پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۹:۰۱
۵
۰
نسخه چاپی

تام هالند بازیگر نقش مرد عنکبوتی کیست؟

تام هالند بازیگر نقش مرد عنکبوتی کیست؟
توماس استنلی هالند یک هنرپیشه انگلیسی است، که در فیلم مرد عنکبوتی به ایفای نقش پرداخته است؛ در ادامه بیشتر با این بازیگر آشنا می شویم.

تیتربرتر: تام هالند، هنرپیشه بریتانیایی، در فیلم «بیلی الیوت موزیکال» قبل از اینکه در سال 2016 به عنوان ابرقهرمان نمادین مرد عنکبوتی در سینما ظاهر شود، در اولین حضور خود در سینما به شهرت رسید.

تام هالند کیست؟

تام هالند کیست؟
تام هالند کیست؟

تام هالند بازیگر بریتانیایی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش ابرقهرمان معروف مرد عنکبوتی شهرت دارد. تام نقش پیتر پارکر را در فیلم‌های معروف هالیوودی، مانند «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» بازی کرد. اولین تئاتر "وست اند" در 28 ژوئن 2008. او نقش مهمی در نمایش محبوب "بیلی الیوت موزیکال" ایفا کرد، که در نهایت فرصت ملاقات با نخست وزیر وقت بریتانیا، گوردون براون را به دست آورد. تام اولین حضور تلویزیونی خود را در سپتامبر 2008 هنگامی که با "کانال 5" مصاحبه کرد، انجام داد. در سال 2011، اولین فیلم خود را انجام داد و در فیلم های فوق العاده موفق بازی کرد. تام هالند جوایز زیادی را به خاطر مهارت های بازیگری خود دریافت کرده است. او در سال ۲۰۱۷ جایزه معتبر «آکادمی فیلم بریتانیا» (بفتا) را دریافت کرد.

دوران کودکی و اوایل زندگی تام هالند

دوران کودکی و اوایل زندگی تام هالند
دوران کودکی و اوایل زندگی تام هالند

 

توماس استانلی هالند در 1 ژوئن 1996 در لندن، انگلستان به دنیا آمد. او توسط والدینش نیکولا الیزابت و دومینیک هالند بزرگ شد. در حالی که پدرش، دومینیک، کمدین است، مادرش به عنوان عکاس کار می کند. در کودکی، او زمان زیادی را با برادران دوقلویش، سم و هری، و یکی دیگر از برادران کوچکترش، پدی می گذراند.

تام به «مدرسه مقدماتی دانهد»، یک مدرسه روزانه مستقل در ویمبلدون، جنوب غربی لندن رفت. تام از دوران مدرسه اش علاقه شدیدی به رقص نشان داد و از این رو شروع به شرکت در کلاس های رقص کرد. اما او به دلیل علاقه به رقص توسط همکلاسی هایش مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

پس از اتمام تحصیلات مدرسه، او در کالج ویمبلدون تحصیل کرد، جایی که در سال 2012 از آنجا فارغ التحصیل شد. سپس در مدرسه معتبر «BRIT School for Performing Arts and Technology» شرکت کرد و از آنجا تفاوت های ظریف بازیگری و رقص را آموخت.

در طول جشنواره رقص ریچموند در سال 2006، تام در حال رقصیدن در مدرسه رقص Nifty Feet دیده شد، جایی که توسط یک طراح رقص به نام لین پیج که به عنوان دستیار طراح رقص محبوب، پیتر دارلینگ کار می کرد، مشاهده شد. با نگاهی به مهارت های رقصیدن او، لین پیج به نوعی می دانست که تام بعداً تبدیل به یک سرگرم کننده محبوب می شود و از این رو، تام را زیر بال خود گرفت.

تام هشت بار تست شد و به مدت دو سال آموزش دید، پس از آن فرصتی برای بازی در نقش دوست صمیمی بیلی، مایکل در «بیلی الیوت موزیکال» یافت.

در آغاز کار تام هالند

در آغاز کار تام هالند
در آغاز کار تام هالند

پس از ایفای نقش مهمی در «بیلی الیوت موزیکال» در 28 ژوئن 2008، او در 8 سپتامبر 2008 نقش اصلی را در همان موزیکال بازی کرد. بازی او مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و تام به عنوان یک بازیگر محبوبیت پیدا کرد. بازیگر در نتیجه او شروع به حضور در بسیاری از برنامه های تلویزیونی و مصاحبه ها کرد.

تام بلافاصله پس از بازی در نقش اصلی در "بیلی الیوت موزیکال" اولین حضور تلویزیونی خود را انجام داد. او و همبازی اش تانر فلوگر با "کانال 5" برای یکی از برنامه های خبری آن مصاحبه کردند. در سال بعد، تام برای نمایش "Feel Good Factor" انتخاب شد. در اولین نمایش این نمایش، تام رقص محبوب "Angry Dance" را از موزیکال اجرا کرد و بعداً با Myleene Klass که مجری اولین نمایش بود با او مصاحبه کرد.

در 8 مارس 2010، تام و سایر بازیگران که نقش بیلی الیوت را بازی کرده بودند، به منظور جشن گرفتن پنجمین سالگرد نمایش موزیکال معروف، به خیابان داونینگ 10 دعوت شدند. در آنجا، او فرصتی برای ملاقات با نخست وزیر وقت بریتانیا، گوردون براون پیدا کرد. در 31 مارس، یک برنامه ویژه پنجمین سالگرد این نمایش موزیکال به نمایش گذاشته شد و تام برای ایفای نقش اصلی در آن نمایش خاص انتخاب شد.

مطالب مرتبط:

حرفه تام هالند

حرفه تام هالند
حرفه تام هالند

در سال 2011، تام اولین فیلم خود را زمانی انجام داد که صدای خود را به شخصیتی به نام شو در نسخه انگلیسی انیمیشن فانتزی ژاپنی محبوب "Arrietty" قرض داد. موفقیت بزرگ او در سال 2012 رخ داد که او در کنار بازیگرانی مانند یوان مک گرگور قرار گرفت. و نائومی واتس در فیلم درام فاجعه بار تحسین شده، "غیرممکن" است.

«غیرممکن» به یک فیلم موفق تبدیل شد و در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو بازی کرد. تام، بازیگر نقش لوکاس بنت در این فیلم، به دلیل مهارت‌های بازیگری‌اش مورد تحسین قرار گرفت و بسیاری می‌گویند که او می‌تواند برای این فیلم برنده جایزه اسکار شود. عملکرد او اگرچه او برنده اسکار نشد، اما موفق شد جوایز و نامزدی های مهم دیگری را نیز از آن خود کند.

در سال 2013، او در یک فیلم درام نظری با عنوان "حالا چگونه زندگی می کنم" ظاهر شد و همچنین در یک فیلم کوتاه با عنوان "لحظه ها" دیده شد. در سال بعد، او صدای خود را برای فیلم درام بریتانیایی-آمریکایی "لاک" قرض داد. که تام هاردی در نقش اصلی بازی کرد. او همچنین در نسخه فیلمبرداری شده «بیلی الیوت موزیکال» نقش کوتاهی را ایفا کرد.

در سال 2015، او نقش نسخه جوان‌تر توماس نیکرسون را در فیلم ماجراجویی درام «در قلب دریا» بازی کرد. در همان سال، او در نقش گرگوری کرامول در مجموعه تلویزیونی بریتانیایی «تالار گرگ» ظاهر شد.

سال 2016 سال بسیار خوبی برای تام بود زیرا او در چهار فیلم محبوب، یعنی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «شهر گمشده Z»، «هیولا صدا می‌زند» و «لبه زمستان» شخصیت‌های جالبی را بازی کرد. او در «کاپیتان آمریکا» نقش پیتر پارکر را بازی کرد که یکی از محبوب‌ترین نقش‌های فیلم تکراری در تاریخ هالیوود است.

در سال 2017، او نقش خود را در نقش پیتر پارکر در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» بازی کرد. او همچنین در چند فیلم دیگر به نام‌های «زیارت» و «جنگ کنونی» ظاهر شد. در حالی که در «زیارت» نقش برادر دیارموید را بازی کرد. او ساموئل اینسول تاجر معروف آمریکایی را در «جنگ کنونی» به تصویر کشید. در همان سال، او همچنین در سریال تلویزیونی مسابقه واقعیت محبوب «نبرد لب همگام‌سازی» ظاهر شد.

در سال 2018، او بار دیگر نقش خود را به عنوان مرد عنکبوتی در فیلم ابرقهرمانی استودیو مارول، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» تکرار کرد. تام مجموعه‌ای از فیلم‌های آینده را در دست دارد. اگرچه او به عنوان یک بازیگر در حال رشد است، اما تام می گوید هدف نهایی او کارگردانی در هالیوود است.

در سال 2020، تام هالند در فیلم نتفلیکس The Devil All Time بازی کرد.

سایر آثار عمده تام هالند

تام هالند صدای خود را به چند بازی ویدیویی محبوب قرض داده است. در سال 2016، او صدای خود را به یک بازی ویدیویی به نام «Lego Marvel Avengers» قرض داد. سپس همین کار را در چند بازی ویدیویی دیگر با نام‌های «Spider-Man: Homecoming» و «Lego Marvel Super Heroes 2» انجام داد.

او در یک فیلم کوتاه با عنوان «توئیت» ظاهر شد که کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت. تام هالند قصد دارد در آینده ای نزدیک کارگردان شود. در حال حاضر، او می خواهد نقش های بازیگری چالش برانگیز و منحصر به فرد را ایفا کند، کاری که مدت زیادی است انجام می دهد.

جوایز و دستاوردها 

تام هالند برای اولین بازی خود در یک فیلم جوایز و نامزدی زیادی دریافت کرد. او برای بازی عالی خود در نقش یک لوکاس بنت 12 ساله در «غیرممکن» در مجموع 9 جایزه معتبر دریافت کرده است.

برخی از جوایزی که او برای «غیرممکن» به دست آورد عبارتند از: «جایزه اسپات لایت»، «بهترین اجرای جوانان»، «اجرای موفقیت آمیز - مرد»، «بازیگر جوان بریتانیایی سال»، «بهترین بازیگر مرد تازه وارد» و «بهترین» اجرا در یک فیلم بلند.'

در سال 2016، او برای بازی در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» برنده «پرفورمنس برتر سال» در «جوایز گلدن اشموز» شد. در سال 2017، جایزه «ستاره در حال ظهور» را در جوایز معتبر «آکادمی فیلم بریتانیا» دریافت کرد. (بفتا).

او سپس برای «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» برنده «بهترین نقش آفرینی توسط یک بازیگر جوان» در «جوایز ساترن» در سال 2017 شد. در همان سال، او برنده «بازیگر منتخب فیلم تابستانی» در جوایز محبوب «جوایز انتخاب نوجوانان» شد. نقشی در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه».

زندگی شخصی تام هالند

زندگی شخصی تام هالند
زندگی شخصی تام هالند

تام هالند به خواهر و برادرش و پدرش نزدیک است. او همراه با خواهر و برادرش از یک سازمان غیرانتفاعی به نام «اعتماد برادران» حمایت مالی می‌کند که برای امور خیریه پول جمع‌آوری می‌کند. تام به غیر از رقص، ژیمناستیک نیز تمرین می کند. او اوقات فراغت خود را با تماشای باشگاه فوتبال مورد علاقه‌اش «Arsenal F.C.» سپری می‌کند. او همراه با سگ خانگی‌اش، تسا، در لندن زندگی می‌کند.

تام هالند در سال 2020 با بازیگر تلویزیون نادیا پارکز آشنا شد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی



+ 5
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری