پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۴
۶
۰
نسخه چاپی

تحلیلی بر بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۲

تحلیلی بر بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۲
کارشناس مسائل سیاسی: آیا مردم آمریکا از این همه کشتار در جهان خسته نشده اند؟ چرا حامیان جنگ طلب آنها می خواهند با پول مالیات خودامریکایی ها  مردم جهان را بکشند؟ چرا جلوی دولت را نمی گیرند؟

به گزارش تیتربرتر؛ حمزه جلالی کارشناس مسائل سیاسی در یاداشتی نوشت: بهتر نیست دولت مردان امریکا به فکر مردم آمریکا باشند آیا بودجه جدید آمریکا به نفع مردم آمریکاست یا به نفع نظامیان؟ در بودجه سال 2022، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، 753 میلیارد دلار برای بخش های نظامی و دفاعی درخواست کرده است که 1.6 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است که شامل 715 میلیارد دلار برای پنتاگون است.

چه کسی از بودجه جدید آمریکا بیشترین سود را خواهد برد؟ با توجه به اینکه آمریکا بیشترین تجارت را با چین و روسیه دارد، آیا جنگی رخ خواهد داد؟ آیا بهتر نیست از این همه بودجه جنگی برای بازسازی آمریکا و رفاه مردم آمریکا استفاده شود تا فقر، ناامنی و مرگ مردم بر اثر ویروس کرونا در آمریکا کاهش یابد؟ نیاز به گشت زنی کشتی های و ناوهای بزرگ آمریکایی در دریاها و اقیانوس ها چیست؟ چرا این همه سرباز آمریکایی در افغانستان، عراق و سوریه کشته شدند که بیشتر از جنگ ویتنام است؟ چرا جنگ؟ در عوض روابط تجاری خود را با همه کشورها گسترش دهید،

از جمله ایران که یک کشور بالقوه صادراتی است، متفکران و مردم آمریکا باید دست از این همه بی نظمی در سیاست آمریکا بردارند و به جای جنگ و خونریزی به فکر مردم آمریکا باشند. ایجاد دشمن فرضی مانند چین و روسیه که بزرگترین شرکای تجاری با ایالات متحده هستند احمقانه است زیرا:  

1. هزاران چینی و روس در ایالات متحده زندگی می کنند.

2. بودجه مالی برای جنگ های فعلی ایالات متحده بخشی است. از بودجه کلی، و هیچ بودجه جداگانه ای برای جنگ وجود ندارد.

3. به بهانه تقویت قدرت بازدارندگی واشنگتن در برابر روسیه و چین، حدود 50 میلیارد دلار بیشتر از بودجه نظامی آمریکا در سال جاری است.

4. اگر بودجه نظامی آمریکا از بودجه های مصوب در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشتر شود، بازسازی آمریکا با مشکل جدیدی مواجه خواهد شد. سناتورهای مارکو روبیو و میچ مک کانل، جمهوری خواهان در سنا، و برنی سندرز، دموکرات در سنا، منتقدان اصلی بودجه نظامی هستند. سندرز گفت: «در زمانی که بودجه نظامی آمریکا از بودجه 12 کشور دیگر بیشتر است، زمان آن فرا رسیده است که نگاهی جدی به مخارج سنگین، اتلاف و کلاهبرداری های مالی که در حال حاضر در پنتاگون وجود دارد، داشته باشیم.

5. ما باید تغییرات اساسی در نحوه رسیدگی به مسائل امنیت ملی و سرمایه گذاری در اقدامات اقلیمی و واکنش به اپیدمی کروناویروس ایجاد کنیم. اینها مسائلی هستند که بیش از میلیاردها دلار صرف خرید سلاح های مرگبار، امنیت مردم آمریکا را تامین می کنند.

پوکان گفت: "اگر بودجه پنتاگون از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشتر شود، ما نمی توانیم کشورمان را به خوبی بازسازی کنیم." ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه وخیم شدن روابط بین مسکو و واشنگتن 715 میلیارد دلار بیشتر برای آمریکایی ها هزینه داشته است. قطع روابط با روسیه و چین بیش از 715 میلیارد دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه خواهد داشت، در حالی که بدهی دولت ایالات متحده به 26.9 تریلیون دلار در سپتامبر 2020 افزایش یافت.

6- تنش ها بین آمریکا با روسیه و چین باید از بین برود تا شهروندان آمریکایی در رفاه و آسایش باشند. ، تا جنگ و خونریزی، تا زمانی که مردم آمریکا سلاح می خرند و مردم کشورهای دیگر با سلاح های آمریکایی کشته می شوند و از طرفی مردم آمریکا هر روز فقیر هستند. و فقیرتر می شود و سیل و زلزله شهرهای آمریکا را ویران می کند .

7. اگر نیمی از این بودجه صرف مطالعات پیشگیری از خسارت سیل و راه های جلوگیری از آن شود، مردم آمریکا این همه آسیب نخواهند دید.

8. افزایش بودجه نظامی ایالات متحده در حالی صورت می گیرد که سندرز اخیراً در توییتی نوشت که "امید به زندگی" آمریکایی های کم درآمد پایین است. "امید به زندگی در میان آمریکایی های کم درآمد اکنون 15 سال کمتر از ثروتمندان است." "فقر در ثروتمندترین کشور تاریخ جهان (آمریکا) معادل محکوم شدن به اعدام است." طرح بودجه نظامی: 36.5 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری - 20 میلیارد دلار افزایش نسبت به سال مالی 2021 - برای تأمین بودجه مدارس در مناطق فقیر. 6.5 میلیارد دلار برای ایجاد یک برنامه درمانی با تمرکز بر تحقیقات سرطان و 10.7 میلیارد دلار - افزایش 3.9 میلیارد دلار از بودجه قبلی - برای کمک به مبارزه با مواد افیونی. 2.1 میلیارد دلار دیگر برای مبارزه با خشونت مرتبط با اسلحه و 1 میلیارد دلار دیگر برای مبارزه با خشونت مبتنی بر جنسیت درخواست شده است. سال مالی ایالات متحده همچنین شامل افزایش 14 میلیارد دلاری است. بودجه فدرال برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و 30.4 میلیارد دلار برای کمک به تامین مسکن برای 200000 خانوار، با تمرکز بر افراد بی خانمان و افرادی که از خشونت خانگی فرار می کنند. وزارت خزانه داری ایالات متحده یک درخواست بودجه 13.2 میلیارد دلاری برای "خدمات درآمد داخلی" تعیین کرده است. s" نسبت به بودجه قبلی 10.4 درصد افزایش داشته است. Internal Revenue Services یک سازمان دولتی و زیرمجموعه وزارت خزانه داری ایالات متحده است که مسئول خدمات درآمد فدرال ایالات متحده است. اگر بودجه نظامی را نصف کنیم و از آن برای رفاه مردم آمریکا استفاده کنیم، حداقل دو برابر آن، رفاه نسبی برای مردم آمریکا ایجاد می شود.

9. پرداخت مالیات برای میلیون ها آمریکایی یک فرآیند یکپارچه خواهد بود، با این حال شرکت ها باید بدهی های مالیاتی خود را بپردازند. و از این مالیات های سنگین سلاح نظامی می سازند و مردم جهان را محدود می کنند و مردم کشورشان را فقیرتر می کنند. و میزان تجارت بین روسیه و چین: • سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید تجارت بین دو کشور رشد قابل توجهی داشته است. حجم تجارت بین دو کشور در دوره دولت ترامپ از 20 میلیارد دلار به 27 میلیارد دلار افزایش یافته است.

لاوروف افزود: این افزایش که تقریباً یک سوم رشد کرد، نشان دهنده ایجاد مشاغل جدید در هر دو کشور و افزایش تولید و سود دو طرف است. اگر انگیزه های بیشتری را برای رشد این موضوع در نظر بگیریم، نتیجه آن منافع متقابل بیشتری خواهد بود ** تجارت چین و آمریکا در سه ماهه اول سال 2021 با رشد قابل توجهی 61.3 درصدی به 1.08 تریلیون یوان (165 میلیارد دلار) رسید.

این رشد از دیگر شرکای تجاری اصلی چین، از جمله ژاپن، اتحادیه اروپا و انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) پیشی گرفت. کسری تجاری آمریکا با چین نیز در سه ماهه اول سال 2021 به 472 میلیارد یوان رسید. نتیجه اینکه آمریکا هرگز وارد جنگی نمیشود که حداکثر منافعش در آن هست تصویب این همه بودجه نظامی فقط برای ترساندن هست که از جیب مردم آمریکا خارج می شود.



+ 6
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری