پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۹:۰۲
۳
۰
نسخه چاپی

جالب ترین و لاکچری ترین فوردهای ساخته شده در سال 2021

جالب ترین و لاکچری ترین فوردهای ساخته شده در سال 2021
در این مقاله بدون هیچ مقدمه‌ای، در اینجا جالب‌ترین نسخه‌های ویژه‌ای که فورد تا به حال با آن‌ها عرضه شده است، آورده شده است.

تیتربرتر: شرکت فورد موتور یکی از مسلط ترین نیروها در صنعت خودروسازی از آغاز قرن بیستم بوده است. فورد که کل صنعت را متحول کرده و صدها میلیون خودرو فروخته است، اغلب پیشرو در بازار بوده است.

چگونه یک برند مانند آن موفقیت های متعدد خود را در بازار جشن می گیرد؟ یکی از راه‌ها انجام کاری است که آنها بهتر می‌دانند: ساخت ماشین‌های باورنکردنی اما در نسخه‌های بسیار کمیاب‌تر و منحصربه‌فرد.

فورد هر چند سال یک بار نسخه‌های ویژه‌ای را برای یادآوری موفقیت و تاریخچه‌ی خود معرفی می‌کند، و چیزی کوچک به هر نسخه اضافه می‌کند که به آن خودروها اهمیت خاصی می‌دهد. طی سال‌ها، نسخه‌های ویژه فوردهایی وجود داشته‌اند که به سختی از مدل‌های تولیدی معمولی آن‌ها قابل تشخیص هستند، و سپس آن‌هایی وجود داشته‌اند که علاقه‌مندانی داشته‌اند که آرزو می‌کنند برای خرید یکی از آنها پول خرج کنند. البته فهرستی که در اینجا داریم بر مورد دوم تمرکز خواهد کرد.

F-150 Harley-Davidson Edition

F-150 Harley-Davidson Edition
F-150 Harley-Davidson Edition

نسخه ویژه هارلی دیویدسون پیکاپ F-150 برای علاقه مندان به موتورسیکلت طراحی شده است. از این طریق، آنها می توانند به رانندگی با پرفروش ترین وانت در کشور ادامه دهند و در عین حال وفاداری خود را به برند موتورسیکلت مورد علاقه خود حفظ کنند و به رخ بکشند.

علاوه بر این، در بخش ظاهر، وانت‌ها جسورتر نمی‌شوند. F-150 Harley Davidson Special Edition با نمای بیرونی خاکستری تیره یا مشکی براق و برجسته، مطمئناً ظاهر خود را به خوبی نشان می دهد. مطمئناً ضرری نداشت که این نیز سریعتر از F-150 معمولی بود، زیرا هر زمان که می خواستید موتورسوارانی را با ریش های روان که از بین ایالتی پایین می روند تعقیب کنید و برای آنها دست تکان دهید.

موستانگ روش پرفورمنس ادیشن

موستانگ روش پرفورمنس ادیشن
موستانگ روش پرفورمنس ادیشن

فورد در سال 2020 با موستانگ شلبی GT500 دیوانه‌وار 760 اسب‌بخاری عرضه شد. با این حال، برای برخی از گیربکس‌ها، حتی این مقدار قدرت نیز این کار را نمی‌کند. بدین ترتیب نسخه ویژه Jack Roush این خودرو متولد شد. موتور 5.2 لیتری V8 به 775 اسب بخار ارتقا یافت. همراه با گشتاور 670 پوند فوتی، خودروی مشخص شده در جاده ها با آسفالتی فروزان در مسیر خود حرکت کرد.

تمام این قدرت افزوده از سوپرشارژر Roush حاصل شد. نسخه جک روش موستانگ با رنگ قرمز آب نباتی، سیبی خود، مطمئناً جذاب است.

Fairlane 500 R Code

Fairlane 500 R Code
Fairlane 500 R Code

در دهه 60، موستانگ‌ها و کهکشان‌های فورد سریع‌ترین یا قدرتمندترین نبودند. چیزی که خط تولید فورد به شدت فاقد آن بود، یک موتور قوی خیابانی بود که می توانست نیروی خام و بدون تقلب را به چرخ ها برساند. از این رو، فورد موتور 427 R Code را در Fairlane نصب کرد.

V8 500 اسب بخاری هرگز قرار نبود قانونی در جاده ها باشد، اما این همان کاری بود که فورد وقتی آن را در داخل Fairlane قرار داد انجام داد. با نگاه کردن به آن، Fairlane R Code چندان شبیه یک خودروی نسخه ویژه به نظر نمی‌رسید، جدای از اسکوپ روی کاپوت، که هوا را برای V8 فراهم می‌کرد.

در کمال تعجب، ماشین به طرز مضحکی سریع بود و در مسابقات درگ تسلط داشت. Fairlane R Code رویای کلکسیونرها باقی مانده است، زیرا حتی تعداد کمتری از 57 اصلی که فورد تولید کرده است، باقی مانده است.

1968 موستانگ کالیفرنیا ویژه CS/SC

1968 موستانگ کالیفرنیا ویژه CS/SC
1968 موستانگ کالیفرنیا ویژه CS/SC

نسخه ویژه کالیفرنیایی موستانگ در سال 1968 به بازار آمد و خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین نسخه ها تبدیل شد. انحصاری بودن این مدل به تنهایی به فورد کمک کرد تا فروش کل خط تولید موستانگ را افزایش دهد.

در ابتدا، موستانگ ویژه کالیفرنیا 1968 تنها با یک موتور V8 همراه با سایر تجهیزات پیشرفته عرضه شد. این زمانی بود که کارول شلبی افسانه‌ای وارد کار شد و قسمت عقب نمادین را با اسپویلر عرشه‌اش و چراغ‌های عقب Cougar که مترادف با کالیفرنیا خاص شد، طراحی کرد.

مطالب مرتبط:

Falcon (Mad Max) XC Cobra

Falcon (Mad Max) XC Cobra
Falcon (Mad Max) XC Cobra

این نسخه ویژه فورد فالکون هرگز در سواحل ایالات متحده فروخته نشد. این خودرو توسط فورد در سال 1978 در کارخانه آنها در استرالیا ساخته شد و در آنجا در کنار آفریقای جنوبی به بازار عرضه شد. چیزی که این خودرو را بسیار محبوب و قابل تشخیص می کند، نقش برجسته، جلو و وسط آن در اولین فیلم Mad Max است. مطمئناً از موتور سیتی بیرون نیامد، اما قطعاً یک ماشین عضلانی بود.

این ایده روشن از فورد استرالیا زمانی که آنها تصمیم گرفتند نزدیک به 400 بدنه از کوپه های فالکون خود را دور نریزند، آمد. در عوض، مهندسان تصمیم گرفتند این بدنه ها را با موتورهای 5.0 یا 5.7 لیتری V8 تجهیز کنند. Et voila، یک خط خودرو نسخه ویژه ساخته شد. Falcon XC Cobra با راه راه های مسابقه ای و رنگ آمیزی نمادین خود، هنوز هم برای کلکسیونرها دل نشین است.

موستانگ مک لارن M81

Falcon (Mad Max) XC Cobra
Falcon (Mad Max) XC Cobra

گرگ و میش دهه 70، با شروع دهه جدید، مطمئناً زمان خاصی برای خودروهای نسخه ویژه بود. M81 مک لارن موستانگ به ندرت نیاز به معرفی دارد. این جانور مسابقه خیابانی توسط فورد در کنار دفتر عملیات آمریکایی خودروسازان بریتانیایی مک لارن ساخته شده است.

M81 دارای سیستم تعلیق مسابقه ای، شاسی و بدنه سبک تر از موستانگ معمولی و تعداد زیادی از تغییرات دیگر بود. موتور 2.3 لیتری توربوی تیونینگ شده مسابقه ای 190 اسب بخار قدرت تولید می کرد و ظاهر فورد موستانگ را کاملاً تغییر می داد.

هر چقدر هم که غم انگیز است، قیمت درخواستی بالا چندان با بازار مطابقت نداشت و پس از فروش فوق العاده کم 10 نفره، پروژه لغو شد.

 Bronco Stroppe Baja Edition

 Bronco Stroppe Baja Edition
 Bronco Stroppe Baja Edition

نسخه Bronco's Stroppe Baja Edition باید تنها به یک مرد - بیل استروپ - نسبت داده شود. یکی از تاثیرگذارترین نام‌هایی که تاکنون در توسعه برنامه مسابقه فورد بوده است، مسابقه بیل استروپ هر یک در رالی‌های باجا 500 و 100 برنده شد... و آنها همه این کار را با یک فورد برانکو سفارشی انجام دادند.

Stroppe Baja Edition Bronco به این پیروزی در سال 1971 ادای احترام کرد. هر یک از مدل‌های خاص مجهز به مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های آفرود، این نسخه ویژه Bronco مستقیماً از مسابقات Bill Stroppe با رنگ‌آمیزی که اکنون نماد Bronco است آمده است. تاریخ. برای افزودن به انحصاری بودن نسخه ویژه، آنها کمتر از 650 دستگاه Stroppe Baja Edition Broncos ساخته اند.

 موستانگ 45 سالگی نقره ای یاکوکا

 موستانگ 45 سالگی نقره ای یاکوکا
 موستانگ 45 سالگی نقره ای یاکوکا

چهل و پنجمین سالگرد موستانگ با خاص‌ترین نسخه‌ای که تا به حال ساخته شده است، برگزار شد. فورد با احترام به لی یاکوکا، خالق موستانگ، 45 خودرو از این نسخه ویژه را به نام یاکوکا ساخت.

Iacocca 45th Anniversary Edition با تولید 400 اسب در یک رنگ نقره ای زیبا با بدنه سفارشی و رینگ های خاص عرضه شد. با وجود تعداد محدودی از مدل‌هایی که از خط مونتاژ خارج می‌شوند، این نسخه ویژه موستانگ با وجود نزدیک به 100 قیمت بزرگ، بسیار سریع فروخته شد.

 فورد SVT رپتور

 فورد SVT رپتور
 فورد SVT رپتور

نسخه ویژه فورد SVT Raptor تواناترین پکیج آفرود متمرکز بود که خط مونتاژ را از شرکت فورد موتور خارج کرد. SVT Raptor که هرگز برای سطحی نگری نبود، با مسیر عریض‌تر، لاستیک‌های همه‌جانبه و سیستم تعلیق عرضه می‌شد که سفر بسیار بیشتری نسبت به F-150 معمولی داشت.

نمای بیرونی هم شوخی نمی کرد. SVT Raptor با بدنه بسیار تهاجمی همراه بود و بدون توجه به اینکه در چه زمینی به سمت آن پرتاب می کنید، کامیون را تسخیر ناپذیر می کند.

 2019 اولد کرو فورد موستانگ GT

 2019 اولد کرو فورد موستانگ GT
 2019 اولد کرو فورد موستانگ GT

موستانگ GT 2019 «کلاغ قدیم» که به یاد خلبان تریپل آس جنگ جهانی دوم، سرهنگ باد اندرسون ساخته شده بود، رنگ و بوی خاصی داشت. کلاغ پیر با رنگی که با هواپیماهای جنگنده پی-۵۱ موستانگ که اندرسون و دیگر قهرمانان جنگ خلبانی می کردند، مطابقت داشت، به این سربازان گمنام ادای احترام کرد.

این نسخه ویژه موستانگ با سوپرشارژر Roush نیز عرضه شد. Old Crow با تولید 710 اسب بخار قدرت و 610 پوند فوت گشتاور، فقط به خلبانان ادای احترام نکرد، بلکه خود به یک هواپیما تبدیل شد، زیرا موتور عظیم سوپرشارژر باعث می شود احساس کنید در حال بلند شدن با یک جت جنگنده هستید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: حمیرا فغانی 



+ 3
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری