پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۲۱:۲۵
۶
۰
نسخه چاپی

بوران کوزوم بازیگر نقش علاءالدین در سریال مست عشق

بوران کوزوم بازیگر نقش علاءالدین در سریال مست عشق
بوران کوزوم (Boran Kuzum) نقش علاءالدین را در سریال مست عشق بازی می‌کند.

تیتربرتر: فیلم مست عشق حس فتحی یکی از حاشیه‌دارترین محصولات سینمایی ایران در چند سال اخیر بوده است. این فیلم که به دلیل اختلاف بین تهیه‌کننده ایرانی و ترک آن به پخش نرسیده حالا خبرهای خوشی از آن منتشر شد.

داستان فیلم مست عشق

داستان فیلم مست عشق
داستان فیلم مست عشق

فیلم سینمایی مست عشق قسمتی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را به تصویر می‌کشد. جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی، یکی از مشهورترین شاعران ایرانی است. این شاعر که زبان مادری‌اش پارسی بوده و اکثر شعرهایش هم به همین زبان هستند، در قونیه زندگی می‌کرده است. مولوی نه تنها بر ادبیات ایران بلکه بر ادبیات جهان تاثیر زیادی گذاشته است. آثار او بیشتر به زبان فارسی سروده شده‌اند اما در اشعارش از زبان ترکی، عربی و یونانی هم استفاده کرده است. ترجمه آثار او در ترکیه، آذربایجان، ایالات متحده و جنوب آسیا طرفداران زیادی دارد.

زمانی که مولانا حدودا 38 ساله بود با شمس تبریزی ملاقات کرد و شیفته او شد. مولانا از آن زمان طبعش در شعر و شاعری شکوفا شد و به سرودن اشعار پرشور عرفانی روی آورد. کسی نمی‌داند شمس تبریزی به مولانا چه گفت و چه آموخت که این گونه دگرگونش کرد. مریدان مولانا به شمس حسادت می‌کردند و به همین دلیل او در نهایت قونیه را ترک کرد.

بازیگران فیلم مست عشق

در فیلم مست عشق هم بازیگران ایرانی و هم بازیگران ترکیه‌ای بازی خواهند کرد. در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

بازیگران ایرانی

پارسا پیروزفر در نقش مولانا و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی از جمله بازیگران فیلم مست عشق و ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم هستند. 

از دیگر بازیگران فیلم مست عشق می‌توان به حسام منظور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اشاره کرد. 

بازیگران ترکیه‌ ای

هانده ارچل (Hande Erçel)، بوراک توزکوپاران (Burak Tozkoparan)، بوران کوزوم (Boran Kuzum)، سلما ارگچ (Selma Ergeç)، همچنین بنسو سورال (Bensu Soral) در نقش مریم بازی خواهد کرد.

تاریخ اکران فیلم مست عشق

تاریخ اکران: تا اواخر سال 1400

به گزارش ایسنا، تهیه‌کننده ایرانی فیلم مست عشق از حل اختلافات میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترک خبر داد و گفت به زودی فیلمبرداری بخش‌های پایانی این فیلم آغاز خواهد شد. طبق گفته‌ی او، تاریخ اکران فیلم مست عشق تا آخر سال 1400 خواهد بود و علاقه‌مندان به این فیلم احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال آینده می‌توانند این فیلم را در سینماهای کشور تماشا کنند.

راش‌های این فیلم در اختیار سرمایه‌گذار ترک بوده و حتی قرار بود آن را به صورت سریال در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای ترک به نمایش بگذارند که با اعتراض و شکایت کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی، از این موضوع جلوگیری به عمل آمد.

بیوگرافی بوران کوزوم

بیوگرافی بوران کوزوم
بیوگرافی بوران کوزوم

بازیگر ترکی بوران کوزوم در یکم اکتبر سال 1992 میلادی در آنکارا ترکیه متولد شد. نام پدرش بورا کوزوم است و نام مادرش فاطما زهرا است. پدر وی، معاون مدیر تئاتر دولتی آنکارا است و مادرش دارای مدرک هنرهای زیبا است.

کوزوم که یک سال در رشته اقتصاد در دانشگاه گازی آنکارا تحصیل کرده بود، از دانشگاه انصراف داد و وارد دنیای بازیگری شد. وی در سال 2015 از گروه تئاتر کنسرواتوار، در دانشگاه دولتی استانبول فارغ التحصیل شد و تا زمان فارغ التحصیلی، او نقش های اصلی ژانرهای مختلف را برای این تئاتر انجام داده است.

بوران کوزوم در سال 2012، زمانی که 20 ساله بود، در فیلم کوتاه لمس عشق (Aşka Dokunmak) به جلوی دوربین رفت. وی در سال 2013 نیز در تبلیغات کوکاکولا حضور داشت. بعد از آن در سال 2014 دوباره در یک فیلم کوتاه دیگر بنام Bir Adam Yaratmak به ایفای نقش پرداخت.

آغاز دوران حرفه ای بوران کوزوم Boran Kuzum

آغاز دوران حرفه ای بوران کوزوم
آغاز دوران حرفه ای بوران کوزوم

اولین حضور بوران کوزوم در تلویزیون در سریال آنالار و آنلر در سال 2015 بود که وی در شش قسمت در این فیلم نقش سوات را بازی کرد. سریال بعدی وی در فیلم Muhtesem Yuzyil در سال 2016 بود که کوزم به عنوان شخصیت مصطفی بود و در 10 قسمت آن حضور داشت.

در سال 2017 او اولین فیلم سینمایی خود را، به عنوان نقش جنید در Cengiz Recai بازی کرد. ولی با وجود بازیگران بسیار خوبی از جمله کنعان ایمیرزالی اوغلو و مریم اوزلی، فیلم مورد استقبال منتقدین قرار نگرفت.

سال بعد، یعنی در سال 2018، وی در سریال Vatanım Sensin، در نقش یک ستوان یونانی به نام لئون بازی کرد که برنده جایزه پروانه طلایی شد. او به دلیل ایفای نقش خود در این سریال، جوایز چندی کسب کرد. وی گفت: او برای این نقش پنج بار گزینش شد و آخرین عضو بازیگری بود که تأیید شد.

حضور در سریال وطنم تویی

همانطور که در بیوگرافی بوران کوزوم می خوانیم، در ادامه همان سال در نقش یک ستوان یونانی به نام لئون در مجموعه بسیار معروف “وطنم تویی” (Vatanım Sensin) مقابل دوربین رفت. این سریال که پخش آن تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت در مورد رویدادهای جنگ استقلال ترکیه است و به گزارش پرشین وی توانست جایزه پروانه طلایی را برای بهترین سریال تلویزیونی دریافت کند.

بوران در این مجموعه با برخی از چهره های ترک از جمله هالیت ارگنچ، اونور سایلاک، میرای دانر و… همبازی بود. وی به همراه همبازی اش میرای دانر موفق به دریافت چند جایزه برای این سریال شد و در مصاحبه ای اظهار داشت او پنج بار برای نقش خود در این سریال تست بازیگری داد و آخرین نفری بود که برای بازی در این سریال انتخاب شد.

مطالب مرتبط:

بوران کوزوم در فیلم مست عشق

بوران کوزوم در فیلم مست عشق
بوران کوزوم در فیلم مست عشق

بوران کوزوم بازیگر جوان و مطرح ترکیه‌ای در فیلم "مست عشق" به کارگردانی حسن فتحی ایفای نقش کرد. بوران کوزوم نقش علاءالدین پسر سخت گیر، زودرنج و بلند پرواز مولانا را در "مست عشق" بازی کرد.

شخصیت علاءالدین چلبی به‌دلیل تاثیری که بر سرنوشت مولانا و شمس گذاشت، کاراکتر مهمی در"مست عشق" به حساب می‌آید.

سریال های بوران کوزوم

سریال های بوران کوزوم
سریال های بوران کوزوم

- سریال مادرها و مامانها (Analar ve anneler)- سال  ۲۰۱۵

- سریال صد سال محشتم( Muhtesem yuzyil) - سال ۲۰۱۶

- سریال وطنم تویی (Vatanim sensin) - سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸

- سریال تپه شاهین(Sahin tepesi) - سال ۲۰۱۸

- سریال محافظ (Koruyocu) - سال ۲۰۱۸

فیلم های سینمایی بوران کوزوم

چنگیز رجائی (Congoz Recai) - سال ۲۰۱۷

علاقمندی های بوران کوزوم

علاقمندی های بوران کوزوم
علاقمندی های بوران کوزوم

بوران کوزوم در بخشی از مصاحبه هایش به این نکات اشاره کرده بود که یکی از فیلم های مورد علاقه اش “منچستر کنار دریا” است و سریال های “پاپ جوان”، “آن شب” و “تابو” را تماشا کرده است. کتاب “اطلس مه آلود کیتالار” (Puslu Kitalar Atlasi) نوشته ایحسان اوکتای آنار را کنار تخت خود داشته و مطالعه می کند. همچنین از بازی در نقش پسر و مادری با بازیگر ترک سنان کارا لذت برده است.

این بازیگر ترکیه ای بیش از یک میلیون فالوور در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد و اغلب تصاویری از سلفی های خود و یا عکس هایی با همکارانش و یا جدیدترین پروژه هایش را با آنها به اشتراک می گذارد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی 



+ 6
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری