پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۴۴
۷
۰
نسخه چاپی

بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت کیست؟

بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت کیست؟
میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال گیل دخت را بازی می کند، در ادامه به معرفی این بازیگر می پردازیم.

تیتربرتر: سریال گیل دخت مجموعه ای تاریخی است که داستانی عاشقانه دارد؛ یعنی هر دو فاکتور مهم برای پربیننده شدن را دارا است و مجید اسماعیلی در اولین تجربه سریال سازی خود گامی محکم برداشته است. قرار است از دو شبکه آی فیلم و شبکه سه سیما با نمایش در بیاید، در ادامه بیشتر با این میترا رفیع بازیگر این سریال آشنا می شویم.

خلاصه داستان گیلدخت

خلاصه داستان گیلدخت
خلاصه داستان گیلدخت

داستان گیلدخت به گذشته برمی‌گردد و اتفاق‌‌هایی را در زمان قاجار ورق می‌زند. این سریال به کسانی که در دربار مظفرالدین شاه هستند، می‌پردازد و این افراد قصد دارند مظفرالدین شاه را ترور کنند و جایش را بگیرند.

در خلاصه داستان سریال چنین آمده است: حکایت گلنار و اسماعیل که در میان هیاهو و مهلکه قجری تارو پود دل شان با مهر و محبت هم بافته می شود؛

گیلدخت قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر صد دلیل برای رفتن داشته باشند یک بهانه برای ماندن پیدا می کنند و……..

سریال گیل دخت تولید چه سالی است

گیلدخت در سکوت خبری تولید شد. این مجموعه به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده و پیش تولید آن از ابتدای سال ۹۸ شروع و از اواسط همان سال در استان گیلان کلید خورد و پس از حدود ۲سال تصویربرداری آماده پخش شد.

این سریال در گرمدره تهران و استان گیلان فیلمبرداری شده است.

سریال گیلدخت چند قسمت است

نویسنده این سریال مجید آسودگان است که برای نگارش فیلمنامه حدود ۵سال زمان گذاشته است از جمله کارهای این نویسنده خلاق می توان به سریال های چادر گلدار، راه و بی راه اشاره کرد. این مجموعه در ۶۵ قسمت نوشته و تولید شده است.

بازیگران سریال گیلدخت

بازیگران سریال گیلدخت
بازیگران سریال گیلدخت

فخرالدین صدیق‌شریف، رامتین خداپناهی، محمود پاک‌نیت، جعفر دهقان، فریبا متخصص، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی و پریوش نظریه از جمله بازیگران این سریال هستند.

سریال گیلدخت در زمستان ۱۴۰۰ به نمایش در خواهد آمد که زمان پخش دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در گیلدخت

میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در گیلدخت
میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در گیلدخت

میترا رفیع متولد آذر ماه سال ۱۳۷۳ در تهران است. میترا رفیع مدرک کارشناسی ارشد بازیگری خود را از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه سراسری هنر تهران دریافت کرده است.می هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

میترا رفیع با بازی در فیلم های کلمبوس و من می ترسم وارد سینما شده و با بازی در سریال های از سرنوشت و آخرین پناه نیز در قاب تلویزیون بازی خود را شروع کرده است. میترا رفیع تا کنون بارها با فیلمسازهای کوتاهِ ایرانی همکاری داشته است.

شروع فعالیت هنری میترا رفیع

شروع فعالیت هنری میترا رفیع
شروع فعالیت هنری میترا رفیع

میترا رفیع، فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۷۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. او در سال ۱۳۸۷ با بازی در نمایش «نقطه چین‌های متّصل به تو» به کارگردانی امیرحسین شفیعی در سی‌ و‌ هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و جایزه بهترین بازیگری زن را در این جشنواره از آن خود کرد.

آخرین حضور تئاتری وی، در نمایش «دوزخ» به کارگردانی رضا اصغری در پائیز سال ۱۳۹۶ بود. میترا رفیع در تئاترهای «خانه ی برنارد آلبا» به کارگردانی محمد براری، «اسب های پشت پنجره» به کارگردانی پویا یادگاری، «مونولوگ کافه پولشری» به کارگردانی پویا یادگاری، «باغ آلبالو» به کارگردانی مهران جلیلوند نیز به ایفای نقش پرداخته است.

ورود به سینما

بصورت حرفه ای بازیگری در سینما را از سال 1396 با فیلم کلمبوس در کنار بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، هانیه توسلی و مجید صالحی شروع کرد.

سپس در فیلم کوتاه LADY و سینمایی من می ترسم نیز حضور موفقی داشت.

میترا رفیع علاوه بر بازیگری، تاکنون کارگردانی نمایش های “از این تاریکی” و “یه جوری مثل…”، “بکی شارپ” را به عهده داشته است و نخستین جایزه بازیگری اش را با کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر تک نفر نیاوران، در سن نوجوانی به دست آورد. میترا رفیع علاوه بر بازیگری به عنوان کارگردان هنری در تولیدات یک فصل از شبکه امید صدا و سیما حضور داشته است.

مطالب مرتبط:

بازی میترا رفیع در سریال از سرنوشت

بازی میترا رفیع در سریال از سرنوشت
بازی میترا رفیع در سریال از سرنوشت

از سرنوشت عنوان سریالی است که داستان این سریال از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه پرورشگاهی آغاز می‌ شود. آنان از کودکی در این مرکز زندگی می‌ کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌ رسند. هاشم و سهراب که آرزو‌ های بزرگی را در سر می‌ پرورانند، فراز و نشیب‌ های زندگی شان محور روایت اتفاقات این سریال می‌ شود. این دو، هرگز حاضر نشدند که مشکلات روزمره زندگی، آنان را از هم جدا کنند به گونه‌ ای که پس از خروج از پرورشگاه نیز به دنبال خانه مشترک و کار در کنار هم برآمدند. هر چند از بازی روان و خوب حسین پاکدل، پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، مریم کاظمی، علیرضا استادی، حبیب دهقان نسب و دیگر بازیگران نباید گذشت، اما صحنه‌ ها و سکانس‌ های زائد و کش و قوس‌ های غیرضروری این سریال که در فصل اول و دوم این سریال وجود داشته و دارد از جذابیت‌ های این اثر تلویزیونی کاسته است.

نقش کوتاه میترا رفیع (مه لقا ) در سریال از سرنوشت

بازی کوتاه میترا رفیع در سریال از سرنوشت در کنار مریم کاظمی مورد توجه بسیاری از مخاطبان این سریال قرار گرفته است. میترا رفیع مه لقای سریال از سرنوشت در قسمت چهارم این سریال زمانی که قرار بود بعد از ۱۰ سال با پسرش سهراب دیدار کند به طور ناگهانی و بعد از سکته قلبی که پشت سر گذاشته بود از دنیا رفت.

فیلم شناسی میترا رفیع

فیلم شناسی میترا رفیع
فیلم شناسی میترا رفیع

 

آثار سریال تلویزیونی

  • سریال از سرنوشت (1398)
  • سریال آخرین پناه (1398)

آثار نمایشی و تئاتر

  • دوزخ (1396)
  • نقطه چین ها (1387)
  • خانه ی برنارد آلبا
  • اسب های پشت پنجره
  • مونولوگ کافه پولشری
  • باغ آلبالو

 آثار فیلم های سینمایی

  • فیلم مجدلیه مقدس(1397)
  • فیلم من می ترسم(1397)
  • سریال از سرنوشت(1397)
  • فیلم کلمبوس(1396)

جوایز و افتخارات میترا رفیع

از جوایزی که او تاکنون کسب کرده است، می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن برای نمایشِ «خیابانی» از جشنواره فجر (سال ۱۳۸۶) ، جایزه بهترین بازیگری زن از جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران (سال ۱۳۸۵) ، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر دانشگاهی (سال ۱۳۹۱) ، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره مونولوگ دانشگاه های هنر (سال ۱۳۹۲) و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره مونولوگ دانشگاه های هنر (۱۳۹۲) اشاره کرد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی



+ 7
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری