پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۱۸
۵
۰
نسخه چاپی

نحوه واریز سود سهام عدالت در پایان سال 1400

نحوه واریز سود سهام عدالت در پایان سال 1400
با نزدیک شدن به پایان سال، زمزمه های پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نیز به گوش می رسد. سودی که طبق گفته مسئولان حتما تا پایان سال پرداخت خواهد شد و میزان آن نیز بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ پرونده پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ هنوز به طور کامل بسته نشده است که اخبار مختلفی درمورد پرداخت سود سال ۱۳۹۹ به گوش می‌رسد. هر چند زمزمه‌های پرداخت سود از طریق سجام به گوش می‌رسد اما این موضوع هنوز قطعی نشده است.

سود سهام عدالت

سود سهام عدالت
سود سهام عدالت

 

با نزدیک شدن به پایان سال، زمزمه‌های پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نیز به گوش می‌رسد. سودی که طبق گفته مسئولان حتما تا پایان سال پرداخت خواهد شد و میزان آن نیز بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است.

پرونده پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ هنوز به طور کامل بسته نشده است که اخبار مختلفی درمورد پرداخت سود سال ۱۳۹۹ به گوش می‌رسد. در واقع ۹۸ درصد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، طی دو مرحله به حساب مشمولان واریز شد و دو درصد آن که باید از سوی برخی شرکت‌ها از جمله مخابرات پرداخت می شد هنوز باقی مانده است.

در هر حال چندی پیش پرداخت سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت از سوی حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح شد.

او اعلام کرد که سود سال ١٣٩٩ سهام عدالت شرکت‌های غیربورسی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که جمعا حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان می‌شود که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. بر این اساس به طور متوسط به هر مشمول ۶۰۰ هزار تومان تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

مقایسه سود در سال‌های گذشته

البته نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که سود سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش چشم گیری داشته است. چرا که سود سهام عدالت برای مشمولی که سهام عدالت یک میلیون تومانی داشت ۳۷۱ هزار تومان، برای مشمولی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشت، ۱۹۷ هزار تومان، برای مشمولی که سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی داشت، ۱۸۲ هزار تومان و برای مشمولی که سود ۴۵۲ هزار تومانی داشت نیز ۱۶۸ هزار تومان بود.

البته قطعا برای سود سال ۱۳۹۹ نیز به همه مشمولان ۶۰۰ هزار تومان تعلق نمی‌گیرد و هر مشمول بر اساس ارزش اولیه سهام عدالت خود، سود دریافت خواهد کرد. در این راستا نیز سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام تا آخر اسفند به حساب سهامداران خبر داده است. وی همچنین بر این نکته تاکید کرده است که بخشی از سود هم در قالب افزایش سرمایه به دارایی مردم افزوده خواهد شد.

اینکه نحوه پرداخت سود به چه صورت خواهد بود هنوز مشخص نیست. در واقع هر چند زمزمه‌های پرداخت سود از طریق سجام به گوش می‌رسد اما این موضوع هنوز قطعی نشده و ممکن است واریز سود طبق روال سال‌های گذشته باشد.

مطالب مرتبط:

فرایند پرداخت سود سهام عدالت چه می دانیم؟

فرایند پرداخت سود سهام عدالت چه می دانیم؟
فرایند پرداخت سود سهام عدالت چه می دانیم؟

 

پرونده پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ هنوز به طور کامل بسته نشده است که اخبار مختلفی درمورد پرداخت سود سال ۱۳۹۹ به گوش میرسد. درواقع ۹۸ درصد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، طی دو مرحله به حساب مشمولان واریز شد و دو درصد آن که باید از سوی برخی شرکت ها از جمله مخابرات پرداخت می شد هنوز باقی مانده است.

در هر حال چندی پیش پرداخت سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت از سوی حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح شد. وی اعلام کرد که سود سال ١٣٩٩ سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود ۲ هزار و  ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که جمعا حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان می شود که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. بر این اساس به طور متوسط به هر مشمول ۶۰۰ هزار تومان تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

البته نمیتوان این موضوع را نادیده گرفت که سود سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش چشم گیری داشته است. چرا که سود سهام عدالت برای مشمولی که سهام عدالت یک میلیون تومانی داشت ۳۷۱ هزار تومان، برای مشمولی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشت، ۱۹۷ هزار تومان، برای مشمولی که سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی داشت، ۱۸۲ هزار تومان و برای مشمولی که سود ۴۵۲ هزار تومانی داشت نیز ۱۶۸ هزار تومان بود.

البته قطعا برای سود سال ۱۳۹۹ نیز به همه مشمولان ۶۰۰ هزار تومان تعلق نمیگیرد و هر مشمول بر اساس ارزش اولیه سهام عدالت خود، سود دریافت خواهد کرد. در این راستا نیز سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام تا آخر اسفند به حساب سهامداران خبر داده است. وی همچنین بر این نکته تاکید کرده است که بخشی از سود هم در قالب افزایش سرمایه به دارایی مردم افزوده خواهد شد.  

اینکه نحوه پرداخت سود به چه صورت خواهد بود هنوز مشخص نیست. در واقع هر چند زمزمه های پرداخت سود از طریق سجام به گوش میرسد اما این موضوع هنوز قطعی نشده و ممکن است واریز سود طبق روال سال های گذشته باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 5
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری