پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۰ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵
۲
۰
نسخه چاپی

ماجرای پیوستن لوئیس سوارس به الهلال

ماجرای پیوستن لوئیس سوارس به الهلال
لوئیس سوارس از تیم محبوب خود جدا شد.

به گزارش تیتربرتر؛ باشگاه الهلال عربستان به منظور حضور در جام باشگاه‌های جهان به دنبال جذب لوئیس سوارس مهاجم اروگوئه‌ای اتلتیکومادرید است.

جزئیات پیوستن لوئیس سوارس به الهلال

جزئیات پیوستن لوئیس سوارس به الهلال
جزئیات پیوستن لوئیس سوارس به الهلال

 

به گفته فهد المری عضو انجمن روزنامه‌نگاران ورزشی عربستان باشگاه الهلال علاقه‌مند است لوئیس سوارس مهاجم باشگاه اتلتیکومادرید اسپانیا را برای حضور در جام باشگاه‌های جهان به خدمت بگیرد.

براساس این گزارش الهلال علاقه‌مند است با قراردادی دو و نیم ساله سوارس را در ماه ژانویه به خدمت بگیرد و این در حالی است که مهاجم اهل اروگوئه در این مقطع به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند درباره آینده خودش تصمیم‌گیری کند. همچنین سوارس پیشنهاداتی از لیگ فوتبال ایالات متحده دریافت و به همین دلیل اعلام کرده است که پیشنهاد الهلال را بررسی خواهد کرد.

گفته می‌شود قیمت انتقال سوارس در این مقطع حدود ۱۰ میلیون یورو خواهد بود با این وجود الهلال آمادگی پرداخت بالاترین دستمزد به این بازیکن را دارد. الهلال به‌عنوان قهرمان آسیا در کنار چلسی انگلیس، الاهلی مصر، پالمیراس برزیل، مونتیری مکزیک و الجزیره امارات همچنین اوکلندسیتی نیوزیلند در مسابقات جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۲ به میزبانی امارات حضور خواهند یافت.

دو مقصد احتمالی لوئیس سوارز بعد از ترک اتلتیکو

دو باشگاه اینتر میامی آمریکا و کورینتیانس برزیل به جذب لوئیس سوارز علاقه نشان داده اند.

 در تابستان سال گذشته و بعد از روی کار آمدن رونالد کومان بود که این سرمربی هلندی اعلام کرد که نیازی به لوئیس سوارز ندارد و نهایتاً این ستاره اروگوئه‌ای بعد از پشت سر گذاشتن چند فصل فوق‌العاده در بارسلونا و بردن تمام جام‌های ممکن با این تیم، به شکلی تلخ و غریبانه نوکمپ را ترک کرد.

بعد از قطعی شدن جدایی سوارز از اتلتیکومادرید شایعات زیادی در مورد آینده این بازیکن وجود داشت اما نهایتاً او تصمیم گرفت که به کار خود در فوتبال اسپانیا ادامه دهد و به همین خاطر راهی اتلتیکومادرید شد. سوارز اتفاقاً فصل پیش عملکرد فوق العاده ای را در اتلتیکو مادرید ارائه داد و موفق شد با این تیم به مقام قهرمانی رقابت‌های لالیگا نیز دست پیدا کند تا به بارسا نشان دهد که چه اشتباهی در مورد او انجام داده است.

با این حال لوئیس سوارز در فصل جاری روزهای خیلی فوق العاده ای را سپری نکرده است. گزارش ها حاکی از آن است که رابطه بین او و دیه گو سیمئونه تیره و تار شده و حالا احتمال جدایی سوارز در پایان فصل افزایش یافته است. در همین حال گزارش‌ها‌ حکایت از آن دارد که باشگاه اینتر میامی آمریکا قصد دارد در پایان فصل به شکل رایگان لوئیس سوارز را به خدمت بگیرد و در این راه می‌خواهد یک حقوق وسوسه انگیز را به او پیشنهاد دهد. همچنین برخی منابع برزیلی مدعی شده اند که باشگاه کورینتیانس نیز به جذب سوارز علاقمند است؛ تیمی که پیش از این از علاقه آنها به جذب ادینسون کاوانی نیز صحبت شده بود.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی لوئیس سوارس

بیوگرافی لوئیس سوارس
بیوگرافی لوئیس سوارس

 

لوییس آلبرتو سوارز دیاز (Luis Alberto Suárez Díaz) (زاده ۲۴ ژانویهٔ ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال اهل اروگوئه است که به عنوان مهاجم برای باشگاه اتلتیکو مادرید و تیم ملی اروگوئه بازی می‌کند. سوارز یکی از بهترین بازیکنان نسل خود در جهان و نیز یکی از بهترین مهاجم نوک‌های تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. او بیش از ۵۰۰ گل را در رقابت‌های باشگاهی و ملی به ثمر رسانده و پس از لیونل مسی و سزار رودریگز، سومین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا است. او در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به عنوان بهترین گلزن، کفش طلای اروپا را دریافت کرد، درحالی‌که در سال ۲۰۱۶ بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین گلزن لالیگا اسپانیا شده بود.

سوارز فوتبال حرفه‌ای را سال ۲۰۰۳ از باشگاه ناسیونال اروگوئه در ردهٔ جوانان شروع کرد و با آن تیم قهرمان لیگ کشورش شد. او در سال ۲۰۰۷ به آژاکس آمستردام پیوست و در دوران حضورش در این باشگاه ۱۱۱ گل را به ثمر رساند. او در سال ۲۰۱۰ اولین افتخار تیمی خود را با قهرمانی در جام حذفی هلند تجربه کرد و آقای گل لیگ برتر هلند و بهترین بازیکن سال فوتبال هلند شد. سوارز در سال ۲۰۱۱ با آژاکس توانست لیگ هلند را نیز فتح کند. او در ژانویهٔ ۲۰۱۱ به لیورپول فروخته‌شد و در فصل ۱۴–۲۰۱۳ با این تیم به نایب قهرمانی در لیگ جزیره دست یافت. او همچنین در این فصل جایزهٔ بازیکن سال فوتبال انگلستان را دریافت کرد و به همراه کریستیانو رونالدو مشترکاً بهترین گلزن سال اروپا شد.

سوارز پس از آن با قراردادی به قیمت ۸۲٫۳ میلیون یورو به بارسلونا پیوست و یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان جهان شد. او در اولین فصل حضورش با بارسلونا در کنار لیونل مسی و نیمار، خط حمله این تیم، با عملکرد درخشان خود به همراه این تیم به قهرمانی در سه‌گانه لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴ رسید. سوارز در فصل ۱۶–۲۰۱۵ درحالی‌که در ۶ فصل گذشته تنها مسی و رونالدو به این عنوان رسیده بودند، آقای گل لالیگا شد و عناوین بهترین گلزن و بیشترین پاس گل را به طور همزمان دریافت کرد. سوارز در آن فصل با ۴۰ گلِ زده برای بار دوم برنده کفش طلای اروپا شد و به سلطهٔ شش سالهٔ مسی و رونالدو بر آقای گلی در لالیگا و اروپا پایان داد. او در سال ۲۰۲۰ به باشگاه اتلتیکو مادرید پیوست و در فصل اول حضورش قهرمان لالیگا ۲۱–۲۰۲۰ شد.

سوارز در ردهٔ ملی ۱۰۶ بار برای تیم ملی اروگوئه به میدان رفته و سه جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را با تیم ملی کشورش تجربه کرده‌است. او بهترین گلزن ملی تمام دوران‌های فوتبال در اروگوئه است. سوارز با ۴ گل، نقش زیادی در قهرمانی اروگوئه در کوپا آمریکا ۲۰۱۱ داشت و به عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت توپ طلای بهترین بازیکن را برنده شد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی



+ 2
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری