پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۲۱:۴۹
۲
۰
نسخه چاپی

مهم ترین اشتباهات قایقرانان را بخاطر بسپارید؟

مهم ترین اشتباهات قایقرانان را بخاطر بسپارید؟
در این مقاله تیتربرتر به شما 10 اشتباه برتر قایقرانان قدرتمند را یادآوری می کنند؛ آنها را با دقت بخوانید و فراموش نکنید.

تیتربرتر: اگر در قایقرانی یا یک قایق‌ران حرفه‌ای تازه کار هستید، اشتباهات رایجی را مرتکب خواهید شد که منجر به عواقب بر روی آب می‌شود. زمانی اتفاق می افتد که شما عجله دارید یا به نگهداری قایق خود توجه نمی کنید. برخی از اشتباهات شرم آور و برخی اشتباهات پرهزینه هستند. این اشتباهات رایج می تواند خطرناک باشد در حالی که شما در حال رفتن به آب هستید. شما به سادگی می توانید با توجه به نگهداری قایق خود از این اشتباهات جلوگیری کنید.

اشتباهات رایج می تواند قرار دادن دیزل در مخزن آب، بدون تعمیر و نگهداری موتور قایق، خالی ماندن مخازن سوخت و غیره باشد. شما می توانید با یادگیری در مورد قایق برقی خود از این اشتباهات جلوگیری کنید. راهنمای کاربر را بخوانید تا از اشتباهات رایج جلوگیری کنید. قبل از رفتن به قایقرانی یک دوره راهنمایی بگذرانید.

قرار دادن گازوئیل در مخزن آب

مهم ترین اشتباهات قایقرانان
مهم ترین اشتباهات قایقرانان

این اشتباه رایج و بزرگ می تواند آسیب جدی به قایق برقی شما وارد کند و تعمیر آن هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. بنابراین، قبل از کشیدن ماشه روی پمپ، باید چک کنید و دوباره چک کنید. این اتفاق در مورد بسیاری از ملوانان رخ می دهد زیرا آنها چیزهای زیادی برای مراقبت دارند. به عنوان مثال، خط عرضه سوخت، عجله برای خروج از مارینا و غیره شما را گیج می کند. برخی افراد حتی فراموش می کنند یا گیج می شوند. در نتیجه آب را در مخزن گازوئیل قرار می دهند.

این اتفاق با یک قایق‌ران بی‌نظیر یا بی‌متخصص می‌افتد، زیرا مخازن به‌درستی علامت‌گذاری نشده‌اند. برای جلوگیری از این اشتباه، مخازن و لوازم جانبی آنها را نیز به درستی علامت گذاری کنید.

تمام شدن بنزین

مهم ترین اشتباهات قایقرانان
مهم ترین اشتباهات قایقرانان

همیشه مصرف سوخت برد قایق خود را به خاطر داشته باشید. گاهی اوقات به دلیل شرایط دریا و باری که حمل می کنید با آنچه شما محاسبه کرده اید متفاوت است. شما با یک مخزن پر از اسکله خارج خواهید شد اما به دلیل شرایط دریا و بار ممکن است بنزینتان تمام شود. این موضوع را بدتر می کند. همچنین، گیج‌های سوخت در قایق‌ها به اندازه یک خودرو قابل اعتماد نیستند، زیرا سوخت در مخزن فرو می‌رود.

سنج سوخت می تواند قرائت نادرست بدهد. زمانی پر و در زمان دیگر خالی می شود. ممکن است شما را گیج کند و نخواهید در وسط دریا سرگردان شوید. توصیه می شود هنگام قایق سواری، سوخت اضافی همراه داشته باشید.

قایقرانان حرفه ای از فرمولی استفاده می کنند مانند:

  • استفاده از یک سوم ظرفیت سوخت در حال اتمام
  • با استفاده از یک سوم بازگشت
  • یک سوم ذخیره ذخیره کنید

خشک کردن موتور

مهم ترین اشتباهات قایقرانان
مهم ترین اشتباهات قایقرانان

اکثر موتورهای دریایی به جز موتورهای با هوا خنک و موتورهای الکتریکی به منبع آب برای خنک کردن نیاز دارند. آب نه تنها موتور را خنک می کند بلکه پروانه پمپ آب را نیز روان می کند. معمولاً در سیستم‌های محرکه در قایق‌های قدرت یافت می‌شود.

کارکردن موتور قایق در خشکی بدون آب کافی به آن آسیب می رساند. موتور بیش از حد گرم می شود و پروانه آسیب می بیند. برای جلوگیری از این اشتباه، مطمئن شوید که آب کافی به موتور می دهید تا آن را خنک و روغن کاری کند.

رها کردن هلم بدون مراقبت

ترک قایق با خلبان خودکار می تواند وسوسه انگیز باشد. در همین حال، شما از سکان دور می شوید و شخص دیگری را مسئول می گذارید. بی توجهی در هنگام قایق سواری عامل اصلی مشکلات مختلفی مانند برخورد، زمین خوردن و واژگونی است. اگر کسی را ترک می‌کنید که اطلاعات زیادی در مورد آب ندارد، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم از زباله‌های غوطه‌ور، شن‌های ناآشنا و سایر خطرات غافلگیر شوند.

برای جلوگیری از این اشتباه، نباید سکان را بدون مراقبت رها کنید. اگر این کار را انجام می دهید، کنترل را به کسی بسپارید که در مورد قایق سواری و آب می داند. اگر هیچ کس به اندازه کافی با تجربه نیست، قایق را متوقف کنید، و سپس می توانید سکان را بدون مراقبت رها کنید.

مطالب مرتبط:

حواستان به باتری نیست

مهم ترین اشتباهات قایقرانان
مهم ترین اشتباهات قایقرانان

باتری به دلایل زیادی ممکن است خالی شود. یکی از دلایل رایج این است که قایق شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته است. سطح آب باتری شما خیلی کم می شود و شاید فراموش کرده اید باتری را جدا کنید. تخلیه باتری باعث ناراحتی بزرگی می شود و نتایج آن می تواند فاجعه بار باشد. اگر قایق خود را روی آب می برید و نیروی کافی وجود ندارد، در میانه راه گیر خواهید کرد.

برای جلوگیری از این اشتباه، می توانید از مانیتورهای MTC Siren Marine برای حداکثر دو باتری استفاده کنید. وقتی باتری کم است سیگنالی برای شما ارسال می کند. همچنین، ولتاژ فعلی باتری را نمایش می دهد و لازم نیست در هنگام قایق سواری نگران باتری های مرده باشید.

عدم مراقبت از خط ماهیگیری

مهم ترین اشتباهات قایقرانان
مهم ترین اشتباهات قایقرانان

یک ملخ پیچیده شده با خط هنوز می تواند بچرخد. باعث آسیب به قایق شما می شود. همچنین، خط ماهیگیری ممکن است آسیب ببیند که به مهر و موم آسیب می رساند، جایی که آب می تواند به داخل نفوذ کند و روغن می تواند به بیرون نشت کند. نه تنها به قایق شما آسیب می رساند بلکه به محیط زیست نیز آسیب می رساند.

گاهی اوقات برای شما سخت است که از روی خطوط ماهیگیری دور ریخته شده عبور کنید. این اشتباهی است که باید در اسرع وقت متوجه آن شوید. برای جلوگیری از این اشتباه، باید ابزارهایی را در قایق خود حمل کنید تا از موانع مراقبت کنید. همچنین فوراً یک چاقو یا قیچی را روی خط بکشید.

پهلوگیری نامناسب

مهم ترین اشتباهات قایقرانان
مهم ترین اشتباهات قایقرانان

گاهی طناب هایی که در مانور با بادبان استفاده می شود کش نمی آید و در زمستان پهلوگیری نامناسبی است. این اشتباهی است که به دلیل یادگیری نادرست گیره گیره مناسب ایجاد می شود. ممکن است یکی در اسکله رها شود و قایق را تماشا کند.

برای جلوگیری از این اشتباه سعی کنید از خطوط پهلوگیری به خصوص برای شرایط بد آب و هوایی استفاده کنید. بستن صحیح در لغزش مهم است زیرا قایق شما را از ضربه زدن به ستون ها یا اسکله نجات می دهد.

رفتن خیلی سریع زیر پل ها

سرعت بیش از حد در یک قایق موتوری می تواند خطرناک باشد و فرد با تصادف روبرو شود. در چنین حوادثی افراد جان خود را از دست می دهند. عبور از زیر پل ها با سرعت کروز یا بیشتر خطرناک است. قایق ها مانند خودروهایی نیستند که ترمز دارند. شما باید با سرعت آهسته تا بیکار زیر پل بروید، زیرا نمی دانید که ممکن است یک قایق بلند شود یا شاید بچرخد. می توانید با آن تصادف کنید.

برای جلوگیری از این اشتباه، سعی کنید در هنگام رفتن به زیر پل، سرعت آرام را حفظ کنید زیرا سرعت بیش از حد می تواند خطرناک باشد.

عدم تطابق سرعت با شرایط

مهم ترین اشتباهات قایقرانان
مهم ترین اشتباهات قایقرانان

یک قایق برقی می تواند تا 60 تا 85 مایل در ساعت سرعت داشته باشد. این بدان معنا نیست که قایق شما باید با حداکثر سرعت خود حرکت کند. سرعت قایق باید به گونه ای باشد که افراد را از قایق پرتاب نکنید. باید دریانوردی صاف باشد.

سواری با قایق موتوری برای سکان دار سخت نیست اما برای مسافران است. به جای اینکه جان خود و مسافرتان را در قایق بگذارید، باید مراقب همه افراد حاضر در قایق باشید. همچنین، شما باید مراقب قایق خود باشید. یک قایق برقی با سرعت بالا می تواند خطرناک باشد و ممکن است تصادف کنید.

شما نمی خواهید هنگام قایق سواری در مقابل خانواده یا دوستان خود خجالت بکشید. قبل از اینکه قایق برقی خود را در آب ببرید، مطمئن شوید که همه چیز مانند پیچ ​​و مهره تا مخازن سوخت را دوباره چک کرده اید. اطمینان حاصل کنید که قایق به خوبی کار می کند و همه عملیات ها به درستی کار می کنند. اگر هر یک از عملکردها کار نکند، قایق، زندگی و مسافران خود را در مشکل قرار خواهید داد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: فرید نادری 



+ 2
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری