پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۰
۴
۰
نسخه چاپی

چند توصیه مهم برای سود از بازار رمز ارزها

چند توصیه مهم برای سود از بازار رمز ارزها
روز جمعه پس از سخنرانی جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا، بازار رمزارز دچار شوک شدیدی شد. این شوک به حدی قوی بود که در زمان نگارش این گزارش بیت‌کوین نسبت به روز قبل ۲۰ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش تیتربرتر؛ بعد از اصلاح بیت‌کوین از ناحیه 68 هزار دلار تقریبا می‌توان گفت ناحیه 53-54 هزار دلار تبدیل به حمایت بسیار معتبر و در مقابل ناحیه 58-60 هزار دلار تبدیل به مقاومت جدی شده بود. روز گذشته پیش از سخنرانی آقای پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا، بازار در محدوده 59 هزار دلار حال نوسان بود و تلاش می کرد که مقاومت 60 هزار دلاری خود را بشکند. اما این اتفاق نیفتاد. در ادامه 3 دلیل عمده عدم موفقیت بیت‌کوین جهت ادامه صعود خود بررسی می شود.

1: نگرانی آمریکا از افزایش نرخ تورم: دیروز در جلسه فدرال رزرو، جروم پاول ابراز نگرانی شدیدی از اختلاف تورم واقعی با اهداف بلند مدت این کشور کرد و به نمایندگان خود هشدار داد باید رویکرد جدیدی در مقابل سیاست های انبساطی که بعد از بحران کرونا در این کشور به وجود آمد، اتخاذ کنند.

  بنابراین به احتمال خیلی زیاد در کوتاه مدت، آمریکا برنامه افزایش نرخ بهره را در پیش داشته باشد که همین قضیه می تواند ریسک بازارهای مالی به خصوص رمزارزها را افزایش دهد. هدف از افزایش نرخ بهره در اقتصاد تمایل مردم به مصرف کمتر و پس انداز بیشتر در بانک ها است و از طریق کاهش تقاضا سطح عمومی قیمت ها پایین می آید!  می توان گفت در حین همین اظهار نظرها نوسانات بیت‌کوین شدید شد و بعد از اتمام جلسه سقوط بیت‌کوین و دیگر رمزارزها آرام آرام شروع شد.

   روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال تقریباً پس از آن آغاز شد که روز گذشته اداره کار آمریکا اعلام کرد نرخ بیکاری در این کشور از ۴.۶ درصد ماه گذشته به ۴.۲ درصد در ماه نوامبر (آبان) سقوط کرده است؛ این رقم پایین‌ترین نرخ بیکاری در آمریکا از فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) است.

عده‌ای از کارشناسان معتقدند کاهش بیکاری در آمریکا و بازگشت این نرخ به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، می‌تواند به بانک مرکزی این کشور کمک کند تا سریع‌تر سیاست‌های پولی خود را به حالت عادی بازگرداند و سرعت چاپ دلار را کمتر از قبل کند؛ اتفاقی که می‌تواند در نهایت باعث افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی و به‌دنبال آن کاهش قیمت بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های پرخطر شود.

 جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هفته گذشته اعلام کرده بود که ممکن است سیاست‌های پولی تسهیلی این کشور سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت به حالت عادی بازگردد.

با وجود ریزش ارزش دلاری بیت‌کوین و ترسی که بازار را فراگرفته است، طبق معمول عده‌ای از معامله‌گران از این اصلاح به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف‌های قیمتی استفاده می‌کنند.

نجیب بوکلیه (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، که چند ماه پیش بیت‌کوین را به‌عنوان ارز قانونی این کشور معرفی کرده بود، دقایقی پیش در توییتر اعلام کرد که ۱۵۰ بیت‌کوین دیگر با قیمتی حدود ۴۸,۷۰۰ دلار خریده است.

2.  ترس جدید جهانی از سویه جدید کرونا:  معمولا زمانی که بحران های این چنین در سطح جهانی به وجود می آید؛ مردم به سمت دارایی های کم ریسک تر مثل طلا می روند. حتی در چند روز گذشته  نماد طلا در بازار فارکس بعد از اعلام سویه جدید کرونا صعودی شد در حالی که دیگر بازارها دچار شوک منفی شدند! این شوک برای بازارهای پر ریسک مثل رمزارز می تواند شدید تر باشد.

3.  مقاومت چین مقابل رشد بازار: به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، دولت چین به دنبال سرکوب بیشتر فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها است. یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی این کشور اخیرا گفته است که دولت برخورد با نسل جدید ارزهای دیجیتالی نظیر متاورس ها را تشدید خواهد کرد. این اولین باری نیست که چین مخالفت خود را در این حوزه ابراز می کند و آخرین بار حدود چند ماه پیش مایینگ را در این کشور ممنوع کرد که سبب شد بازار مدتی درگیر همین شوک شود.

4. داده های درون شبکه:  لازم به ذکر است در هر بازاری مهم ترین متغیری که جهت بازار را تعیین می کند پول هوشمند است! به عبارتی در بازار رمزارز به خصوص بیت‌کوین، نهنگ ها که دارنده سرمایه اصلی هستند جهت مارکت را تعیین می کنند. طبق داده های درون شبکه تمام آدرس های بالای 100، 1000 و 10000 هزار بیت‌کوین  روز گذشته بر خلاف روزهای دیگر فروشنده بوده اند. باید دید که آیا هدف از این فروش خرید در نقاط پایین تر است یا نهنگ ها از شوک های اخیر بازار ترسیده اند



+ 4
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری