پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ۲۱:۰۸
۷
۰
نسخه چاپی

پیش بینی بیت کوین 100 هزار دلاری در سال 2022

پیش بینی بیت کوین 100 هزار دلاری در سال 2022
دیروز بیت کوین بیش از ۲ درصد افزایش قیمت داشت و طلا نیز اندکی صعود را تجربه کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ بیت کوین یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۳۱.۱۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۸.۱۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .

هشدار برای فعالان بازار رمزارزها 

هشدار برای فعالان بازار رمزارزها 
هشدار برای فعالان بازار رمزارزها 

بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱/۵ درصد ریزش کرده در محدوده ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با احتمال ریزش بازار گفت: احتمال دارد بیت‌کوین دوباره تا ۴۰ هزار دلار ریزش کند. این کارشناس در رابطه با احتمال پایان روند صعودی بیت‌کوین گفت: به نظرم بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار می‌تواند بریزد. اما این نمی‌تواند پایان روند صعودی باشد و فقط زمان رشد بیت‌کوین را عقب می‌اندازد.

نام‌آور عقیده دارد اگر بیت‌کوین بتواند در نمودار روزانه محدوده مقاومت ۵۳ هزار دلار را بشکند و بالای این قیمت تثبیت شود می‌توان گفت احتمال ریزش کم می‌شود.

امیر بیات، کارشناس حوزه رمزارزها در رابطه با احتمال ریزش دوباره بیت‌کوین گفت: اگرچه بیت‌کوین رشد کرده و در محدوده ۵۱ هزار دلار معامله می‌شود اما به نظر ریزش بازار هنوز تمام نشده و یک موج دیگر اصلاحی باقی مانده است.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی روند بیت‌کوین گفت: به نظرم بیت‌کوین تا ۵-۶ روز دیگر تا محدوده ۵۳ هزار دلار که همان محدوده حمایت معتبر زمان ریزش بود رشد می‌کند و بعد موج بعدی اصلاحی شروع می‌شود. احتمالا موج بعدی اصلاحی تا محدوده ۴۴ تا ۴۵ هزار دلار ادامه داشته باشد.

تکنیکال

اندیکاتور مکدی در نمودار ۴ ساعته بیت‌کوین در حال صدور سیگنال فروش است.

شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۴۶ قرار دارد و در حال ریزش به سمت محدوده اشباع فروش است.

MFI اما در حال صعود است و روی عدد ۵۸ قرار دارد.

کندل‌ها در میانه کانال بولینگرباند قرار دارند و در محدوده قیمت ۵۱ هزار و ۸۰۰ دلار سقف کانال را سوراخ کردند.

حمله خون‌آشامی به ۶ ارز دیجیتال

ارز دیجیتال
ارز دیجیتال

پلتفرم معاملاتی اجتماعی بر پایه متاورس انزو (Enso) اعلام کرد که قصد دارد پلتفرم خود را با یک «حمله خون‌آشامی» به ۶ ارز دیجیتال راه‌اندازی کند. حمله خون‌آشامی روشی در تامین مالی غیرمتمرکز است که یک پروتکل با ارائه نرخ بهتر نسبت به پروتکل‌های دیگر، مشتریان و سرمایه‌گذاران آنها را می‌دزدد. در سپتامبر ۲۰۲۰، سوشی‌سواپ با یک حمله خون‌آشامی حدود ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه را از یونی‌سواپ به سمت خود روانه کرد.

بر اساس توئیت تیم انزو، این حمله روز ایندکس کوپ(Index Coop) ، توکن‌ستز (Tokensets)، پای‌دائو (PieDAO)، پاورپول (Powerpool)، ایندکسد (Indexed) و دیهج (dHEDGE) خواهد بود. هر کدام از این پروتکل‌ها محصولات رمزارزها را ارائه می‌دهند و عملکرد سبدی از دارایی‌ها را در یک جایگاه خاص مانند سکه‌های DeFi یا توکن‌های بازی NFT جمع‌آوری می‌کنند.

کاربران باید این توکن‌های شاخص را از شاخص‌های موجود در پلتفرم انزو ذخیره کرده تا مجموعه‌ای از مشوق‌ها را دریافت کنند. این مجموعه در نظر دارد تا در مجموع ۱٫۰۵ میلیارد دلار از ارزش کل قفل‌شده (TVL) را جذب کند.

انزو یک پلتفرم معاملاتی اجتماعی است که به افراد، جوامع یا سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) اجازه می‌دهد که استراتژی‌های معاملاتی ایجاد کنند. آنها سپس قادر خواهند بود تا کلید استراتژی موفق خود را روی پلتفرم به اشتراک بگذارند.

با این حال کاربران باید برای هرگونه سودآوری دستکم سه هفته صبر کنند. زمانی که برای سوزاندن توکن‌های قدیمی و صدور شاخص‌های جدید مورد نیاز است.

مطالب مرتبط:

بیت‌کوین ۱۰۰هزار دلاری در سال 2022

بیت‌کوین ۱۰۰هزار دلاری در سال 2022
بیت‌کوین ۱۰۰هزار دلاری در سال 2022

در حال حاضر قیمت بیت کوین در کانال 52 هزار دلاری است.BTC/USD  به سود یک شبه خود در وال استریت می افزاید، اما بسیاری از تحلیل‌گران همچنان روی یک سقوط آزاد دیگر شرط بندی می کنند. ارزش بیت کوین یک شبه تقریباً 6 درصد افزایش یافت.

مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت دارایی بیت‌ وایز در حالی که پایان سال ۲۰۲۱ اندکی مانده، درباره رسیدن بهای بیت کوین به ۱۰۰هزار دلار در سال ۲۰۲۱ تردید دارد.

هوگان می‌گوید پس از سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال، بعید است که قیمت بیت کوین در ۳ هفته آتی، رکورد بالاترین قیمت خود در تاریخ را بشکند .او معتقد است که بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری می‌تواند هدف بازار در سال ۲۰۲۲ باشد.

ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین کیست؟

ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین کیست؟
ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین کیست؟

از ابتدای خلق بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزگذاری شده، هویت ناشناس سازنده که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به جوامع علمی معرفی شده، مجهول بوده است. اما از سال ۲۰۱۶ یک برنامه ‎نویس و مدیر مدعی شد که ساتوشی است.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

بیت‌کوین، در سال ۲۰۰۸ میلادی، با انتشار مقاله‌ای از سوی ساتوشی ناکاموتو، معرفی شد، فردی که ادعا می‌شد ژاپنی است، متولد سال ۱۹۷۵ میلادی است و ۴۶ سال دارد. او نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی از بیت‌کوین و ساز و کار آن به‌عنوان یک «رمزارز» صحبت کرد، فرزندی که در واقع خودش خلق کرده بود و سعی داشت در قالب توضیحاتی، شیوه کارکرد و فلسفه‌اش را به بقیه نشان بدهد.

تا سال ۲۰۱۰، ساتوشی ناکاموتو همچنان از بیت کوین حمایت می‌کرد و در جریان اصلاح کد نویسی اولیه هم فعال بود. با این همه، از همان سال به بعد، این نابغه مرموز ناپدید شد و کسی نمی‌داند حالا بین کوین به ۱۳ سالگی رسیده، ناکاموتو کجاست یا شخصاً چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد.

کریگ استیون رایت کیست؟

کریگ استیون رایت (Craig Steven Wright)، یک مدیر حوزه IT که اصالتی استرالیایی دارد ادعا کرده است که خالق بیت کوین است. کریگ استیون رایت (متولد اکتبر ۱۹۷۰) یک دانشمند علوم رایانه و تاجر استرالیایی است که می‌گوید فرد واقعی پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است، البته این ادعا در جامعه بیت کوین با شک بسیار روبرو شد و عموماً پذیرفته نشد.

وی پیش تر در مصاحبه خود اسنادی را به نمایش کشید که مرتبط با روزهای ابتدایی تولد بیت کوین بودند و گفت: «این ها همان بلاک‌هایی هستند که برای ارسال بیت کوین به «Hal Finney» در ژانویه ۲۰۰۹، و به عنوان اولین تراکنش بیت کوین استفاده کردم.»

کریگ اکنون مدارک خود را به دادگاهی در میامی ارائه داده است که اخبار مختلف نشان می‌دهد قاضی به نفع او را رأی داده و کریگ استیون رایت همان ساتوشی ناکاموتو است.

جزئیات دادگاه سازنده بیت کوین

کریگ رایت توسط آیرا کلیمان (Ira Kleiman) که نماینده املاک و W&K Info Defense بود به دادگاه خوانده شد. برادر او، دیو کلیمان، قبل از فوت در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) درکنار کریگ رایت کار می‌کرد و اکنون رایت متهم به کلاهبرداری از شریک تجاری خود به وسیله املاک کلیمان شده است. شاکی درخواست ۵۰ درصد از ثروت ادعایی رایت و همچنین دارایی معنوی وی را داشت.

هیئت منصفه در دادگاه کلیمان در مقابل رایت می‌گوید خالق بیت کوین، کریگ رایت ۱۰۰% ساتوشی ناکاموتو است.

حکم این است: دکتر کریگ رایت (Craig Wright)تنها نیروی پشت ساتوشی ناکاموتو بود و دیو کلیمان (Dave Kleiman)شریکی نداشته و در دارایی او هیچ اثری از ثروت چند میلیارد دلاری ساتوشی وجود ندارد.

این محاکمه به منظور تعیین سرنوشت ذخیره عظیم بیت کوینی بود که این دانشمند کامپیوتر استرالیایی ادعا می‌کند که کنترل می‌کند.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا بیت‌کوین را ساخته است؟

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا بیت‌کوین را ساخته است
آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا بیت‌کوین را ساخته است

به گفته بیل برنز، آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (CIA) چندین پروژه بر بستر بلاکچین ایجاد کرده است.

برنز در اجلاس شورای وال‌استریت ژورنال گفت: باندهای تبهکار سایبری در حال گسترش دامنه حملات خود به زیرساخت‌های اطلاعاتی هستند.

در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رسوایی‌های زیادی در رابطه با هک صرافی‌ها به بار آمد و همین موضوع باعث شده تا آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به سمت فناوری بلاکچین حرکت کند.

این خبر که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا پروژه‌های ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند دوباره باعث افزایش شایعات شد و بسیاری دوباره عنوان کردند که بیت‌کوین را آژانس‌های اطلاعاتی ساختند.

سال گذشته مشخص شد که شرکت ارز دیجیتال پیشرو CRYPTO AG برای یک دهه توسط سازمان اطلاعات آمریکا به صورت مخفیانه اداره می‌شد.

در ماه آوریل مایکل مورل، رئیس سابق سیا در یک سخنرانی گفت: دولت‌های باید بیت‌کوین را بپذیرند زیرا این ارز دیجیتال موهبتی برای نظارت است.

به زبان ساده تجزیه و تحلیل بلاک‌چین یک ابزار ساده و موثر برای مقابله با جرایم مالی و جمع‌آوری اطلاعات است.

مورل عقیده دارد پذیرش بیت‌کوین باعث می‌شود تا بازیگران غیرقانونی از بیت‌کوین دور شوند.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: ​​​​​​​سیناگلستانی 



+ 7
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری