پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۲۸
۶
۰
نسخه چاپی
خبر خوش برای هواداران سرخ آبی؛

تصمیم جدید AFC برای بازگشت استقلال و پرسپولیس/ مجوز لیگ قهرمانان صادر شد

خبر خوش برای هواداران سرخ آبی؛
اخبار ضد و نقیضی از صدور مجوز برای بازگشت استقلال و پرسپولیس به لیک قهرمانان آسیا 2022 در برخی رسانه ها در حال انتشار است.

به گزارش تیتربرتر؛ برخی رسانه ها نوشتند؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز بازگشت سرخابی‌ها به آسیا را صادر کرده است. یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این خبر را تایید کرد.

مجوز AFC برای بازگشت استقلال و پرسپولیس حقیقت دارد؟

مجوز AFC برای بازگشت استقلال و پرسپولیس حقیقت دارد؟
مجوز AFC برای بازگشت استقلال و پرسپولیس حقیقت دارد؟

 

مهم‌ترین خبر چند روز اخیر فوتبال ایران حذف دردناک پرسپولیس و استقلال از رقابت‌های آسیایی برای فصل پیش رو بود. اتفاقی که کل جوامع فوتبالی و غیرفوتبالی را تحت تاثیر خودش قرار داد و موجی از نگرانی و نا امیدی را بین اهالی فوتبال و به خصوص هواداران ایجاد کرد.

درحالیکه همه تقریبا از بازگشت دو تیم مطرح پایتخت به لیگ قهرمانان آسیا قطع امید کردند، خبری به دستمان رسید که قطعا جامعه فوتبال و به خصوص هواداران پرسپولیس و استقلال را بسیار خوشحال خواهد کرد.

طی روزهای گذشته نماینده وزارت ورزش به همراه وزارت صمت و وزارت اقتصاد دارایی که استقلال و پرسپولیس به این دو وزارت خانه واگذار شده راهی مالزی شدند و جلسات فشرده‌ای با مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کردند.

این نفرات با ارائه تضامین لازم و دادن تعهدهای مورد نظر AFC موافقت ضمنی کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای بازگشت پرسپولیس و استقلال به فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا دریافت کردند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این خبر بسیار امیدوارکننده به زودی از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

همچنین به زودی مشکلات مربوط به مجوز حرفه‌ای گل گهر رفع خواهد شد و این تیم هم می تواند در صورت لزوم در رقابت‌های آسیایی شرکت کند.

یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این خبر را تایید کرد.

مطالب مرتبط:

ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا
ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

 

هفته پیش بود که خبر حذف تیم های ایرانی از آسیا در صدر اخبار خبرساز شدند و با این موضوع که با اعلام ای اف سی سه باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در خبری کوتاه سرانجام اعلام کرد که پرسپولیس و استقلال مجوز‌های لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را به دست نیاوردند و از لیگ قهرمانان کنار رفتند.

بر اساس اعلام وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه گل گهر نیز نتوانست مجوز حرفه‌ای را دریافت کند تا سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فصل جدید باشند.

ای اف سی: خبر رد درخواست برای مجوز حرفه‌ای به این سه باشگاه ابلاغ شده است.

این در حالی است که ای اف سی توضیح بیشتری نداده اما مطابق انتظار، این تصمیمی است که روز ششم ژانویه (دیروز) توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده و به این ترتیب دو سهمیه ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا از دست می‌رود.

نکته مهم اینکه در هفته‌ گذشته امیدواری‌ها برای حفظ سهمیه پرسپولیس و استقلال افزایش یافته بود اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف دو تیم سرخابی را عملی کرد.

ای اف سی در بیانیه خود نوشت: کمیته مستقل مجوز حرفه‌ای بر اساس بندهای 14.4 و 14.5 مقررات حرفه‌ای رقابتها مجوزشان را لغو کند. این کمیته اعلام کرده که این سه باشگاه معیارهای اجباری حضور در رقابتها را فراهم نکردند. همینطور این کمیته درخواست فوری باشگاه گل‌گهر سیرجان ارسال کرده بود را رد کرد.

پیش از این ای اف سی در نامه‌ای به این سه باشگاه فرصتی کوتاه و 5 روزه را برای توضیح و ارسال مدارک جدید داد و اسناد تازه هم به ای اف سی ارسال شد که مورد رضایت ای اف سی نبود تا این دو تیم برای اولین بار به دلیل لایسنس، از لیگ قهرمانان حذف شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در فایل پیوست جداگانه اعلام کرده که «پرونده این اقدام به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی AFC ارسال می‌شود تا تحقیقات بیشتر و اقدامات لازم (در صورت نیاز) صورت بگیرد.»

برنامه بازی های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ 

کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان جدید دیدارهای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که با بررسی عوارض در حال ظهور شیوع ویروس اومیکرون و ریسک‌های احتمالی ناشی از این موضوع، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

سایت AFC همچنین از اعلام تاریخ‌ جدید برای برگزاری این رقابت‌ها توسط کمیته مسابقات AFC خبر داد. به ترتیبی که دیدارهای دور گروهی و فینال به‌صورت رفت و برگشت و مراحل حذفی مسابقات به‌صورت تک بازی برگزار خواهد شد.

برنامه جدید لیگ قهرمانان آسیا 2022 به شرح زیر است:

منطقه غرب

  • مرحله گروهی: 7 تا 27 آوریل 2022 (18 فروردین تا 7 اردیبهشت 1401)
  • یک‌هشتم نهایی: 3 و 4 فوریه 2023 (14 و 15 بهمن 1401)
  • یک‌چهارم نهایی: 7 فوریه 2023 (18 بهمن 1401)
  • نیمه‌نهایی: 10 فوریه 2023 (21 بهمن 1401)

منطقه شرق

  • مرحله گروهی: 15 آوریل تا اول مِی 2022 (26 فروردین تا 11 اردیبهشت 1401)
  • یک‌هشتم نهایی: 18 و 19 آگوست 2022 (27 و 28 مرداد 1401)
  • یک‌چهارم نهایی: 22 آگوست 2022 (31 مرداد 1401)
  • نیمه‌نهایی: 25 آگوست 2022 (3 شهریور 1401)

دیدار فینال 19 و 26 فوریه (27 بهمن و 7 اسفند) به‌صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. نماینده غرب در بازی نخست میزبان خواهد بود و تیم منطقه شرق نیز در دیدار برگشت از حریف خود میزبانی می‌کند.

طبق برنامه فوق، دیدارهای حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب بعد از رقابت‌های جام جهانی 2022 برگزار می‌شود. این در حالی است که نمایندگان شرق قاره کهن، پیش از جام جهانی به میدان خواهد رفت و تنها فینالیست شرق آسیا بعد از مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان بازی می‌کند.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای نمی‌توانند در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و فولاد و سپاهان، تنها نمایندگان ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علیرضا یوسفی



+ 6
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری