پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ۲۰:۲۴
۵
۰
نسخه چاپی

تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی

تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی
در مقاله زیر ما روش ها و تمرینات ساده برای کاهش درد قاعدگی را به شما آموزش می دهیم.

تیتربرتر: وقتی گرفتار گرفتگی، نفخ و خستگی هستید، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید ورزش است. اما مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند یک درمان بهینه برای علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و درد پریود باشد. حرکت در دوران قاعدگی فقط شما را از ناراحتی منحرف نمی کند. می تواند فواید مشخص تری مانند کاهش درد، درد، گرفتگی و التهاب داشته باشد.

خوشبختانه، این بدان معنا نیست که برای یک نیمه ماراتن نیاز به سختی در ورزشگاه یا پیاده‌روی دارید. در عوض، به حرکاتی نگاه کنید که به درستی عضلات شما را درگیر می کند و کل بدن را تغذیه می کند  مانند چهار حرکت زیر. این حرکات ساده و موثر را برای کاهش علائم پریود در زمانی که دوره بعدی شما شروع می کند، امتحان کنید. اما ابتدا بیایید در مورد مغز و روش پشت حرکت بیشتر بدانیم.

1. کشش کمر و باسن

تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی
تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی

 

مزیت

این حرکت می تواند به کاهش برخی از سفتی که ممکن است در عضلات شما به دلیل گرفتگی و نفخ پریود ایجاد شود، کمک کند . در اینجا، قسمت بیرونی باسن، دنده‌ها، شکم و پشت را باز می‌کنید.

حرکت

با پای چپ صاف شروع کنید و پای راست را مستقیماً از لگن در ساعت 6 برگردانید. توپ پشت پای خود را مانند پاشنه رکابی بکارید و زانوی جلویی را کمی خم کنید. بازوی چپ مستقیماً در ارتفاع شانه دراز می کند در حالی که دست راست بالای سر می رسد. همانطور که با دست راست به سمت بالا و خارج می شوید، باسن را به سمت راست بچرخانید. 6-8 بار از هر دو طرف تکرار کنید.

2. زانو زدن پیچش شکم

تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی
تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی

 

مزیت :

کشش باز شدن لگن و لگن زمانی که احساس سفتی و پری در این ناحیه دارید می‌تواند احساس خوبی داشته باشد، که در صورت تجربه خونریزی شدید، گرفتگی یا PMS ممکن است رخ دهد .

حرکت:

روی پای چپ زانو بزنید و پای راست را در ساعت 3 کاشته و بیرون چرخانید. انگشتان را در ارتفاع قفسه سینه در هم ببندید، آرنج ها را بالا بیاورید و انگشتان را از هم جدا کنید تا پشت درگیر شود. وزن خود را به پای راست منتقل کنید، در حالی که آرنج چپ را به سمت چپ می‌برید و می‌پیچید، خمیدگی عمیق‌تری در زانوی راست پیدا کنید. با درگیر کردن باسن و عقب راندن آرنج راست به سمت وسط برگردید تا شانه ها را به سمت جلو بکشید. 6-8 بار از هر دو طرف تکرار کنید.

مطالب مرتبط:

3. تغییر چرخش بازو به عقب

تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی
تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی

 

مزایا:

دنده ها و شکم ممکن است در نتیجه نفخ یا گرفتگی یا درد شکم محدود شوند. این حرکت این نواحی را برای بهبود جریان خون و کمک به کاهش علائم باز می کند.

حرکت:

این حرکت 4 قسمتی است که قسمت میانی ستون فقرات و باسن را هدف قرار می دهد. در هر 4 حرکت، وزن خود را به سمت پاشنه‌ها برگردانید، یک لولای لگن عمیق پیدا کنید و باسن را درگیر کنید تا به مرکز بازگردد. سپس دست راست را به سمت سقف بلند کرده و قفسه سینه خود را به سمت راست باز کنید. به مرکز برگردید و شیفت را تکرار کنید، حرکت بلند کردن بازو و چرخش ستون فقرات را به سمت چپ تغییر دهید.

4. پل گلوت

تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی
تمرینات مناسب برای کاهش دردهای قاعدگی

 

مزیت:

پل زدن بدن شما را در وضعیت نسبتا معکوس قرار می دهد. این می تواند جریان خون را از لگن و قسمت پایین شکم که در آن احساس فشار و پری می کنیم، تشویق کند. این وزن کف لگن را کاهش می دهد و می تواند به کاهش گرفتگی و التهاب جمع شده در ناحیه کمک کند. این یک وارونگی ملایم است که فقط برای مدت کوتاهی انجام می شود - با این حال، ما همیشه به شما توصیه می کنیم به بدن خود گوش دهید و اگر این حرکت در طول قاعدگی شما ناراحت کننده است، همیشه می توانید از آن صرف نظر کنید.

حرکت:

دراز کشیده، زانوها را خم کنید تا هر دو پا به صورت صاف روی زمین در حدود 6 اینچ از باسن قرار بگیرند. نوک انگشتان خود را به سمت پاشنه های خود بگیرید، قسمت بالایی پشت را درگیر کرده و قفسه سینه را باز کنید. به پا فشار دهید و لگن را 1 تا 2 اینچ بالای تشک خود نگه دارید. باسن را درگیر کنید و لگن را به سمت سقف فشار دهید تا دامنه کامل جلوی باسن را پیدا کنید و به همان حالت شناور برگردید. برای 8-10 تکرار تکرار کنید.

معرفی تناسب اندام عملکردی

احساس بهتری دارید؟ حالا به سراغ علم برویم. هر یک از این حرکات از P.volve که یک روش تناسب اندام عملکردی است، می آید . این روش با استفاده از حرکات مبتنی بر مقاومت، چه با تجهیزات نوآورانه و چه بدون آن، به جای مخالفت، با بدن شما کار می کند. در این مورد، فقط وزن بدن شما کافی است تا عضلات درگیر شوند و تنها با چند حرکت کوتاه احساس قوی‌تر، بازتر و راحت‌تر کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: نسا مرادی



+ 5
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری