پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۴ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۵۶
۴
۰
نسخه چاپی

درمان خانگی ثابت شده برای رشد مو

درمان خانگی ثابت شده برای رشد مو
در اینجا برخی از موثرترین درمان‌های خانگی برای رشد مو آورده شده است که می‌توانند برای موهای شما مفید باشند.

تیتربرتر: همانطور که پوست شما نیاز به مراقبت و تغذیه دارد، تارهای شما نیز به توجه محبت آمیز شما نیاز دارند. یک روال اولیه مراقبت از مو  می تواند کمک زیادی به تضمین سلامت مو کند. با این حال، کارشناسان نسبت به وابستگی بیش از حد به محصولات شیمیایی، هنگامی که نوبت به ارائه یک برنامه قوی مراقبت از مو می شود، هشدار می دهند. در عوض، به دنبال درمان های طبیعی باشید. در واقع، می توانید برخی از راه حل های مو را در خانه خود پیدا کنید. مواد مختلفی وجود دارند که به راحتی در آشپزخانه شما در دسترس هستند و می توانند با ریزش مو، شوره سر و عفونت پوست سر مبارزه کنند. 

1. درمان های خانگی برای رشد مو

درمان های خانگی برای رشد مو
درمان های خانگی برای رشد مو

در اینجا چند درمان خانگی با نقش اصلی آملا برای موهای آسیب دیده آورده شده است:

در یک کاسه، 2 قاشق چایخوری پودر آملا و 2 قاشق چایخوری پودر شیکاکای و کمی آب را مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. نذار آبکی بشه مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید و حدود 45 دقیقه صبر کنید. بعد از این کار موهایتان را با آب معمولی شامپو بزنید. می توانید این روال را هفته ای یکبار دنبال کنید.

2 قاشق چایخوری روغن نارگیل را حرارت دهید  تا قهوه ای شود. یک قاشق چای خوری پودر آملا اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود. حدود 10 دقیقه پوست سر خود را با این کار ماساژ دهید و نیم ساعت یا بیشتر صبر کنید. شامپو را خاموش کنید. از شامپوی ملایم استفاده کنید. می توانید این روال را دو بار در هفته دنبال کنید.

آملا چگونه کار می کند : این یک تقویت کننده طبیعی ایمنی در نظر گرفته می شود. در واقع، کارشناسان می گویند که این ماده طبیعی مورد نیاز برای شادابی مو است. چرا؟ این به این دلیل است که آملا حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری است که گفته می شود فولیکول های مو را تقویت می کند. همچنین، مازاد ویتامین C در آملا می تواند از سفیدی زودرس جلوگیری کند. همچنین سرشار از آهن و آنتی اکسیدان های قوی - الاژیک، اسید گالیک و کاروتن است. دومی گردش خون را در اطراف پوست سر بهبود می بخشد و در نتیجه رشد مو را تحریک می کند. علاوه بر این، اینها همچنین می توانند با شوره سر مبارزه کنند .

2. درمان های خانگی برای رشد مو با روغن های ضروری

درمان های خانگی برای رشد مو با روغن های ضروری
درمان های خانگی برای رشد مو با روغن های ضروری

درمان های خانگی شما برای مشکلات مو باید شامل روغن های ضروری باشد. در اینجا انواع مختلفی وجود دارد که به دلیل فواید جادویی برای مو مورد توجه قرار می گیرند:

رزماری و اسطوخودوس

2 قاشق چایخوری روغن زیتون را گرم کنید و نصف تکه آووکادو را به روغن اضافه کنید. آنها را هم بزنید. کمی عسل و یک تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط کنید. روغن رزماری و اسطوخودوس را اضافه کنید - هر کدام 10 قطره. مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید و 45 دقیقه صبر کنید. شامپو را خاموش کنید. این را یک بار در هفته امتحان کنید.

رزماری و اسطوخودوس چگونه کار می کنند: رزماری حاوی یک عامل ضد التهابی به نام کارنوسول است - این یک ماده کاملاً قوی است که می تواند به متعادل کردن هورمون ها کمک کند. این می تواند رشد فولیکول ها را افزایش دهد و در نتیجه احتمال ریزش مو را کاهش دهد. لینالول و لینالیل استات موجود در اسطوخودوس می توانند به تقویت ریشه مو و تحریک فولیکول ها کمک کنند و در نتیجه رشد مو را تقویت کنند.

مطالب مرتبط:

داروهای جوجوبا

اگر پوست سرتان خارش دارد، ماساژ روغن جوجوبا می تواند بسیار کمک کننده باشد. این همچنین به گردش خون کمک می کند.

می توانید از جوجوبا به عنوان یک نرم کننده خانگی نیز استفاده کنید. بعد از شامپو زدن به انتهای موها بمالید.

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا، یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید و حدود 45 دقیقه صبر کنید. پس از آن، شامپو را خاموش کنید.

جوجوبا چگونه کار می کند : این یک نرم کننده تسکین دهنده در نظر گرفته می شود. و اغلب از آن به عنوان یک درمان ترک موثر برای موهای خشک یاد می شود. همچنین سرشار از خواص ضد قارچی است که برای حفظ رنگ صورتی سلامت پوست سر حیاتی است. جوجوبا می تواند به شما کمک کند از شر لایه های تحریک کننده پوست مرده روی پوست سر خلاص شوید - همچنین می تواند به شما کمک کند تا از شر شوره و کثیفی خلاص شوید و پوست سر تمیزی را پشت سر بگذارید. جوجوبا همچنین سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 6 و 9 و اسید چرب اشباع شده است که با رادیکال های آزاد مضری که به موهای ما آسیب می رسانند مبارزه می کند. روغن مو جوجوبا همچنین می تواند به طور موثر فولیکول های مو را باز کند.

3. بهترین درمان های خانگی برای رشد مو با داروهای نارگیل چیست؟

 بهترین درمان های خانگی برای رشد مو با داروهای نارگیل چیست؟
بهترین درمان های خانگی برای رشد مو با داروهای نارگیل چیست؟

در طول نسل ها، روغن نارگیل به عنوان یک درمان خانگی جادویی برای مشکلات مو مورد احترام بوده است.

2 قاشق چایخوری روغن نارگیل را گرم کنید، آب نصف لیموترش و یک قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی موها و پوست سر بمالید . یک ساعت یا بیشتر صبر کنید و آن را با شامپوی بدون سولفات بشویید. این می تواند به شما کمک کند تا از شر شوره سر خلاص شوید .

روغن نارگیل و یک موز رسیده را با هم مخلوط کنید. کمی شیر نارگیل به مخلوط اضافه کنید. روی مو و پوست سر بمالید. اجازه دهید این مخلوط مدتی باقی بماند و سپس شامپو را بشویید. این یک داروی خوب ضد ریزش مو است.

یک تخم مرغ و یک قاشق چایخوری عسل را با روغن نارگیل مخلوط کنید. روی مو و پوست سر ماساژ دهید. برای حداکثر سود، چند ساعت صبر کنید. طبق معمول شامپو بزنید. این یک درمان خانگی خوب برای موهای آسیب دیده است/

روغن نارگیل را با روغن بادام، روغن آرگان و یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این ماسک را به خوبی روی موها و پوست سر خود بمالید و یک شب نگه دارید. روز بعد آن را با شامپو پاک کنید. این روتین به موهای کدر درخشندگی می بخشد.

روغن نارگیل چگونه کمک می کند : دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردم در طول اعصار از نارگیل آواز خواندند. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​و اسید لوریک و کاپریک خواص ضد میکروبی و ضد قارچی غنی در نارگیل را تضمین می کنند و اینها در درجه اول برای جلوگیری از توقف رشد مو توسط رادیکال های آزاد مورد نیاز هستند. روغن نارگیل همچنین موهای براق و تیره را تضمین می کند.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: نسا مرادی



+ 4
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری