از انجام اشتباه درک کنند. سوزه همچنین تجربه خوبی دارد و یکی از نویسنده‌های مورد علاقه آمریکا و سخنرانان انگیزشی است.

مطالب مرتبط:

راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی

راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی
راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی

الگوبرداری از دیگران شما را خیلی دور می برد، اما شما را تا آخر راه نمی برد. در اینجا چند منبع اضافی وجود دارد که به عنوان راهنمای گام به گام به شما کمک می کند تا به یک سخنران انگیزشی تبدیل شوید.

اول از همه، اگر قبلاً هرگز سخنرانی عمومی را تمرین نکرده‌اید، می‌خواهید ابتدا با چیزی کم‌هزینه و تقریباً در دسترس همه شروع کنید… Toastmasters. Toastmasters به ​​شما کمک می کند تا به سرعت ارائه سخنرانی های خود را تیز کنید و به شما اعتماد به نفس می دهد تا برای ایجاد انگیزه وارد صحبت شوید.

این منبع بعدی از study.com است و به معنای واقعی کلمه یک راهنمای گام به گام است. نگاهی به آن بیندازید، زیرا حاوی مقدار زیادی بینش است تا شما را در جهت درست حرکت دهد.

یکی دیگر از منابع عالی برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی، این قطعه الهام‌بخش امی مورین در مورد چگونگی قرار گرفتن او در سخنرانی عمومی است. او کارهای ارزشمندی را ارائه می دهد که هر کسی می تواند انجام دهد، اگر صمیمانه بخواهد تماشاگرانی در سالن ها و سالن ها جمع شوند تا صحبت شما را بشنوند.

این آخرین منبع یک راهنمای ساده چهار مرحله ای توسط برایان تریسی است. کوتاه است، اما اگر می‌خواهید یک سخنران عمومی حرفه‌ای شوید، گام‌های بسیار مفیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کلمات پایانی تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی

 تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی
تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی

 

"رویاهای بزرگ داشته باشید، از کوچک شروع کنید. اما بیشتر از همه، شروع کنید.» - سیمون سینک

در نهایت، اگر واقعاً مشتاق تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی هستید، چند جلسه آموزشی اضافی در سخنرانی عمومی، تفکر انتقادی و ارائه سخنرانی به شما کمک می‌کند تا در حرفه خود شگفت‌انگیز باشید. بدون آموزش نمی‌توانید به موفقیتی که می‌خواهید دست پیدا کنید، مگر اینکه به خوبی از راه انتخاب شغلی و همه چیزهایی که لازم است آگاه باشید، زیرا هر چیزی جز آسان نیست.

در مجموع، برای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی باید همیشه با اطرافیان خود و همچنین با خودتان صادق باشید. اگرچه در ابتدا ممکن است متوجه شوید که حرف شما اهمیتی ندارد، اما در نهایت به عنوان یک سخنران با ارائه و بهبود مستمر سخنرانی هایی که می کنید، موفقیت بیشتری خواهید یافت.

نه تنها سخنرانان انگیزشی مبلغ قابل توجهی برای سخنرانی های خود به دست می آورند، بلکه افراد زیادی نیز دارند که آنها را تحسین می کنند و این بزرگترین پاداش است. قدرت واقعی سخنرانی انگیزشی این است که همیشه از صمیم قلب صحبت کنید، با هدف لمس قلب هر کسی که با پیام شما روبرو می شود.

جهان مشتاقانه منتظر است تا از آنچه شما می گویید متاثر شود.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: مهرداد اکبری 



+ 3
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری