پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۳۷
۸
۰
نسخه چاپی

گام بلند بانک ایران زمین پس از راه اندازی اولین نئوبانک واقعی

گام بلند بانک ایران زمین پس از راه اندازی اولین نئوبانک واقعی
ماه گذشته بود که بانک ایران زمین در اقدامی ارزنده و درخور از راه اندازی اولین نئوبانک واقعی در مجموعه خود خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ بانک ایران زمین که در سالهای اخیر پله های ترقی و موفقیت را یکی پس از دیگری با دانشمندان خود طی می کند حال پس از راه اندازی نئوبانک واقعی به دنبال فتح موفقیت های دیگر است.

اهداف اصلی بانک ایران زمین

اهداف اصلی بانک ایران زمین
اهداف اصلی بانک ایران زمین

 

این روزها اخبار موفقیت های بانک ایران زمین در جهت خدمت بیشتر به مشتریان بارها می شنویم و می توان گفت در دنیای بانکداری بانک ایران زمین در بین بانک های هم تراز خود حرف اول را می زند.

تلاش بی وقفته کارکنان و دانشمندان بانک ایران زمین به کرات در رسانه ها منعکس شده و زیرا اهداف اصلی بانک ایران زمین مردمی بودن و خدمات حرفه ای آن است که هم بانکداری دیجیتالی را به وضوح و با کیفیت بیشتر ارائه می دهند هم در برخورد با مشتری و مشتری مداری رفتاری در خور دارد.

تشریح قرارداد نئو بانک بانک ایران زمین 

آذر 1400 بود که مدیرعامل بانک ایران زمین از خبر موفقیت جدید بانک ایران زمین را اینگونه بیان کردند:  راه اندازی اولین نئو بانک واقعی در کشور، تحول بزرگ بانک ایران زمین در صنعت بانکداری خواهد بود. این قرارداد با شرکت بزرگ "های وب" منعقد شده و قطعاً در آینده نزیک تعداد قراردادها و کسب و کارهایی که می توانند در این بستر فعالیت کنند بیشتر خواهد شد.

نئوبانک چیست؟

در دنیایی مدرن امروزی نئوبانک (Neobank)نوعی بانک دیجیتالی است که توسط استارت‌آپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های مالی راه اندازی می‌شود، هیچ شعبه فیزیکی ندارد، کاملاً آنلاین بوده و تنها راه ارتباطی با آن گوشی شما است.

مطالب مرتبط:

تاریخچه نئوبانک در دنیا

از سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار در انگلیس بود که نئوبانک‌ها پا به عرصه گذاشتند. اصطلاح نئوبانک تقریباً از سال ۲۰۱۶ و با مجوز گرفتن استارلینگ در انگلستان، به صورت جدی بر سر زبان‌ها افتاد.

نئوبانک در ایران

در ایران نیز با تصویب آیین‌نامه تأسیس و فعالیت بانک‌های مجازی در سال ۱۳۹۰، بستر فعالیت نئوبانک‌ها در کشور فراهم شد. طبق تحقیقات صورت گرفته ارزش کل بازار نئوبانک در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸ میلیارد دلار بوده و تا سال ۲۰۲۶ به ۳۹۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

بانگ ایران زمین نیز با ثبت این قرارداد در مسیر جدیدی گام نهادند و به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین در حال حاضر بانک ایران زمین در پنج حوزه کسب وکاری اساسی ، خدمات بانکی را ارائه می دهد. این حوزه های کسب وکاری بانکداری خرد ، بانکداری شرکتی, بانکداری دیجیتال و بانک دیجیتال به همراهی سازماندهی ساختاری مرتبط با هرحوزه گسب وکاری است .

ویژگی‌ها طرح نئوبانک

افتتاح حساب آسان و سریع: نئو بانک‌ها کاملاً دیجیتالی هستند و کاربران می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها و طی کردن پروسه‌های طولانی، حساب کاربری ایجاد کنند.

رابط کاربری مناسب: نئوبانک‌ها مشتری مدار هستند و خدمات شخصی یا سفارشی‌تری ارائه می‌دهند.

هزینه‌های پایین‌تر: نئو بانک‌ها به دلیل نداشتن زیرساخت فیزیکی، تعمیر و نگهداری شعب فیزیکی و دستگاه‌های خودپرداز، هزینه‌های پایین‌تری دارند و از جهت خدمات اولیه و اغلب خدمات خود را بدون هزینه یا با هزینه بسیار کمتری ارائه می‌دهند.

طی پنج سال گذشته، افزایش سرمایه و تعداد مشتریان نئوبانک‌ها به حدی بوده‌است که تا امروز بیش از ۱۵ مؤسسه در انگلیس مجوز تأسیس نئوبانک را دریافت کرده‌اند و یک‌سوم رشد درآمد در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر حدود ۹ درصد از بزرگسالان و ۱۵ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۳ ساله بریتانیایی دارای یک حساب در نئوبانک‌ها هستند. البته علاوه بر انگلستان، مشتریان بانکی در بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی هند، امکان استفاده از این ساختار مدرن بانکی را برای مرودات مالی و پولی خود دارند.

 طبق تحقیقات صورت گرفته ارزش کل بازار نئوبانک در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸ میلیارد دلار بوده و تا سال ۲۰۲۶ به ۳۹۴ میلیارد دلار خواهد رسید



+ 8
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری