پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۴۶
۱۰
۰
نسخه چاپی

دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی/ 11 بهمن 1400

دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی/ 11 بهمن 1400
قیمت بیت کوین تحت تأثیر عوامل اقتصادی گسترده تر، مسائل مربوط به استخراج در قزاقستان و سؤالات در مورد ارزش آن به عنوان یک پوشش تورم کاهش یافت

تیتربرتر: بیت کوین (BTC) پدربزرگ دنیای ارزهای دیجیتال است. ارزش بازار آن حدود 40 درصد از کل پول نقد سرمایه‌گذاری شده در ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد و تا حد زیادی بزرگترین و معتبرترین سکه است. متأسفانه بیت کوین چند ماه سختی را پشت سر گذاشته است. طبق داده های CoinMarketCap، از ابتدای سال حدود 8.5 درصد کاهش یافته است. از زمان اوج خود در نوامبر، تقریباً 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در اینجا چهار دلیل کلیدی برای رکود اخیر بیت کوین آورده شده است.

1. شرایط اقتصادی نامشخص

دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی
دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی

در حال حاضر ابهامات زیادی وجود دارد که باعث سقوط بازار سهام و صنعت ارزهای دیجیتال شده است. فدرال رزرو علاوه بر گزینه امیکرون اعلام کرد که زمان تشدید سیاست های پولی فرا رسیده است. این بدان معناست که می تواند در اوایل ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد. با کاهش نقدینگی کمتر، سرمایه‌گذاران از کلاس‌های دارایی پرخطرتر مانند ارزهای دیجیتال دور می‌شوند.

2. روایت در حال تغییر بیت کوین

دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی
دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی

یکی از دلایل علاقه مردم به بیت کوین این است که آن را به عنوان یک ذخیره بالقوه ارزش مانند طلا می بینند. با ارز فیات مانند دلار آمریکا، دولت می تواند پول بیشتری چاپ کند، همانطور که در سال های اخیر اتفاق افتاده است. اما اگر پول بیشتری در گردش باشد، هر دلار ارزش کمتری دارد -- 50 دلار به اندازه 10 سال پیش هزینه های زندگی شما را تامین نمی کند.

در مقابل، تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. بنابراین اگر دلار ارزش خود را از دست بدهد و بیت کوین ارزش خود را از دست ندهد، بیت کوین باید یک طبقه دارایی امن تری باشد. اما منتقدان استدلال می‌کنند که این روایت قابل قبول نیست. اگر بیت کوین محافظ خوبی در برابر تورم بود، قیمت آن در حال حاضر افزایش می یافت. مشکل اینجاست که تورم در سال 2021 7 درصد افزایش یافت - سریعتر از افزایش آن در 40 سال گذشته و قیمت بیت کوین در حال کاهش است.

بحث دیگر این است که یک ذخیره خوب ارزش باید چیزی باشد که برای درازمدت ایمن باشد، نه یک دارایی بی ثبات و سوداگرانه. با این حال، گاوهای بیت کوین استدلال می کنند که هنوز زود است که بگوییم. ممکن است بیت کوین در آینده یک دارایی امن باشد، اما در حال حاضر بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت آن تأثیر دارند.

مطالب مرتبط:

3. مشکلات استخراج بیت کوین

دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی
دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی

رئیس جمهور قزاقستان در مواجهه با اعتراضات گسترده در مورد افزایش هزینه های انرژی و مسائل سیاسی مختلف، وضعیت فوق العاده اعلام کرد و بخش های زیادی از اینترنت را قطع کرد. قزاقستان مسئول حدود یک پنجم کل استخراج بیت کوین است که برای آن نیاز به دسترسی به اینترنت دارید، اما اینترنت در این کشور به مدت شش روز در ژانویه کار نمی کرد.

تعدادی از ماینرهای بیت کوین پس از سرکوب کریپتو در سال گذشته، عملیات خود را از چین منتقل کردند. آنها در ابتدا توسط قیمت ارزان انرژی قزاقستان جذب شدند، اما از آنجایی که این کشور اکنون با بحران انرژی مواجه است، در حال تغییر موضع دوستدار معادن خود است. آنها اکنون ممکن است نیاز داشته باشند که دوباره ادامه دهند. سوال این است که آیا آنها به مکان‌هایی می‌روند که انرژی‌های تجدیدپذیر زیادی دارند، زیرا مصرف انرژی عظیم بیت‌کوین یک مسئله مهم زیست‌محیطی است.

4. کریپتوکارنسی بی ثبات است

دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی
دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی

به عنوان یک سرمایه گذار کریپتو، باید برای نوسانات آماده باشید. قیمت بیت کوین در طول سال ها شاهد چندین افت قیمت و همچنین افزایش چشمگیر بوده است. دلایل زیادی برای این وجود دارد، از فقدان مقررات گرفته تا ماهیت سوداگرانه این دارایی.

نکته کلیدی این است که در طول قطره ها وحشت نکنید و چشم خود را به افق بلندمدت نگاه دارید. اگر فقط پولی را سرمایه گذاری کنید که می توانید از دست بدهید، تحمل طوفان ها بسیار آسان تر است. تا زمانی که دلایل اولیه شما برای خرید بیت کوین همچنان پابرجاست، می توانید منتظر افت قیمت باشید.

آینده بیت کوین چیست؟

دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی
دلایل سقوط شدید بیت کوین در روزهای آتی

فضای اقتصادی نسبت به سال قبل متفاوت است و به سادگی مشخص نیست امسال در دنیای سرمایه گذاری ریسک گریزتر چه اتفاقی برای کریپتو خواهد افتاد. به علاوه، افزایش مقررات در کارت‌ها وجود دارد و این همچنان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد، به خصوص در کوتاه‌مدت. درازمدت، مقررات می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذار را ایجاد کند و به پذیرش گسترده‌تر کمک کند، اما این بستگی به شکل آن دارد.

از جنبه مثبت، پذیرش بیت کوین همچنان در حال رشد است. چندین کشور در حال بررسی السالوادور و پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی هستند. سرمایه گذاران نهادی بیشتر و بیشتری از بیت کوین و ارزهای دیجیتال استقبال کرده اند، به این معنی که سرمایه بیشتری وارد بازار می شود. و برای سرمایه گذاران خرده فروشی، خرید رمزارز هرگز به این آسانی نبوده است. برنامه‌ها به طور فزاینده‌ای در دسترس هستند و صرافی‌های ارزهای دیجیتالی کاربرپسندتر از همیشه هستند.

گفته می‌شود، اگر می‌خواهید این افت را بخرید، به خاطر داشته باشید که نمی‌دانیم قیمت بیت‌کوین هنوز به کف رسیده است یا خیر. باز هم ممکن است بیشتر فرو برود و ممکن است زمان بر باشد تا بازگردد، اگر واقعاً چنین شود.

آیا باید بیت کوین بخرید؟

بعید است که بیت کوین بازده چشمگیری را که سال گذشته از آلتکوین های مختلف شاهد بودیم ایجاد کند. اما این واقعیت که این مدت طولانی وجود داشته است، احتمال زنده ماندن از یک سقوط بزرگ بازار را بیشتر می‌کند و این یک شرط طولانی‌مدت مطمئن‌تر از بسیاری از آلت‌کوین‌های کمتر تثبیت‌شده است.

در مورد اینکه آیا اکنون باید خرید کنید یا خیر، خیلی به موقعیت شخصی شما، درک شما از ارزهای دیجیتال و نگرش شما نسبت به ریسک بستگی دارد. اگر پول نقد ندارید یا نگران دستیابی به اهداف مالی دیگر هستید، اکنون زمان خرید ارز دیجیتال نیست.

از سوی دیگر، شاید وجه اضطراری شما پر شده است، شما در پس انداز بازنشستگی خوب هستید و از قبل به خرید بیت کوین فکر می کردید. در این صورت، اکنون ممکن است زمان خوبی باشد. مطمئناً معقول است که مطمئن شوید بیت کوین بخش خوبی از کل سرمایه گذاری های ارز دیجیتال شما را نشان می دهد.

اگر تصمیم به خرید بیت کوین دارید، سعی کنید بلندمدت فکر کنید و مطمئن شوید که ارز دیجیتال تنها بخش کوچکی از سبد سرمایه گذاری کلی شما را تشکیل می دهد. به این ترتیب، اگر بیت کوین بیشتر سقوط کند، یا بازار کریپتو به طور کامل سقوط کند، ناامیدکننده خواهد بود، اما از نظر مالی ویرانگر نیست.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: سینا گلستانی 



+ 10
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری