پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
۴
۰
نسخه چاپی

آشنایی با بازیگر نقش فیروزه در سریال گیلدخت

آشنایی با بازیگر نقش فیروزه در سریال گیلدخت
یاسمن معاوی در نقش فیروزه در سریال گیلدخت به ایفای نقش پرداخته است، در ادامه بیشتر با این بازیگر آشنا می شویم.

تیتربرتر: سریال گیل دخت مجموعه ای تاریخی است که داستانی عاشقانه دارد؛ یعنی هر دو فاکتور مهم برای پربیننده شدن را دارا است و مجید اسماعیلی در اولین تجربه سریال سازی خود گامی محکم برداشته است. قرار است از دو شبکه آی فیلم و شبکه سه سیما با نمایش در بیاید، در ادامه بیشتر با این میترا رفیع بازیگر این سریال آشنا می شویم.

خلاصه داستان گیلدخت

خلاصه داستان گیلدخت
خلاصه داستان گیلدخت

داستان گیلدخت به گذشته برمی‌گردد و اتفاق‌‌هایی را در زمان قاجار ورق می‌زند. این سریال به کسانی که در دربار مظفرالدین شاه هستند، می‌پردازد و این افراد قصد دارند مظفرالدین شاه را ترور کنند و جایش را بگیرند. 

در خلاصه داستان سریال چنین آمده است: حکایت گلنار و اسماعیل که در میان هیاهو و مهلکه قجری تارو پود دل شان با مهر و محبت هم بافته می شود؛

گیلدخت قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر صد دلیل برای رفتن داشته باشند یک بهانه برای ماندن پیدا می کنند و……..

سریال گیل دخت تولید چه سالی است

گیلدخت در سکوت خبری تولید شد. این مجموعه به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده و پیش تولید آن از ابتدای سال ۹۸ شروع و از اواسط همان سال در استان گیلان کلید خورد و پس از حدود ۲سال تصویربرداری آماده پخش شد.

این سریال در گرمدره تهران و استان گیلان فیلمبرداری شده است.

سریال گیلدخت چند قسمت است

نویسنده این سریال مجید آسودگان است که برای نگارش فیلمنامه حدود ۵سال زمان گذاشته است از جمله کارهای این نویسنده خلاق می توان به سریال های چادر گلدار، راه و بی راه اشاره کرد. این مجموعه در ۶۵ قسمت نوشته و تولید شده است.

بازیگران سریال گیلدخت

بازیگران سریال گیلدخت
بازیگران سریال گیلدخت

فخرالدین صدیق‌شریف، رامتین خداپناهی، محمود پاک‌نیت، جعفر دهقان، فریبا متخصص، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی و پریوش نظریه از جمله بازیگران این سریال هستند.

سریال گیلدخت در زمستان ۱۴۰۰ به نمایش در خواهد آمد که زمان پخش دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه

یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه
یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه

یاسمن معاوی در نقش فیروزه در سریال گیلدخت، متولد مرداد 1372 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل فوق دیپلم مهندسی کامپیوتر نرم افزار می باشد، اصالتا خوزستانی است، پدر و مادرش هر دو اهل اهواز هستند خیلی شانسی  وارد عرصه هنر شد.

کلاس بازیگری یاسمن معاوی

دوره های بازیگری را سال 1390 در آموزشگاه بازیگری امین تارخ با قبول شدن در مصاحبه اولیه با حمایت مادرش در عین مخالفت سایر اعضای خانواده طی کردو سپس در چندین دفتر سینمایی تست بازیگری داد و در نهایت برای بازی در چند سکانس فیلم سینمایی کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی محصول سال ۱۳۹۲ انتخاب شد و بازی کرد.

حضور در فراخوان ها

بدنیال معرفی دوستان هنری در فراخوان های بازیگری برای فیلم ها شرکت می کرد که خیلی اتفاقی با آقای رضا رخشان کارگردان آشنا شد او برا تست فیلم ازدواج سعید  ولیلا آشنا این کارگردان تست داد ولی بدلایلی این فیلم ساخته نشد. در دور خوانی و تمرین های اولیه این فیلم  بود که مورد توجه نویسندگان فیلم غیرمجاز که در این دورهمی حضور داشتند قرار گرفت.

مطالب مرتبط:

فعالیت هنری یاسمن معاوی

فعالیت هنری یاسمن معاوی
فعالیت هنری یاسمن معاوی

یاسمن معاوی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1393 در فیلم ماهی سیاه کوچولو به کارگردانی مجید اسماعیلی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم دختر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای یاسمن معاوی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مصطفی زمانی، مریلا زارعی، همایون ارشادی و جمشید گرگین را تجربه کرد.

یاسمن معاوی در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم یاسمن معاوی در این سال، بازیگری در فیلم غیر مجاز به کارگردانی حسن یکتاپناه و فیلم دختر به کارگردانی سیدرضا میر کریمی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی یاسمن معاوی بازی در فیلم دختر بوده است. یاسمن معاوی سال 1394 فیلم دختر نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با سیدرضا میر کریمی همکاری داشته است. یاسمن معاوی توانست با بازی در فیلم دختر تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند و نیوشا مدبر بر تجارب او افزود.

یاسمن معاوی علاوه‌بر فیلم دختر، سال 1395 در سریال پیکسل نیز بازی کرده است. یاسمن معاوی این‌بار با محمود معظمی و محمدحسین لطیفی یعنی کارگردان سریال پیکسل و هنرمندانی چون پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، سحر قریشی و کامبیز دیرباز همکاری داشت.

در این سال‌ها یاسمن معاوی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران مریلا زارعی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با یاسمن معاوی داشته است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی یاسمن معاوی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. یاسمن معاوی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 75% آثار وی سینمایی و 25% آثارش تلویزیونی است. در واقع یاسمن معاوی از مجموع 4 اثری که در کارنامه دارد، در 3 اثر در سینما با نام‌های فیلم غیر مجاز، فیلم دختر و فیلم ماهی سیاه کوچولو به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال پیکسل بازی کرده است.

مصاحبه با یاسمن معاوی در فیلم غیر مجاز

مصاحبه با یاسمن معاوی
مصاحبه با یاسمن معاوی

یاسمن معاوی در مورد انتخابش در فیلم غیر مجاز گفت : فراخوانی را برای بازیگری در مطبوعات مشاهده کردم حدود ۲۰۰۰ نفر در این فراخوان شرکت کرده بودند که من هم جزو یکی از آنها بودم . از بین ۲۰۰۰ نفر تنها ۵ نفر کاندید شدیم و در نهایت از بین ۵ نفر من به عنوان بازیگر اصلی انتخاب شدم .

خانم معاوی در مورد پدیده شدنش توضیح داد: قطعا هر کس دیگری جای من این نقش را بازی می کرد پدیده می شد من هم قبول دارم که پدیده امسال سینما خواهم شد . به هرحال کسی که از بین ۲۰۰۰ نفر انتخاب می شود حتما قابلیتهایی برای گفتن دارد.

یاسمن معاوی در انتهای مصاحبه خود از میلاد کی مرام تشکر فراوان کرد و گفت : میلاد کی مرام در این فیلم خیلی کمکم کرد به طوریکه از بازی کردن در کنارش احساس راحتی می کردم.

الگو

الگوی بازیگریم گریم لیلا حاتمی است اینکه اعتبارشون رو دوست دارم که جهانی است و در کنار بازیگری زندگی شخصی خودش رو هم داشته و حفظ کرده است.

ورزش

قبل از ورود به بازیگری، ورزشکار حرفه ای رشته اسکیت بود و حتی جندین مقام هم آورد، اما بعدها بدلیل آسیب دیدگی ; شکستگی دندان و دست این رشته را ادامه نداد.

عاشقی

عاشق شدم، مگه میشه کسی مثلا کسی را دوست نداشته باشد، ولی هنوز ازدواج نکردم.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی



+ 4
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری