پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۱۷
۳
۰
نسخه چاپی
شهردار مشهد در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی:

فلسفه ذاتی رسانه ها و مدیریت شهری خدمت و ارتباط با مردم است

شهردار مشهد در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی:
شهردار مشهد مقدس گفت: فلسفه ذاتی رسانه ها و مدیریت شهری خدمت و ارتباط با مردم است بنابراین رسانه ها اصلی ترین ساختاری هستند که می توانند در عرصه مدیریت شهری بیشترین ارتباط را با شهرداری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار تیتربرتر از استان خراسان رضوی؛ به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی، سید عبدا... ارجائی در دیدار اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی افزود: این موضوع را می توان به دو دلیل دانست؛ اول این که رسانه ها وشهرداری، فلسفه ذاتی شان، خدمت و ارتباط با مردم است، چرا که اگر رسانه ها مخاطب نداشته باشند معنا ندارند و فلسفه وجودی شهرداری هم بدون مردم، بی معناست. 

وی، گستردگی کار را وجه مشترک کار هر دو مجموعه دانست و ادامه داد: سازمانی به گستردگی شهرداری نداریم و به نوعی ابر سازمان محسوب می شود؛ حال آن که رسانه ها نیز با سرویس های متعدد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... همه اخبار را پوشش می دهند که خود نشان از گستردگی آن دارد. 

شهردار مشهد ، در این زمینه از رسانه ها خواست دست به دست شهرداری، کارها را پیش ببرند و خاطرنشان کرد: البته این موضوع به معنای انتقاد نکردن نیست؛ بلکه ارائه راهکار، خیلی هم مفید خواهد بود.

* آمادگی رسانه ها برای امید آفرینی

در ابتدای این دیدار، نایب رئیس هیت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی از رسانه ها و خبرنگاران به عنوان سربازان جبهه فرهنگی انقلاب یاد کرد که برای اعتلای نظام و انقلاب تلاش می کنند.

غلامرضا بنی اسدی، از آمادگی رسانه های استان برای ایجاد امید در جامعه که لازمه همراهی است خبر داد و افزود: خوشبختانه این فرصت به دلیل رسانه های همسو و انقلابی، مهیاست.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی هم با اشاره به پیشینه این تشکل صنفی، مورد تایید و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  گفت: خانه مطبوعات در سال 1380 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از خانه های مطبوعات پیشتاز در کشور محسوب می شود. 

علی پاکباز خسروشاهی، به مشکلات این مجموعه از جمله نبود مکانی مناسب برای استقرار و شکل گیری برنامه ها، نداشتن بودجه به منظور برنامه های آموزشی، صنفی، رفاهی و ... اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی با وجود تعدد رسانه، هنوز موفق به برگزاری نمایشگاه مطبوعات نشده است و در حوزه رقابت رسانه ای هم فقط یک نوبت در سال 1395 اولین جشنواره مطبوهات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری را داشت و پس از آن، همکاران خبرنگار ما همچنان منتظر و متوقع برگزاری چنین رویدادی هستند؛ حال آن که بسیاری از استان ها آمار برگزاری جشنواره هایشان، دو رقمی شده است.

*انتظار اصحاب رسانه از زبان نمایندگان آن ها:

مجتبی نوریان دبیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز به پیشنهاد طرحی برای ایجاد مجتمع رسانه ای از سالیان قبل اشاره کرد و گفت: برخی از استان ها توانستند این کار را انجام دهند؛ اما در استان ما با وجود ایده پردازی آن و نیز به عنوان یکی از قطب های رسانه ای کشور، چنین امکان و فرصتی فراهم نشد و مدیران رسانه ها پراکنده و با سختی فعالیت می کنند. 

مجتبی محمودی دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی هم با یادآوری شعار جهان شهر برای مشهد مقدس در دوره فعلی شورای شه و شهرداری، گفت: تحقق این شعار، ابزار رسانه ای می خواهد ، بنابراین لازم است ارتباط با رسانه های کشورهای مختلف به ویژه فارسی زبانان، بیش از این باشد و بدان توجه ویژه شود. 

مدیر سابق خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی همچنین پیشنهاد اختصاص مکان مناسب برای دفاتر افکار عمومی یعنی نشریات و پایگاه های خبری و خبرگزاری ها در مشهد، مشابه نمایندگان مردم در خانه ملت، ساماندهی سیستم توزیع نشریات و دکه های مطبوعاتی، تقسیم عادلانه آگهی های شهرداری به رسانه های مختلف و مطبوعات، برونسپاری برخی ویژه نامه ها در موضوعاتی مانند جهانشهر به دیگر رسانه ها، آمورش های عمومی و تخصصی اصحاب رسانه و نیز نامگذاری خیابان ها به نام خبرنگاران فقید کرونا را مطرح کرد.

توحید آرش نیا خزانه دار خانه مطبوعات نیز رویکرد شهردار مشهد را پاسخگویی دانست و پیشنهاد کرد برای تعمیم این اتفاق به زیر مجموعه های شهرداری، مدیران مجموعه کانال ارتباطی مستقیمی با مردم به ویژه در شبکه های مجازی داشته باشند و در کنار آن، شهرداری برای ایده پردازی پروژه ها به هویت بخشی مکانی توجه داشته باشد.

محمد جواد رنجبر دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی هم، با اشاره به خلا جشنواره تخصصی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، برگزاری این جشنواره را به عنوان فرصتی برای رقابت خبرنگاران و رسانه ها یادآور شد و گفت: خراسان رضوی با وجود همه ویژگی ها از جمله رسانه های برتر مجازی کشور، روزنامه های سراسری و همچنین رسانه های متعدد و خبرنگاران حرفه ای، متاسفانه نتوانسته است به این انتظار دیرینه آنان به دلیل مشکلات بودجه ای، پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با بیان مشکلات و چالش های پیش رو خواستار کمک شهرداری در اختصاص مجموعه ای به خانه مطبوعات و دیگر رسانه های فعال استان، مساعدت در برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های استان، حمایت از این تشکل صنفی برای تامین مسکن خبرنگاران و ... شدند.



+ 3
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری